رفتن به مطلب

راهکارهای مقابله با هک شدن وب سایت


javad_lee

پست های پیشنهاد شده

یکی از خطراتی که همواره اطلاعات مهم وب سایت ها را تهدید خواهد کرد هک شدن وب سایت ها می باشد .

ابتدا در زیر با معنای هک اشنا شده سپس به برخی از راهکاری های مقابله با آن خواهیم پرداخت :

رخنه کردن یا هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه می‌باشد. در علوم مربوط به رایانه معنی هک گاه مساوی معنی کرکcrack) ) که رمزگشایی است نیز عنوان می‌شود. در گفتگوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است. و کرک نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر به فرد گشاینده رمز می‌گویند.

در اصطلاح روزمره، رخنه کردن به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه ای می‌باشد و رخنه گر کسی است که با داشتن دانش بالا در زمینه‌هایی مانند برنامه نویسی و نرم‌افزار می‌تواند بدون داشتن ملزومات لازم به یک سیستم نفوذ کند و از منابع آن برای خود بهره‌برداری نماید.

راهکاری مقابله با هک وب سایت

در زیر با برخی از راهکاری مقابله با هک شدن وب سایت آشنا خواهید شد . البته توجه داشته باشید موارد زیر از ابتدایی ترین راهکارها در عین حال از مهم ترین آنها می باشد که گاه مدیران وب سایت ها نیز به آنها عمل نخواهند کرد.

- از رمز های مناسب استفاده کنید

استفاده از رمز های ساده همیشه اولین راه هکر برای نفوذ به وب سایت شما می باشد ، سعی کنید همیشه برای ایجاد رمز های مناسب از کلمات و یا سیمبل هایی مانند " ! # $ % اسپیس و * " در رمز های خود استفاده کنید همچنین رمز خود را با حروف و اعداد ادغام کنید ؛ استفاده از دکمه کپس لاک نیز در ورود رمز خیلی سکورییتی شما را بالا خواهد برد.

- استفاده از یوزر نیم مناسب

آیا شما هنوز هم از یوزر نیم admin استفاده می کنید ؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است باید عرض کنیم شما 50 درصد ورود هکر را به سایت خود مهیا کرده اید . یوزر نیم مناسب نیز به اندازه رمز عبور برای هک مهم است. تاکید می کنیم اگر همچنان با یوزر نیم admin وارد سیستم خود میشوید یک یوزر نیم دیگر ساخته و یا آن را ویرایش کنید .

- بررسی سایت با نرم افزار های امنیتی

آیا سایت خودتان را به نرم افزارهای امنیتی بررسی و آنالیز کرده اید ؟ در مورد انواع نرم افزار های امنیتی می توانید از موتور جستجوگر گوگل کمک بگیرید اما از نرم افزار آکونتیکس نیز می توانید بهره ببرید .

- هر افزونه ای را بر روی خود نصب نکنید

این آیتم یکی از مهم ترین ایتم های امنیتی وب سایت می باشد. درست است سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس و جوملا و ... باگ امنیتی ندارند اما افزونه های غیر معتبر آنها می توانید دارای باگ های فراوان و خطرناکی برای وب سایت شما باشد. همیشه سعی کنید افزونه های مورد نیاز خود را از وب سایت های اصلی سازنده آنها دریافت کنید . هرگز از افزونه های نال شده استفاده نکنید ؛همچنین هیچ گاه افزونه ها را از سایت های غیر معتبر دریافت نکنید.

- یک میزبان مطمن انتخاب کنید

میزبانی وب سایت نیز یکی از مهم ترین ارکان امنیت وب سایت به شمار میرود از این رو که هر چقدر شما امنیت وب سایت خود را افزایش دهید اما میزبان مطمنی نداشته باشید تمام زحمات شما به باد خواهد رفت .

- رمز های عبور خود را در مرورگر های ذخیره نکنید

چقدر زمان خواهد برد که شما یوزر نیم و رمز عبور مدیریت وب سایت خود را درج کنید ؟ این زمان را با هک شدن وب سایت تان به جان نخرید ! گاهی مواقع نرم افزار های مخرب و تروجان ها به بک آپ از رمز های عبور مرورگر شما دست پیدا خواهند کرد و به اهداف خودشان دست پیدا خواهند کرد .

- بر روی پوشه admin خود پسورد قرار دهید

یکی از راهکارهای جلوگیری از هک شدن وب سایت پسورد گذاری بر روی پوشه admin است.این عمل می تواند یک دیوار حفاطتی در مقابل صفحه ورود به مدیریت وب سایت و افزایش امنیت وب سایت ایجاد کند .

- تغییر نام پوشه admin وب سایت

علاوه بر پسورد گذاری بر روی پوشه admim تغییر نام این پوشه نیز برای جلوگیری از هک شدن وب سایت کمک فراوانی خواهد کرد .

- استفاده از آنتی ویروس خوب ،قوی و آپدیت شده

وجود یک آنتی ویروس خوب ، قوی و آپدیت شده برای هر سیستم شخصی لازم و ضروری است . این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین آنتی ویروس در صورت اپدیت نشدن به بدترین آنتی ویروس تبدیل خواهد شد .

- در دسترس قرار ندادن بک آپ سایت تان

شاید باور اینکه خیلی از وبمستر ها بک اپ سایت شان را در همان هاست وب سایت شان نگه داری می کنند . همیشه از وب سایت تان بک اپ تهیه کنید و ان را در یک سرور دیگر و یا در سیستم های شخصی خود در شرایط امنیتی خوبی نگهداری کنید .

- استفاده از مرورگر مناسب

یک مرورگر خوب ، مناسب و به روز می توانید نقش مهمی در عدم فاش شدن رمز های عبور داشته باشد . همچنین توصیه می کنم همیشه مرورگر خود را بروز نگاه دارید تا در مشاهده وب سایت ها نیز دچار مشکل نشوید .

همان طور که در بالا مشاهده کردید ما یکسری از ابتدایی ترین و صد البته مهم ترین موارد امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وب سایت را درج کرده ایم . اگر چه انجام موارد بالا بسیار ساده می باشد اما اکثر مواقع مدیران وب سایت ها از انجام آنها خودداری می کنند و منجر به هک شدن و از بین رفتن اطلاعات آنها خواهد شد .

اگر شما نیز راه کار های دیگری را میشناسید آن را با ما در میان بگذارید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 years later...

با سپاس از این نوشتار سودمند

 

درباره ی گزینه ی

تغییر نام پوشه admin وب سایت

می شه روشنگری کنید که چگونه می شه سایتی که طراحی و راه اندازی شده و ... پوشه ادمینشو تغییر نام داد؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کافیه وارد هاستتون شده و به بخشی که پرستاشاپ رو نصب کردید مراجعه کنید در نهایت پوشه ادمین رو به نام دلخواه تغییر نام داده و با نام جدید وارد ادمین بشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year later...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...