رفتن به مطلب

اخطار قطع سرویس هاست


Hojrak

پست های پیشنهاد شده

با سلام

شرکت برتینا سرویس هاست سایت را قطع و اخطار داده که از منابع سرور بیش از حد مجاز استفاده میکنیم و سایت را به حالت suspend درآورده اند و تمام دسترسی ها را بسته اند.حتی وقتی به درخواست ما قسمت مدیریت را باز کردند سریعا دوباره suspend کردند و گفتند که تا سایتتون را باز کردیم به شدت سرورمون افت کرد و گفتند که فقط میتونیم cpanel را براتون باز کنیم.

لطفا بگید که این مشکل از چی میتونه باشه آخه هیچ کار خاصی هم روی سایت انجام نشده که باعث شده باشه و اینکه راه حلش چیه؟

با تشکر پیشاپیش

 

این هم متن ارسالی شرکت برتینا:

[align=-webkit-right]هر وب سایت که بیش از حد متعارف از منابع سرور (مانند CPU، Ram ،HDD و پهنای باند یا شبکه) استفاده کند متوقف خواهد شد و کاربر موظف خواهد بود میزان مصرف سرویس خود را از منابع سرور تا حد استاندارد کاهش دهد تا سرویس کاربر مجدد فعال گردد. برتینا بسته به شرایط سرور تعیین کننده حدود متعارف استفاده از منابع سرور خواهد بود به این صورت که هیچگاه سرویس کاربر نباید باعث ایجاد اختلال در سرور و یا ایجاد کندی و یا کاهش کیفیت سرویس کاربران دیگر بر روی آن سرور گردد. همچنین هر وب سایت یا سرویسی که بدین شکل موجب اختلال در کارایی و یا سرعت سرور یا شبکه شود تا زمان رفع این مورد متوقف خواهد شد. برتینا در تمامی موارد این موضوع را با اخطار قبلی انجام می دهد تا وب سایت کاربر متوقف نگردد اما در مواردی که این موضوع باعث ایجاد اختلال در سرور و یا کاهش کیفیت و یا سرعت سرویس کاربران دیگر موجود بر روی آن سرور گردد برتینا بدون اخطار قبلی سرویس کاربر را برای بیست و چهار ساعت متوقف خواهد نمود و سپس اخطارهای لازم را برای کاربر ارسال می نماید تا کاربر نسبت به رفع مشکل وب سایت خود اقدام نماید. در صورت تکرار این موضوع سرویس کاربر به طور کامل و برای همیشه قطع خواهد شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببخشید بابت دیرکرد در پاسخ

داخل cpanel همچین گزینه ای پیدا نکردم.

ضمن اینکه شرکت برتینا میگه دارید از cpu , ram استفاده بیش از حد میکنید.

غیر از resourse usage از جای دیگری می توان استفاده از ram و cpu رو چک کرد؟

در ضمن میگند که باید کد های سایتتون بهینه سازی بشه!

با تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این مقاله رو برتینا برام فرستاده.من چندین ماژول را غیر فعال و چند ماژول را حذف کردم و همچنین از صفحه اصلی یک ماژول متعلق به قالب را که گردونه محصولات بود غیر فعال کردم و عکس های اسلاید صفحه اول را برداشتم.دیگه چی کار بکنم؟با تشکر

همانطور که اطلاع دارید در قوانین سرویس های میزبانی وب اشتراکی برتینا در سرویس های معمولی مجاز به استفاده ناپیوسته 10 درصد از منابع و در سرویس های ویژه مجاز به استفاده از 25 درصد از منابع به صورت ناپیوسته می باشند .

 

در ادامه به علل مصرف زیاد منابع و راهکارهای نسبی آن می پردازیم .

 

http://www.bertina.us/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=279

 

» بهینه نبودن کدهای شما

 

متاسفانه اکثر کاربران بدون اطلاع از قالبهای غیر استاندارد و یا خیلی قدیمی استفاده می کنند و همچنین استفاده از ماژول های کرک شده و یا قدیمی ، طراحی شده توسط افراد آماتور باعث بروز این مشکل می گردد.

استفاده از ماژول های اضافی که هیچ مزیت مهمی ندارند و همچنین ممکن است مشکلات امنیتی فراوانی برای سایت داشته باشند اصلا توصیه نمی شود.

 

برای حل این مشکلات اگر از سایت سازهای عمومی مانند جوملا و یا وردپرس و... استفاده می کنید بهتر است نسخه سایت را همیشه به نسخه نهایی بروز رسانی کنید . می توانید با یک طراح در این زمینه مشورت کنید که سایت شما را بهینه و دیتابیس های شما را بهینه سازی نماید این امر علاوه بر کاهش شدید مصرف باعث افزایش سرعت لود شما می گردد.

 

افرادی که اسکریپت های شرکتی خریداری می کنند بهتر است در زمینه بهینه سازی سایت خود با شرکت پشتیبان تعامل داشته باشند .

 

» استفاده از منابع سنگین بر روی هاست

 

اکثر کاربران از تصاویر سنگین و یا فایل های دانلود زیاد در سایت خود استفاده می کنند . اگر احساس می کنید سایت شما یک سایت بر مبنای ارائه تصویر و دانلود فایل است همیشه یک هاست برای مطالب سایت و یک هاست جهت آپلود فایل ها و منابع استفاده کنید . این موضوع به مدیریت و سرعت و کیفیت سایت شما کمک خیلی خوبی می نماید.

 

» سایت های پر بازدید و یا پردازشی

 

ممکن است سایت شما بازدید بالایی داشته باشد و یا اینکه برای اجرای دستورات نیاز به پردازش و عملیات اجرایی زیاد است . در این صورت شما نیاز دارید از سرویس های ویژه استفاده کنید و یا سرور های مجازی و یا نیمه اختصاصی تهیه کنید .

 

موارد زیر به طور کلی پیشنهاد می شود :

 

1- بهینه سازی سایت به صورت دوره ای و استفاده از ماژول های کش سرویس و فشرده ساز hotlink_protection & Gzip

 

2- آنالیز و بهینه سازی جداول دیتابیس در هاست های لینوکس می توانید از ابزارهای ارائه شده در کنترل پنل استفاده نمایید.

 

3- مسدود ساختن لینک های دانلود برای جلوگیری استفاده غیر مجاز سایر سایت ها

در هاست لینوکس cPanel ابزاری به اسم hotlink protection که باعث جلوگیری از استفاده غیر مجاز سایر سایت از لینکهای دانلود و تصاویر شما می گردد.و یا اسکریپت های مشابه اجرای کپی رایت .

 

فیلم آموزشی hotlink protection در cPanel

 

http://www.cpanel.net/media/tutorials/hotlink.htm

 

4- در مواقعی که کندی سایت و اخطار مصرف بالا دارید علاوه بر بهینه سازی کدهای داخلی و دیتابیس صفحه خود را از طریق مرورگر بر روی سیستم save و دانلود نمایید . سپس حجم صفحه اصلی به همراه فایل های ذخیره شده را محاسبه کرده و بر حداقل اینترنت موجود در کشور که عموما 128 می باشد تقسیم نمایید .

 

سرعت 128 Kbps در بهترین حالت معادل 16 کیلوبایت در ثانیه می باشد . شما یک سایت دارید که حجم فایل ها معادل 1 مگابایت می باشد . یک مگابایت معادل 1024 کیلوبایت است .

 

اگر 1024 کیلوبایت را تقسیم بر 16 کیلوبایت در ثانیه نماییم معادل 64 ثانیه می گردد. یعنی یک کاربر با بهترین حالت سرعت یک اینترنت 128 ( که در اکثر مواقع به دلیل نوسانات کمتر می باشد) سایت شما را در 64 ثانیه مشاهده می نماید .

 

لذا هر چقدر سایت شما سنگین میزان زمان جهت لود سایت برای بازدیدکنندگان بیشتر می شود و بالا بودن پروسه لود پردازش سایت و در نتیجه استفاده از منابع سرور را بالاتر برده و سایت شما با اخطار مصرف بالای سایت رو به رو می شود .

 

لازم به ذکر است این مقاله در آینده با اطلاعات جامع تری بروز رسانی می گردد .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب دوست عزیز من سایتتون رو دیدم ، خوب سایت شما احتمالا بازدید بالایی داره و رو یه هاست بهتر با محدودیت کمتر برین

 

لازم نیست هیچ ماژولی رو در بخش کاربری خاموش کنید. برای شروع میتونید ماژول های بخش آمار رو کلا خاموش کنید ببینید مشکلتون حل میشه یا نه . تمامی ماژول های بخش آمار رو غیرفعال کنید ( حذف نصب نه ) ماژول های بخش آمار تقریبا مصرف بالایی دارن.

 

همچنین اطلاعات و آدرس ورود به مدیریت سایتتون رو پیام خصوصی کنید تا ببینم بهین هسازی ها درست تنظیم شدن یا نه . http://presta-shop.ir/forum/images/smilies/lightbulb.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 years later...

با سلام و احترام

بنده روي سايتم مشكلي دارم كه طي اين چند روز دو بار تكرار شده

سرور نت افراز اخطار داده و به علت مصرف بالاي سي پو يو و منابع هاست سايت رو مسدود كرده

 

متن زير رو فرستادند:

CPU%FILENAME22.76domains/karajkala.com/public_html/index.php0.43domains/karajkala.com/public_html/admin5/index.php0.01domains/karajkala.com/public_html/admin5/ajax.php0domains/karajkala.com/public_html/admin5/ajax-tab.phpTotal CPU Usage : 23.2%

 

 

ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد چه كار كنم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...