رفتن به مطلب

بی احترامی سایت شاپ کیپر به مدیران این سایت


دانوش

پست های پیشنهاد شده

روز گذشته در اتفاقی عجیب سایت اینترنتی شاپ کیپر (shopkeeper.ir) یا انجمن گفتگوی فروشگاه های اینترنتی که زمینه های مختلف خود را مدعی می داند دسترسی تمام مدیران پرستاشاپ پارسی به انجمن مذکور را برای همیشه بستند! این در حالی است که دو تن از مدیران در سفر بوده و نقشی در گفتگوهای شکل گرفته نداشته اند!

پرستاشاپ پارسی با توجه به این که هیچ دلیل مشخصی برای این حرکت نمی بیند، این رفتار را بی احترامی دانسته و ضمن ابراز تاسف برای این سایت به اصطلاح انجمن، فعالیت خود را در این سایت به طور کامل پایان می دهد.

 

 

 

توضیحاتی پیرامون علت مسدودسازی اکانت ها:

 

 

با توجه به اهداف بلندی که این انجمن برای مقابله با نقض کپی رایت و حفض حقوق تمام ناشران نرم افزار برداشته بود تا با تخصص خود و کسب دانش به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند طبیعی است افرادی که با اندک دانش به دنبال کسب سود و رسیدن به درآمد با استفاده از دست رنج دیگران هستند، این موضوع را تحمل نکرده و دست به تخریب زده و با ایجاد جنجال و هیاهو خود را مطرح کرده تا بتوانند به اهداف خود برسند.

عده ای از افراد که سردمدار کپی دست رنج دیگران هستند و بسیاری از کدها، ماژول ها و قالب های تولید شده در این انجمن را به نام خود منتشر کرده اند در عملی عجیب نسبت به دیکد کردن (رمزگشایی) بخشی از ماژول نوشته شده توسط این انجمن اقدام کرده و حتی با افتخار نام نویسنده اصلی و دیکد بودن این ماژول را اعلام میکنند. این ماژول و موضوع دیکد کردن آن را در انجمن شاپ کیپر و سایت خودشان منتشر کرده و بحثی پیرامون این کار زشت شکل میگیرد و دو تن از مدیران سایت ما هم در این بحث شرکت داشتند. اما در اقدامی عجیب تر شاپ کیپر تمام افرادی که در این بحث یک پست هم داشتند مسدود کرده اند و مدت محرومیت را برای همیشه اعلام کرده اند.

 

این در حالی است که با گزارش های مستند و مستدل در همان سایت اثبات کردیم که این شخص حق نشر و حقوق معنوی کدهای منتشر شده توسط ما را نقض کرده و اگر همان موقع از طرف سایت شاپ کیپر برخوردی جدی با این شخص صورت میگرفت کار به این جا نمیرسید که این شخص با جسارت اعلام کند که کدهای حاصل زحمت شخص دیگری را رمزگشایی کرده و به صورت متن باز منتشر می کند.

 

پرستاشاپ پارسی ضمن هشدار نسبت به فعالیت سایتی با نام «پرستاشاپ فارسی» اعلام میدارد به جز سایتی که در آن حضور دارید (presta-shop.ir) هیچ سایت دیگری مرجع منتشر کننده پرستاشاپ فارسی نبوده و اگر نسخه ای از پرستاشاپ را در این گونه سایت ها دیدید هرگز آن را دانلود نکرده و برای دانلود فقط به همین سایت مراجعه کنید. گفتنی است هر سایتی که از نسخه های سایت نام برده استفاده کند هیچ گونه پشتیبانی و خدماتی از سایت ما دریافت نخواهد کرد.

 

موفق باشید

مدیریت انجمن پشتیبانی پرستاشاپ پارسی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

دانوش جان سایت شاپکیپر مدیریت سازمان یافته و درستی نداره و تمام پست های من رو اگه بخونید چه در اینجا، چه در شاپکیپر و یا هر سایت دیگه ای که عضو هستم، تا به حال هیچ بی احترامی ای به هیچ احدی نکردم ولی متاسفانه تا به حال در سایت شاپکیپر چندین بار پستهای بنده بدون دلیل و بدون هیچ توضیحی حذف شده و یکبار هم قبلا به مدت چند روز مسدود شده بود که باز هم با پیگیری ای که انجام دادم، هیچ توضیحی برای این کار نداشتند.

پس از مشاهده این موارد قصد داشتم که کلا دیگه به سایت شاپکیپر برنگردم ولی چون بقیه هنوز فعالیت داشتند ، تجدید نظر کردم.

بدون شک این کار جدید شاپکیپر هم اهانت شاپکیپر به مدیران پرستاشاپ محسوب میشه و با این رویه تنها ارزش و اعتبار خودش رو زیر سوال برده.

من در مورد مدیریت سلیقه ای در این سایت قبلا به کاربر رضا (مدیر شاپکیپر) هشدار داده بودم ولی متاسفانه هیچ توجهی به این مساله نداشتند.

 

متاسفانه سایت شاپکیپر هیچ ارزشی برای حقوق تولیدکنندگان و احترام به کپی رایت قائل نیست و اگه به تاپیکهای ایجاد شده در این سایت نگاهی بیاندازید، میبینید که مملو از عناوینی مثل کپی سایت دیجی کالا، همه ی قالبهای سایت ... به صورت رایگان ، سیستم مشابه ... و غیره است و هیچ برخوردی که با این عناوین نمیشود به کنار، حتی در مواردی حمایت هم میشوند و فقط میشه از این بابت ابراز تاسف کرد. به همین خاطر شاپکیپر به میدانی باز برای کلاهبرداران اینترنتی و سودجویی از مردم تبدیل شده و همونطور که بارها در پیام خصوصی به مدیران شاپکیپر اعلام کردم، بخشی از مسئولیت این قبیل اعمال متوجه آنهاست و در قبال کلاهبرداری ای که بواسطه این سایت صورت میگیره قطعا مسئول هستند.

 

امیدوارم به زودی حداقل مدیران سایتهای پربازدید ایرانی، فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت و رعایت حقوق دیگران (حداقل تولید کنندگان داخلی) رو یاد بگیرند.

 

راستی کن، که راستان رستند

در جهان راستان قوی دستند

راستگاران بلندنام شوند

کج‌روان نیم پخته خام شوند

یوسف از راستی رسید به تخت

راستی کن، که راست گردد بخت

گر بدی دامنش گرفت چه باک؟

چه کند دست بد به دامن پاک؟

 

و من ا.. توفیق

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله متاسفانه. حرف های دوستان رو تایید می کنم

برخی از راهبران این انجمن حتی مدعی هستند که ویندوزشون کرک شده نیست و ادعا دارن که به قانون کپی رایت و رعایت حقوق دیگران پایبند هستند اما به مرحله عمل که میرسه میبینیم ظاهر و باطنشون زمین تا آسمون با هم تفاوت داره!

فکر میکنم حتی اگر در انجمن شاپ کیپر تخلفی مرتکب شده بودیم باید اول تذکر داده می شد! ولی خب متاسفانه اینطور نبود. گرچه در قوانین انجمن شاپ کیپر شکایت از یک شخص با ارائه مدرک و دلیل در تاپیک مانعی نداره و ما هم مدارک ارائه دادیم اما اون ها چشم هاشون رو بستن و تر و خشک رو با هم سوزوندن

واقعا متاسفم برای این مدعیان و همینطور آقای رضا یوسفی که فقط با این کار ضعف مدیریتیشون رو نشون دادن و فکر میکنم بهتره در مورد راهبران انجمن و سبک مدیریتشون و قوانین انجمنشون و نظارت بر فعالیت اعضا تجدید نظر کنن

بگذریم، این کار فقط یک اهانت و نشونه ضعف مدیریتی انجمن شاپ کیپر و پوچ بودن ادعای اون ها بود

ما تمام تلاشمون رو برای پیشرفت وب پارسی انجام خواهیم داد و بدون شک جلوی تمام کسانی که بخوان زحمات ما رو به نام خودشون ثبت کنن و دزدی کنن و آخرش هم به ما بد و بیراه بگن خواهیم ایستاد

 

به امید پیشرفت وب پارسی

امیدوارم دیگه شاهد چنین مواردی نباشیم

موفق و پیروز باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

اتفاقا بنده هم در پیام خصوصی از آقا رضا پرسیدم که دلیل بن کردن چی بوده؟

اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردم

احتمالا تاپیک مربوطه پاک شده درسته؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوست عزیز

بله کلا تاپیک رو پاک کردند

قبل از این هم بارها پستهای ما رو حذف کردند و هیچ توجیهی هم ارائه ندادند.

به هر حال کاملا مشخصه که این سایت روز به روز داره پس رفت میکنه و رضایت کاربران ازش کمتر میشه.

با این روندی که داره فکر میکنم به زودی سایتهای جدیدی که در این زمینه ایجاد شده ، جای این سایت رو میگیرند

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 9 months later...

بزرگ کردن و کوچیک کردن یه سایت دست کاربرهاش هست، اگه کسی توی سایتی مطلب آموزشی نذاره، خوب من کاربر می رم می بینم سوال شده هیچ کس جواب نداده، می رم یه سایت دیگه، معروفه که می گن از ماست که بر ماست، به جز اینها یه تاپیک رو صد بار منتقل می کنن، می گیم چرا؟ یکی از دوستان می گه تو دلیل منطقی بیار که عوض نکنیم، انگار من کارمندم و باید دلیل کار یکی دیگه رو پیش رئیس ( ارباب) توجیه کنم، مسخره است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

حرفتون تائید میشه. البته نسبت به گذشته تغییراتی داشتند و میشه گفت مدیریت سایت بهتر از قبل شده ولی هنوز هم مشکلات زیاده.

با تجدید نظری که داشتند حسابهای کاربری مدیران پرستاشاپ باز شد ولی فعالیت ما در شاپکیپر نسبت به قبل خیلی کمرنگتر شده.

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا رامتین، خیلی راحت تاپیک رو حذف می کنن، منتقل می کنن، یه موضوع هم که باعث بی رقبتی حداقل من هست، اینکه به نظرم عده ای از کاربرا فقط کارشون زدن تاپیک هایی هست که موضوع رو پر کنه، مثال بزنم، یه تاپیک زده می شه، آقا درخت کریسمس 1000 تومان، طرف می یاد می گه چند تا برگ داره درخت؟ یکی دیگه می گه چند تا شاخه داره؟ یکی می گه ریشه هاش چه جوریه، آخر سر هم یکی می یاد می گه من فروشگاهت رو دیدم قیمت ها خیلی بالاست، می گی آقا قیمت سازنده 500 تومنه، من 100 تومن می دم، دیگه هیچ خبری نیست....!

مورد دیگه مطلب آموزشی حقوقی گذاشتم، تمام سوالات رو هم پاسخ دادم، تا اونجاش ادم خوبی بودم، همین که گفتم آقا کسی که متقاضی ثبت شرکت هست بیاد به این ادرس و ثبت سفارش کنه، یه بار منبع رو پاک کردن، لینک رو پاک کردن، گفتیم خب داداش تاپیک رو حذف کن تا نشیم فقط حلال مشکلات و پاسخگو به سوالات ، گفتن روی چه منطقی می گی باید تاپیک حذف شه، گفتم بایدی در کار نیست، وقتی پرنده رو پر و بال و نوکش رو زدی دیگه چیزی ازش نمی مونه که بخواد به نمایش هم در بیاد، لطفی که کردن تاپیک رو بستن! و باز سوال ها به صورت پ.خ ادامه داشت، یک نفر هم ثبت نکرد، در صورتی که همون به اصطلاح تاپیک چاق کن ها اومدن رو تاپیک رو گرم کردن، ان شاا... من اشتباه کرده باشم و در مورد ایشون زود قضاوت کرده باشم و لی اگه درست حدس زده باشم ، کار جالبی نکردن، چون خودم اول تاپیک گفته بودم هر کس می خواد خودش ثبت کنه و صرفا اطلاعات لازم ررو نداره بگه من بهش می گم، الکی با این عناوین سر کاری وقت ما رو هم نگیره که من یه شرکت می خوام ثبت کنم و شما ثبت کن و حالا بگو چی کار کنم!

تا وقتی جواب رو شسته رفته ارائه می دیم خوبیم وقتی این حالت ها پیش می یاد می گیم چرا سر کار می زارین، می شیم ادم بده!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

فکر میکنم مقداری در قضاوت عجله می کنید !

بنده در شاپکپیر مدیر نیستم فقط یک کاربر عادی ، ولی از گفته های شما در مورد اول که مشخصه منظورتون تاپیک های بازارچه شاپکیپر هست که محلی برای خرید و فروش .

اما در مورد تاپیک خودتون احتمال میدم به این دلیل مواردی که گفتید را پاک کردن که تاپیک شما در بخش اموزش بوده نه بازارچه ، این هم مربوط میشه به قوانین این سایت که چه خوب و چه بد باشه ، اگر میخواید در سایتی فعالیت کنید باید رعایت کنید.

شما اگر دو تاپیک جدا یکی برای راهنمایی در بخش آموزشی و دیگری برای خدمات ثبت شرکت در بازارچه داشته باشید . مطمئن باشید در بازارچه اگر شما طبق قوانین شاپکیپر تاپیک ایجاد کنید دلیلی نداره که بخوان حذف کنند .

 

در هر صورت براتون آرزوی موفقیت می کنم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطلبتون کاملا منطقی هست و نقصی بهش وارد نیست، فقط یه نکته رو فراموش نکنیم، البته روی سخنم به انجمن شاپکیپر نیست، خود من هم انجمن دارم، وقتی کاربری که تعداد کل ارسال هاش 3 تا دونه است و دو هفته از عضویتش می گذره، به نظر نمی رسه که به کل قوانین و موارد یک انجمن وقوف کامل داشته باشه، کاربری که 3000 تا پست زده، باید به این مطلب هم توجه کنه و حداقل، تاپیک رو منتقل کنه و به کاربر روال کار رو بگه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من قبل از اینکه اینجا بیام خیلی قبلترش در شاپ کیپیر عضو بوده و هستم فکر میکنم فروم پرستا بدون نیاز به سایتهای دیگر هم بخوبی توانسته نیازهای کابران بخش پرستاشاپ را برآورده کند و بنده 99 درصد آموزشهام رو از همین سایت www.ipresta.ir میگیرم ....

 

فکر میکنم اقدام شاپ کیپیر عجولانه بوده و امیدوارم سوء تفاهم بوجود آمده به زودی رفع گردد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام و احترام.

متاسفانه اقدامات شاپکیپر واقعا دور از انصاف و اخلاق هست

امیدواریم واقعا اگر فرهنگ استفاده از چیزی وجود نداره. حداقل ارزش و زحمت ناشران آن را زیر سوال نبریم

با تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام مجدد

ممنون از حمایت و نظرات دوستان

البته لازمه این نکته رو عرض کنم که این تاپیک کمی قدیمی هست و مدیران شاپکیپر پس از این جریان ، قانون کپی رایت رو به قوانینشون اضافه کردند و در حال حاضر هم در مواردی که مشخصا کپی رایت نقض بشه برخورد میکنند.

همانطور که عرض کردم حساب کاربری همه مدیران پرستاشاپ هم باز شد ولی کدورتی که ایجاد شد به طور کامل برطرف نشده که امیدوارم به مرور زمان بهتر بشه و تغییرات خوب مدیریتی در شاپکیپر مداوم باشه و باعث پیشرفت وب پارسی بشه

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به دلیل قدیمی بودن بسته شد.

پرستاشاپ پارسی به دنبال حل مشکلات و رفع کدورت هاست و ممکن است مجددا فعالیت خود را در آینده در این سایت افزایش بدهیم.

 

به امید پیشرفت واقعی فرهنگ کاربران ایرانی در فضای مجازی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...