رفتن به مطلب

۵ راه حفظ خلاقیت برای آنهایی که در خانه کار می کنند


javad_lee

پست های پیشنهاد شده

شاید برای بعضی از آزادکارها این شرایط مناسب باشد، اینکه بدون توقف سرشان به کار گرم باشد و هیچ زمانی را از دست ندهند. اما با این حال اگر هیچ دلیل قانع کننده ای برای بیرون زدن از خانه نباشد یا شرایطی وجود نداشته باشد که روی مبل لم دهید و چند ساعتی را به تماشای فیلم و تلویزیون بگذرانید و مدام مشغول به کار کردن باشید، آن وقت حفظ خلاقیت برای کار کردن در خانه کار سختی محسوب می شود چون کم کم خلاقیت خود را از دست خواهید داد.

 

post-2934-14373019658608_thumb.jpg

کار کردن در خانه برای خیلی ها مناسب نیست ( به خصوص برای آن دسته از افرادی که کار کردن در جمع و برقراری ارتباط با همکاران را خیلی دوست دارند ). اما اگر شغلی دارید که توانایی انجام دادنش در خانه را دارید این نکاتی که اکنون می خوانید به شما کمک می کنند در هنگام کار خلاق تر و شادتر باشید.

 

1 : یک برنامه منظم تهیه کنید

 

نداشتن یک برنامه منظم ممکن است راحت به نظر برسد اما در عین حال سبب می شود خلاقیت شما تا حد زیادی در هنگام کار کاهش یابد. شاید برخی از روزها کارتان آنقدر زیاد نباشد که نتوانید ۲ یا ۳ ساعت بیشتر بخوابید ولی همیشه سعی کنید زمان بیدار شدن خود را تغییر ندهید و سر یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید. در این صورت هم خیالتان راحت است که به اندازه کافی وقت دارید که به همه کارهایتان برسید و هم اینکه سیستم بدن خود را تنبل یا نامنظم نکرده اید.

 

نکته دیگر اینکه همواره کارهای خود را به صورت برنامه ریزی شده انجام دهید تا زمان را سر اینکه حالا کدام کار را انجام دهید تلف نکنید. مثلا همیشه ابتدا از خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها شروع کنید و بعد به سراغ شبکه های اجتماعی بروید و همین طور به ترتیب به سراغ کارهای دیگرتان بروید. وقتی با برنامه ریزی کار کنید زندگی راحت تری هم خواهید داشت. به عنوان مثال اگر همیشه سر وقت از خواب بیدار شوید و همه کارهای خود را طبق برنامه پیش ببرید، بعد از ظهر اگر دوستتان شما را به قدم زدن در پارک دعوت کرد فرصت کافی برای این کار خواهید داشت و با خیال راحت میز کارتان را ترک می کنید و با دوست خود به پارک می روید.

 

2 : برای استراحت هم وقت بگذارید

 

معمولا آزادکارها ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را به کار کردن مشغول باشند تا بتوانند سر وقت به همه کارهایشان برسند برای همین ممکن است اصلا وقتی برای استراحت کردن در نظر نگیرند. اگر شما هم از این دسته از آزادکارها هستید باید گفت کار کردن به این شکل باعث می شود خیلی زود خسته شوید.

 

استراحت به همراه نوشیدن قهوه، استراحت بعد از خوردن غذا، استراحت به همراه کمی نرمش، اینها هم مواردی هستند که باید برایشان وقت بگذارید چون علاوه بر اینکه سبب می شوند ایده های جدیدتر و بهتری در ذهن‌تان نقش ببندند، برای سلامت جسم و ذهن شما هم بسیار مفید به شمار می روند.

 

3 : با جسم خود هماهنگ باشید

 

آیا به نظر خودتان ذهن شما تا قبل از ۱۰ صبح به طور کامل فعال نیست؟ آیا بدن شما بین ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر به خواب احتیاج دارد؟ آیا بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر خلاقیت شما به حداقل می رسد؟ یکی از بزرگ ترین مزیت های کار کردن در خانه این است که شما می توانید جدول کاری خود را خودتان تنظیم کنید.

 

همه افراد یک جور نیستند و همه به طور یکسان نمی توانند از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر بهترین کارایی را داشته باشند. برخی بین ساعات ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر بهتر کار می کنند یا برخی دیگر بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۲ شب. خودتان بررسی کنید که جسم شما در چه بازه زمانی بهترین کارایی را دارد و بعد جدول کاری خود را با توجه به این بازه زمانی زمان بندی کنید. شاید برای شما بهترین جدول کاری جدولی باشد که دو ساعت خواب بعد از ظهر در خود گنجانده باشد. این است زیبایی زندگی به سبک کار در خانه.

 

4 : از خانه بیرون بروید

 

چون در خانه کار می کنید دلیل نمی شود که نتوانید هر از گاهی از خانه بیرون بزنید یا خودتان را از ارتباطات اجتماعی روزمره محروم کنید. بد نیست سری به یک کافی شاپ خوب بزنید یا نیم ساعتی در یک پارک قدم بزنید. همین که در کنار اجتماع باشید حتی اگر با آنها صحبت هم نکنید باعث می شود احساس زنده بودن کنید. تازه کمی هم از کارهایی که در خانه به طور متداول انجام می دهید دور می شوید که این خودش یک تنوع محسوب می شود و حال شما را بهتر می کند. وقتی هم که حالتان خوب باشد خلاقیت بیشتری خواهید داشت.

 

5 : بعد از کار، دست از کار بکشید

 

هنگامی که در خانه کار می کنید، ایجاد توازن بین کار و زندگی می تواند سخت باشد. شاید به نظرتان نیاید ولی همین پاسخ دادن به ایمیل ها یا مسیج ها هم خودش یک کار محسوب می شود و به همین خاطر است که اگر برای مدتی به ایمیل ها و مسیج ها و شبکه های اجتماعی خود رسیدگی کنید، بعد که به کار اصلی خود می پردازید ممکن است زود احساس خستگی کنید بدون اینکه خودتان بدانید چرا.

 

به همین دلیل بهتر است برای خودتان محدودیت ایجاد کنید. مثلا از یک ساعت مشخصی دیگر به سراغ شبکه های اجتماعی نروید یا زنگ اعلان ایمیل ها را روی دیوایس خود خاموش کنید. در این صورت وقتی به سراغ کارهای خود می روید انرژی بیشتری خواهید داشت و خلاقیت شما چند برابر خواهد شد.

 

منبع : 1 ادمین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...