رفتن به مطلب

مشکلات پیشرو


puzzelfix

پست های پیشنهاد شده

با سلام

 

بعد از سالها کار با پرستاشاپ و طی تجربیاتم از این فروشگاه اینترنتی دریافتم که به راستی پرستا قویترین فروشگاه ساز موجود در بازار می باشد البته این حرف را بعد از کار کردن با انواع فروشگاه سازها می زنم.

ولی مشکلاتی که ما فروشگاه داران داریم بیش از این حرف هاست

از اغاز فعالیت بعد از کار کردن با انواع قالب ها و ... دریافتم مشکلات فروشگاه ساز ها با قالب های آن نیستن البته قالب شیک و زیبا در جا و رتبه خود از اهمیت به سزایی بر خوردار است اما همه چیز نیست

به نظر بنده چیزی که از قالب بسیار مهم تر و پر اهمیت تر است ماژولهای کاربردی می باشد

متاسفانه در طی این سالهای بیشتر از اینکه ماژول بیرون دهیم ما قالب ساختیم

اگر شما سری به سایتهای مرجع پرستا بزنید متوجه تعداد زیاد ماژولهای این فروشگاه می شوید که ما شاید کمتر از ده درصد انها را در اختیار داشته باشیم و با در اختیار داشتن این ماژولها شما دارای فروشگاهی پر قدرت خواهید شد.

به عنوان مثال اگر سری به صنعت خودرو سازی بزنیم می بینیم ما دائما در حال تغییر شمایل خودرو هستیم نه کیفیت خودرو در صورتی که در جهان این مسئله بلعکس می باشد

در اینجا از مدیران محترم خواستارم تا از نمایندگی پرستا فقط اسم ان را به دوش نکشیده و طی رایزنی های انجام داده تعداد ماژول های تجاری بیشتری در اختیار کاربران قرار بدهند تا فروشگاها بی نیاز شوند.

ما می دانیم تعداد ماژول های زیادی مدیران نوشته اند که هنوز در بازارچه قرار نگرفته است و قرار است قرار گیرد پس امیدواریم این ماژولها هر چه سریعتر در دسترس عموم قرار گیرد

البته امیدوارم این صحبت موجب جبهه گیری دوستان قرار نگیرد .

 

با تشکر از زحمات شما دوستان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

ممنون از دقت نظری که دارید و واقعا انتظار نداشتم به این زودی ها کسی این مطلب رو عنوان کنه.

همانطور که خودتون هم گفتید ، مشکل از طرز فکر ما ایرانی هاست که به ظاهر اهمیت بیشتری میدهیم تا امکانات و به همین دلیل فروش قالبها به مراتب بیشتر از ماژولها هستند و همین مساله کم فروش بودن ماژولها باعث بالا رفتن قیمت آن هم میشود.

به عنوان مثال اگر برای طراحی قالبی 1 ماه زمان صرف شود و هزینه آن 200 تومان باشد ، اگر برای طراحی ماژولی 1 ماه زمان صرف شود باید قیمت آن حداقل 5برابر باشد که در نهایت با فروش قالب برابری کند هر چند که ما این قیمت 5برابری را اعمال نکردیم .

پیام های زیادی هم برای اعتراض به همین قیمت ماژولها به بازارچه داده میشود . مثال : "قیمت قالب فلان 100 تومان بعد قیمت ماژول فلان 300 تومان ؟ چه خبره ؟" . در صورتیکه این مشتری عزیز اصلا هیچ اطلاعی از زمان صرف شده برای این دو محصول ندارد . با این اوضاع واقعا نوشتن ماژولهای حرفه ای که زمان زیادی خواهند گرفت ، توجیه اقتصادی نخواهد داشت. البته این نکته رو هم بگم که هر سال نسبت به سال قبل در حال پیشرفت هستیم و فرهنگ کاربرانمون روز به روز بهتر میشه و درک بهتری از تجارت الکترونیک پیدا میکنند.

هر چند که توجیه اقتصادی اولویت اول ما نیست که اگر بود شاید مثل خیلی از سایتها به جای تولید در فکر ریسلری یا فروش ماژولها و قالبهای کپی ونال شده (سرقتی) بودیم و یا مانند خیلی از دولوپرهای ایرانی کلا قید فعالیت در ایران رو میزدیم و فقط بر روی فروش خارجی تمرکز میکردیم . ولی به هر حال فعالان بازارچه باید به فکر درامدزایی خود باشند تا بتوانند خدمات متداوم و با کیفیتی رو ارائه کنند و سپس به فکر بهینه کردن خدمات.

تغییراتی رو برای امسال در نظر گرفته ایم که راه اندازی سیستم تیکت ، تغییر قالب بازارچه ، تغییر سیستم انجمن، افزایش کادر اجرایی بازارچه و ... از آن جمله هستند که امیدوارم با اتمام این موارد تا حدودی به ایده آل مد نظر کاربرانمون نزدیکتر بشیم.

قطعا کاستی هایی در روند کار ما وجود دارد که به دلیل حجم کاربران و گسترده بودن فعالیت مدیران اجتناب ناپذیر است. امور مختلفی بر عهده مدیران است که بارها اعلام کردیم . از جمله مدیریت ترجمه ها ، طراحی قالب و ماژول های عمومی ، رسیدگی به بازارچه، پیگیری سفارشات ، رسیدگی به تیکت ها ، انجام سفارشات و پروژه ها ، ارائه نسخه های جدید ، امور اداری مربوط به دفتر پرستاشاپ ، حسابداری و .... که با اضافه شدن همکاران در بازارچه ، امیدوارم تا چند ماه آینده این موارد بسیار سبک تر از قبل شده و بتوانیم خدمات بهتر و بی نقص تری ارائه نمائیم.

ضمن تشکر از شما ، از هر گونه پیشنهاد یا انتقاد سازنده استقبال میکنیم و تا حد امکان در صدد براورده کردن نیاز کاربران خواهیم بود

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...