رفتن به مطلب

بهینه سازی سایت برای SEO


ramtin2025

پست های پیشنهاد شده

سلام

درخواستی از مدیران و اعضای انجمن دارم و اون اینه که آخرین کتابها و لینکهایی که در رابطه با سئو سایت به دستشون میرسه ، چه فارسی و چه انگلیسی، در این پست قرار بدهند و یا اینکه یک موضوع با این هدف ایجاد بشه تا اعضاء بتونن اطلاعات خودشون رو به اشتراک بذارن.

ممنون

http://www.modiresite.com/download/book/modiresite-seo.pdf

http://zabet.ir/pc-seo

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

به نقل از مدیر سایت :

در آدرس های سایت از واژه های فارسی استفاده کنیم یا انگلیسی؟

 

فیلم آموزشی


به نقل از مدیر سایت :

چگونه به موتور های جستجو اثبات کنیم که محتوای سایت ما توسط خودمان نوشته شده؟

فیلم آموزشی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

به نقل از سایت 1ادمین :

 

بهینه سازی درونی و برونی وب سایت!

 

 

هر کدام از موتورهای جستجو دارای معیارهای

خاص برای رتبه بندی و قرار دادن وب سایت ها در لیست نتایج خود هستند. رتبه

بندی و دریافت امتیاز در گوگل به طور کلی به استفاده از تکنیک های بهینه

سازی در داخل و خارج از وب سایت مربوط می شود. می خواهیم در اینجا به بررسی

هر یک از آنها بپردازیم.

http://1admin.ir/wp-content/uploads/2013/02/onpage-off-page-optimization.jpg

 

 

SEO: On-Page Optimization

 

تکنیک های سئو در داخل وب سایت ، برای رتبه بندی طبیعی در موتور های

جستجو بسیار ضروری است. از مهم ترین ملاک های این روش می توان به بهینه

سازی محتوا ، استفاده مناسب از کلمات کلیدی درعنوان و متا تگ ها ، استفاده

از H1 H2، تعریف Alt برای تصاویر ، ایجاد لینک های ناوبری و بهبود عنوان

پیوندهای مقالات وب سایت را نام برد.

 

 

 

بهینه سازی محتوا (Content Optimization)

 

محتوای یک وب سایت یک از عوامل اصلی بهینه سازی درونی است. استفاده

مناسب از کلمات کلیدی در درون مقاله برای یک موتور جستجو بسیارمهم است. اما

شاید برای کاربران زیاد جالب نباشد که یک کلمه را بارها و بارها ببینند ،

پس فراموش نکنید رعایت تعادل برای هردو لازم است. بهتر است از چگالی ۵-۱۰%

برای کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید و آنها را در مقدمه و ابتدای

مقاله تان بکار ببرید. همجنین استانداردهای قالب بندی متن مانند برجسته

کردن کلمات کلیدی را رعایت کنید تا موتورهای جستجو پی به خاص بودن کلمه

مورد نظر ببرند.برای آشنایی با نحوه انتخاب کلمات کلیدی می توانید مقاله چگونه بهترین کلمه کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید ؟ را مشاهده کنید.

 

 

 

عنوان صفحه (Page Title)

 

بر چسب ها وعنواینی که برای صفحات وب سایت خود تعیین می کنید یکی دیگر

از عوامل مهم بهینه سازی داخلی سایت به شمار می رود.عنوان صفحات شما در

نتایج جستجو و بالای مرورگر به صورت برجسته نمایش داده می شود و اولین چیزی

است که به کاربر کمک می کند تا موضوع مقاله شما را متوجه شود. پیشنهاد می

کنم برچسب عنوان را بین ۱۰-۶۰ کاراکتر قرار دهید ، البته این یک قانون

نیست .سعی کنید درعنوان صفحات از کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با موضوع

مقاله استفاده کنید ، همچنین اطمینان حاصل کنید که عنوان های منحصر بفردی

برای هر پست در وب سایت تان بر می گزیند.

 

 

 

بر چسب های متا (Meta Tags = Description and Keywords)

 

تگ توضیحات (Meta Description) اطلاعاتی در رابطه با مقاله شما به

کاربران ارائه می دهد.این توضیحات از نظر SEO دارای اهمیت بسیاری هستند و

باید کمتر از ۱۷۰ کاراکتر باشد. پس در این چند خط ازجملات کوتاه و واضح

استفاده کنید تا بازدید کنندگان خود را گیج نکنید.

 

متا تگ کلمات کلیدی (Meta Keywords ) امروزه ازاهمیت کمتری نسبت به

گذشته در نزد موتورهای جستجو خصوصا گوگل برخوردار هستند . به هرحال توصیه

می کنم ابتدا مقاله آیا از meta keywords استفاده کنیم یا خیر را بخوانید و سپس با مسئولیت خود و با شرایطی که در زیر نوشتیم استفاده کنید :

 

Meta Keywords باید بین ۴ تا ۱۰ کلمات کلیدی که در متن استفاده کرده اید

را داشته باشد. آنها باید با کاما (,)از هم جدا شوند و اگر بی ربط به

موضوع مقاله باشند ممکن است جریمه شوید.

 

 

 

تهیه نقشه وب سایت

 

سعی کنید دو نقشه برای وب سایت تهیه کنید ، یکی برای کاربران و یکی برای

موتور های جستجو. نقشه وب سایت می تواند به آنها کمک کند تا به سرعت از

تغییرات جدید وب سایتان باخبر شوند.می توانید با استفاده از sitemap.html و

sitemap.xml. تمام صفحات سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

 

 

 

انتخاب نام برای تصاویر(ALT Tags)

 

مطمئنا شما همانند من دوست دارید هنگام جستجو تصویری با موضوع دوچرخه ،

عکس های مرتبط با این وسیله را ببیند نه عکس چند دلفین را ! این دقیقا همان

کاری است که شما باید با قرار دادن alt تصاویر ، برای کاربران به ارمغان

بیاورید. موتورهای جستجو با داشتن ALT قادر به تشخیص موضوع تصاویر موجود در

وب سایتان هستند.

 

 

 

لینک های ناوبری(Navigation links)

 

شما باید یک فهرست و زیر مجموعه از مطالب وب سایت خود تهیه کنید و آنها

را در صفحه اصلی قرار دهید تا کاربران به سهولت به دیگر بخش های وب سایتان

دسترسی داشته باشند. اگر در انتخاب لینک های ناوبری وب سایتان خوب عمل کنید

می توانید میزان ماندگاری در سایت ( Time on site) و میزان گردش در سایت (Page Views) را افزایش داده و متقابلا میزان فرار از سایت (Bounce Rate) را کاهش دهید. اگر هنوز نمیدانید که bounce rate چیست ، این مقاله را بخوانید.

 

 

 

نامگذاری مناسب آدرس (URL Naming Convention)

 

با استفاده از کلمات کلیدی و مناسب درآدرس (URL) هر موضوع می توانید

خیلی سریع آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید، آنها عاشق URL های هستند که

با محتوای متن و کلمات کلیدی مرتبط باشد.

 

 

 

 

 

http://1admin.ir/wp-content/uploads/2013/02/Off-Page-SEO-300x286.png

SEO: Off-Page Optimization

 

موتورهای جستجو به طور مداوم در حال بروزرسانی الگوریتم های خود هستند

تا بتوانند به آنچه که کاربران نیاز دارند پاسخ بدهند. وب مسترها نیز باید

دستور العمل ها و تکنیک های جدید را بررسی و همگام با این بروز رسانی

تغییرات لازم را برای وب سایت خود در نظر بگیرند. بهینه سازی برونی وب سایت

یکی از عوامل مهم رتبه بندی نزد گوگل است. اگر با برنامه ریزی دقیق و

مناسب شروع به استفاده از روش off-page کنید ، می توانید به سرعت در رتبه

های بالای گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار بگیرید.

 

در تکنیک بهینه سازی برونی وب سایت ، تمرکز اصلی بر ایجاد و دریافت لینک

از سایت ها و شبکه های اجتماعی است. انواع روش های دریافت لینک از جمله

نوشتن مقالات وایجاد محتوای قوی در وب سایت ، ارسال پست در انجمن ها ،

وبلاگ نویسی و پست مهمان

، انتشار مقالات در مطبوعات ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … وجود دارد

که به شما در ایجاد ترافیک و دریافت لینک کمک می کند. سعی کنید از وب سایت

های قدرتمند لینک دریافت کنید و چه بهتر موضوعات آنها با محتوای سایت شما

مرتبط باشد. برای آشنایی کامل با روش های دریافت لینک می توانید بخش لینک بیلدینگ را در یک ادمین مشاهده کنید.

 

شما نیاز به ارزیابی و بررسی هریک از عوامل ذکر شده در مقاله را

دارید تا در تکنیک بهینه سازی درونی و برونی وب سایت تان موفق عمل کنید و

در نهایت به رتبه ها بالا در موتورهای جستجو دست پیدا کنید.

 

موفق باشید.


به نقل از وب برندینگ :

 

http://webbranding.ir/media/k2/items/cache/e02fde07d49ee258cc3f6d1b19207757_L.jpg

[justify]در این چند روز اخیر

سمینار SMXبرگزار شد که ممکن است بسیاری از شما این همایش را بشناسند و

حتی آن را پیگیری نمایند. مهمان ویژه این همایش که نفر اصلی میدان بود مت

کاتز بود (سرپرست گروه مبارزه با اسپمر های گوگل) ، خبرها و نکاتی مهمی از

این سیمنار برداشته شد ، که سعی کردیم به صورت خلاصه اتفاقات و رویداد های

جنجالی که در پیش رو است را اعلام کنیم. از روز جمعه به بعد زلزله گوگل

برای 2 ماه شروع می شود.[/justify]

[justify]راستی مهمترین خبر را آخر می گوییم ....[/justify]

[justify][/align]

[align=center]http://webbranding.ir/images/smx2013/matt-cutts-smx.jpg

[/justify]

 

خبر اول - مبارزه با سایت های فروشگاهی:

 

[justify]مت کاتز در یکی از بخش های صحبت

خود اعلام کرد که تدبیری اندیشیده شده است که گوگل با "سایت های فروشگاه

اینترنتی بد" مبارزه کند ، هنوز توضیحی کامل و رسایی از این جمله وجود

ندارد ، ولی تا امروز که وب برندینگ

در این مورد تحقیق کرده است ، احتمال می دهیم منظور از فروشگاه های

اینترنتی بد ، فروشگاه هایی با توضیحاتی کوتاه در مورد محصول و کپی برداری

از سایت های دیگر می باشد.[/justify]

[justify]

حتما تا به حال بسیاری از

فروشگاه های اینترنتی ای را دیده اید که فقط چند نیم خط توضیح در مورد

محصولات خود داده اند،که آن هم در یک جدول ساده قرار می دهند و تا می

توانند در مورد محصول خود توضیح نمی دهند. و به احتمال زیاد کل کاراکتر یک

محصول آنها به 150 نمی رسد . تیم سئو ی ما به احتمال بسیار زیاد تصور می

کنند که منظور از فروشگاه های اینترنتی بد همین مفهوم است.[/justify]

[justify]

پیشنهادی که ما در این زمان کوتاه برای فروشگاه های اینترنتی می توانیم داشته باشیم بدین شرح است :

فرض

کنید که شما می خواهید یک ریش تراش با فلان برند را به فروش بگذارید و قصد

دارید آن را در وب سایت خود ارائه نمائید ، پیشنهاد می کنیم که که در

ابتدا کمی توضیح در مورد ریش تراش خود و قابلیت های آن بدهید . سپس در یک

جدول ویژگی های ریش تراش خود را بیان نمائید مثلا دور موتور 30000 دور در

دقیقه و ...

در قسمت بعد با استفاده از UL و LI ، متعلقات ریش تراش خود را بیان نمائید مثلا دارای کیف دستی و...

با

این سلسله تغییرات که در قسمت بالا ذکر کردیم ، شما مطمئن باشد که مورد

عصبانیت این الگوریتم گوگل قرار نخواهید گرفت و تا حدودی فروشگاه خود را

بهینه سازی کرده اید . از همین امروز (همین الان خیلی بهتراست) سعی کنید

محصولات سایت خود را ویرایش کنید و کمی توضیح بیشتر در مورد آنها بدهید .[/justify]

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/smx-conferance2.jpg

[justify]

در هفته های پیش ، یکی از

دوستان سر دبیر وب برندینگ فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرد که محصولات

فنی ؛ مهندسی به فروش می رساند ، ما سعی کردیم با معرفی محصولات به صورت

کامل (با توضیحات خوب و مناسب از هر محصول ) و همچنین قرار دادن 20 محتوای

مربوط به محصولات سایت ، سایت را بهینه سازی کنیم و اتفاقا هم همین اتفاق

افتاد و این سایت توانست با گذشت 3 هفته ، در 32 کلمه کلیدی اصلی به رتبه

قابل قبول برسد و نیز یادتان باشد که توانستیم از SandBox هم به خوبی در سه هفته عبور کنیم .

 

پس سعی کنید محصولات خود را به صورت تمام و کامل توضیح دهید ، تا شرمنده الگوریتم جدید گوگل نشوید.[/justify]

 

خبر دوم : به روز رسانی پاندا در روز جمعه 25 اسفند 91 و یا در روز دوشنبه 28 اسفند 91:

 

[justify]در قسمتی دیگر از این همایش ،

مت کاتز اعلام کرد که نسخه ی جدیدی از پاندا منتشر خواهد شد ولی دو تاریخ

معین کرد ، چون شخصا اعلام کرد که در حال پیاده سازی این الگوریتم هستیم

ممکن است که یا جمعه و یا دوشنبه این اپدیت صورت خواهد گرفت .[/justify]

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/cutts-panda.jpg

[justify]

در همین لحظه بسیار حاضرین در این همایش ، سوالات مختلف خود را در مورد این اپدیت از مت کاتز پرسیدند .[/justify]

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/smx-conferance1.jpg

[justify]

 

او هیچ نکته ای رو در

مورد بزرگی و میزان تاثیر این اپدیت ذکر نکرده است ، یعنی ممکن است که این

اپدیت همانند سونامی باشد و هم این که ممکن است همانند یک نسیم باشد . اما

به هر حال خود را آماده کنید .[/justify]

[justify]

برای جلوگیری از شرمنده شدن در مقابل این نسخه پاندا ، پیشنهاد میکنیم نسخه الگوریتم پاندای وب برندینگ

را مطالعه نمائید . (مطمئن باشید ضرر نمی کنید ) این نسخه پاندا که وب

برندینگ آن را تهیه و تنظیم نموده است ، حاصل سال ها تجربه علمی و عملی

گروه است.[/justify]

[justify]

در ضمن مت کاتز توصیه کرد

که اگر شما پیغامی توسط گوگل وب مستر سایت خود دریافت کرده اید ، سعی کنیم

حتما آنها را حل کنید و از ابزار Fetch as Googlebot استفاده نمائید.[/justify]

 

خبر سوم : لینک از شبکه های اجتماعی

 

[justify]مت کاتز دیشب در جلسه ای که

داشت ، به طور ناگهانی اعلام کرده که لینک به شبکه های اجتماعی ممکن است

شما را پنالتی کند که همه ی حاضرین در جلسه واقعا شوکه شدند ، پس از چند

لحطه قهقه ای که مت کاتز به همه زد ، اعلام کرد که منظور این نیست که تمام

سایت هایی در شبکه های اجتماعی لینک می گذارند ، پنالتی خواهند شد ، منظور

من این است که بعضی از سایت روزانه 100 لینک از انواع شبکه های اجتمای به

خود لینک می دهند و این کار کمی ما را مشکوک کرده است و ما تلاش کردیم که

الگوریتمی را طراحی کنیم که این اتفاق نیفتد .[/justify]

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/smx-conferance3.jpg

[justify]

در قسمتی دیگر مت کاتز در از گفته های خود اعلام کرد که به زودی به شدت با لینک های SAPE برخورد خواهد کرد .[/justify]

SAPE Links چیست؟

 

[justify]قبلا SAPE لینک ها ، برای گوگل

خیلی عزیز بودند ، این لینک ها دقیقا همانند لینک های پولی هستند ، لینک

هایی که شما با پرداخت هزینه ای دریافت می کردید . شما هر چقدر که به صورت

طبیعی لینک پولی دریافت کنید و کاری کنید که نشان بدهید این لینک های غیر

پولی هستند ، جایی می شود که شما اشتباه می کنید و گوگل می فهمد که شما

این لینک ها را خریداری نموده اید .

در تعریفی دیگر از SAPE Links می

توان گفت که لینک در شبکه های خصوصی از وب سایت ها است ، یعنی شما از

همکاران خود لینک دریافت می کنید به تعداد بالا ، شما پس از مدتی کوتاه

رتبه ی بسیار خوبی را در فهرست گوگل بدست خواهید آورد ولی اگر این کار را

کرده باشید به زودی پنالتی خواهید شد. مانند بسیاری از دوستان ما.[/justify]

خبر چهارم و مهمترین خبر مت کاتز : نسخه 4 پنگوئن – اپدیت بزرگ

 

 

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/penguin4.jpg

[justify]یکی از خبرنگاران از مت کاتز

سوال کرد که آیا حیوانی دیگر (منظور الگوریتمی جدید) درسال جدید می آید

یا خیر ؟ مت کاتز در جواب به شوخی پاسخ داد که ما قصد نداریم یک باغ وحش

درست کنیم ، ولی یک خبر به شما می دهم که تا مدتی دیگر (در همین ماه و

شاید هم دو ماه آینده ، پنگوئن آپدیت شود ولی این اپدیت کمی با دیگر آپدیت

ها متفاوت است ، و اپدیتی بزرگ پیش رو است که هم اکنون در حال توسعه و

برنامه ریزی این اپدیت هستیم .[/justify]

[justify]

همانطور که میدانید ،

الگوریتم پنگوئن ، با توجه به ظریف بودن و نیز اهمیت بسیار بالای آن بسیار

دیر اپدیت می شود ولی زمانی که این اتفاق رخ می دهد سرنوشت بسیاری از سایت

ها تغییر خواهد کرد .

همانطور که گفته شد ، هم اکنون تیم مت کاتز در

حال بررسی و کارهای الگوریتمیک پنگوئن هستند و هنوز دقیقا مشخص نیست که این

اپدیت بزرگ از پنگوئن کی پیاده سازی خواهد شد . در ضمن ممکن است که

الگوریتم جدید مخصوص فروشگاه های اینترنتی نیز ربطی با اپدیت پنگوئن داشته

باشد.

 

مت کاتز اعلام کرد که ممکن است صنعت سئو با این اپدیت تغییر بسیار زیادی کند.

گروه وب برندینگ انشا الله پس از عید نوروز تلاش می کند یک چک لیست کامل درباره الگوریتم پنگوئن و نیز آینده آن منتشر نماید .

 

در این همایش ، یکی از سوالات از مت کاتز این بود که آیا واقعا گوگل پلاس برای گوگل عزیزتر از دیگر شبکه های اجتماعی است یا خیر؟

مت

کاتز در پاسخ گفت : " که صادقانه بگویم ، گوگل دقیقا همان رفتاری را با

گوگل پلاس دارد که با فیس بوک و ... دارد (البته ما فکر می کنیم که این حرف

او از روی صداقت نبوده است )"

سوالی دیگر با عنوان اینکه موتور جستجوی

بینگ مایکروسافت ، قالب های موبایلی (قالب Responsive) را تشخیص می دهد ،

آیا گوگل هم این کار را می تواند انجام دهد ؟[/justify]

 

http://webbranding.ir/images/smx2013/smx-conferance4.jpg

[justify]درپاسخ مت کاتز اعلام کرده که

بله ، گوگل می تواند سایت های موبایلی را نیز تشخیص دهد که این خود ، نکته ی

مهمی در امر رتبه دهی می تواند باشد (ولی نکته ای که در این جمله وجود

دارد این است که اعلام کرد "می تواند " باشد یعنی ممکن است که اصلا هم

نباشد )

مت کاتز اعلام کرد که در این دو سه روز باقیمانده تا اپدیت

پاندا حتما گوگل وب مستر تولز خود مراجعه کنید و از پیغام های گوگل با خبر

شوید.

 

و نیز او اعلام کرد که محتوای خوب تولید کنید ، خود به خود

همین محتوای شما ، لینک دریافت می کند ، ویروسی پخش می شود ، وشما معروف

تر خواهید شد .

در ضمن یادتان هم باشد ، خبرهایی که وب برندینگ منتشر می

کند ، از منابع کاملا قابل اعتبار گرفته می شود ، همانطور که در مقاله

"شمارش معکوس پنالتی " اعلام نمودیم و خبرها هم کاملا درست بود ، این بار

هم گوگل ، سونامی به راه خواهد انداخت.[/justify]

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی

 

 

به نقل از 1ادمین :

 

فروشگاه های اینترنتی جزء جدا ناشدنی دنیای وب هستند و به خاطر سود آوری

و سادگی کار با آن ها ( یعنی عدم نیاز به تخصصی خاص در زمینه ای خاص )

همواره سرعت پیشرفتی صعودی داشته اند که گاه شیب سرعت پیشرفت آن ها بیش تر

از حتی پیشرفت خود دنیای وب بوده هست .

 

این نوع از فروشگاه ها به خاطر این که جزو زمینه های تجاری وب محسوب می

شوند و نیز ارتباط تنگاتنگی با بحث خرید و فروش دارند پس قطعا وب مارکتینگ

جزو یکی از برنامه های اصلی آن ها خواهد بود .

 

http://1admin.ir/wp-content/uploads/2012/09/ecommerce-seo.jpg

وب مارکتینگ انواع گوناگونی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند ، اما در بین آن ها بازاریابی موتور های جستجوگر از طریق بهینه سازی سایت

برای موتور های جستجوگر ( اس ای او ) بهترین گزینه بوده و هست که دلایل

مختلفی از جمله امکان داشتن برنامه ای اصولی برای این نوع مارکتینگ و

همینطور ، داشتن تاثیرات بلند مدت عامل این برتری بوده هست.

 

اما برای یک فروشگاه ، سئو کاملا پیچیده تر از یک وبسایت یا پورتال یا …

بوده است که این پیچیدگی به خاطر سخت بودن تولید محتوا برای یک فروشگاه ،

داشتن رقبای سرسخت و نیز کم بودن میزان علاقه مندان و مخاطبان ( و به طبع

آن خریداران ) به نسبت بقیه ی سایت ها است . در سئوی یک فروشگاه اینترنتی

باید فاکتور هایی را رعایت نماییم که شاید در بقیه ی سایت ها نیازی به

رعایت دقیق آن ها نیست .

 

در اولین قدم هدف بهینه سازی یک فروشگاه و تفاوت آن با یک سایت معمولی را مشخص می کنیم .

 

وب سایت اینترنتی–>سئو–>افزایش ترافیک ورودی گوگل

 

فروشگاه اینترنتی –>سئو–>افزایش ترافیک ورودی گوگل–>افزایش خرید

 

مهم ترین تفاوتی که در اهداف بهینه سازی سایت و فروشگاه اینترنتی به چشم

میخورد ، اینست که فروشگاه ها باید یک مرحله بیش تر هدف گذاری داشته

باشند که تنها راه انجام آن این است که ترافیک ورودی گوگل باید هدفمند باشد

. درست است که این موضوع در بقیه ی سایت ها هم مهم است اما در فروشگاه های

اینترنتی اهمیت بیش تری دارد و صفحات سایت باید برای کلماتی بهینه باشند

که مرتبط با متن و محتوای صفحه است .

 

موضوع بعدی که در بحث سئوی فروشگاه های اینترنتی مطرح هست ، ایجاد

محتوای یکتا و کپی نشده است. اهمیت محتوا برای گوگل بر هیچ کس پوشیده نیست

اما در فروشگاه های اینترنتی به دلیل سخت بودن تولید محتوا ، اغلب فروشگاه

ها توضیحات مربوط به محصولات خود را کپی می کنند که این کار اولین گام برای

شکست پروسه ی سئوی هر سایتی هست ، فراموش نکنید گوگل هر روز هوشیار تر و

پیچیده تر می شود.

 

http://1admin.ir/wp-content/uploads/2012/09/ecommerce-seo2.jpg

در مرحله ی بعدی ابتدا خود را به جای کاربران جستجو کننده می گذاریم ،

قبول دارید که عکس و ویدئو ، برای کاربران از متن جذب تر است ؟ آیا می

دانید اکثر فروشگاه های ایرانی روی عکس و ویدئوی محتوای خود کار نمی کنند؟

آیا می دانید بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی دنیا و حتی ایران اهمیت بسیار

زیادی برای تصاویر و ویدئو های محصولات خود می گذارند ؟

 

اکثر ما فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را می شناسیم ، آیا می دانید این

فروشگاه در جشنواره ی وب ایران جزو بهترین سایت ها در زمینه استفاده از عکس

در سایت خود شد ؟ و همچین به تازگی به انتشار ویدئو هایی مرتبط با کالاهای

خود می پردازد که مارکتینگ و برندینگ زیادی را به همراه خود داشته هست.

 

مرحله ی آخر شبکه های اجتماعی است ، احتمالا می گویید خوب من یک پیج

فیس بوک یا گوگل پلاس یا توییتر دارم و مطالب و لینک فروشگاهم را در آن می

گذارم و لینک می گیرم ، این سوشیال مارکتینگ نیست ، نگاهی به صفحات

فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا مثل ebay یا amazon بیاندازید تا سوشیال

مارکتینگ را برای یک فروشگاه اینترنتی درک کنید .

 

خوشبختانه دست فروشگاه های اینترنتی در ارائه ی تخفیف یا جایزه و کلا

خرج کردن باز است ، شما می توانید با دادن هدیه یا تخفیف برای کاربران

شبکه های اجتماعی خود ، یک سوشال مارکتینگ بی نظیر را تجربه نمایید .


به نقل از وب برندینگ :

 

http://webbranding.ir/media/k2/items/cache/576492c356d8e0278dfa7b752bad5bc8_L.jpg

 

[justify]امروز دیگر کمتر کسی است که در دنیای موتورهای جستجو و تجارت الکترونیک ، و مخصوصا بازاریابان آنلاین و نویسندگان محتوا ، در مورد گوگل پاندا و بروزرسانی های این الگوریتم آشنا نباشند ،. همانطور که یدانید پاندا هر روز هوشمند و هوشمند تر می شود ، پس باید کاری کرد که در رقابت اینترنتی باقی ماند.[/justify]

 

[justify]اگر سایت شما هم توسط محتوای کم ارزش یا کوتاه ، توسط گوگل پاندا آسیب دیده است می توانید این مقاله را دنبال نمائید. زمانی یک تجارت تبدیل به یک برند می شود ، دیگر نیاز چندانی به این ندارد که بر روی رتبه وب سایت خود در گوگل بیشتر کار کند و در رتبه اول گوگل قرار بگیرد ، چون دیگر بازدیدکنندگان مستقیم دارد و مشتریان آن را شناخته اند ، اما برای این که به این روز برسید که دیگر نیازی به گوگل و بهینه سازی برای آن نداشته باشید باید از ابتدا تلاش کنید و در گوگل جایگاهی پیدا کنید و سپس خود را در بین مردم جا کنید و پس از اینکه خود را به یک برند تبدیل کردید ، دیگر با گوگل و الگوریتم های آن با این شدت دست و پنچه نرم نکنید .[/justify]

 

اصولا وب سایت های بی کیفیت را گوگل چگونه تفسیر می کند؟

 

[justify]گوگل بر این دو گزینه محتوای بی کیفیت را تفسیر می کند :[/justify]

 

  • [justify]محتوایی که فقط ویکی باشد ، یعنی پر از لینک باشد (چه داخلی و چه خارجی)[/justify]
  • [justify]یا اینکه چیزی قابل توجه برای موتورهای جستجو نباشد (گوگل پسند نباشد)[/justify]

[justify]

پشت پرده جمله گوگل پسند نباشد ، کلی ماجرا پنهان شده است ، گوگل به کاربران نگاه می کند ، وقتی کاربران به محتوا نگاه کنند و از آن خوششان بیاید ، گوگل هم از آن محتوا خوشش می آید و کلی ماجراهای دیگر که در منوی سئو و حتوا ، وب برندینگ بسیار به آن پرداخته است که می توانید آن را مطالعه نمائید.[/justify]

[justify]

امروزه در دنیای تجارت الکترونیک ، امر بهینه سازی بسیار سخت شده است چون که ممکن است دقیقا سایت هایی وجود داشته باشد که لپ تاپ های سونی و DELL بفروشند ، همانطور که میدانید اطلاعات لپ تاپ ها در همه ی سایت ها یکی است (چون اینگونه سایت ها همه یک محصول را می فروشند و چاره ای ندارد جز اینکه از کاتالوگ های آماده نمایندگی ها استفاده نمایند.) ، یعنی ممکن است محتوای تکراری وجود داشته باشد ، در اینصورت کار اینگونه سایت ها بسیار سخت می شوند و برای اینکه اینگونه سایت ها خود را به گوگل پاندا ثابت کنند باید تمرکز خود را بر روی محتوای خود جلب کنند ، یعنی یکی بخشی درست کنند به نام بلاگ سایت ، و مقاله هایی در مورد لپ تاپ منتشر کنند ، در این صورت هر سایتی که دارای مقاله های بهتری باشد ، گوگل پاندا به آن دقت بیشتری خواهد کرد و به آن رتبه بهتری را خواهد داد.[/justify]

[justify]

بیشتر سئو کار های بزرگ دنیا ( البته با مطالعه بسیار کم من ) سال 2012 را سال استراتژی سئو با محتوا نامیدند ، اما سال 2013 را بیزینس و تجارت را به همراه سئو و بهینه سازی تلقی کردند و این دو را دو برادر خواندند .[/justify]

[justify]

اما در قسمت زیر نمونه سایتی را معرفی می کنیم که یک سایت فروشگاهی ایرانی است و صفحاتی دارد با کلی لینک ، ما بررسی خواهیم کرد که گوگل چه نوع رفتاری نسبت به این نوع سایت ها نشان خواهد داد و چگونه می توان هویت یک محتوای بی کیفیت را مشخص نمود :[/justify]

[justify]

سایت زیر را مشاهده نمائید :[/justify]

http://webbranding.ir/images/seo/seo-analytics/seo_for_online_shop.jpg

[justify]

 

در شرایط عادی مشاهده می شود که همه چیزدر امن و امن است ولی گوگل این سایت را به نحوه ای دیگر مشاهده می کند.[/justify]

[justify]

اما گوگل تصویر دیگری را مشاهده می کند ، صفحه ای که حاولی فقط لینک است ، این گونه سایت ها درست است که فروشگاه اینترنتی می باشند و چاره ای م ندارند جز لینک ها !!!؟؟؟ ولی بهتر است کمی به فکر بقای آینده خود باشند و بر روی محتوا نیز فوکوس کنند مثلا ویدئو های تبلیغاتی بگذارد و کمی محتوا در مورد برند خود منتشر کنند همانند وب سایت مثل دیجی کالا یا در درجه کمی پایینتر ولی بسیار رو به رشد اف بی کالا[/justify]

[justify]

در این مقاله چند توصیه قرار داده ایم تا سایت های فروشگاهی بتوانند رتبه خود را افزایش دهند :[/justify]

[justify]

1)

در پاراگراف بندی توضیحات محصول خود ، سعی نکنید که فقط از یک کلمه کلیدی استفاده کنید و پشت سر هم آن را تکرار کنید ، سعی کنید از کلمات کلیدی متفاوت استفاده نمائید[/justify]

[justify]

2) در تصاویر خود از alt استفاده نمائید و در نام تصویر خود ، تاریخ انتشار این محصول را نیز درج نمائید.[/justify]

[justify]

< img src=“hire panasonic-june2013.jpg” alt="panasonic hire">[/justify]

[justify]

3) حتما از BreadCrumbs استفاده نمائید.[/justify]

[justify]

بدلیل اینکه سایت های فروشگاهی دارای دسته ها و زیر دسته های موضوعی بسیار هستند ، حتما سعی شوند که از BreadCrumbsاستفاده شود.[/justify]

[justify]

4) از تگ های هدینگ استاده کنید[/justify]

[justify]گوگل دیگر به طور ناخودآگاه ، تگ h1 را به عنوان ، نام صفحه و محتوا تلقی می کند ، با استفاده از تگ h1 می تواند به گوگل اعلام کنید که صفحه من بهتر از صفحه رقیب من است[/justify]

[justify]

5) از url گوگل پسند استفاده نمائید سعی شود که از url یی استفاده نشود که اسم محصولات را نمایش نمی دهد مثلا product1020 [/justify]

[justify]

6) تا می توانید url خود را کوتاه کنید برای سایت های فروشگاهی که دسته ها ی موضوعی زیادی دارند ، باید utl کوتاهی برای خود انتخاب کنند ، با اینکار می توانید صفحات خود را نسبت به رقبای خود قدرتمند تر کنید.[/justify]

[justify]

موارد فوق ، ممکن است که به نظر ساده و مبتدی بیایند ، ولی برای سایت های فروشگاهی ، بهترین مواردی که می شود در برابر گوگل پاندا و گوگل پنگوئن در نظر گرفت ، url ها ، عناوین و تگ ها و از همه مهمتر محتوا می باشند .[/justify]

 

" حتما شنیده اید که در کنکورهای رشته فنی ، اکثر دانشجویان و دانش آموان فنی در هنگام کنکور عطای درس ریاضی را به لقایش می بخشند و با نتیجه صفر درصد درس ریاضی را رها می کنند ولی کسی که تنها یک سوال از درس ریاضی را پاسخ دهد می تواند رتبه خوبی را به دست اورد ، در اینجا هم دقیقا همینگونه است ، شما می توانید با زدن چند محتوای خوب و کاربری ، نسبت به رقبای خود ، چند سر و گردن جلو تر باشید."

من تا به حال بر روی 3 فروشگاه اینترنتی بر روی کلماتی نظیر لپ تاپ - پرینتر و اسکنر کار کرده ام و رتبه های خوبی کسب کرده ام. این کلمات از رقابتی ترین کلمات در گوگل ایران بوده اند. نکته بسیار بزرگی که در این وب سایت ها برای من تجربه شد این بود که محتوا و نظم در به روز رسانی و نیز اشتراک گذاری این وب سایت ها توسط کاربران حرف اول را در فروشگاه های اینترنتی می زند. این تجربه بعد از پنالتی شدن یک وب سایت تست به شما عرض می کنم. سعی در خرید لینک نکنید. اگر وب سایتی را می بینید که با تقلب و خرید لینک در گوگل بالاست به راحتی این متقلب را به گوگل معرفی کنید و ظرف یک ماه نتیجه فعال شدن پنگوئن را بر روی این وب سایت ببینید. الگوریتم پنگوئن و سرور های مخصوص به آن همیشه فعال نیستن و گاها در موتور جستجوی ایران مدت ها طول می کشد تا در یک کلمه کلیدی فعال شده و کلا صفحه نتایج را به هم بریزند. ( به زودی بعد از معرفی اعضای وب برندینگ این وب سایت های را به شما معرفی می کنیم و تکنیک های سئو ی به کار گرفته شده در ایشان را بیان می کنیم چیزی که باعث بر هم خوردن کاسبی خیلی از این متقلب ها خواهد شد و شما که با توان و بنیه علمی خوب کار می کنید نتیجه کارهای خود را خواهید دید.)

نکات و ظرایف بسیاری در سئوی یک فروشگاه اینترنتی نهفته است و این تجربیات را به مرور برای شما مطرح خواهیم نمود. ولی شما همانطور که گفتم با دقت کار کنید حتما نتیجه می گیرید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 6 months later...

با عرض سلام

 

رامتین جان لطفا بگید از کجا میشه description و keywords و generator تغییر داد ممنون میشم

سوال شما خیلی کلی هست اما مثلا واسه هر محصول که بخواین وارد بخش ویرایش اون بشید یه قسمت هست واسه SEO. از همون جا می تونید این مورادی که گفتین رو وارد کنید یا تغییر بدین.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

خواهش میکنم

منابع رو هم گذاشتم تا سرنخی داده باشم و مدیران فروشگاهها خودشون به این سایتها و سایتهای مشابه سر بزنند و مطالعه بیشتری داشته باشند .

سهم بسیارزیادی از موفقیت در فروش به جز اسکریپت و قالب ، به مسائلی مانند سئو و تبلیغات موثر مربوط میشه

امیدوارم شاهد پیشرفت روزافزون فروشگاههای پرستاشاپی باشیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

با سلام

از همه دوستان و مدیران که در بخش سئو تخصص دارند یه سوالی داشتم

ظاهراً دیگه موتورهای جستجو خیلی به کلمات کلیدی اهمیت نمیدن

پس به نظر شما بخش های کلمات کلیدی و برچسب ها در محصولات و شاخه ها را وارد کنیم؟

وارد کردنش تائیری دارد؟ یا کلاً بی خیالش بشیم؟

توصیه شما چیست؟

با احترام

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

برچسب ها مهم هستند ولی کلمات کلیدی خیر

 

Sent from my Xperia using Tapatalk pro

با تشکر دانوش جان

اگر برای تعدادی کالاها بعضی کلماتی که توی برچسب وارد میکنیم یکی باشد.

مثلا برای دو تا کالا یک کلمه مشابه وارد کنیم

روی سئو تاثیر منفی دارد؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیر! برچسب باید تکراری باشد!

در واقع برچسب ها کاربردی ندارند تا زمانی که ماژول برچسب در سایت شما فعال باشه

این ماژول برچسب های مهم را بر اساس تعداد تکرار نمایش میده

 

Sent from my Xperia using Tapatalk pro

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 months later...

با سلام و احترام

آیا در پرستا شاپ 1.5 راهی هست که دیگه بر چسب ها رو دونه دونه برای محصولات مختلف تایپ نکنیم و یا بشه کپی کرد برای محصول؟ و یا طور دیگری اضافه کرد که راحت تر و سریع تر باشه؟

منظورم برچسب های جدید هست که میخواهیم برای محصولات دیگر اضافه کنیم

با تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 weeks later...

با تشکر

دانوش جان استفاده زیاد از برچسب ها میتونه برای سئو محصول خوب باشه؟ مثلاً 20 یا 30 تا برچسب برای یک محصول؟

یا خوب نیست و توصیه نمیشه؟

با احترام

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برچسب باید مرتبط باشه. تعدادش خیلی مهم نیست. در واقع تکرار یک برچسب در محصولات شما بعلاوه وجود آن برچسب در متن یا نام یا مشخصات محصولات آن را برای موتور جستجو مهم میکند

 

Sent from my Xperia using Tapatalk pro

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...