رفتن به مطلب

آخرین خبرها از پرستاشاپ تا پایان دی ماه 91


دانوش

پست های پیشنهاد شده

سلام!

 

در گذشته هم برنامه داشتم تا هر ماه گزارشی از فعالیت های خودم و دوستان عزیزم در تیم مدیریت براتون داشته باشم که به علت مشغله زیاد کمتر به این نکته توجه کردم. اما الآن زمانی هست که بهتر هست خبرهایی از آخرین فعالیت ها داشته باشید. امیدوارم از فعالیت این انجمن راضی باشید و اگر راضی هستید برای دلگرمی ما به انجمن خودتون در سایت های جشنواره وب ایران و جشنواره برترین فروشگاه ساز رأی بدید.

 

آخرین فعالیت های مفید انجام شده تیم پرستاشاپ پارسی

 

انتشار پرستاشاپ 1.5 پارسی

شاید مهم ترین اتفاقی بود که بعد از چند ماه انتظار اتفاق افتاد. همین طور که قبلا هم قول دادیم از این به بعد انتشار نسخه جدید بسیار زودتر از نسخه های قبلی منتشر خواهد شد و همین الآن هم که این مطلب رو مینویسم نسخه آزمایشی 1.5.3.1 برای بهینه سازی و ترجمه در آدرس زیر نصب شده:

دموی نسخه 1.5.3.1 آزمایشی پرستاشاپ پارسی

دموی نسخه 1.5.2.0 نهایی پرستاشاپ پارسی

دانلود پرستاشاپ 1.5.2.0 پارسی

 

انتشار و اصلاح ماژول های بانکی

بعد از انتشار نسخه نهایی پرستاشاپ 1.5 که فروشگاه ساز کامل و کم نظیری هست بدون شک اولین چیزی که مهم به نظر می رسد داشتن ماژول های بانکی سازگار با این نسخه برای پرداخت الکترونیک هست. با درخواست کاربران و مسئولیت پذیری انجمن بنده شخصاً مسئولیت سازگاری این ماژول ها را در برنامه کاری خودم قرار دادم و به زودی اکثر بانک های ایرانی دارای ماژول رایگان سازگار با پرستا شاپ 1.5 و 1.4 خواهند داشت.

 

در حال حاضر ماژول های زیر برای پرستا شاپ 1.5 سازگار شده و یا از ابتدا بوده اند:

ماژول بانک ملت

 

ماژول بانک پارسیان

ماژول پرداخت امن پاسارگاد

ماژول بانک ملی

 

ماژول های تحت بررسی (به ترتیب اولویت):

ماژول پی لاین

ماژول بانک صادرات

ماژول بانک سامان

ماژول بانک پاسارگاد

 

آغاز فعالیت پرستاشاپ پارسی در Github

گیت هاب یک سایت کنترل نسخه (Version Control) است که به برنامه نویسان اجازه می دهد پروژه های خود را تحت محیط اینترنت و ویندوز یا لینوکس و... مدیریت کنند و به صورت گروهی بتوانند پروژه های خود را کامل کنند. این سایت برای پروژه های رایگان و متن باز رایگان است و امکانات بسیار خوبی برای گزارش رفع باگ و یا پیشنهاد بهینه سازی دارد. به طور مثال هرکسی که قدری با PHP آشنایی داشته باشد و بتواند یک خط تغییر مفید در ماژول ها یا هسته پرستاشاپ بدهد می تواند آن را در سایت اعمال کرده (Pull Requests) و به اطلاع مدیر پروژه برساند و در صورتی که مدیر پروژه آن را قبول کند همان لحظه در نسخه جدید اعمال می شود. یا هرکس بتواند در یک خط از برنامه اشکالی را پیدا کند و حتی نتواند آن را حل کند می تواند به صورت یک اشکال (issue) آن را گزارش دهد. البته تا امروز کسی به جز بنده در گیت هاب پرستاشاپ پارسی شرکت نداشته ولی در آینده و با قرارگرفتن نسخه فارسی روی گیت هاب مطمئن هستم افرادی هرچند کم شرکت خواهند کرد.

ضمن این که پرستاشاپ (نسخه اصلی و انگلیسی) هم بعد از انتشار نسخه 1.5 در گیت هاب فعالیت دارد و ما از این طریق با آن ها در ارتباط بوده و ضمن گزارش باگ سعی داریم برخی قابلیت های نسخه خودمان را به نسخه اصلی منتقل کنیم. در پرانتز ذکر کنم که یک باگ در نسخه 1.5 توسط بنده گزارش شده و مورد قبول آن ها هم بوده.

 

پرستاشاپ پارسی در گیت هاب

پرستاشاپ انگلیسی در گیت هاب

 

آغاز فعالیت شبکه های اجتماعی

بسیاری از ما ایرانیان روزانه وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانیم. بسیاری از افراد از این شبکه ها برای اطلاع رسانی و آگاه شدن از اخبار روز استفاده می کنند. ضمن این که این صفحات روش سریع اطلاع رسانی، میکروبلاگینگ و اشتراک گذاری آموزش های مفید در منابع دیگر هستند. پرستا شاپ پارسی هم از این به بعد در این شبکه ها فعالیت خواهد داشت.

 

فیسبوک پرستاشاپ پارسی

توییتر پرستاشاپ پارسی

 

 

تغییرات ظاهری

با تغییراتی در ظاهر انجمن و بازارچه سعی کردیم محیطی حرفه ای تر برای شما فراهم کنید تا از فعالیت کردن در آن خسته نشید.

ظاهر انجمن و بازارچه یکپارچه شده و امیدواریم اشکالات کوچکی که در آن وجود دارد را به ما ببخشید.

 

پرستاشاپ پارسی در جشنواره وب ایران

جشنواره وب ایران هرساله به معرفی سایت های ایرانی در زمینه های گوناگون می پردازد و هر ساله به برترین سایت های ایرانی جوایزی را اهدا می کند. اگر پرستا شاپ پارسی را لایق بودن در بین سایت های برتر میدانید به این سایت رأی بدید و با این کار دلگرمی ما را افزایش دهید.

پرستاشاپ در دو بخش انجمن ها و فروشگاه ها در این جشنواره شرکت کرده و فقط رأی شما می تواند این سایت را در بین برترین سایت ها قرار دهد.

ضمن این که همچنان در جشنواره انتخاب برترین فروشگاه ساز هم می توانید شرکت کنید.

 

کنفرانس آموزشی پرستاشاپ در فروردین ماه در مشهد

شاید شما هم مایل باشید نکات ظریفی از پرستا شاپ رو بدونید و یا تمایل داشته باشید نکاتی برای بالابردن فروش داشته باشید. خیلی از نکات پرستاشاپ تقریباً استفاده نمیشن و برخی نکات گاهی اشتباه به کار میرن. برخی مفاهیم نیاز به تعریف دارند و برخی ماژول های پرکاربرد نادیده گرفته میشن. این ها نکاتی هستند که نیاز به ساعت ها وقت برای ترجمه، ویرایش و تایپ دارند ولی همین نکات رو میشه در یک روز آموخت! تور آموزشی یک روزه پرستاشاپ برای افزایش سطح آگاهی کاربران این فروشگاه ساز قرار هست برای اولین بار در مشهد و احتمال زیاد در ایام نوروز برگزار بشه. جزییات این طرح در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. از تمام افراد علاقه مند دعوت میکنم در مورد این تور آموزشی و زمان آن (نوروز یا بعد از نوروز) نظر بدن و اعلام کنند که در این طرح شرکت خواهند کرد یا خیر تا با نیاز شما همگام بشیم.

 

سپاس از همیاری و حمایت شما

دانوش میرعلایی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...