رفتن به مطلب

بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی بینگ


javad_lee

پست های پیشنهاد شده

سلام به دوستان خوبم ! با آموزش مبحث سئو سری نهم در خدمتتون هستیم . مقاله بسیار مفیدی هست حتما تا اخر بخونید . :)

 

post-2934-14373019372159_thumb.png

گوگل با دارا بودن سهم ۶۷ درصدی همچنان به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود. اما همه چیز گوگل نیست. بینگ به عنوان دومین موتور جستجو حرف های برای گفتن دارد.

 

اگر چشمتان هنوز به %۶۷ سهم گوگل خیره مانده و از خود می پرسید چرا باید وقت و هزینه خود را برای بینگ صرف کنیم ٬ به جرأت می گویم این کار را انجام دهید چرا که بینگ در حال رشد و خواهان کسب سهم بیشتری از بازار است. در این مقاله به نکات مهم و تاثیر گذار که به رتبه بندی و امتیازدهی سایت شما از طرف بینگ کمک می کند اشاره می کنم.

 

سن دامنه (Domain Age)

 

هنگامی که حرف از سن دامنه در سئو سایت برای بینگ به میان می آید باید حسابی به آن توجه کنید چرا که این یکی از مهم ترین سیگنال ها برای بینگ به حساب می آید. شاید با خود بگویید بنابراین خرید یک دامنه قدیمی یک ایده خوب است ٬ اما در واقع اینطور نیست.

 

موتورهای جستجو به اطلاعات و مشخصات مالکیت یک دامنه (WHOIS) دسترسی دارند ٬ بنابراین شما قادر به پنهان کردن اطلاعات ثبت کننده اصلی دامنه نیستید. این در حالی است که در سیگنال Domain Age بینگ مایل است شما خود صاحب دامنه باشید وهمچنین وب سایت تحت این دامنه با گذشت زمان و ارایه محتوا به صورت فعال درآمده باشد.

 

نکته دیگر که حائز اهمییت است وضعیت سرور و ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سایت شما است. بهتر است بعد از تحقیق و بررسی و همچنین در نظر گرفتن ویژگی های یک هاست خوب سرویس دهنده میزبانی وب سایت خود را انتخاب کنید چرا که بینگ اصلا خوشش نمی آید شما مدام درحال تغییر IP و سرور باشید.

 

دامنه یکی از مهمترین قسمت های یک سایت بشمار می رود انتخاب نام دامنه روش ها و نکاتی دارد که باید در هنگام ثبت دامنه مورد توجه قرار گیرد. همچنین سعی کنید از اشتباهات رایج در انتخاب نام دامنه پرهیز کنید.

 

Backlink

 

بینگ برای Backlink ارزش زیادی قائل است ٬ اما نه در همان راه و روش که گوگل دارد.

 

همه ی موتورهای جستجو برای لینک های دریافتی از دیگر پایگاه های اینترنتی به وب سایت شما استقبال می کنند و به آن بها می دهند.اما این در قبال دریافت بک لینک با کیفیت (Quality Backlinks) از سایت های با سابقه و قوی٬ قابل اعتماد و دارای موضوع مرتبط با سایت شما است. ارزش اینکه شما با کلمات کلیدی سایت خود لینک شوید نیزکاملا مشخص است!

 

توجه داشته باشید در آغاز تولد وب سایت شما حتی با اینکه بک لینک های با کیفیتی هم دریافت کرده اید٬ ممکن است بعد از مدتی برای چند هفته توسط بینگ به اعماق نتایج جستجو فرستاده شوید این زمان با توجه به میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی سایت شما بستگی دارد. ما با آن در گوگل تحت عنوان گوگل سندباکس آشنا شدیم.

 

بهینه سازی داخلی سایت (On-Page SEO)

 

موتور جستجوی Bing چند نکته را در بهینه سازی داخلی سایت بیشتر دوست دارد و برای آن ارزش قائل است. آنها نکات عنوان مناسب٬ توضیحات مفید و از همه مهم تر محتوای با کیفیت هستند.

 

عنوان : کتاب های درسی خودتان را بیاد بیاورد! با رجوع به فهرست آنها و مشاهده عنوان هر بخش می توانیم موضوع و محتویات آن را حدس بزنیم. بینگ نیز برای حدس زدن محتویات یک پست به عنوان مناسبی که از طرف شما تعیین می شوید احتیاج دارد. سعی کنید عنوانی را انتخاب کنید که معرف مقاله شما و همچنین دارای کلمات کلیدی موجود در مقاله باشد. یادآوری کنم که شما مجاز به استفاده از حداکثر ۷۰ کاراکتر در عنوان پست خود هستید.

 

توضیحات مفید (meta description): توضیحات خوب و مختصر از مقاله تنها برای موتورهای جستجو ارزشمند نیست٬ بلکه کاربران را نیز خشنود می کند. از نکات مهمی که باید در meta description رعایت کنید می توان به جذاب نوشتن متن و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در آن اشاره کرد. شما با محدودیت ۱۶۰ کاراکتری در ارایه این توضیحات روبه رو هستید.

 

فراموش نکنید شرح جذاب شما از پست تان باعث افزایش نرخ کلیک شدن (CTR) توسط کاربران می شود.

 

محتوا: هنگامی که حرف از محتوای یک وب سایت می شود چشمهای Bing حسابی تیز می شود. همه موتورهای جستجو این چنین هستند. حتما اطلاعاتی در مورد بهینه سازی مطالب و محتوای سایت می دانید پس در این قسمت به برخی جزییات اشاره می کنم.

 

پیشنهاد می شود محتوای متنی پست ها بیش از ۳۰۰ کلمه باشد. البته بینگ آن را محدود به این تعداد نمی کند٬ اما اگر در حال نوشتن موضوعی آموزشی هستید سعی کنید بیش از ۳۰۰ کلمه در آن وجود داشته باشد. موتورهای جستجو این محدودیت را برای جلوگیری از محتوای کم ارزش و اسپم انجام می دهند. آنها برای پست های زیر ۳۰۰ کلمه ارزش کمتر قائلند و یا اصلا به آن نگاه نمی کنند. البته این بدان معنی نیست که یک پست ۲۰۰۰ کلمه ای مقاله ای مفید برای موتورهای جست و جو تلقی شود! در هنگام نوشتن مقاله٬ میزان چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید تا محتوای شما طبیعی باشد زیرا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یک پیام واضح است که در حال تلاش برای دستکاری رتبه خود هستید.

 

اما همیشه به خاطر داشته باشید شما برای کاربران خود می نویسید نه موتور های جستجو.

 

بهینه سازی برونی سایت (Off-Page SEO)

 

شبکه های اجتماعی : امروز دیگر اهمییت حضور وب سایت ها در شبکه های اجتماعی کاملا روشن است٬ شما باید اعلام حضور کنید و خودتان را به مردم نشان دهید. اگرچه در بسیاری از آنها لینک ها به صورت nofollow قرار می گیرند٬ اما بینگ نسبت به محتوای اشتراک گذاشته شده بی توجه نیست.

 

می شود گفت محتوای اشتراک گذاشته شده در فیسبوک برای بینگ ارزشمند تر است. دلیل آن همکاری فیسبوک با مایکروسافت است. به عبارتی ساده تر در حالی که گوگل فقط به بخشی از محتوای فیسبوک دسترسی دارد٬ بینگ به جزییات دقیق تری از علاقه مندی ها و فعالیت شما دسترسی دارد.

 

Anchor text : یکی دیگر از سیگنال های مهم برای بینگ Anchor text هستند. تعریف ساده آن می شود همان لینک های که در داخل یک وب سایت شما را به مقالات یا حتی پاراگراف مرتبط با موضوع در حال مطالعه هدایت می کنند.اگر کلماتی که در Anchor text استفاده می شود با کلمات کلیدی عنوان و محتوای لینک مقصد یکی باشد عالی است. البته باز هم میزان استفاده از آن را رعایت کنید تا مورد خشم موتورهای جستجو قرار نگیرید.

 

 

اگر تاکنون به بینگ توجهی نداشته و اقدام خاصی را برای ارتباط با آن انجام نداده اید بهتر است هر چه زودتر نظر خود راعوض کنید. چرا که بینگ مایکروسافت در حال ترکیب با یاهو، فیس بوک، اسکایپ و ایکس باکس است و اگر به آینده نگاه کنیم می بینم که بدنبال کسب سهم بیشتری از بازار است. اکنون وقتش است به سوی آن دست دراز کنید و با بینگ دوست شوید.

 

 

منبع

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...