رفتن به مطلب

توصیه هایی برای همکاران و خدمات دهندگان وب


دانوش

پست های پیشنهاد شده

در سه سال گذشته از افتتاح انجمن پرستاشاپ پارسی همیشه با افرادی برخورد داشتیم که به دنبال حذف کپی رایت پرستاشاپ برای ارایه خدمات به سایرین بودند؛ همچنین گزارش هایی از کلاه برداری یا فروش پرستاشاپ به عناوین مختلف داشته ایم که موجب رنجش کارفرمایان شده بود. علاوه بر این افرادی با عنوان همکار و خدمات دهنده وب فعالیت کرده و همیشه به دنبال راه هایی برای همکاری با حفظ منافع شخصی بوده اند و در این جهت از ما سوالاتی میکردند.

هدف از ایجاد این مطلب ارایه یک فرمول و راهکار برای حفظ منافع همه افراد درگیر در یک پروژه راه اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از پرستاشاپ است. بدون شک در نظر نداشتن منافع همه افراد درگیر جدای از مسایل اخلاقی و حفظ حقوق مادی و معنوی افراد می تواند باعث مشکلات پیش بینی نشده ای بشود که هم کارفرما را به دردسر انداخته و هم موجب دردسرهای زیادی برای خدمات دهندگان عزیز شود.

در فرمول پیشنهادی ما حقوق هرکس در نظر گرفته شده و این فرمول یک قانون نبوده و صرفا توصیه های است که رعایت آن ها می تواند علاوه بر تامین نیازهای مادی و معنوی افراد به توسعه وب پارسی بیانجامد و مشکلات خاص ناشی از نبود قانون کپی رایت منظم و منسجم در کشور را کمرنگ کند. این توصیه ها ممکن است در آینده ویرایش شده و یا مواردی به آن افزوده شود. خواندن این مطلب را به همه خدمات دهندگان وب توصیه میکنم.

 

 

1. نام پرستاشاپ را مخفی نکنید

 

پرستاشاپ یک سیستم قابل شناسایی است. نام پرستاشاپ را مخفی نکرده و نام انجمن پارسی آن را برای حفظ حقوق بومی کنندگان حفظ کنید. مخفی کردن نام پرستاشاپ این شبهه را در ذهن کارفرمای شما ایجاد میکند که قصد کلاه برداری و سو استفاده از یک سیستم رایگان را داشته اید. همچنین در صورت نیاز به دریافت پشتیبانی از بومی کنندگان رسمی پرستاشاپ به دلیل وجود همین شبهه از این خدمات محروم می شوید. این درحالی است که ممکن است شما فقط قصد حفظ کارفرمای خود به عنوان یک مشتری را داشته باشید و نگران مراجعه وی به دیگر خدمات دهندگان باشید و هرگز قصد دریافت هزینه های بالا را نداشته باشید.

توصیه ما به شما این است که نگران از دست رفتن مشتریان خود نباشید. اگر به کاری که میکنید و تخصص و تجربه خود اطمینان دارید همیشه مشتریان زیادی به شما مراجعه خواهند کرد و اگر در حال کسب تجربه هستید از دست رفتن مشتریان شما می تواند به تجربیات شما بیافزاید. سعی کنید با خدمات و تخصص خود مشتریان خود را حفظ کنید.

 

 

2. خدماتی که متعلق به شما نیست با نام خودتان ارایه نکنید.

 

هر ماژول و قالبی که در این سایت و سایت های دیگر ایرانی و خارجی ارایه می شود دارای پشتیبانی است و مسئولیت مشکلات و پشتیبانی آن با طراح و سازنده آن است. پس به هیچ عنوان محصولات دیگران را با نام خود یا شرکت خود به دیگران ندهید. از عدم توانایی در تنظیم درست تا مشکلات پیش بینی نشده برنامه نویسی می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

چنانچه ماژول و یا قالبی را از سایت ما تهیه می کنید آن را با کارفرما در میان گذاشته و با تایید آن ها خریداری کنید. سعی کنید با نام مشتری خرید کنید تا در آاینده مشکلاتی نداشته باشید. بازارچه پرستاشاپ در حال بررسی سیستم معرفی و ارجا برای دادن حق معرفی به افردی است که با نام دیگران (کارفرما) خرید میکنند.

 

 

3. کپی رایت را رعایت کنید

 

رعایت نکردن کپی رایت شاید به نظر شیرین باشد و بتوانید چندین ماژول و قالب رایگان یا با قیمت ارزان پیدا کنید که برای مشتریان خود استفاده کنید و از آن ها پول بیشتری بگیرید اما بازهم به دلیل نبود پشتیبانی به مشکل بر میخورید. رعایت نکردن کپی رایت محصولات داخلی میتواند منجر به مجرم شناخته شدن از نظر مراجع قانونی شود و دردسرهای بیشتری برای شما ایجاد می کند. علاوه بر آن رعایت کپی رایت خود یک فرهنگ است و می تواند برای شما شان و منزلت اجتماعی نزد کارفرما داشته باشد. چنانچه در خدمات خود صادق باشید و همه منع های قانونی را برای کارفرمای خود شرح دهید می توانید وی را قانع کنید که مجبور است برای دریافت خدمات هزینه کند و به ازای هزینه ای که میپردازد خدمات دریافت می کند و نه بیشتر.

 

 

4. بابت خدماتی که می دهید هزینه دریافت کنید

 

شما بابت آموزش، پشتیبانی، نصب پرستاشاپ و یا سایر اسکریپت ها، کشف و رفع مشکلات هاستینگ، نصب ماژول، ثبت محصول، ساخت دسته بندی منو و پیکربندی ماژول یا قالب و هر خدمت دیگر می توانید بنا بر تجربه و تخصص خود هزینه دریافت کنید و مشکلی با کارفرمای خود یا صاحب اثر دارای کپی رایت پیدا نخواهید کرد. طبیعی است دریافت هزینه به ازای هر ساعت کار یا هر روز کار می تواند مطابق توافق شما و کارفرمای شما باشد و چنانچه تمام خدمات را به تفکیک برای کارفرما فاکتور نمایید مشکلی نخواهید داشت.

می توایند در ابتدای کار و وقتی درحال کسب تجربه هستید هزینه خدمات خود را بر اساس نوع کار و با مبالغ پایین تر دریافت کنید. وقتی که به تخصص خود اطمینان بیشتری پیدا کردید می توانید هزینه خدمات را براساس هر روز کار و یا هر ساعت کار مفید محاسبه کنید. در ارایه خدمات صادق باشید و از این که در ابتدای کار فعالیت بدون دستمزد انجام دهید نترسید. فعالیت بدون دستمزد می تواند موجب کسب سرمایه های غیر مادی مانند تجربه و تخصص شود.

 

 

تاریخ نگارش: 30 آبان 1393

تاریخ ویرایش: هرگز

 

 

با امید پیشرفت روز افزون وب پارسی و فرهنگ عمومی وب در نزد کاربران ایرانی

پرستاشاپ پارسی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر



  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...