رفتن به مطلب

Lincer

عضو انجمن
  • تعداد ارسال ها

    1
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Lincer

  1. بازاریابی محتوا و روابط عمومی، طبیعتی کاملا شبیه یکدیگر دارند. در واقع می توان گفت آنها دو روی یک سکه هستند، اما بیشتر افراد تصور می کنند که مهاجرت به شبکه های اجتماعی، روابط عمومی را غیرضروری خواهد کرد. این تصور واقعا نادرست است. برعکس، روابط عمومی به شکلی متفاوت تر از الگوهای قدیمی در زمینه تعامل و تبلیغات ظاهر شده است.


    در این مقاله به شما خواهم گفت که چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی اتحاد کاری با هم داشته باشند. همچنین خواهم گفت که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.


    http://forsatnet.ir/images/admin16/437-3-5b.jpg


    چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی را با هم ادغام کنیم؟


    در اینجا با ارائه برخی نکات خواهم گفت که چرا باید روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا ترکیب شود.


    - اشتراک گذاری ایده


    یک بازاریاب محتوا یا متخصص روابط عمومی باید همیشه آخرین تحولات و موضوعات داغ را در صنایع مختلف پیگیری کند.


    زمانی که روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام می کنید، می توانید ایده هایی را که به ذهن هر کدام از تیم های روابط عمومی یا بازاریابی محتوا می رسد با یکدیگر رد و بدل کنید. به عنوان مثال، دیدگاه هایی که از طرف تیم روابط عمومی مطرح می شود، می تواند به تولید محتوا بر اساس آخرین موضوعات بازاریابی کمک کند. از سوی دیگر، نظراتی که از طرف تیم بازاریابی محتوا مطرح می شود، به تیم روابط عمومی کمک خواهد کرد تا متوجه شود چه نوعی از محتوا توسط مخاطبان هدف مورد توجه قرار می گیرد و مطالعه می شود.


    - تسهیل در توسعه محتوا


    روزانه حدود 2.5 اگزابایت داده تولید می شود، به همین دلیل ایستادگی در عرصه دیجیتال هر روز سخت تر می شود، بنابراین حتی اگر نهایت دقت را در تولید محتوا داشته باشید، تا زمانی که مخاطب را به درستی شناسایی نکنید و محتوا را در رسانه های اینترنتی معتبر منتشر نکنید برای کسب وکار شما به اندازه کافی خوب نخواهد بود. در این مرحله است که روابط عمومی می تواند به شما کمک کند. زمانی که شما روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام کنید، خیلی راحت تر می توانید محتوای خود را روی سایت های معتبر یا بلاگ ها منتشر کنید.


    این کار همچنین به توسعه شما کمک خواهد کرد و باعث می شود مخاطبان جدیدی را به دست بیاورید. به علاوه، به شما کمک می کند که یک پیام تجاری یکپارچه را در سراسر رسانه های اینترنتی از جمله شبکه های اجتماعی منتشر کنید.


    - ایجاد روابط و اعتماد


    هر متخصص روابط عمومی این نکته را می داند که بزرگ ترین چالش در حرفه او ایجاد روابط با افراد تأثیرگذار از جمله روزنامه نگاران و سردبیران روزنامه ها و مجلات مختلف است. با ادغام روابط عمومی و بازاریابی محتوا، می توانید مطالب تأثیرگذارتر و با کیفیت تری را برای این افراد آماده کنید. وقتی شما محتوایی را که به خوبی نوشته شده و کیفیت بالایی دارد در اختیار این افراد قرار می دهید، آنها بیشتر تمایل پیدا می کنند که با شما ارتباط برقرار کنند. در نهایت این کار باعث به وجود آمدن یک ارتباط محکم با درجه اعتماد بالا بین شما و افراد مؤثر در جامعه خواهد شد.


    - بهبود سئو سایت


    اطلاعیه های خبری که اغلب به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند، می توانند یک ابزار قدرتمند برای بهینه سازی موتور جست وجو باشند. هر چند به دلیل عدم داشتن دانش سئو در نزد متخصصان روابط عمومی، آنها در بهره برداری از این اطلاعات خبری برای بهبود تأثیرات سئو با شکست مواجه خواهند شد.


    اما با ادغام روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا، شما می توانید این اطلاعیه های خبری را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. به علاوه، می توانید این اطلاعیه های خبری را با قرار دادن لینک های داخلی در آن ارزشمندتر کنید و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت شود.


    چگونه بازاریابی محتوا را با روابط عمومی ادغام کنیم؟


    تا این لحظه به این نکته پی بردید که اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا با هم کار کنند، نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. نحوه ادغام این دو با هم به ساختار کسب وکار شما و منابع موجود بستگی دارد. در این قسمت چند نکته را بیان می کنم تا برای ادغام بازاریابی محتوا و روابط عمومی از آنها استفاده کنید.


    - شناسایی نقاط قوت تیم ها


    هرچند روابط عمومی و بازاریابی محتوا یک هدف مشابه را دنبال می کنند، اما هر یک نگرش متفاوتی به آن دارند. به همین دلیل است که باید نقاط قوت هر یک از تیم ها را شناسایی کنید. تیم روابط عمومی هیچ آگاهی نسبت به سئو ندارد، همچنین تیم بازاریابی محتوا هیچ چیزی در رابطه با روابط عمومی نمی داند.


    بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید تشخیص و شناسایی تخصص هر یک از اعضای تیم و نقشی است که بر عهده دارند. به عنوان مثال، متخصصان بازاریابی محتوا معمولا بر روی مسائلی مانند شناسایی مخاطبان هدف، شناسایی مشکلات آنها و نحوه برقراری ارتباط بین مخاطبان مرتبط با یک محصول یا سرویس با محتوای مرتبط با همان محصول یا سرویس تمرکز می کنند. هر چند این کار جزئی از وظایف بخش روابط عمومی نیست، اما آنها به خوبی می دانند که چگونه به مخاطبان هدف و مرتبط دسترسی پیدا کنند. اگر این دو تیم با یکدیگر ارتباط نداشته باشند و از نقاط قوت یکدیگر آگاهی نداشته باشند، نمی توانند مخاطبان هدف را به درستی شناسایی کنند.


    آبگیر قالیشویی


×
×
  • اضافه کردن...