رفتن به مطلب

در خصوص عدم راه اندازی فروشگاه با پرستاشاپ 1.7


پست های پیشنهاد شده

با سلام

یه گلایه ای که ازمسئولین پرستاشاپ فارسی داشتم اینه که که الان حدود 2 سال هست از اولین نسخه استیبل پرستاشاپ 1.7 میگذره و بعد از گذشت دو سال  هنوز در ارائه نسخه استیبل مشکل دارند هر دفعه که یه ورژن جدید میاد بیرون هنوز به کاربران توصیه میکنند که این ورژن استفاده نشه و نسخه 1.6 استفاده بشه ،

والا من سایت های خارجی رو هم بررسی کردم و کمتر از 3 ماه تمامی محصولاتشون رو برای 1.7 بروز کردند ، اینجا هنوز تیم پرستاشاپ فارسی ما که ادعای های مثل نماینده پریمیوم و غیره داره نتونسته واحد تومان و تقویم شمسی رو به این نسخه اضافه کنه ،  والا با این همه تعریف تو سایت و جاهای دیگه که با تیم فرانسه همکاری دارید دیگه یه رایزنی برای اضافه کردن این موارد فکر نمیکنم بیشتر از 6 ماه زمان ببره .

بنده از تیم شما انتظار دارم وقتی نسخه ای ارائه میشه حداکثر بعد از 6 ماه نسخه بومی شده هم به دست کاربرا برسه ، وقتی تیم شما داره روی این پروژه کار میکنه حتما شما هم قبل از هر کاربر عادی دیگه ای به سورس ها دسترسی دارید برای رفع مشکلات بومی سازی و اضافه کردن موارد گفته شده (تقویم شمسی و واحدپول  تومان)

دوستان این یک انتقاد است و بنده قصد تخریب کسی رو ندارم ،

ولی دیگه آخه 2 سال ؟؟؟

همین طور پیش بره که به جای پرستاشاپ 1.7 ، پرستاشاپ 1.8 میاد که .

برای من این موضوع اصلا قابل هضم نیست ، من ای کامرس های دیگه مثل اوپن کارت و مجنتو که تو ایران  محبوب هستند رو هم بررسی کردم و بروز رسانی های اونها این مشکلات و تاخیر ها رو نداشته.

از مدیران محترم خواهشمندم  که در ذیل همین پست توضیحات نهایی و تکمیل رو ارائه کنند که از این سر درگمی در بیایم .

با تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

ممنون از وقتی که گذاشتید و توجهی که به این مساله دارید.

جواب سوالات شما خیلی مفصل و طولانیه ولی من سعی میکنم مفید و مختصر پاسختون رو بدم.

اول از همه این رو بگم که ما هرچند که چندین ساله با پرستاشاپ همکاری نزدیک داریم و در حال حاضر بالاترین سطح نمایندگی این شرکت در دنیا رو داریم و نماینده پرمیوم هستیم ولی از سیاستهای کلی این شرکت به طور دقیق مطلع نیستیم.

با توجه به روند کار و پیشرفت پرستاشاپ، چیزی که تقریبا مشخصه اینه که پرستاشاپ در حال انتقال بخشهای زیادی (و حتی شاید تمام بخشها) از فریمورک خود به فریمورک سیمفونی است. دلیل این کار هم مشخصا خلاص شدن از بخش مهمی به نام توسعه فریمورک هست. توسعه و سازگار کردن فریمورکها با پیشرفتها و تغییرات روز دنیا کار بسیار پرهزینه و زمان بری است و پرستاشاپ با استفاده از سیمفونی، این بار را از دوش خود برمیدارد و تمرکز بیشتر و بهتری بر روی سایر بخشها و امکانات خواهد داشت.

علاوه بر این از ابزارها و امکانات جانبی سیمفونی نیز به راحتی استفاده خواهد کرد.

اما جواب سوال شما که چرا بعد از گذشت این مدت از انتشار نسخه 1.7 همچنان ارتقا به این نسخه را توصیه نمیکنیم به طور ساده این است که هنوز فرایند انتقال بخشهای مختلف پرستاشاپ به سیمفونی کامل نشده است و بخشهایی که منتقل شده اند نیز هنوز مشکلاتی دارند هر چند که بخش عظیمی از این مشکلات در طی نسخه های ارائه شده برطرف شده اند.

به دو مورد باقیمانده از بومی سازی اشاره کردید، قول حل مشکل واحد پولرو در نسخه 1.7.5 داده اند و مورد تقویم نیز توسط ما انجام خواهد شد. اما در مورد تقویم، لایسنس های لایبراری هایی مثل pdate هر چند که رایگان هستند ولی اجازه استفاده در اسکریپت های اوپن سورس را به ما نمیدهند و مکاتبات ما نیز تا کنون نتیجه ای نداشته. راه حلهایی برای این موضوع داریم که بعد از  اصلاح واحد پول انجام خواهد شد. ماژول فونت هم که مدتی پیش ارائه شد و به زودی در لیست ماژولهای رسمی هم قرار خواهد گرفت.

در نهایت دلیل تاخیر ما در این نسخه، رسیدن به هدف اصلی ما یعنی "بومی سازی ذاتی پرستاشاپ" است. در غیر این صورت به راحتی از همان نسخه اول میتوانستیم یک ماژول یا پچ ارائه کنیم.

اما مزیت بومی سازی ذاتی چیست؟ همانطور که قبلا در چند مقاله این موضوع را توضیح داده ایم، نتیجه این کار بینیازی پرستاشاپ به هرگونه بومی سازی در آینده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

به موارد بالا این نکته رو اضافه کنم:

پرستاشاپ از نسخه 1.4 به نسخه 1.5 تغییر ساختاری داشت و پس از کامل شدن نسخه 1.5، نسخه 1.6 رو با تغییرات ظاهری ارائه داد. نسخه 1.5 در واقع یک نسخه موقت برای رسیدن به نسخه کامل 1.6 بود. حالا تغییرات ساختاری در نسخه 1.7 میتونم بگم 100 برابر تغییرات نسخه 1.5 هست و ما فکر میکنیم که این نسخه هم یک نسخه موقت برای رسیدن به یک نسخه کامل در 1.8 یا نسخه های نهایی 1.7 باشه.

به هر حال موضوعی که مشخصه اینه که به دلیل تغییرات زیاد که همچنان هم ادامه داره، این نسخه پایداری خودش رو از دست داده و کاملا هم طبیعی است. در هر نسخه ای که پرستاشاپ برای 1.7 ارائه میکنه، بخشهای بیشتری رو به سیمفونی منتقل میکنه و به سمت هدف نهایی خودش پیش میره. به عنوان مثال در نسخه اخیر میتونید این تغییرات رو در این لینک ببینید:

انتشار نسخه 1.7.5 آزمایشی

در بخش Symfony migration آخرین بخشهایی که به سیمفونی منتقل شده اند مشخص شده

 

اما نکته امیدوار کننده اینه که پس از اتمام این انتقالها و رفع مشکلات  احتمالی، قطعا پرستاشاپ نهایی، بسیار بهینه، پرسرعت، منعطف و قدرتمند خواهد بود و توسعه های بعدی با سرعت و کیفیت بسیار بالایی پیش خواهد رفت. پس توصیه میکنم شما هم مثل ما منتظر رسیدن به این مرحله باشید

 

پیروز باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 weeks later...

با سلام

تشکر میکنم از پاسخ ادمین های عزیز که با توضیحاتشون بنده و خیلی از دوستان رو روشن کردند.

روز خوبی  داشته باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...