رفتن به مطلب

راهنمای خرید قالب


پست های پیشنهاد شده

سلام به پرستاشاپی های عزیز

در این تاپیک قصد دارم کلیاتی درباره نحوه صحیح انتخاب و خرید قالب از بازارچه پرستاشاپ پارسی رو براتون شرح بدم.

 

پیش درآمد

 

کاملا مشخصه که مهمترین هدف فروشگاه های اینترنتی، فروش محصولات است . عوامل زیادی میتونه در فروش بیشتر یک فروشگاه تاثیر بذاره. مواردی مثل :

  • قیمت مناسب
  • ارسال به موقع در بسته بندی مناسب
  • موجودی کالا
  • تنوع کالا
  • اعتماد سازی ( آدرس - نماد - تلفن - پشتیبانی )
  • سرعت سایت
  • زیبایی سایت
  • خرید آسان
  • فروش پستی و آنلاین
  • تبلیغات مناسب
  • تصاویر جذاب محصولات

و بسیاری موارد دیگه که شاید فراموش کرده باشم ذکر کنم. میبینید که قالب سایت بخش کوچکی از موفقیت شماست. متاسفانه در بین کسانی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو دارند، بسیار دیده میشه که درخواست قالب مشابه دیجی کالا ، چاره ، آمازون ، بامیلو و ... رو دارند. اغلب فکر میکنند که دلیل موفقیت این فروشگاهها ، قالب و اسکریپت اونهاست. این حرف دقیقا مثل اینه که بریم و یک کفش دوندگی چند میلیونی بگیریم و گمان کنیم با این کفش میتونیم قهرمان دوندگی دنیا بشیم و یا حداقل به تیم ملی راه پیدا کنیم. خب واضحه که این اشتباهه و هرگز به هدف نخواهید رسید. رشد و توسعه فروشگاه اینترنتی باید همه جانبه باشه و نمیشه شما یک قالب حرفه ای بگیری و بدون داشتن پشتوانه های دیگه و زیرساختهای لازم با فروشگاههای مثل دیجی کالا رقابت کنی. برعکس این هم کاملا صدق میکنه. یعنی شما اگه یه تیم قوی پشتیبانی و کلی محصول با کیفیت و قیمت عالی داشته باشی و بخوای روی وردپرس محصولاتت رو بفروشی ، مطمئنا نتیجه لازم رو نمیتونی کسب کنی.

 

به تخصص طراحان و کارشناسان اطمینان کنید

 

نکته دیگه ای که زیاد مشاهده میشه ، اینه که مدیر فروشگاه ، خودش میاد برای سایتش در مورد قالب و طراحیش نظر میده. حالا اگه ازشون بپرسی که شما گرافیستی ؟ تجربه فروش اینترنتی داری ؟ تجربه طراحی قالب داری ؟ میگن نه. خیلی ها حتی تا به حال خودشون خرید اینترنتی نداشتن چه برسه به این مسائل.

دقت کنید که فروشگاه شما باید به مزاج عام خوش بیاد و ممکنه حتی اصلا باب میل و سلیقه شما نباشه. شما باید مشخص کنید که هدفتون فروش محصول هست یا داشتن فروشگاهی که فقط از دیدنش لذت میبرید. اگه قالب اختصاصی سفارش میدید، سعی کنید فقط امکانات مد نظرتون رو اعلام کنید و طرح رو به عهده طراح بذارید. طراح قالب شما ، مطمئنا کلی قالب تا به حال طراحی کرده و میدونه چه قالبهایی با چه ویژگیهایی برای چه محصولاتی مناسبتر هستند. از روانشناسی رنگها سر رشته داره و سلیقه عمومی رو خیلی بهتر از من و شما درک میکنه. اگه قصد دارید قالب اختصاصی داشته باشید، باید یا این کار رو به طراح قالبتون بسپرید که بر اساس تجربه فروش برای شما طراحی میکنه و یا اینکه به یک گرافیست بسپرید تا از لحاظ گرافیکی برای شما طراحی کنه و سپس از طراح قالب بخواید تا طرح گرافیست رو براتون تبدیل به پرستاشاپ کنه. البته این نکته رو هم ذکر کنم که اکثر طراحان قالب ، گرافیستهای خبره ای هم هستند .

 

نیازها و امکانات را بسنجید

 

اگه در بدو کار هستید و قصد دارید با قالبهای عمومی کارتون رو شروع کنید، سعی کنید فروشگاههای موفق در رشته کاری خودتون رو بررسی کنید. اگه قیمت محصولات پایین هست، حتی میتونید ازشون خرید کنید و مراحل سفارش تا رسیدن بسته به مقصد و پشتیبانی رو بسنجید. در مورد قالب سایتهاشون و امکانات و ویژگیهایی که دارند تحقیق کنید و براورد کنید کدوم امکانات رو میتونید با موجودی و سرمایه فعلیتون تامین و پشتیبانی کنید. به عنوان مثال فروشگاههای لوازم دیجیتال مثل موبایل و لب تاب، اغلب روی بخش جستجوی سایت و مقایسه و ویژگیهای محصول تمرکز خاصی دارند که در انتخاب محصول به مشتری خیلی کمک میکنه.فروشگاههای فایل روی ساده کردن مراحل خرید و دسته بندی ها تمرکز دارند. فروشگاههای هنری و فرش و عطر و ادکلن ، اغلب روی تصاویر بزرگ محصول و بخش تولید کننده ها تمرکز دارند. و موارد دیگه ای که باید خودتون با توجه به محصولی که عرضه میکنید ، بررسی کنید. پس از بررسی و در نظر گرفتن موارد مورد نظر ، باید به دنبال قالبی باشید که حداکثر امکانات مد نظر شما رو داشته باشه و با بودجه شما متناسب باشه.

 

قوانین بازارچه پرستاشاپ در خرید قالب

 

تا اینجا مواردی کلی درباره نحوه انتخاب قالب رو عرض کردم خدمتتون. از این به بعد در مورد بازارچه پرستاشاپ و قوانین مربوط به قالبها توضیح میدم.

دو راه کلی برای انتخاب قالب پیش روی شماست. انتخاب قالب عمومی یا سفارش قالب اختصاصی

 

انتخاب یک قالب عمومی

 

برای انتخاب قالب عمومی ، میتونید دموی قالبها رو بررسی کنید و ببینید که متناسب با براوردها و نیازهای شما هستند یا خیر.

قالبهای عمومی هم دو دسته هستند. قالبهای خارجی و قالبهای ایرانی. از نظر شخصی خودم قالبهای ایرانی برای ما ایرانیان به مراتب بهتر هستند حتی اگه امکانات کمتری داشته باشند. دلیلش هم اینکه اولا مطابق با ذوق و سلیقه ایرانی طراحی میشوند و ثانیا مستقیما توسط خودمون پشتیبانی میشوند.با اینحال خیلی از افراد به قالبهای خارجی علاقه مند هستند و ما هم همیشه سعی کردیم که پاسخگوی همه افراد باشیم. به همین منظور نمایندگی سایت لئوتم رو اخذ کردیم و شما میتونید قالبهای این سایت رو از آدرس leo.ipresta.ir بصورت قانونی تهیه کنید. سایر قالبهای خارجی رو هم میتونید درخواست بدید تا به نام شما از هر سایتی که مایلید خریداری بشه. در اینجا بد نیست این نکته رو مجددا یادآوری کنم که پشتیبانی پرستاشاپ پارسی کاملا پایبند به قانون کپی رایت هست و به هیچ عنوان و با هیچ مبلغی به سایتهایی که از ماژولها و قالبهای سرقتی پرســتاتولـز و سایر سایتها و یا نسخه ای غیر از نسخه انجمن ما استفاده میکنند، پشتیبانی نخواهد داد.

قالبهای عمومی ایرانی که در بازارچه قرار میگیرند، اغلب دارای تاپیکی در انجمن نیز هستند. از طریق این تاپیک هم میتونید مشکلاتتون رو اعلام و پیگیری کنید، هم اعلام نظر کنید و هم اینکه قبل از خرید قالب ، سوالی اگه دارید مطرح کنید تا طراح قالب جواب شما رو بدهد.

 

قوانینی در مورد قالبهای عمومی وجود داره که اونها رو ذکر میکنم :

  • تمام امکاناتی که در دمی قالب میبینید به شما تحویل داده خواهد شد
  • شما امکان افزودن ماژول به قالبهای عمومی رو دارید ولی نه ماژولها تضمین سازگاری با قالب رو دارند و نه قالبها تضمین سازگاری با ماژولها. به این معنی که ممکنه شما نیاز داشته باشید که طراح قالب ، به عنوان مثال ماژول بلاگی رو که خریدید با قالب سازگار کنه. این سازگاری مطمئنا هزینه خواهد داشت و هزینه با توجه به ماژول تعیین میشه. توجه داشته باشید که قیمت قالبهای عمومی به دلیل فروش بالا ، معمولا بسیار کمتر از ارزش واقعی آنهاست ولی قیمت شخصی سازیها و سازگاریها چون بصورت عمومی نیست نسبتا بالاتر خواهد بود.
  • قالبهای عمومی به هیچ وجه شخصی سازی نمیشوند. این یک قانون جهانیه و در تمام سایتهای معتبر دنیا اجرا میشه. پس به دنبال این نباشید که فلان قالب رو میگیرم و منوش رو میبرم بالا یا اسلایدرش و بزرگ میکنم یا خیلی چیزای دیگه.
  • قالبهای خارجی که توسط ما بومی سازی شده باشند، دارای پشتیبانی راستچین سازی هستند. یعنی هر مشکلی در چیدمان سایت باشه به عهده ماست که برطرف کنیم. اما ایرادهای ساختاری که مربوط به خود قالب باشه باید توسط طراح خارجی قالب برطرف بشه و ما (با توجه به کپی رایت قالب) تنها میتونیم به سایت مربوطه گزارش کنیم تا مشکل رو در آپدیتهای بعدی برطرف کنند. همچنین ما هیچ مسئولیتی در مورد آپدیتهای قالبهای خارجی نخواهیم داشت.
  • هزینه بومی سازی قالبهای خارجی بسته به امکانات قالب از طریق تیکت در بخش تماس با ما بازارچه تعیین خواهد شد.
  • کلیه قالبهای عمومی دارای لایسنس میباشند و تنها روی یک دامنه و زیر دامنه هایش میتوانید نصب نمائید.
  • حق دستکاری قالبها رو به هیچ عنوان نخواهید داشت و به قالبهای دستکاری شده پشتیبانی و آپدیت داده نخواهد شد.

 

سفارش قالب اختصاصی

 

اگه پس از بررسی کلی اهدافتون به این نتیجه رسیدید که قالب اختصاصی سفارش بدید، باید یا خودتون طرح کلی از امکانات مدنظرتون رو داشته باشید یا اینکه کلا طراحی سایت و امکانات رو با توجه به بودجه خودتون به طراح بسپرید. در این مورد توصیه من اینه که سعی کنید خودتون لیستی از امکاناتی که لازم دارید رو تهیه کنید و سپس درخواست براورد هزینه بدید.

قوانین قالبهای اختصاصی :

  • از دادن سفارشاتی مثل قالب دیجی کالا و سایر سایتها جدا خودداری کنید. همانطور که عرض شد ما پایبند به کپی رایت هستیم واز هیچ قالب ایرانی و خارجی کپی نمیکنیم
  • حق دستکاری قالبها رو به هیچ عنوان نخواهید داشت و به قالبهای دستکاری شده پشتیبانی داده نخواهد شد.
  • کلیه قالبهای اختصاصی دارای لایسنس میباشند و تنها روی یک دامنه و زیر دامنه هایش میتوانید نصب نمائید.
  • با توجه به وسعت طرح شما ممکنه قالب بصورت یک مرحله ای یا چند مرحله ای به شما تحویل داده بشه
  • قالبهای اختصاصی به هیچ شخص دیگه ای فروخته نخواهند شد.

 

در انتها مخصوصا از کسانی که تازه وارد هستند تقاضا میکنم که در خرید قالب عجله نکنید. سعی کنید ابتدا حداقل یک هفته با پرستاشاپ کار کنید . حتی میتونید سایتتون رو با قالب پیشفرض بالا بیارید و محصولاتتون رو وارد کنید، تنظیمات لازم رو انجام بدید و سپس با دید بهتر و بازتر اقدام به خرید قالب بکنید.

 

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...