رفتن به مطلب

فریب بهینه سازی سئو جعلی را نخورید


moghimi

پست های پیشنهاد شده

فریب بهینه سازی سئو جعلی را نخورید

با سلام این تاپیک رو به این علت زدم، چون کاربران جدید زیادی به دنیای نت و فضای مجازی وارد شدن، و افراد شیادی هم از این بی تجربه گی این دوستان سو استفاده می کنن و با گرفتن دستمزدهای نجومی، می گن ما سئو سایت شما رو به بهترین نحو، ارتقا می دیم.

قبل از ورود به بحث ذکر یک نکته لازم هست، در ایران، به جرات می گم سئو کاران خیلی تاپی وجود دارن، حتی در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارن، اما این عزیزان، معمولا افرادی متواضع و فروتن هستن، از طرفی افراد شیاد در تمام مشاغل مثل کرم ، رسوخ کردن و این حیطه کاری هم از دست این قبیل افراد مصون نمانده، پس روی سخن ام در این تاپیک اساتید سئو نیست، بلکه افراد شیاد و کلاهبردار هست، پس با اولین ترفندی که این دسته می زنن آشنا شوید:

معمولا از زمانیکه یک سایت رو راه اندازی می کنین مدت زمانی باید بگذره تا مطالب یا محصولات سایت شما در موتورهای جستجو به نمایش در بیاد. این مدت زمان به فاکتورهای متعددی مرتبط هست، مثل مفید بودن مطالب، تعداد بازدید کننده سایت، تعداد سایتهایی که به سایت یا مطلب شما لینک دادن و...

صاحبان سایتها اغلب در بدو شروع به کار، شوق و ذوق فراوانی در جمع آوری مطلب یا محصول دارن، به این علت می گم مطلب یا محصول، چون بعضی سایتها پرتال و بعضی دیگه فروشگاه هستن، و کمتر به کارهای تکنیکال سایت توجه دارن، به بیان ساده تر، حجم مطالب برای صاحب سایت اهمیت داره، نه کیفیت مطلب، بنابراین تا می تونن سایت رو با مطالبی که به نظرشون جالب هست و احتمال ورود کاربر یا بازدید کننده به سایت می دن، پر می کنن، بعد از گذشت چند ماه، آمار سایت رو نگاه می کنن، روزی 20 نفر یا 30 نفر بازدید کننده بیشتر ندارن، در گوگل هم مطلب رو سرچ می کنن، می بینن یا توی صفحات گوگل نیستن یا صفحه 9 یا 10 هستن، خب به فکر راه چاره می گردن، اولین راه هم همیشه، ارتقای سئو و بهبود وضعیت سایت به طور کل در موتور های جستجو ست.

پس به کسی مراجعه می کنن که سئو سایت رو ارتقا بده، باز هم تاکید می کنم، سئو کار حرفه ای بسیار زیاد داریم، منظور من در این تاپیک کلاهبرداران حرفه ای هست که خودشون رو سئو کار معرفی می کنن.

قراردادی باهاتون می بندن، مبنی بر اینکه در سرچ گوگل، سایتتون رتبه بگیره و این رتبه روز به روز بهتر بشه

خب شما هم خوشحال که بهتر از این چی می خوام؟ حق هم با شماست، خیلی عالی، برای شروع کار هم می گن باید کدهای سایت رو آنالیز کنیم، تا ببینیم ظرفیت و کشش سایت شما نسبت به سئو ما چقدر هست، خب معمولا شما هم از زبان های برنامه نویسی و کد نویسی اطلاعاتی ندارین و معمولا از اسکریپت های آماده برای راه اندازی سایت استفاده کردین، می یان ماژول یا افزونه یا پلاگین سئو رو که بیشتر اسکریپت ها به صورت رایگان منتشر کردن، براتون نصب می کنن، وضعیت نقشه سایت و ربوت تکست رو هم سر و سامان می دن، توی گوگل وبمستر هم سایت رو ثبت می کنن و نقشه سایت رو ادد می کنن، بعد از چند هفته می گن کار ما تقریبا تموم شده، بیاین تست کنین، شما هم گذشت این مدت رو روی حساب این می زارین که یه سره داشتن روی کدهای سایت شما کار می کردن، می گین دستتون درد نکنه، طرف می گه سرچ کن، عنوان اولین مطلبت چی بود، مثلا اسپری داشبورد هست، سرچ می کنین، صفحه 8 گوگل هستین، می گه عنوان مطلب دوم چی بود، مثلا خش گیر بی تا، صفحه 6 هستین، خیلی خوشحال می شین که اومدین توی صفحات گوگل، اما این نکته رو ازش غافل هستین:

زمانیکه نقشه سایت و ربوت تکست سایت، یه صورت صحیح نصب باشه، و سایت در گوگل وبمستر هم ثبت بشه، بعد از مدتی خود به خود توسط خود گوگل در صفحات گوگل سایت شما هم می یاد، گرفتن هزینه برای این کارهای جزیی اشکال نداره، اما نه هزینه های میلیونی، از سایتی که کل محصولات یا مطالبش 100 عدد هم نمی شه، اما چرا عنوان رو می گن سرچ کنین؟

دلیلش این هست، که طبق اصول برنامه نویسی معمولا عنوان محصول یا مطلب از جایگاه بسیار مهمی برخودار هست و با تگ تیتر تعبیه می شه، درست مانند تیتر روزنامه که درشت و در چشم هست، عنوان هم همون نقش رو برای موتورهای جستجو داره و موتورهای جستجو به عنوان طبق اصولی که گفتم باید رعایت بشه، آنها رو تشخیص می دن و در نتایج قرار می دن.

زمانیکه می پرسین چرا مثلا محصول اول در صفحه 8 هست و محصول دوم در صفحه 5؟ می گن چون محصول اول رو سایتهای بیشتری دارن روش کار می کنن، در عنوان محصولاتی که داری می زاری سعی کن اسم خاص بزار، البته این یه راه خوب هست، ولی مثلا شما محصولی با این عنوان : شاخ گوزن برزیلی داشته باشین، توی گوگل بدون سئو، بهتون اطمینان می دم که سایت اول در صفحه اول هستین، چون با اون روش سرچی که می کنن و می خوان کار رو بهتون تحویل بدن، معلومه کسی این عنوان رو استفاده نکرده!

خب این اولین موضوعی که در مراجعه به متخصص سئو مد نظر داشته باشین، هزنیه رو ه اندازه خدماتی که براتون انجام می دن، بپردازین، اما هزینه واهی و بی خود رو نه.

منبع: انجمن گفتگوی ایران با سپاس از بهنام تشکری

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون ، مطالب بسیار خوبی بود ، البته بماند که توی سی ام اس های رایگان و مشهور و یا حتی اسکریپها نقشه سایت به صورت اماده توی قالب یا به صورت ماژولار موجوده ، ولی نمیشه نام دامنه رو هم دخیل ندونست توی این موهم ، مثلا همین سایت کلاهبردار پرستا تـــولـــز که بی شباهت به دامنه سایت پرستاتول نیست ، پس در نتیجه توی نتایج جستو جوی موتورها هردورو توی یه رنک میاره...;-)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دامنه مهم هست

ولی اینکه شباهت دامنه باعث بشه توی نتایج جستجو در یک رنک بیان، فکر نمی کنم

مثلا شما دامنه google.ir رو ثبت کنین، توی گوگل هر کی بزنه google سایت شما هم هست ولی اگه بزنه تنظیمات نقشه سایت، سایت شما هم می یاد توی نتایج؟ فکر نمی کنم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...