javad_lee ارسال شده در آبان 6، 2014 گزارش Share ارسال شده در آبان 6، 2014 شبکههای اجتماعی این روزها برای کسبوکارها تبدیل به یک ابزار ضروری شدهاند تا بتوانند به کمک آنها برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنند. بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک اهمیت شبکههای اجتماعی را درک کردهاند و سعی میکنند از آنها به بهترین نحو استفاده کنند. اما چطور میتوان از شبکههای اجتماعی به بهترین نحو استفاده کرد؟ مهم این است که شما از کدام پلتفرمها استفاده میکنید. پلتفرمهای اجتماعی زیادی وجود دارند که هر کدام ویژگیهای مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند. زمانی که متوجه شدید کدام گروه از مخاطبان را میخواهید هدف بگیرید، میتوانید نقاط قوت و ضعف این پلتفرمها را بسنجید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام شبکهاجتماعی مناسب شماست. فیسبوک نقاط قوت: مسلما فیسبوک ( با بیش از یک میلیارد نفر کاربر ) معروفترین شبکه اجتماعی دنیا است، پس ساختن یک پیج در فیسبوک یعنی نمایش محصولات و برند خود به بیشترین تعداد مخاطب. علاوه بر این فیسبوک ابزار قدرتمندی برای بررسی عملکرد پیج در اختیار شما قرار میدهد. نقاط ضعف: فیسبوک به نوعی برقراری ارتباط با دیگر اعضای این شبکه اجتماعی را به یک ضرورت تبدیل کرده، پس اگر زمان آن را نداشته باشید که با طرفداران خود در فیسبوک ارتباط برفرار کنید و به حرفهایشان گوش دهید و به سوالاتشان پاسخ دهید میتوان گفت فیسبوک گزینه مناسبی برای شما نیست. یوتیوب نقاط قوت: یوتیوب یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباط با مخاطب است چون محتوای ویدیویی بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک گذاشته میشود. اگر به درستی از یوتیوب استفاده شود، این شبکه اجتماعی تاثیر شگفتانگیزی روی موفقیت یک برند خواهد گذاشت. نقاط ضعف: با اینکه ویدیوها میتوانند سرگرم کننده و آموزنده باشند، ولی باید باکیفیت هم باشند و ساختن ویدیوهای باکیفیت هم به پول و زمان بیشتری احتیاج دارند. توییتر نقاط قوت: از آنجایی که تمامی آپدیتها به صورت زنده در توییتر پست میشوند، شما میتوانید با تداول بیشتری در این شبکه اجتماعی پست منتشر کنید. ضمن اینکه توییتر ابزار بهتری برای پاسخگویی به سوالات و شکایات مخاطبان است. نقاط ضعف: با وجود محدودیت ۱۴۰ کاراکتری، توییتر اجازه ارسال پیامهای طولانی را به شما نمیدهد. ضمن اینکه به خاطر سرعت بالای توییتها و اینکه تایملاین بر اساس زمان توییتها، طبقه بندی شده احتمال اینکه بسیاری از مخاطبان توییتهای شما را نخوانند بسیار زیاد است. لینکداین نقاط قوت: اگر به دنبال مخاطبان حرفهایتر هستید لینکداین بهترین گزینه است. این شبکه اجتماعی به شما کمک میکند که با متخصصان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید. نقاط ضعف: لینکداین نسبت به فیسبوک تعداد کاربران بسیار کمتری دارد و این یعنی شما با مخاطبان کمتری در این شبکه اجتماعی روبهرو هستید. ضمنا در مقایسه با شبکههای اجتماعی دیگر، لینکداین پلتفرمی است که فعل و انفعالات کمتری در آن صورت میگیرد. اینستاگرام نقاط قوت: اینستاگرام یکی از جالبترین راهها برای برقراری ارتباط با مخاطب است. استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار ساده است و میتوان در استفاده از آن خلاقیت زیادی به خرج داد. اینستاگرام همچنین مثل توییتر از هشتگ پشتیبانی میکند. نقاط ضعف: مثل یوتیوب، اگر خلاقیت کافی را نداشته باشید اینستاگرام گزینه مناسبی برای شما نیست. به اشتراک گذاری عکسها در این شبکه اجتماعی فقط از طریق دیوایسهای موبایل امکانپذیر است. نتیجه انتخاب شبکه اجتماعی مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که در بازاریابی شبکههای اجتماعی باید با آن روبهرو شوید. اگر پلتفرمی را انتخاب کنید که با تواناییها و استعدادهای کسبوکار شما هماهنگی داشته باشد خواهید دید که شبکههای اجتماعی تا چه حد برای شما ارزشمند خواهند بود. به دقت نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم را بسنجید و بعد بهترین شبکههای اجتماعی را متناسب با نیاز و تواناییهای خود انتخاب کنید، شبکههایی که برای چندین سال بتوانند به برند شما سود برسانند. منبع : 1admin.ir نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .