گزینه های بهینه سازی موتور جستجو در پرستا شاپ ۱٫۶ شامل یک بخش کوتاه اما بسیار کاربردی و مهم برای محصولات شما است. سئو اطلاعاتی که موتورهای جستجو برای یافتن وب سایت شما ، در هنگام سرچ مشتریان در مورد محصولات خاص ، به آن نیاز دارند را فراهم میکند . به عنوان مثال، اگر یک مشتری در گوگل ” تی شرت رنگی ” را سرچ کند و معیارهای سرچ او منطبق بر داده های متا شما باشد ، ممکن است به فروشگاه آنلاین شما وارد شود .در این آموزش نحوه اعمال سئو به محصولاتی که به فروشگاه پرستاشاپ ۱٫۶ خود اضافه میکنید را خواهید آموخت . سئوکردن لینک محصولات در پرستاشاپ : http://wp.baneweb.com/wp-content/uploads/seo-product-300x110.pngسئو لینک محصولات در پرستاشاپ به صفحه مدیریت پرستاشاپ وارد شوید. در منوی سمت راست بر روی کاتالوگ و سپس محصولات کلیک کنید . به منظور اضافه کردن سئو به محصول، شما باید یک محصول جدید اضافه کرده و یا یکی از محصولات موجود را ویرایش کنید. بنابراین برای ویرایش، بر روی یک محصول کلیک کنید و یا برای اضافه کردن محصول جدید از گزینه اضافه کردن محصول جدید استفاده کنید . در تب سئو ، اولین گزینه ای که باید تنظیم شود عنوان متا محصول است . این عنوان کوتاه مربوط به صفحه محصولات شما میباشد که در تب مرورگر و نتایج موتورهای جستجو به نمایش گذاشته میشود ، داشتن یک عنوان توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط ، اجازه می دهد که گوگل رتبه ی بالاتری به آن اختصاص دهد. اگر شما این گزینه را خالی بگذارید، نام محصول، که در برگه اطلاعات آن محصول نوشته شده ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در سمت راست، حداکثر طول عنوان متا مشخص شده است.مشاهده میکنید که به تعداد حروف های بکار رفته در عنوان متا ، از مقدار این عدد کم خواهد شد . توضیحات متا در موتورهای جستجو به عنوان یک توضیح کوتاه و سریع درباره محصول استفاده می شود و به طور کلی در نتایج موتورهای جستجو، زیر عنوان صفحه، نمایش داده خواهد شد. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در این قسمت نیز می توان به گوگل در اعتبار سنجی و اختصاص دادن رتبه بهتر به صفحه کمک کرد. طول توضیحات(از جمله فضای بین دو کلمه) را تا ۱۶۰ کاراکتر حفظ کنید. به تعداد حروف های بکار رفته در توضیحات متا ، از مقدار این عدد کم خواهد شد. گزینه آخر ، URL دوستانه است ، که به آن Search engine friendly URL یا SEF نیز گفته میشود. ساده ترین راه برای توضیح URL دوستانه این است که بگوییم یک شخص می تواند آن را براحتی بخواند. این گزینه آدرس اینترنتی صفحه ی محصول شما خواهد شد . برای مثال : شما ممکن است URL یک محصول را به شکل زیر ببینید : http://example.com/product/xb23459-v7D-1.html همانطور که میبینید اعداد و حروف بکار رفته در این URL به آسانی قابل درک نیست . URL مناسب تر به شکل زیر خواهد بود : http://example.com/product/tie-dye-tshirt.html این URL بسیار آسان تر خوانده شده و به یاد خواهد ماند . در URL دوستانه از چند کلمه که با خط فاصله یا دش از هم جدا شده اند استفاده کنید. نکته مهم این است که این آدرس باید از کلمات کلیدی مهم تشکیل شده باشد تا یک افزایش جزئی در رتبه بندی سایت شما ایجاد کند .تا حد امکان در url ها از کلمات انگلیسی برای سهولت استفاده از و همچنین راحتی کار ربات ها از زبان انگلیسی استفاده کنید. برای مثال اگر لینک شما فارسی باشد در صورتی که کسی به ان لینک نیاز داشته باشد و ان را کپی کند به این صورت نمایش داده خواهد شد. http://wp.baneweb.com/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84/ در صورتی که از کلمات انگلیسی استفاده کنید به این شیوه مرتب خواهد بود. http://wp.baneweb.com/seo-link-products-prstashap/ نگران رباط جستجوگر گوگل هم نباشید گوگل برای نتایج خود از گوگل ترانسلیت استفاده میکند و کلمات مترادف را در نتایج خود نمایش میدهد. http://wp.baneweb.com/wp-content/uploads/after-300x255.png اگر شما به کمی کمک نیاز دارید ، از دکمه تولید به منظور ایجاد یک URL دوستانه بر اساس نام محصول استفاده کنید. شما می توانید URL را پس از تولید ویرایش کنید. بلافاصله بعد از تکمیل این گزینه ، URL کامل را در بلوک زرد رنگ زیر URL دوستانه خواهید دید . برای ذخیره شدن این اطلاعات ، بر روی گزینه ذخیره یا ذخیره و ماندن کلیک کنید.