رفتن به مطلب

احراز هویت خریدار


warface

پست های پیشنهاد شده

سلام

آیا تا به حال درگیر کلاهبردای و دزدی ها اینترنتی شده اید؟ برای این زمینه چه راهبردی درپیش گرفته اید تا به توانید جلوی این چنین مشکلاتی را بگیرید؟

در طرح این موضوع تلاش شده تا با در اشتراک گذاشتن نظر ها و تجربیات یکدیگر، در این زمینه به فروشگاه های اینترنتی کمک کرده باشیم.

 

با تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوالتون ارتباطی به عنوان تاپیک داره؟

احراز هویت خریدار یعنی کسی که از فروشگاه من و شما داره خرید می کنه، متنی که نوشتین منظورتون خرید ما از سایت دیگری هست!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

منظورشون اینه که جدیدا کلاهبرداریها زیاد شده و بعضا با استفاده از کارتها و رمزهای سرقت شده اقدام به خرید میکنند. برای این منظور تنها راه اینه که هویت خریدار تائید بشه. اینکار میتونه با تائید شماره موبایل یا تلفن ثابت انجام بشه . شاید راههای بهتری هم باشه که به ذهن من نمیرسه

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درسته

فقط این راه مشکلی داره و اون هم اینکه شماره های ایرانسل بی هویت خیلی زیاده، تلفن ثابت هم خیلی از مشتری ها به بهانه های مختلف نمی دن، شاید این موضوع رو به همراه خیلی از موضوعات دیگه وزارت صنایع زیر همین طرح نماد اعتماد بتونه سازمان دهی کنه، چون این جریان ارتباط تنگاتنگی به نظم عمومی داره که باید دستگاه های دولتی وارد موضوع بشن، از طرفی این نماد هم از نمایش صرفِ مشخصات صاحب سایت در بیاد و کارامد هم بشه، یعنی یک طرح حمایتی اعتماد که دو طرف داره، فروشنده و خریدار، نه فقط خریدار

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با توجه به این که سیمکارت های فاقد شماره ملی معتبر به زودی باطل میشن و شاید ۹٠ درصد سیمکارت های بی هویت از بین میرن یک راه خوب تایید شماره موبایل هست

 

بنده ماژولی نوشتم برای تایید پیامکی با کد فعال سازی که با نسخه ۱.۵ و ۱.۶ سازگازه و میتونید از بازارچه درخواست کنید. در حال ارتقای این ماژول برای سیستم تایید معکوس هم هستم. یعنی پیامک رو مشتری ارسال کنه و تایید بشه.

 

مورد بعدی تایید با تلفن ثابت هست که تا جایی که میدونم سیستمی در ایران برای تماس هوشمند با شماره ثابت و همراه وجود نداره ولی در کشورهای دیگه موجوده و فعلا شما میتونید از یک اپراتور برای تماس شخصی استفاده کنید.

 

راه دیگه استفاده از سرویس ussd هست که میتونه راه بهتر و مناسب تری از پیامک باشه چون هم امکان بلوک پیامک تبلیغاتی و هم مشکلات شبکه ای میتونه باعث نرسیدن پیامک به مشتری بشه. که این هم نیاز به ساخت ماژول داره.

 

راه دیگه وارد شدن سازمان های دولتی و بانک ها به این مسئله هست. در حال حاضر میشه صحیح بودن کد ملی رو تشخیص داد ولی این که واقعا به نام خود خریدار هست یا نه ممکن نیست. اما اگر وب سرویس استعلام نام از کد ملی در کشور وجود داشته باشه و یا حتی وب سرویس استعلام آدرس از طریق کدپستی برخی مشکلات رو میشه کم کرد.

حتی میشه وب سرویس استعلام نام از طریق شماره کارت بانکی وجود داشته باشه که در حال حاضر سیستم شتاب به اون مجهز هست و به شکل دستی از طریق اینترنت بانک ها و خودپردازها میتونید نام شخص رو از شماره کارتش پیدا کنید. البته بانک ها باید همکاری کنند و این اجازه رو به ما بدن تا ماژول ها رو طوری تنظیم کنیم که هر پرداخت بتونه محدود بشه به همون شماره کارت.

 

و در نهایت مسئولان باید تحقیق کنند در سایر کشورها چه فاکتورهای تایید هویتی وجود داره تا جلوی پرداخت با کارت دیگران رو بشه گرفت.

 

Sent from my Xperia using Tapatalk pro

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 weeks later...

گفته‌های به عنوان یک فروشنده بیان شده است. بر اساس گفتگویی که با یک وکیل داشتم، ایشان ارزش حقوقی در شناسایی مخاطب (مشتری/خریدار) با استفاده از سیم کارت را بیش از تلفن ثابت قلمداد کرد اما تصریح نمود که نظر قاضی شرط نهایی است! به باور بنده از آنجایی که اخیرا تمامی سیم کارت ها فقط به نام مالک و با مدارک شناسایی فردی فعال می شوند، و نیز سیم کارت های قبلی که بی نام بوده اند نیز از کار خواهند افتاد (یا افتاده اند!) و همچنین سیم کارت بیشتر به یک شخص تعلق دارد و نه مانند تلفن ثابت که نام یک شخص است ولی به یک مکان ارتباط دارد، در نهایت سیم کارت گزینه ی بهتری به نظر می رسد و بنده بر گفته جناب دانوش عزیز صحه می گذارم.

همچنان ایده‌ها و دیدگاه‌های شما به ما، شما و دیگارن برای رسیدن به یک هدف جامع، راحت، سریع و امن کمک می کند و خواهد نمود.

سر بلند باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چه راهنمایی جالبی این وکیل محترم نمودن

البته نظر قاضی بدون حساب و کتاب نیست، که بگیم خوب قاضی جان حالا نظر شما چیه؟ که همین موضوع باعث تشتت آراء و صدور آراء متفاوت و گاها متضاد خواهد بود، موضوع این قدر سخت نیست که فکر می کنین، اگر کار به شناسایی مخاطب در مورد خاص باشه، می تونین با طرح یک دادخواست ساده و گرفتن دستور، به راحتی اون مخاطب خاص رو مورد شناسایی قرار بدین و دیگه بستگی به نظر قاضی نداره بلکه خود قاضی دستور پیگیری رو صادر می کنه،

به کاربران گرامی خواننده این تاپیک پیشنهاد می کنم: در مسائل حقوقی ، به وکیل یا مشاور حقوقی مراجعه نمایید یا اگر قصد هزینه کردن ندارید، با مشاروان تلفنی رایگان که آن ها هم از وکلای پایه یک یا مشاور حقوقی هستن راهنمایی بگیرید، در عمل دیدم که اشخاص به افرادی مراجعه نمودند که بویی از مسائل حقوقی نبردند و با راهنمایی های از پایه اشتباه باعث سرگردانی و ایجاد هزینه های سنگین برای فرد مورد نظر نمودند که می شد با هزینه بسیار ناچیز از این چنین موارد جلوگیری کرد.

نمونه مشخص و صورت گرفته همین راهنمایی های اشتباه: راهنمایی شخصی بود که متقاضی دریافت درگاه بانک ملت از طریق ثبت شرکت ( شخص حقوقی) بود و فرد به اصطلاح حقوقدان ( کارچاق کن ) طرف رو به ثبت شرکت تضامنی سوق داد و این بنده خدا ، شرکت تضامنی ثبت کرد و درگاه گرفت، چون موضوع از تاپیک خارج می شه مختصر می گم که شرکت تضامنی، در عمل فقط برای صرافی ها و شرکتهایی که در نظام پولی و بانکی مشغول هستن ثبت می شه و مسئولیت مدیران این شرکت ، سنگین ترین مسئولیتی هست که قانون تجارت فعلی بر اشخاص بار می کنه، یعنی در صورت ورشکستگی به هر نحو، از دارایی شخصی شرکای ضامن ( همون مدیران) برداشت می شه ( توقیف اموال و ... شخصی شرکای ضامن، چیزی که در شرکتهای دیگه به جز یک مورد خاص دیده نمی شه) و این یعنی راهنمایی غلط و گرفتن وجه چند برابر در ازای کار بیهوده

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...