رفتن به مطلب

سئو از زبان گوگل


javad_lee

پست های پیشنهاد شده

سلام به تمام دوستان پرستاشاپی ، در مقاله سوم قصد داریم سئو رو زبان گوگل برای شما شرح دهیم . امیدوارم مورد پسند همگی شما واقع بشه .

 

سایت یا وبلاگ های زیادی در زمینه آموزش سئو و ارائه مقالات فعالیت میکنند که در بعضی موارد گفته های آنها یکدیگر را نقض کرده و موجب سردرگمی افراد میشود. بهترین مرجع برای آموزش سئو و نکات تاثیرگذار بر رتبه بندی نتایج گوگل بخش راهنمای گوگل است. البته موارد ذکر شده در این بخش بصورت کلی بوده و توضیحات زیادی بهمراه ندارد، برای درک بهتر هریک از این بخش ها میتوانید مقالات تکمیلی وبسیما را مطالعه کنید.

 

مقاله پیش رو آموزش سئو براساس Webmaster Guidelines گوگل تهیه شده و راهنمای مناسبی برای بررسی سایت شما توسط روبات های گوگل و ایندکس بهتر آن خواهد بود.

 

راهنمای سئو طرح و محتوای سایت

 

1 ) دسترسی صفحات داخلی سایت و لینک های متنی را به درستی طراحی کنید. هر صفحه در سایت باید حداقل از یک صفحه دیگر سایت دارای لینک ورودی باشد.

 

2 ) نقشه سایت گرافیکی را در دسترس کاربران قرار دهید تا براحتی به بخش های داخلی سایت وارد شوند. اگر تعداد صفحات سایت شما بسیار زیاد است از نقشه چند صفحه ای و تودرتو استفاده کنید.

 

3 ) تعداد لینک های خروجی هر صفحه را در حد معقولی نگه دارید و اجازه ندهید که خیلی زیاد شوند.

 

4 ) محتوای مفید و اختصاصی ارائه دهید و موضوع مورد بحث را بخوبی شرح دهید.

 

5 ) کلمات کلیدی که کاربران ممکن است در گوگل جستجو کرده و به سایت شما وارد شوند را تعیین کرده و مطمئن شوید که در متن شما بکار رفته اند.

 

6 ) برای اطلاعات یا لینک های مهم بجای تصویر از متن استفاده کنید. زیرا روبات های گوگل قادر به تشخیص اطلاعات درون عکس ها نیستند. همچنین با استفاده از تگ ALT توضیحات مختصری برای هر تصویر قرار دهید.

 

7 ) دقت کنید که تگ Title و ALT در صفحات با دقت تعریف شده و مرتبط با متن و موضوع باشند.

 

8 ) لینک های خراب را پیدا کرده و کد HTML خود را تصحیح کنید.

 

9 ) اگر از آدرس دهی دینامیک برای صفحات استفاده میکنید (استفاده از ؟ در آدرس) بدانید که توانایی موتورهای جستجو در ایندکس و بررسی صفحات با آدرس دینامیک به مراتب کمتر است.

 

راهنمای نکات تکنیکی و کاربردی سایت

 

1 ) از یک مرورگر متنی مانند Lynx برای بررسی سایت و نحوه نمایش آن استفاده کنید، زیرا بیشتر موتورهای جستجو و روبات ها امکان تشخیص بخش هایی از سایت مانند کدهای جاوا، فریم، فلش و غیره را ندارند و ممکن است تصویر متفاوتی از سایت شما داشته باشند.

 

2 ) به روبات های گوگل اجازه دهید تا بدون ردگیری در سایت شما فعالیت کنند. تکنیک هایی که برای شناسایی کاربران سایت و مسیر بازدید آنها بکار میروند نباید بر روی عملکرد روبات ها تاثیرگذار باشند زیرا ممکن است موجب اختلال در ایندکس صحیح صفحات شما شوند.

 

3 ) سرور شما باید if-modified-Since را در هدر HTTP ساپورت کند. این امکان به گوگل نشان میدهد که آیا سایت و محتوای شما از آخرین بازدید روبات ها تغییری داشته است یا خیر. این کار در مصرف بهینه پهنای باند شما نیز موثر خواهد بود.

 

4 ) استفاده از فایل robots.txt به روبات های گوگل اطلاع میدهد که چه بخش هایی از سایت را باید بررسی کنند و چه بخش هایی نیاز به بررسی و ایندکس ندارند. با استفاده از ابزار robots.txt analysis tool در وبمستر گوگل میتوانید از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

 

5 ) مطمئن شوید که تبلیغات سایت بر رتبه بندی شما در نتایج گوگل تاثیر نداشته باشند. با استفاده از فایل robots.txt اجازه ایندکس و بررسی آنها را ندهید.

 

6 ) اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده میکنید، مطمئن شوید که اجازه دسترسی گوگل به صفحات و لینک های سایت شما را میدهند.

 

7 ) صفحات تولید شده براساس جستجوی داخلی سایت را با استفاده از فایل robots.txt از دید موتورهای جستجو پنهان کنید زیرا ارزشی برای کاربران شما نخواهند داشت و نیازی به ایندکس آنها توسط گوگل نیست.

 

8 ) نحوه نمایش سایت در مرورگرهای مختلف را بررسی کنید تا در همگی آنها بدرستی نمایش داده شود.

 

9 ) عملکرد سایت و سرعت لود شدن صفحات را بهینه کنید. هدف گوگل معرفی بهترین نتایج به کاربران و رضایت آنها از صفحاتی است که به آن وارد میشوند. سرعت بالای سایت موجب رضایت بیشتر کاربران و بهبود کیفیت عمومی اینترنت بخصوص برای کاربرانی با سرعت اینترنت پایین خواهد شد.

 

برای آموزش سئو منابع بسیار زیادی در اختیار شما قرار دارد ولی انتخاب بهترین ایده و جمع بندی از گفته افراد بر عهده خود شماست. قبل از عمل به آموزش های موجود در سایتهای سئو از اعتبار شرکت و صحت گفته ها مطمئن شوید و مسیر خود را براساس نظرات شخصی افراد انتخاب نکنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...