رفتن به مطلب

طراحی لوگو


eli70d

پست های پیشنهاد شده

7 نکته بسیار مهم برای طراحی لوگو

در این مقاله ما قصد داریم 7 نکته بسیار مهمی را که شما باید در هنگام طراحی لوگو به خاطر داشته باشید به شما گوشزد نماییم. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بهطراحی لوگو علاقه مند می باشند تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

  • لوگوی شما باید طراحی هوشمندانه و منحصر به فردی داشته باشد

لوگو اولین چیزی است که از یک برند در ذهن بیننده باقی می ماند، این که یک لوگو خاص و منحصر به فرد باشد موجب می شود که بیشتر از رقبای تجاری خود برای بیننده جذاب باشد و بتواند در ذهن بیننده نقش ببندد. از این رو بسیار مهم است که لوگوی یک کمپانی خاص، منحصر به فرد و جذاب باشد.

  • لوگو باید درک خوبی از برند به بیننده بدهد

http://www.parsaya.com/upload/partspics/1490946542-apple-logo.jpg

 

درست که لوگو تنها یک تصویر می باشد اما لوگو به نوعی یک ابزار برای معرفی برند می باشد. لوگو باید به گونه ای باشد که کاربران هدف شما را جذب نماید و در واقع برای دسته مشخصی از کاربران جذابیت ویژه ای داشته باشد. زمانی که شما می خواهید یک لوگو را طراحی نمایید باید همواره استراتژی های کمپانی مربوط به آن لوگو و مخاطبان هدف آنها را در نظر داشته باشید. مانند طراحی لوگو شرکت اپل

  • انتخاب رنگ در طراحی یک لوگو بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد

 

http://www.parsaya.com/upload/partspics/1490946568-logo-colors.jpg

 

لوگو به یک برند شخصیت می دهد و از این رو تمامی المان های موجود در لوگو باید با شخصیت برند شما متناظر باشد. از جمله المان های مهم در یک لوگو رنگ آن می باشد، برای مثال استفاده از رنگ های براق و پر رنگ ممکن است جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت زننده می شود از این رو این گونه رنگ ها برای تجارت هایی مثل تولیدات مواد غذایی و خوراکی مناسب می باشد، اما رنگ های مات و ملایم با وجود آنکه در ابتدا شاید جذاب به نظر نرسند اما استفاده از آنها در برندهای مربوط به پوشاک بهتر است.

  •  بهتر است لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود

 

http://www.parsaya.com/upload/partspics/1490946592-rayban-logo.jpg

 

لوگو در واقع شامل دو المان می باشد، یک سمبل و یک آرم نوشتاری. پیش از آنکه یک کمپانی به این مساله فکر کند که خود را با یک سمبل به کاربران بشناساند باید سعی کند که نام تجاری خود را ملکه ذهن کاربران نماید. پس بهتر است که لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود. به تصویر بالا نگاهی بی اندازید طراحی لوگی شرکت کوکاکولا

  • لوگو باید ساده و انعطاف پذیر باشد

 

http://www.parsaya.com/upload/partspics/1490946528-amazon-logo.jpg

 

لوگوی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جذاب بودن، برای کاربران ساده و قابل درک باشد و آنها در نگاه اول به لوگوی شما متوجه نوع فعالیت کمپانی شما شوند. دقت داشته باشید که مشتریان وقت خود را صرف رمز گشایی لوگوی شما نخواهند کرد پس در طراحی لوگو سادگی را رعایت نمایید.

  • انتظار نداشته باشید که موفقیت سریع الوقوعی در انتظار شما باشد

 

http://www.parsaya.com/upload/partspics/1490946512-addidas-logo.jpg

 

آیا شما زمانی که می خواهید یک لوگو طراحی کنید انتظار دارید که لوگوی شما در مدت زمان کوتاهی مثل لوگوی کمپانی های نایک یا آدیداس به یک آیکون مشهور در سراسر دنیا تبدیل شود؟ انتظار شما غیر معقول است. برند سازی به زمان نیاز دارد و سالیان سال طول می کشد که یک برند شهرت جهانی بیابد و همچنین کسب شهرت کاملا در گرو کیفیت محصولات است و شما با محصولات خود می توانید خود را به مشتریان بشناسانید نه با لوگو. به خاطر داشته باشید که حتی اگر زیبا ترین لوگوی جهان را هم برای کمپانی خود طراحی نمایید اما محصولات شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند به نتایج مطلوب خود دست نخواهید یافت.

  • از منابع و ابزارهای آنلاین استفاده نمایید

مقالات و اطلاعات بسیاری در اینترنت وجود دارد که علاوه بر متخصصانی که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کنند، تمامی کسانی که به طراحی لوگو علاقه دارند و یا می خواهند شخصا لوگوی کمپانی خود را طراحی کنند می توانند از این اطلاعات استفاده نمایند. علاوه بر این وب سایت هایی نیز مانند 99deign.com وجود دارند که در آن ها یک مجموعه  بسیار متنوع از لوگوهای از پیش طراحی شده و قابل شخصی سازی به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه های ناچیز وجود دارد که آن دسته افرادی که نمی خواهند هزینه ای را صرف طراحی لوگو برای کمپانی خود نمایند می توانند از لوگوهای آماده موجود در این وب سایت ها استفاده نمایند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...