رفتن به مطلب

10 مرحله مهم بعد از نصب پرستاشاپ


پست های پیشنهاد شده

هر از چندگاهی ، مقاله ، مطلب و آموزش های مفیدی در وبلاگ پرستاشاپ قرار داده میشود که بنده همیشه این مقالات رو دنبال میکنم و اونایی که با ارزش هستند رو ترجمه کرده و در انجمن قرار میدهم تا کاربرانی که نمیتونند انگلیسی رو خوب بخونند ، بتونند از این مطالب مفید استفاده کنند . دوستانی که مقالبه یا مطلب مفیدی دیدند در رابظه با پرستاشاپ و خواستند اطلاع دهند ترجمه کنم و در اینجا قرار بدم تا همه استفاده کنند . در ادامه توجه شما رو به مقاله امروز جلب میکنم .

مقاله امروز : 10 مرحله مهم بعد از نصب پرستاشاپ

نویسنده : http://0.gravatar.com/avatar/62c5cbaf37c0d36745b85ad4e27263d1?s=48&d=http%3A%2F%2F0.gravatar.com%2Favatar%2Fad516503a11cd5ca435acc9bb6523536%3Fs%3D48&r=G خانم ناتالی بیگل

لینک مقاله به انگلیسی

 

 

تبریک میگم ، شما پرستاشاپ رو تونستین نصب کنید ، حالا زمان اینه که تمرکز خودتون را روی ظاهر ، احساس و رابط کاربری فروشگاهتون معطوف کنید . راه های متفاوت و مختلفی را برای بهینه سازی فروشگاهتون کشف کنید و در کمترین مدت به جمع صاحبان فروشگاه های بزرگ وارد شوید.

 

1 - حالت در دست تعمیر را فعال نمایید .

 

عجله نکنید ، سعی کنید مشتری ها رو تا زمانی که فروشگاهتون آماده میشه سرگرم کنید :D حالت در دست تعمیر این قابلیت رو به شما میده که در پس زمینه کار کنید و این اطمینان رو به شما میده که محصولات و کالاهای دمو و صفحات به درد نخور فعلا در موتور جستجو ایندکس نشوند . همچنین مشتری های شما هم قادر نخواهند بود سایت شما رو ببینند تا زمانی که شما 9 مورد زیر رو انجام بدین.

 

2 -همه یک کتاب را با جلدش میشناسند و در موردش قضاوت میکنند : افزودن لوگو و قالب

 

در فروش آنلاین بسیار مهم است شما وبسایتی داشته باشین که با چشم های مشتری ها بازی کند یا به عبارتی دیگر دلپذیر چشمان مشتری باشد . اولین قدم افزودن لوگو از مدیریت میباشد . توجه کنید لوگو بسیار مهم است چون نشان دهنده برند شما و جداکننده شما از رقبا خواهد بود . لوگو در فروشگاه شما ، در ایمیل ها و فاکتورها قرار میگیرد.

 

شاید نصب یک قالب مهمترین آیتم در تنظیمات فروشگاه شما باشد . قالبی که منعکس کننده احترام شما به مشتریانتان می باشد . قالب سایت شما باید جذاب بوده و همزمان رابط کاربری استانداردی داشته باشد ،در انتخاب یک قالب توجه به امکانات پیمایش و ظاهری مناسب بسیار حائز اهمیت میباشد .

 

شما باید به حداکثر تعداد مشتری ها دست پیدا کنید ! اینکار ممکن نخواهد بود مگر اینکه قالب سایتتون رو برای دستگاه های دیگر همچون موبایل و تبلت بهینه نمایید . هم اکنون بسیاری از مشتریان از طریق موبایل به وبگردی میپردازند و در صورتی که فکری به حال این کاربران نکنید تقریبا بسیاری از مشتری هایتان رو از دست خواهید داد . شم دو انتخاب دارید : یک قالب نورمال + یک قالب مخصوص موبایل و یا اینکه یک قالب واکنش گرا و ریسپانسیو که اتوماتیک با تمامی دستگاه ها هماهنگ بشه .

 

 

 

3 - قرارداد و تعهدات بین شما و مشتری هایتان : قوانین و مقررات رو اضافه کنید

 

بسیار با دقت قوانین تجارت خود را تعیین کنید ، این قوانین و قراردادها تضمین کننده بقای شما در تجارت آنلاین بوده و شما و مشتریانتان را از مشکلات احتمالی در پرداخت ، خرید و سفارشات و تعاملات حفظ میکند. مشتری های شما موقع سفارش مجبور هستند قوانین و مقرراتی که شما تعیین کرده اید پذیرفته و تیک بزنند :D

 

 

4 - ارتباطات انسانی !! : صفحات درباره ما و تماس با ما را اضافه کنید

 

خیلی از فروشگاه ها نمیدانند که صفحه درباره ما چقدر بازدید دارد ! شما باید بدانید که برای اغلب مشتریانتان بیگانه هستین ، مشتری را باید به شما اعتماد کند ؟! شما بودین اعتماد میکردین ؟! صفحه درباره ما کمک میکند تا اعتماد مشتری را جلب نمایید . از صفحه درباره ما برای معرفی خودتان ، جوایز ، تقدیرنامه و موفقیت هایتان بهره بگیرید.

 

صفحه تماس با ما برای هر فروشگاهی ضروریست ، صفحه تماس با در واقع پلی است که مشتری با آن به شما وصل خواهد شد . به مشتری هایتان از راه های مختلف پشتیبانی دهید و اجازه دهید با شما تماس بگیرند ، شماره تلفن ، ایمیل ، فکس ، شبکه های اجتماعی و ..

 

 

5 - سازماندهی : ایجاد شاخه بندی

 

ایجاد شاخه و زیرشاخه به شما اجازه میدهد تا کاتالوگ خودتون رو سازماندهی و مرتب کنید ، برای ایجاد شاخه بندی و ساختار فروشگاهتون وقت بذارید و خوب فکر کنید ، سعی کنید زیاد زیر شاخه ها ایجاد نکنید ، چون زیرشاخه ها یک مرحله مشتری را از رسیدن به محصول دورتر میکنند . اگر شاخه های زیادی دارید ، پیشنهاد میگردد از منوی افقی و منوی های پیشرفته استفاده نمایید .

 

 

6 - نمایش و ارائه : افزودن محصول

 

این بخش قلب فروشگاه شما خواهد بود و تعیین کننده موفقیت تجارت شما خواهد بود . خیلی مهم است که توضیحات مناسب ، عکس های با کیفیت ، مشخصات کامل و مزایای هر محصول رو با دقت بسیار زیاد وارد نمایید . اجازه دهید مشتری ها بتوانند هر محصولی که میخوان بخرن خوب ببینند و اطلاعات کافی بگیرند . توضیحات بسیار مهم است ، با نوشتن توضیحات ، ترافیک سایت شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت ، بیشترین و تاثیرگذارترین مورد در سئو ، همین توضیحات است ، بدون توضیحات سئو مساوی با صفر خواهد بود . من سایت های زیادی رو با پرستاشاپ میبینم که نی مسطر توضیحات هم در مورد محصولشون نمیدن و فقط اسم و عکس ودو تا مشخصات مثل تعداد دیسک : دو عدد !! میذارن . بعد انتظار دارن فروش هم داشته باشن . در حقیقت اینجور فروشگاه ها بازدیدی نخواهند داشت چه برسه به فروش ! :)

 

 

 

7 - تنظیم روش های پرداخت

 

حالا محصولات شما آماده فروش هستند ، حالا نوبت درگاه ها و روش های پرداخت میرسه ، بهترین کار اینه که به مشتری حق انتخاب بدین که با روشی که دوست داره پول محصولی رو که خریده پرداخت کنه روش هایی مثل فیش بانکی ، درگاه های آنلاین بانکی ، خرید تلفنی و واسطه های درگاهی مثل پی لاین ، زرین پال و موارد دیگر

 

 

8 - روش های ارسال کالا و محصولات

 

حالا نوبت تنظیم و افزودن روش های حمل و نقل و رسیدن محصول به دست مشتری فرا رسیده . شما میتونید براساس وزن و قیمت محصول حامل های متعددی اضافه کنید ، فقط توجه داشته باشین تنوع د روش های ارسال و حمل و نقل نیز باعث رضایتمنندی بیشتر مشتری ها خواهد شد .

 

 

9 -نبوغ ماژول ها ! : فعال کردن قابلیت های بی شمار با یک کلیک

فروشگاه آنلاین با فروشگاه حقیقی تفاوت بسیاری دارد ، بنابراین باید سعی کنید امکاناتی به آن اضافه کنید تا راحتی هر چه بیشتر مشتری را فراهم آورید . وقتی برای اولین بار فروشگاهتان را نصب میکنید صد ها امکان و ماژول دیفالت در اختیار دارید ، شما باید با دقت ماژول های مفید رو فعال کنید و از زیاده روی هم پرهیز کنید ، ماژولی باید فعال گردد که واقعا به درد مشتری میخوره ، ماژولهای اضافی و به دردنخورباعث کاهش کیفیت فروشگاه شما خواهند شد .

 

 

10 - بررسی نهایی

 

شما تمامی مراحل را پشت سر گذاشته اید ، حالا زمان آن رسیده که مطمئن شوید همه چی به خوبی کار میکنه ، حالا خودتون رو جای مشتری بذارین و صفحات مختلف فروشگاه رو از دید یک مشتری بازدید و بررسی کنید ، ببینید خودتون بودین از این فروشگاه خرید میکردین ؟! :)

چند تا سفارش ثبت کنید و روش های مختلف پرداخت و حمل رو آزمایش کنید ، نباید کوچکترین اشکال یا نقصی وجود داشته باشه ، هر گونه نقصی و اشکالی باعث کاهش فروش شما خواهد بود . همه چی اوکی هست ؟

 

خوب به نظر همه چی اوکی شده ، حالا زمان اینه که مشتری ها بیان و خرید کنن . توجه کنید این فقز شروع کار بود ، حالا باید خودتون رو برای مدیریت فروشگاهتون ، پشتیبانی و تعامل با مشتریان و رسیدگی به سفارشات آماده کنید . سعی هم نکنید یک شبه ره صد ساله برید که نمیشه و راهی نداره جز تلاش ، تلاش و تلاش ، اگر الاعات کافی ندارید حتما از اطلاعات فردی که آگاهی بیشتر و تجربه طولانی تری داره بهره مند شوید . امیدوارم موفق باشید

 

اوووووووه ، یک چیز مهم یادم رفت بگم ، یادتون نره حالت در دست تعمیر هم بعد از انجام این مراحل غیرفعال کنید تا مشتری ها بتونن سایت رو ببینن ;)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...