رفتن به مطلب

گرفتن درگاه بانک های دولتی


moghimi

پست های پیشنهاد شده

برای مشتریان فروشگاه های اینترنتی همیشه دو موضوع برای خرید مهم بوده، 1. قیمت نهایی محصول 2. درگاه پرداخت بانکی

برای این می گم قیمت نهایی محصول، چون بعضی فروشگاه دارها قیمت نمایش داده شده محصول رو پایین تر از قیمت موجود محصول می زارن بعد می یان و در قسمت هزینه جا به جایی هزینه می زارن و هزینه پست رو خیلی بیشتر از هزینه پست واقعی قرار می دن، نتیجه این می شه که محصول مثلا 1000 تومانی موقع سفارش به 8000 تومان تبدیل می شه!

اما برای گرفتن درگاه بانک های دولتی، تمام بانک هایی که به درگاه شتاب متصل هستند، شرکتی تحت عنوان شرکت خدمات الکترونیک دارند، مثل بانک ملت، که شرکت به پرداخت خدمات الکترونیک این بانک رو ارائه می ده، و این شرکتها در سایت شاپرک معرفی شدن.

برای گرفتن درگاه بانک دولتی دو راه وجود داره، متقاضی شخص حقیقی باشه یا شخص حقوقی

شخص حقیقی به انسان می گن، اگر کسی بخواد درخواست شخص حقیقی بده باید جواز فروش یک صنف رو از اداره مربوطه اخذ کنه، به عنوان مثال جواز کیف و کفش، بعد به افتتاح حساب نزد بانک دلخواه اقدام کنه و از طریق سایت شاپرک، شرکت ارائه دهنده خدمات الکترونیک اون بانک رو پیدا کنه و شرایطی که برای ارائه درخواست درگاه شخص حقیقی هست رو مطالعه و بهش عمل کنه.

برای گرفتن درگاه از طریق شخص حقوقی، ابتدا باید یک شرکت تجاری، ثبت کنید، سپس می تونین یه حساب به اسم شرکت یا یه حساب شخصی نزد بانک دلخواه افتتاح کنین و به سایت شاپرک مراجعه کنین و شرکت ارائه دهنده رو پیدا کنین و کارهای خواسته شده رو انجام بدین.

اما مزایا و معایب درگاه شخص حقیقی و شخص حقوقی:

1. اگر درگاه رو از طریق متقاضی شخص حقیقی دریافت کنین، همواره باید در اون صنف خاص به فروش محصول بپردازین و قانوناً حق فروش محصولی خارج از صنف مورد نظر رو ندارین، این یک عیب بزرگ برای فروشگاه های معتبر با تنوع محصول زیاد ایجاد می کنه.

2. متقاضی شخص حقیقی معمولاً تاریخ قراردادش با بانک درگاه دهنده با تاریخ مجوز یا کمتر از اون هست، مثلا اگر جواز موقت یک ساله دارین، تاریخ تمدید قرارداد درگاه یک سال یا کمتر هست.

3. برای گرفتن جواز اصناف، معمولاً یک پروسه 120 روزه باید طی بشه و متقاضی در کلاسهای آموزش اصناف شرکت کنه و محلی رو به عنوان محل کسب معرفی کنه تا بتونه جواز رو دریافت کنه.

4.برای ثبت شرکت و اقدام به عنوان شخص حقوقی، زمان 100 روز تقریباً در نظر گرفته می شه، و افتتاح حساب و گرفتن درگاه هم 10 روز.

5. در شرکت ها، فروش محصول به صنف خاصی محدود نیست و طی کردن آموزش و مراحل جواز رو نداره.

6. در اشخاص حقیقی، برای گرفتن نماد اعتماد، آدرس محل اجاره به عنوان محل کسب باید ثبت شه( اجاره های صوری اینجا به مشکل بر می خورن).

7. مدت قرارداد بانک با شرکت یک ساله هست و خود به خود تمدید می شه.

8. بحث مالیات شخص حقیقی نسبت به شخص حقوقی دقیق تر اجرا می شه!

منبع: http://www.ir-forum.com/showthread.php?tid=29&pid=31#pid31

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...