رفتن به مطلب

چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟


portal

پست های پیشنهاد شده

http://www.portal.ir/uploads/posts/db982-why-is-having-a-blog-is-essential-for-websites.jpg?m=crop&w=682&h=285&q=high

چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟

  •  
  •  
  •  

وبلاگ، وب نوشت، یا بلاگ یک وب سایت یا صفحاتی از یک وب سایت اینترنتی متشکل از مطالب کوتاه به نام پست (Post) با محتوای اندیشه ، اطلاعات و یا خاطرات روزانه شخصی و پیوندهایی است که به ترتیب زمانی از جدید به قدیم قرار گرفته‌اند .نویسنده وبلاگ ممکن است یک یا چند نفر باشد.

واحد مطالب در وبلاگ، «پست» است، در حالی که واحد مطالب در وب سایت صفحه (Page) است. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب سایت معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.

شما خواهید دید که یک وبلاگ چگونه می تواند پویایی و تحرک را به یک وب سایت ببخشد و باعث رشد و پیشرفت یک وب سایت و کسب و کار شود. هر وب سایتی به 4 دلیل به وبلاگ نیاز دارد:

  • جذب و بازگشت مخاطب
  • موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها
  • برندسازی
  • حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان

 

در ادامه این 4 دلیل را با هم بررسی می کنیم.

 

 

جذب و بازگشت مخاطب

یکی از مهمترین فواید وبلاگ برای یک وب سایت میتواند جذب مخاطبان بیشتر به دلیل محتویات تازه و مفید باشد . در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها دارای وبلاگهایی درباره موضوع اصلی وب سایت هستند که به صورت مداوم و مستمر بروز رسانی می شوند و باعث ایجاد تحرک و پویایی در وب سایت شده اند .

چندین روش برای جذب مخاطبان وجود دارد ، یکی از مهمترین این روشها ارائه محتویات مفید و مخاطب پسند و بروز است که باعث جذب مخاطبان بیشتر، ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و در نهایت بازگشت مخاطبان به وب سایت شما میشود و این نشان دهنده موفقیت یک وب سایت و کسب و کار است . برای تداوم وجود مخاطبان و افزایش آنها ، وب سایت باید به صورت مداوم بروز رسانی شود و این وظیفه توسط وبلاگ شما به خوبی انجام خواهد شد.

مطمئن باشید یک وب سایت که ماهها و سالها به یک شکل باقی می ماند و مطالب آن بروز رسانی نمیشود ، هیچ جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت و در نهایت مخاطب دلیلی برای بازگشت دوباره به آن وب سایت را ندارد . بنابراین با ارائه مطالب مفید و تداوم در این کار مخاطبان را بارها و بارها به وب سایت خودتان بیاورید و از وجود آنها بهره مند شوید . کلید موفقیت در این روش احترام به مخاطبان با ارائه مطالب بروز و مفید است .

سعی کنید وبلاگ سایتتان بنیان و اساس تمام شبکه های اجتماعی تان باشد. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مانند توئیتر یا فیسبوک تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش مخاطبان و مشتریان شما داشته باشند. می توانید مطالب وبلاگ خود را با استفاده از یک تصویر مرتبط در شبکه های اجتماعی گسترش دهید. این کار علاوه بر برندسازی، به جذب مخاطب و حتی سئوی وب سایت شما نیز کمک می کند.
همچنین پیشنهاد می کنیم در داخل متن محتوای وبلاگ خود حتماً از روش لینک سازی داخلی استفاده کنید. این کار باعث می شود بخش زیادی از ترافیک وبلاگ شما از یک صفحه به صفحۀ دیگر منتقل شود که در نتیجه بانس ریت وب سایت کاهش خواهد یافت.

موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها

یکی دیگر از دلایل استفاده از یک وبلاگ برای یک وب سایت بازاریابی از طریق موتورهای جستجو میباشد که امروزه به صورت جدی توسط بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای موفق دنبال میشود. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که وبلاگها برای اکثر موتورهای جستجو بسیار خوشمزه به نظر می رسند و عنکبوت های موتورهای جستجو علاقه خاصی به وبلاگها دارند و دلیل این موضوع قابلیت و پتانسیل فراوان وبلاگها در بروز رسانی و جذب مخاطب است.

این میتواند دلیل مهمی برای استفاده از وبلاگها برای حضور موثر تر در موتورهای جستجو و جذب مخاطبان بیشتر باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اصلی ترین و مهمترین دلیل برای راه اندازی و ارائه اطلاعات مفید و مناسب برای مخاطبان ، احترام به آنها می باشد ، بنابراین سعی کنید با احترام به مخاطبان فقط برای آنها مطلب بنویسید و نه برای عنکبوت های موتورهای جستجو!؟

وبلاگ یک سایت، در صورتی که محتوای خوبی تولید کند، می تواند به راحتی رقبای تجاری را کنار بزند. سعی کنید در محتوای وبلاگ خود از کلمات کلیدی منحصر بفرد تجارتتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را فهرست کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل می توانند از طریق کلمات کلیدی وب سایت شما را شناسایی کنند و در نتایج جستجو به مخاطبان نشان دهند. پیشتر مطلبی در 3 فصل با عنوان بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی در وبلاگ پرتال منتشر کرده بودیم. به شما پیشنهاد می کنیم این 3 مطلب را مطالعه نمایید.

برندسازی

دلیل دیگری که کمتر توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارها مورد توجه قرار میگیرد و در عین حال میتواند بسیار تاثیر گذارباشد ، ترویج فرهنگ استفاده از خدمات شما  یا آشنایی بیشتر با کار و حرفه شماست که در واقع به زبان ساده همان برندسازی است.

اگر شما شخص آینده نگری باشید و هدف های بلند مدتی برای کسب و کار خودتان داشته باشید می دانید که یکی از دلایل موفقیت شما گسترش فرهنگ استفاده از خدمات شماست.

بنابراین با استفاده از پتانسیل بالای وبلاگها خدمات و یا حرفه و شغل خودتان را برای مخاطبانتان توضیح دهید و با ارائه اطلاعات بروز، مفید و فنی اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات خود نمائید. هر چه آگاهی مخاطبان شما از خدمات شما بیشتر شود بهتر آنها را قبول خواهند کرد و کار شما برای متقاعد کردن مشتریانتان بسیار آسانتر خواهد شد.

وبلاگ دقیقاً همان جایی است که شما می توانید در آن مهارت و تجربه خود را به نمایش بگذارید. هرچه مطالب وبلاگ تان مفیدتر و کاربردی تر باشند، مخاطبان ارزش بیشتری برای شما قائل خواهند شد که این امر مصداق بارز برندسازی است.

به عنوان مثال، اگر شما فروشندۀ محصول خاصی هستید، می توانید در وبلاگ خود دربارۀ محصولاتتان بنویسید. سعی کنید تمام ویژگی های محصولاتتان، تنوع آنها و حتی موارد استفاده شان را به خوبی یادداشت کنید. ما در پرتال حتی به شما پیشنهاد می کنیم که از معایب محصولات خود نیز بنویسید و آنها را با نمونه های مشابه در بازار مقایسه کنید. این کار می تواند تاثیر فوق العاده ای بر جلب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد. با گذشت زمان، مخاطبان شما را به عنوان مرجع یک محصول خاص خواهند شناخت.

همچنین اگر شرکتی هستید که خدمات ارائه می دهید، پیشنهاد می کنیم مطالبی با دستور زبان رسمی تری منتشر کنید. سعی کنید همۀ جوانب تجارتی که در آن فعالیت دارید را برای مشتریان خود توضیح دهید. این کار باعث می شود که به عنوان یک مرجع شناخته شوید.

هرچه مطالب شما کامل تر باشند و نیازهای مخاطبان را آسان تر برطرف کنند، مشتریان راحت تر به شما اطمینان می کنند و چه چیزی بهتر از رضایت مشتریان است؟

حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان

داشتن یک وبلاگ می تواند شما را در برقراری حضور و ارتباط موثر در بین مشتریان و مخاطبان کمک کند. دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان، ارتباط بیشتر و نزدیک تری مابین ارائه دهنگان خدمات و مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. استفاده مناسب از این نظرات میتواند شما را در ارائه خدمات بهتر ” که هدف هر کسب و کارموفق است ” کمک کند.

در کنار این مسئله حضور قدرتمند در این نوع از ارائه خدمات و اطلاعات توسط وبلاگها با پتانسیل بسیار زیاد برای جذب مخاطبان ، می تواند در حضور موثر کسب و کار شما و همچنین دیده شدن خدمات شما در بین حجم گسترده ای از تبلیغات و ارائه دهندگان خدمات بسیار تاثیر گذار باشد .

هر یک از این دلایل می تواند یک دلیل کافی برای داشتن یک وبلاگ باشد ، پس وقت را هدر ندید و بر روی وبلاگتان سرمایه گذاری کنید و نتیجه مطلوب این سرمایه گذاری را مشاهده کنید. حضور مستمر و با قدرت و داشتن صبر و حوصله در این راه بسیار مهم است.

سعی کنید به تمام دیدگاه هایی که در وبلاگ شما قرار داده می شود، پاسخ دهید و در همه موارد با خوانندگان خود تعامل داشته باشید. اگر دربارۀ محصولاتتان سوال پرسیدند، مستقیماً و با اکانت وب سایت خود به ایشان پاسخ دهید. بر خلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی، همۀ مطالب در وبلاگ شما قابل جستجو و در دسترس کاربران هستند. این امر سبب می شود که دیدگاه های افراد نیز مدت زمان بیشتری بر روی وبلاگ شما قرار داشته باشند. همین باعث می شود که سایر مخاطبان نیز از تعامل شما در وبلاگ آگاه شوند.

منبع طراحی سایت پرتال

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...