دلایل خیلی زیادی میتونه داشته باشه، اما از مهمترین هاش:
۱. سختی ثبت نام
۲. روش های ارسال غیرمعقول.
شما باید برای گوگل آنالیتیکستون Goal تعریف کنید و ببینید کاربرها در کدوم مرحله سبد خرید، اون رو رها میکنند. بسته به اینکه سبد خریدتون تک صفحه ای یا سه صفحه ای یا پنج صفحه ای باشه، نتایج متفاوتی میتونید بگیرید.
مثلا کسایی که وارد سبد خرید میشن اما ثبت نام نمیکنن با کسایی که ثبت نام میکنن اما پرداخت نمیکنن خیلی فرق دارند.
البته همیشه هم این مسائل نیست و خیلی از مردم به دلیل تست وارد سایت میشن. یا تصمیم به خرید میگیرن و آخرین لحظه پشیمون میشن. یا ممکنه صفحه لود نشه و بعدا یادشون بره برگردند به سایت.
بعد از اینکه Goal برای گوگل آنالیتکس تنظیم کردید، و یک ماه گذشت، بعد میتونید با مشتری ها تماس بگیرید (البته اونهایی که ثبت کردند و پرداخت نکردند فقط! - چون بقیه رو که بهشون دسترسی ندارید) و علت رو ازشون بپرسید.
یه راه هم اینه که از Smartlook استفاده کنید. هر چند زمان لود سایتتون رو کمی بالا میبره اما برای آنالیز موقت در یک بازه خیلی میتونه مفید باشه.
خلاصه تمام حرف های بالا: باید شروع کنید به جمع آوری اطلاعات از کاربرها در سایتتون تا بشه به این سوال جواب داد.