رفتن به مطلب

بخش سئو سایت (مشکلات و اموزش)


پست های پیشنهاد شده

با سلام

 

1- برای پیدا شدن در صفحات گوگل کلمات کلیدی را باید در قیمت متا ها بنویسم یا خود در قسمت کلمات کلیدی

2- در ابزار گوگل وب مستر تولز چرا هیچ کلمه کلیدی نشان نمی دهد

3- ایا ماژولی برای سئو بهتر وجود دارد اگر دارد فرقش با پیشفرض پرستا چیه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کلمات کلیدی رو در برچسب ها بزنین

توضیح کوتاه رو با کاما از هم جدا کنین و توضیح بلند هم یه بخش از توضیح محصول رو کپی کنین داخلش

اگر توانایی کار کردن با گوگل وبمستر رو داشته باشین، نیاز به هیچ ماژول اضافه ای نیست، یه مقدار توی منابع خارجی آموزش های وبمستر رو مطالعه کنین بد نیست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش قدم به قدم ابزار وب مستر گوگل – قسمت دوم

 

در قسمت قبل نحوه ثبت سایت در وب مستر گوگل را آموزش داده شد و تا منو

Manual Actions که محتوی خطاها و پنالتی شدن سایت بود پیش رفتیم در این

مقاله قصد دارم بقیه قسمت ها به صورت مختصر بررسی کنم.

 

منو بعدی Google Index می باشد. این منو شامل اطلاعات صفحه و لینک های ثبت

شده در نتایج موتور جستجو می باشد که به این عمل به اصطلاح ایندکس شدن صفحه

گفته میشود.

 

اولین منو داخل قسمت Google Index منو زیر می باشد .

Index Status

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این صفحه از 2 نمودار تشکیل شده

است نمودار آبی رنگ اول نشان دهنده تعداد صفحه های ایندکس شده و نمودار زرد

رنگ دوم نشان دهنده تعداد لینک که توسط فایل robots.txt بلوک شده است .

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/1.jpg

 

در قسمت پیشرفته همین صفحه شما میتوانید موارد زیر را انتخاب کنید .

Total indexed

 

نشان دهنده تعداد صفحه هایی که اندکس شده است

Ever Crawled

 

تمامی لینک ها و صفحه هایی که خزنده گوگل به آنها دسترسی دارد.

Blocked by robots

 

لینک های مصدود شده توسط فایل robots.txt

Removed

 

لینکهای که حذف شده است . ( توسط قسمت Remove URLs که در ادامه توضیح خواهم داد.)

 

سوال : فایل robots.txt چیست ؟

 

جواب : یک فایل متنی می باشد که به خزنده و بات های موتور جستجو فرمان

میدهد که بعضی قسمت ها در نظر نگیرد و آنها را به اصطلاح بلوک نماید. این

فایل فرمتی مثل زیر دارد :

User-agent: Mediapartners-Google*

Disallow: /images/

توضیح خط به خط :

 

در خط اول جایی که user agent تعریف شده است در این خط می شود مشخص کرد که

چه جستجو گرهایی به این قسمت دسترسی نداشته باشند . در مثال بالا فقط گوگل

نمی تواند محتوایات فولدر عکس ها را ببنید ولی بقیه موتور های جستجوگر آن

را اندکس می نماید. اگر قصد دارید برای تمام جستجو گرها مصدود شود باید مثل

زیر عمل کنید :

User-agent: *

Disallow: /images/

در مثال بالا تمام خزنده ها در هر موتور جستجوگری که باشد با دیدن این کد از فولدر عکس ها صرف نظر میکند.

 

منو بعدی

Content Keywords

 

در این صفحه شما لیستی از کلمات کلیدی سایت شما با تعداد تکرار آنها و میزان اهمیت هر کلمه مشخص شده است .

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/2.jpg

نکته1 : میزان اهمیت هر کلمه به وسیله اینکه آن کلمه در تگ هایی مثل

قرار گرفته شده باشد و یا در تایتل صفحه باشد مشخص میشود .

 

نکته 2 : در استفاده از تگ های این نکته را همیشه به یاد داشته

باشید . هر صفحه فقط یک تگ H1 دارد و سعی کنید در آن تگ متنی که در تایتل

صفحه نمایش داده میشود قرار گرفته باشد.

 

شما با کلیک روی هر کدام از کلمات کلیدی که در بالا مشخص شده است به صفحه ای مانند تصویر زیر میروید :

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/3.jpg

 

در این تصویر یک قسمت به نام Occurrences را مشاهده می کنید ، که به معنی

تعداد دفعاتی که این کلمه در سایت شما ظاهر شده می باشد. قسمت دیگر

Variants encountered می باشد که شکل های دیگر کلمه کلیدی را که در سایت

شما وجود دارد نمایش میدهد . قسمت Top URLs 10 لینک سایت شما که به ترتیب

بیشتر تعداد از این کلمه را دارا می باشد را نمایش میدهد.

 

استراتژی سئو :

 

یک سئو کار خوب باید بر اساس کلمات کلیدی که گوگل آنها را شناسایی کرده و

کلمات کلیدی که در قسمت Search Queries توسط یوزر سرچ شده کلمات کلیدی

سایتش را ارتقاء دهد . به عنوان مثل اگر سایت شما هاستینگ می باشد باید

انواع کلمات مانندش را در قالب جملات با معنا و از نظر نگارشی درست در

سایتش استفاده کند . مانند زیر :

 

" با سرویس های هاست نا محدود شرکت هاستینگ اکس هاست برتری را تجربه کنید "

 

همانطور که مشاهده میکنید در یک جمله 3 کلمه همخانواده هاست به کار رفته

است و این جمله با معنی می باشد و از نظر نگارش هم فعل و فاعل به درستی به

کار گرفته شده است .

 

انتخاب جملات با چگالی بالا از یک کلمه و قرار دادن در بین تگ خاص مثل تگ های H حرفه ای است که یک سئو کار خوب دارد.

 

قسمت بعدی

Remove URLs

 

یکی از قسمت هایی که هیچ موقع در اوایل کار به آن نیاز ندارید و وقتی حدود 1

سال از سایت شما گذشت و یا اسکریپت سایت را به روز رسانی کردید به شدت به

آن نیاز مند خواهید شد.

 

در این قسمت شما قادر خواهید بود لینک های خراب خود را به سرعت حذف از

نتایج جستجو گوگل حذف کنید . در این صفحه یک کلید Create a new removal

request وجود دارد که بازدن آن لینک را وارد میکنید و میتوانید انتخاب کنید

که لینک فقط از نتایج حذف شود و یا کش های ذخیره شده در گوگل هم حذف شود

که توصیه میشود اگر قصد حذف لینکی را دارید ، کش هایی آن لینک را هم حذف

کنید.

 

این قسمت به دلیل سادگی اسکرین شاتی ندارد.

 

قسمت بعد مربوط به خزنده های گوگل میشود که اطلاعات خیلی مفیدی به شما می دهد.

Crawl

 

این قسمت از منو های زیر تشکیل شده است.

Crawl Errors

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این قسمت از چند قسمت تشکیل شده است که سعی میکنم مختصرا هر قسمت را توضیح بدم.

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/4.jpg

 

در بالای این صفحه وضیعت DNS ، Server connectivity ، Robots.txt را ملاحظه

میکنید که هر کدام موجود نباشد یک ضربدر بجای اون تیک سبز رنگ قرار خواهد

گرفت.

 

در پایین آخرین تاریخ آپدیت شدن خطاها را مشاهده میکنید و پایین تر از آن 3

تب وجود دارد که تب اول وضیعت لینک ها در کاپیوتر شخصی تب دوم سمارت فون

ها و تب بعدی موبایلهای معمولی را می بیند که در هر کدام اگر لینکی خراب

باشد در زیر نمودار قابل مشاهد است که اگر لینک را درست کردید باید کلید

MARK AS FIXED را بزنید تا آن لینک از جز خطاها حذف شود.

 

اگر لینکی حذف شده باشد در سایت شما ، باید حتما در قسمت Remove URLs آن لینک را حذف کنید و بعد در این قسمت آنرا فیکس کنید.

 

هرگونه خطا در این قسمت به شکل مستقیم به رتبه شما بستگی دارد.

 

قسمت بعدی

Crawl Stats

 

همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید این قسمت آخرین وضعیت خزنده ها در حین بررسی سایت شما را نشان میدهد.

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/5.jpg

 

نمودار اول میزان صفحه ای بازدید شده در روز توسط خزنده می باشد.

 

نمودار دوم میزان کیلوبایتی که خزنده از سایت شما دانلود کرده است.

 

نمودار سوم هم میزان زمانی که خزنده صرف بازرسی سایت شما کرده است.

 

نکته : هر چه تعداد صفحه و کیلو بایت دانلود شده بیشتر باشد به نفع شما و

هر چه زمان بیشتر باشد به ضرر شماست . همانطور که میدانید تایم لود یعنی

زمان باز شدن کامل یک صفحه برای گوگل اهمیت دارد .

 

قسمت بعدی

Fetch as Google

 

این قسمت مربوط به لینک هایی می باشد که نیاز دارید به صورت دستی در نتایج

گوگل ثبت شود و همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید تعداد کل 500 عدد می

باشد و تعداد لینک که ثبت شده هم 10 عدد ( البته به نظر میرسد این عداد

یکماهه باشد و بعد از گذشت زمانی مشخص ریست شود !)

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/6.jpg

 

قسمت بعدی

Blocked URLs

 

این قسمت همان صفحه های بلوک شده در فایل robots.txt می باشد که در اینجا میتوانید آنها را ویرایش نمایید.

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/7.jpg

 

قسمت بعدی

Sitemaps

 

یک قسمت حیاتی برای ایندکس شدن سریع صفحات شما .

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/8.jpg

 

همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید نمودار آبی تعداد لینک ثبت شده می

باشد و نمودار قرمز هم تعداد لینک ایندکس شده است . برای ثبت یک سایت مپ

روی کلید ADD/TEST SITEMAP در بالا کلیک نمایید.

 

سایت مپ باید بدون خطا باشد و به شکل مناسبی به روز شود و لینک های خراب در آن نباشد که به رتبه سایت شما ضرر می رساند.

 

قسمت بعدی

URL Parameters

 

این قسمت مربوط به الگو بندی لینک های سایت شما می باشد . به عنوان مثل

تصویر زیر را مشاهده کنید که در آن در آدرس سایت به جای اسلش از علامت >

استفاده شده است .

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/9.jpg

 

برای این کار باید یکسری مراحل را به درستی عمل کنید و هرگونه خطا در مراحل

منجربه خراب شدن لینک شما در نتایج گوگل میشود پس بدون علم برنامه نویسی

توصیه نمیشود.

 

اما مراحل

 

بعد از کلیک کردن روی کلید Configure URL parameters »

 

به صفحه ای که می روید با زدن کلید Add parameter به صفحه ای مانند زیر

میروید که به عنوان مثال برای تغییر دسته بندی سایت از آن قسمت که در تصویر

مشخص شده است کمک بگیرید.

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/10.jpg

 

نکته مهم : این قسمت به نحوه آدرس بندی سایت شما بستگی دارد و به همین دلیل

من کامل شرح نمیدهم و هر کس بسته به نیاز ش و نوع سایت خودش باید آن را

کانفیگ نماید و اگر از نوع آدرس بندی سایت خود اطلاع ندارید به این قسمت

دست نزنید که باعث خراب شدن لینک های ثبت شده شما در گوگل میشود.

 

قسمت بعدی

Security Issues

 

در این قسمت خطاها ، ویروس های تگ های هک شده ، XSS های پیدا شده در صفحات سایت شما توسط گوگل به شما معرفی میشود.

 

در حالت عادی باید این قسمت خالی باشد.

 

قسمت بعدی

Other resources

 

که منابع برای بهینه کردن سایت شما معرفی میشود که در مقاله بعدی به یکی از آنها خواهم پرداخت.

 

قسمت بعدی

 

Labs میباشد که حاوی Author stats می باشد و مانند تصویر زیر صفحاتی که در

آن تگ Author وجود داشته باشد و لینک گوگل پلاس نویسنده را نمایش میدهد.

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/11.jpg

 

نکته : تگ Author چیست ؟

 

این یک تگ میباشد به شکل زیر که در آن نویسنده صفحه مشخص میشود و در نتیجه

سرچ عکس پروفایل نویسنده در گوگل پلاس را کنار لینک قرار میدهد.

مانند تصویر زیر

 

http://www.softiran.org/uploads/webmaster/p2/12.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...