رفتن به مطلب

۱۰ ایده کم‌خرج برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک


javad_lee

پست های پیشنهاد شده

با سلام ، از سری آموزش های مبحث سئو سری دهم در خدمت شما عزیزان هستیم .

 

post-2934-14373019417392_thumb.jpg

همه می‌دانند که داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب می‌تواند کسب و کار شما را موفق سازد. عموما٬ کسب‌وکارهای کوچک بودجه نامحدودی ندارند که برای تبلیغات خود صرف کنند و از دست رفتن بخشی یا کل سرمایه‌شان به خاطر اشتباهاتی که در محاسبه و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی‌شان مرتکب می شوند می‌تواند آن کسب‌وکار را حتی به نابودی بکشاند.

 

این که بتوانید کسب‌وکار خودتان را به دیگران معرفی کنید و برای آن بازاریابی کنید٬ نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد و راه را برای رسیدن به اهدافی که تعریف کرده‌اید هموار می‌سازد. احتمالا می‌دانید که تصمیم‌گیری برای این که بودجه‌تان را کجا خرج کنید کار بسیار سختی‌است! حتما شما هم مثل من دوست دارید که بودجه‌ای که صرف می‌کنید بازده خوبی داشته باشد و چیزی را از دست ندهید! در ادامه این نوشته٬ در مورد ۱۰ روشی که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار کوچک شما کمک کند توضیحاتی می‌دهم.

 

۱- شروع وبلاگ‌نویسی

 

فرقی نمی‌کند که چه وبلاگی دارید٬ می‌توانید هم‌اکنون وبلاگی در ساب‌دامنه سایت بیزینستان ایجاد کنید٬ این کار باعث می‌شود که ارتباط بین کسب‌وکار اصلی و وبلاگ آن حفظ شود. حالا زمان آن است که در مورد گروهتان٬‌ کارهایی که انجام می‌دهید٬ افراد و نکات آموزشی بنویسید. بهتر است که بعضی اوقات به شرکت‌هایی فکر کنید که بخش اعظمی از ترافیک سایت خود را از وبلاگشان به دست می‌آورند. به طور مثال شرکت Kissmetrics ٬ ۷۰درصد از ترافیک خود را از وبلاگش به‌دست می‌آورد.

 

۲- نویسنده خوبی برای دیگر وبلاگ‌ها باشید

 

نوشتن برای دیگر وبلاگ‌ها می‌تواند شما را وارد اجتماع‌های مختلفی کند. وقتی نام شما به عنوان نویسنده در وبلاگ‌های معتبر برده می‌شود٬ افراد زیادی که در حال خواندن آن مقاله‌ هستند٬ مشتاق می‌شوند تا اطلاعات بیشتری نسبت به شما به دست بیاورند. البته از دیگر مزایای Guest Blogging یا نویسندگی مهمان٬ دریافت لینک‌های با کیفیت از دیگر وبلاگ‌ها برای سایتتان است.

 

۳- ایمیل

 

سعی کنید در همه حالت از E-Mail Marketing (بازاریابی ایمیلی) استفاده کنید. ارتباط مستمر با افرادی که خود، ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده‌اند می‌تواند بسیار سودآور و مفید باشد. اما دقت کنید که منظورمان اسپم کردن کاربران از طریق ایمیل‌های کاملا بی‌ربط به شخص و خالی از محتوا نیست! بلکه ایمیل‌هایی که کاربران خود درخواست دریافت آنها را داده‌اند. می‌توانید از ایمیل‌ مارکتینگ برای جذب مجدد مشتری‌هایی که از سایت شما خارج شده‌اند استفاده کنید. همینطور می‌توانید در قبال دریافت ایمیل کاربران به آنها هدیه‌ای بدهید. این هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی باشد یا حتی بخشی از محصول شما (اگر محصولاتتان الکترونیکی‌است) باشد.

 

۴- بازاریابی محتوا

 

با بازاریابی محتوا شما:

 

- محتوای با کیفیت تولید می‌کنید که می‌تواند کاربران را نسبت به خرید محصولات شما ترغیب کند.

 

- اطلاعاتی ارائه می‌کنید که کاربران را بیشتر در سایت نگه می‌دارد.

 

- می توانید پایتان را از متن‌های خشک و خالی فراتر بگذارید و از اینفوگرافیک‌ها٬ ویدئو‌ها٬ اسلاید‌ها و لینک‌های خوب و مفید استفاده کنید.

 

توصیه می‌کنم که در اسرع فرصت مطالب سایت خود را از نظر تازگی و صحت بررسی کنید. می‌توانید به صورت هفتگی برای مقالات قدیمی خود وقت بگذارید که آنها را ویرایش کنید و صفحات جدید و مرتبط را در داخل آنها لینک کنید.

 

۵- سئو

 

شاید در وهله اول استفاده از یک گروه برای بهینه‌سازی سایت یک کسب‌وکار که آنچنان بودجه‌ای ندارد کار سختی به نظر بیاید اما نباید تاثیرات فراوان آن در طولانی مدت و همچنین امتیازات مثبتی که این کار دارد را انکار کرد.

 

۶- شبکه‌های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی تاثیر انکار ناپذیری در موفقیت یک کسب‌وکار دارند. بهتر است بگویم که حتی برخی از کسب‌وکارها٬ اولین هدف‌شان موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب مشتریان از این روش است. این که در اکثر شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید خیلی خوب نیست. به شما توصیه می‌کنم که بر حسب نیاز خود٬ در ۲ شبکه اجتماعی فعال باشید تا بتوانید به صورت مستمر بروز باشید و محتوای غیرتکراری به طرفداران خود ارائه کنید. اکثر افرادی که در توییتر فعال هستند٬ در فیس‌بوک هم حضور دارند و ممکن است که هم صفحه فیس‌بوک شما را لایک کرده باشند و هم اکانت توییترتان را follow کرده باشند. پس نباید محتوای تکراری تحویل آنها بدهید! کاری کنید که برند شما برای آنها تازگی داشته باشد نه این که کاری کنید که هیچ رغبتی به بررسی اکانت‌های شما نداشته باشند.

 

۷- سرویس‌دهی خوب به مشتری‌ها

 

اولین چیزی که مشتریان شما با دیگران در رابطه با شرکت شما صحبت می‌کنند٬ خدمات خوب است. بگذارید واضح‌تر بگویم٬ اگر قرار است مشتری برای لحظاتی در لابی شرکت شما بنشیند٬ شما می‌بایست از او پذیرایی کنید و وی را به اصطلاح عامیانه تحویل بگیرید.

 

یادتان نرود که شاید برخورد خوب، خیلی در ذهن انسان‌ها باقی نماند٬ اما برخورد بد با سرعت نور به حافظه طولانی مدت انسان‌ها منتقل می‌شود و تا جایی که می‌توانند در مورد تجربه بد خود با دیگران صحبت می‌کنند. نگذارید که یک اشتباه کوچک از طرف شما باعث شود که افراد زیادی در مورد شما بد فکر کنند. شاید واقعا آنطور که درباره‌تان صحبت می‌شود انسان بدی نباشید! اما شخصی که تجربه بدی از شما داشته است چند مورد دیگر را هم به آنها اضافه می‌کند و پیاز‌داغش را زیاد می کند و کسب و کار شما را به تباهی می‌کشاند.

 

۸- اضافه کردن ارزش افزوده

 

همه کسب‌وکار ها نمی‌توانند در خدمات یا محصولات خود تخفیف بدهند تا مشتریان جدیدی جذب کنند و یا مشتری‌های قدیمی خود را مجدد جذب کنند. اما بهترین راه در این شرایط این است که به محصول/سرویسی که مشتری‌تان در حال خرید آن است٬ ارزش بیشتری بیافزایید. مثل:

 

- برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی جهت استفاده از آن محصول

 

- ارائه یک محصول دیجیتال به صورت رایگان به مشتری

 

- پشتیبانی خوب و کاربردی

 

۹- برگزاری گردهمایی‌های دوره‌ای با حضور فعالان حوزه کاری خود

 

در این که برگزاری گردهمایی های مختلف می‌تواند تاثیر مستقیم و سودآوری بر روی برند شما بگذارد هیچ شکی نیست. برگزاری یک رویداد می‌تواند قدرت مدیریت٬ کیفیت کار و بسیاری از مسائل دیگر را به رخ مشتری‌های احتمالی و افراد حاضر در جلسه که می‌توانند از افراد تاثیرگذار در حیطه کاریتان باشند٬ بکشاند. البته برگزاری رویدادها آنچنان هم کم خرج و بی دردسر نیست. اما می‌توان با مدیریت خوب منابع انسانی و اقتصادی٬ یک رویداد با کیفیت در منطقه خود با محوریت کسب و کارتان راه اندازی کرد.

 

۱۰- ایجاد روابط دوستانه و تجاری جدید

 

در دنیای تجارت، هیچ‌چیز به اندازه استفاده از روابط دوستانه و تجاری‌ای که دارید نمی‌تواند پولساز باشد! مسلما با بهره‌‌گیری صحیح از ارتباطات خود با افراد تاثیر‌گذار در حیطه کاری خود می تواند نتایج مثبت زیادی برای شما به دنبال داشته باشد، چون علاوه بر اینکه می توانید از تجربیات این افراد استفاده کنید، بلکه این‌گونه ارتباطات می تواند موقعیت های بسیار خوبی در اختیار شما بگذارند. پس همین امروز با افراد تاثیرگذار حیطه‌ کاری خود ارتباط برقرار کنید. در دنیای امروز ایجاد روابط بهتر از ایجاد لینک‌ است!

 

 

منبع

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...