رفتن به مطلب

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی


moghimi

پست های پیشنهاد شده

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در فضای مجازی یا اینترنت با سایتها و فروشگاه های مختلفی برخورد می کنین که یا به صورت مستقیم وارد سایتشون می شین یا از پاپ آپ یا لینکی که جذب اون می شین و...

بعضی از کاربران اینترنت هم آروزی داشتن یک سایت فروشگاهی رو دارن، مخصوصا در حال حاضر که وضعیت اشتغال در اوضاع مساعدی نیست، البته به نظر من در حال گذار هستیم ، اتفاقی که سال ها پیش جوامع غربی هم اون رو تجربه کردن، البته این دوره در کشورهای مختلف زمان های مختلفی رو طی کرده تا به اتمام رسیده.

بگذریم، برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی، به چه امکاناتی نیاز هست؟

باید ببینید اون امکانات اولیه رو دارین؟ طبیعاتاً سرمایه بخشی از اون امکانات هست اما کل آن نیست.

مهمتر از سرمایه، فکر نو و جدید هست، ایده خوب و پرورده شده می تونه با سرمایه ناچیز باعث بازگشت سرمایه کلان به صاحب فکر و ایده بشه، مثال بارزش شرکت های بزرگ تویتر و فیس*بو*ک و... هست.

به جز فکر نو، پشتکار هست، اصولا فروشگاه اینترنتی مناسب افراد کم حوصله نیست.

داشتن صبر و حوصله خوب هست ولی به تنهایی راه به جایی نمی بره، مهمتر از این ها، زمان هست، باید برای کاری که قصد راه اندازی اون رو دارین، زمان بگذارین، مهمترین سرمایه به نظر من زمان هست. چرا که با پول و مسائل مادی و غیر مادی قابل جبران نیست.

هدف از ایجاد فروشگاه چیست؟ این سوال رو من از خیلی از صاحب فروشگاه ها پرسیدم، یکی دو نفر تونستن هدفشون رو بیان کنن، بقیه اصلا به هدف شون حتی فکر هم نکرده بودن، هدف از راه اندازی فروشگاهتون چیست؟

روابط عمومی بالا، اصولا کسانی که فاقد روابط عمومی هستن جایگاهی در اجتماع ندارن، حتی اگه بزرگترین پارتی ها رو داشته باشن، باز هم کارشون پیش نمی ره، در فروشگاه داری هم وضع به همین ترتیب هست، صاحب فروشگاه باید بتونه با هم صنف های خودش حتی رقبا، روابط خوب ایجاد کنه، چرا که از هم صنف ها کمک بگیره و با رقبا سازش کنه تا از صحنه رقابت حذفش نکنن.

اطلاعات و دانش کافی: کسانی هستن که هیچ دانشی نسبت به زبان های برنامه نویسی سایتها ندارن، اما مدیریت بسیار قوی دارن، از وضع بازار اطلاع کافی دارن، این نوع آدم ها انسان های موفقی هستن، چرا که به اصطلاح نبض بازار دستشون هست و با موقعیت های مختلف، راه کارهای مختلفی رو انتخاب می کنن، دسته دوم هم افراد آگاه و با اطلاعات کافی در زمینه زبان های برنامه نویسی هستن که با دانش کافی وارد این صنف شدن، اما اون چیزی که در این بین اهمیت ویژه داره، علاقه و پشتکار خود صاحب فروشگاه در یادگیری علم برنامه نویسی هست، حتی اگه میزان یادگیری اش محدود باشه، چرا که اطلاع داشتن از موضوعی، حتی به صورت محدود، می تونه در مدیریت کاری که به عهده فرد هست تاثیر بالایی داشته باشه.

در انتهای این مطلب به چند سوال پاسخ بدین، بعد به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باشید:

چقدر سرمایه دارین؟ مالی و غیر مالی

چه ایده و فکر جدیدی برای راه اندازی فروشگاه دارین؟

هدفتون از راه اندازی فروشگاه چیست؟

میزان روابط عمومی تان چقدر هست؟

میزان صبر و حوصله تان چقدر هست؟

میزان دانش فنی تان چقدر هست؟

چقدر اشتیاق یادگیری دارید؟

منبع: انجمن گفتگوی ایران

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...