رفتن به مطلب

5 روش از دست دادن مشتری


moghimi

پست های پیشنهاد شده

بدون مشتری ما در هیچ کسب و کاری جایگاهی نداریم. و بسیاری از فروشندگان

ندانسته به یکی از روش هایی که به آن اشاره خواهیم کرد مشتری را از خود می

رانند که باعث شگفتی است. بعضی مواقع درک اینکه چه عواملی باعث رونق یک کسب

و کار می شود کمک بزرگی برای سرپا نگه داشتن آن است و همینطور خواهید

دانست چه کار هایی را در زمان سرمایه گذاری باید انجام داد و چه کار هایی

را نباید انجام داد. و اولین عامل در رونق یک کسب وکار مشتری است. در این

مقاله 5 راه برای از دست دادن مشتری ارائه شده است که بهتر است آنها را

بدانید برای حفظ مشتریان از انجام آنها خود داری کنید.

 

 

 

 

 

1. قیمت گذاری اشتباه

 

قبل از هزینه چیزی که باید استراتژی قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد که در

آن بازار، کانال توزیع و رقبا اجزا اصلی هستند. با توجه به بازاری که در آن

فعالیت می کنید باید سعی کنید قیمتی مناسب و رقابتی برای کالای خود

انتخاب کنید. قیمت های شما باید به روز رسانی شود. قیمت دقیق و رقابتی یکی

از عوامل حفظ مشتری است.

 

 

 

 

 

2. سیستم خدمات مشتریان ضعیف

 

هر از چند گاهی مشتریانی که غر می زنند و ابراز نارضایتی می کنند پیدا می

شوند. این اجتناب ناپذیر است. اصلا مهم نیست چقدر کالای بی عیب و نقصی

داشته باشید یا چقدر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان متعهد باشید، باز هم

مشکل پیش می آید. و شما باید خود را آماده کنید که به بهترین شکل به

مشتریان خود خدمات ارائه کنید و محیطی فراهم کنید که بتوانید سخت گیر ترین

مشتریان را هم حفظ کنید تا فروش خود را بالا ببرید. و کسب و کار خود را

زنده نگه دارید.

 

 

 

 

 

3.محیط فروش ضعیف

 

به عنوان یک فروشنده نباید فقط بر مشتری تمرکز کنید بهتر است هر از گاهی به

دور و بر فروشگاه خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید تصویر خوبی از فروشگاه

شما در دید مشتری باقی خواهد ماند. فروشگاه شما باید تمیز و مرتب باشد

نباید مشتری برای پیدا کردن کالای مورد نظر سر درگم شود. به رنگ در و دیوار

فروشگاه خود دقت کنید اگر لازم است بد نیست یک روز تعطیل را به نقاشی و

تعمیرات اختصاص دهید. ویترین شما باید زیبا باشد و بهترین کالاهای شما در

آن وجود داشته باشند. سعی کنید همیشه بوی خوش در محل کسب و کار شما وجود

داشته باشد دما مناسب هم یکی از عواملی است که به ماندگاری مشتری کمک می

کند.

 

 

 

 

 

4. نشناختن رقبا

 

برای یک کسب و کار جدید بسیار مهم است که آنالیز کاملی از رقبا داشته باشد

آنگاه با توجه به این دید برای کسب و کار خود برنامه ریزی کند و الویت ها

را تعیین کند. همچنین داشتن آگاهی مداوم از وضعیت رقبا می تواند برای بازار

یابی، قیمت گذاری، مدیریت و دیگر برنامه ریزی های استراتژیک مفید واقع

شود. قبل از اینکه بدانید چقدر می توانید در برابر رقبا عرض اندام کنید و

توانایی خود را بسنجید باید رقبای خود را بشناسید.

 

 

 

5. دانش ضعیف درباره محصول

 

اگر نتوانیم نیاز های هر مشتری خاص را تشخیص دهیم و با توجه به آن بهترین

محصول را برایش فراهم کنیم نمی توانیم فروش خوبی داشته باشیم. همیشه باید

در حال آموختن مزایایی محصولات جدید باشید کاتالوگ های آنها را گرفته و

مطالعه کنید. اگر می توانید با سازندگان ارتباط بر قرار کنید و از آنها

بخواهید مزایای محصول خود را برای شما شرح دهند تا بتوانید مشتری را قانع

کنید کالای شما را خریداری کند. با این دانش هنگام خرید هم مناسب ترین

محصولات را برای مشتریان خود فراهم می کنید. و ضرر خواب سرمایه شما به

پایین ترین سطح ممکن می رسد.

 

منبع: انجمن گفتگوی ایران

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...