رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. B.A.H.M.A.N

    B.A.H.M.A.N

    همکار پرستا


    • امتیاز

      10

    • تعداد ارسال ها

      3,726


  2. sam302

    sam302

    عضو انجمن


    • امتیاز

      2

    • تعداد ارسال ها

      69


  3. Fahime1992

    Fahime1992

    مدیر انجمن


    • امتیاز

      2

    • تعداد ارسال ها

      1,287


  4. sepahan

    sepahan

    عضو انجمن


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      207


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در ۱۶/۰۴/۱۸ در پست ها

  1. http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/main_cover.jpg قطعا اگر فروشگاه پرستاشاپی دارید و دنبال قالبی مناسب برای آن هستید ، با وجود این همه تنوع و انتخاب دچار سردرگمی خواهید شد . سایت های بسیاری هستند که قالب های پرستاشاپ در ایران عرضه میکنند و جدا از مسئله کیفیت قالب ، عدم اطمینان و اعتماد به پشتیبانی و مسائل بعد خرید ، ممکن است شما را در تنگنا قرار دهد . سایت های بسیاری در ایران فعالیت میکنند که قالب های خارجی پرستاشاپ را به فروش می رسانند ، اما اکثر این سایت ها ، این قالب ها را به صورت غیرقانونی ارائه میکنند و خود از ارائه پشتیبانی و حل مشکلات قالب هایی که میفروشند عاجز میباشند . به عبارت ساده تر وقتی شما قالبی را از خود نویسنده و طراح آن خریداری نمیکنید و توسط واسطه اینکار را انجام میدهید و آن واسطه نیز به صورت قانونی اقدام به فروش قالب به شما ننماید ، شما نه تنها از دریافت آپدیت قالب ها محروم خواهید شد ، بلکه در آینده برای رفع مشکلات فروشگاه خود درمانده خواهید شد . واردسازی اتوماتیک داده های نمونه در هنگام نصب قالب قالب دستچین در هنگام نصب ، برای تمامی ماژول های همراه خود ، عکس و اطلاعات نمونه به صورت کاملا اتوماتیک ایجاد مینماید . بنابراین بعد از نصب قالب ، سایت شما دقیقا به مانند دموی آنلاین قالب خواهد بود و نیاز نیست تنظیمات اضافه تری انجام داده و یا وقت بیشتری بگذارید . نیاز نیست هیچ تلاشی برای شبیه کردن سایت خود به دموی قالب انجام دهید ، چون خود قالب اینکار را برای شما انجام خواهد داد . ما تضمین میکنیم که بعد از نصب قالب ، به جز دسته بندی ها و محصولات ، تمامی بخش های قالب دقیقا به مانند دموی آنلاین خواهد بود . قالبی با طعم آی پرستا ، برای فروشگاه های بزرگ http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/main_cover2.jpg مطمئنا فروش کالا در اینترنت نیازمند تمهیدات بسیار بیشتری نسبت به فروش کالا در یک فروشگاه فیزیکی می باشد . فروشگاه شما با دارا بودن ظاهری مدرن و شیک ، تصاویر و توضیحاتی با کیفیت و رابط کاربری ساده و روان ، مشتری بیشتری جذب خواهد کرد. از این رو وجود یک قالب با امکانات و ظاهر مناسب و در عین حال ساده ، یکی از ضروریات فروشگاه های اینترنتی برای رسیدن به موفقیت می باشد . تیم آی پرستا نماینده شرکت پرستاشاپ در ایران با بیش از 6 سال سابقه در بومی سازی با کیفیت این اسکریپت ، امروز قالبی را به شما معرفی میکند که با افتخار تماما توسط خود اعضای تیم طراحی شده است ، قالبی 100 درصد ایرانی ، سازگار با نسخه های بومی ، بهره مندی از آپدیت منظم و پشتیبانی با کیفیت که شما را از قالب های خارجی و خرید از سایت های نامطمئن بی نیاز خواهد کرد . ما در سال 94 قالب های موفقی چون الکترومارکت ، پارمیس و پرواز را منتشر کردیم .بالای 100 فروشگاه موفق تنها با قالب الکترومارکت در سال 94 راه اندازی شد و بسیار مفتخریم که با پشتیبانی و ارائه آپدیت به صورت مستمر ، مشتریان خود را در جهت رسیدن به اهداف تجاری خود یاری می نماییم . اگر به دنبال قالبی با امکانات و ماژول های مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود هستید ، اگر دوست دارید سایت شما با تمام دیوایس ها و دستگاه ها سازگار باشد ، اگر میخواهید از آخرین تکنولوژی ها برنامه نویسی و طراحی استفاده نماید و در عین حال سلیقه شما ، قالب های بزرگ و جاگیر و بدون روح و رنگ خارجی را نمی پذیرد و اگر در انتخاب خود به ایرانی بودن طراحی اهمیت خاصی میدهید ، قالب دستچین ، میتواند بهترین انتخاب شما در این زمینه باشد . طراحی بی نظیر ، رابط کاربری ساده ، مورد پسند مشتریان ایرانی و سرعت لود بالا وجه تمایز آی پرستا ، توجه کامل به سلیقه و فرهنگ مشتریان ایرانی در طراحی قالب های خود می باشد . ما بر این عقیده هستیم که فرهنگ و سلیقه در هر کشوری تفاوت هایی دارد و این تفاوت ها باید در طراحی به کار گرفته شود . جدا از این مسئله که سادگی و زیبایی در تمامی فرهنگ ها مورد اقبال واقع می شود ، تیم ما همیشه سعی میکند تا علایق و عادت های کاربران را در طراحی های خود مد نظر قرار دهد . به همین دلیل است که مشتری ها با قالب های طراحی داخل بیشتر ارتباط برقرار میکنند و این میتواند برای فروشگاه شما مزیت بسیار بزرگی برای رقابت و کسب سهم بیشتر بازار باشد . در طراحی قالب دستچین نه تنها زمان بسیار زیادی صرف شده ، بلکه از تجربیات و پشنهادات دوستان و کارشناسان بسیاری استفاده کرده ایم تا قالبی تمام عیار با امکانات عالی و ماژول های مناسب در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهیم . اصل مهم در طراحی این قالب در مرحله اول زیبایی و سادگی و در مرحله دوم سازگاری قابل توجه با تلفن های هوشمند بوده است و شما به وضوح این مسئله را مشاهده می نمایید . بکارگیری افکت های تصویری دلنشین در قالب به همراه رعایت اعتدال و حفظ حال و هوای رسمی کار ، به شما این امکان را خواهد داد تا شخصیت رسمی و جذابیت بصری را با هم و در کنار هم تجربه نمایید و در عین حال از سرعت لود بسیار بالایی برخوردار خواهید شد . استفاده آسان و نهایت سادگی ، از رقبای خود پیشی بگیرید http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/main_cover3.jpg امروزه دغدغه هر مدیر فروشگاهی پیروز بیرون آمدن در رقابت سخت بین صدها فروشگاه موفق و بزرگ اینترنتی میباشد ، در هر زمینه ای صدها رقیب سرسخت قبل از شما فروشگاه خود را راه اندازی کرده اند و اگر نتوانید رقابت کنید ، شکست سختی خواهید خورد . اولین عامل در جذب مشتری ، ظاهر و امکانات سایت شما می باشد . قالب دستچین این توان را دارد که با فروشگاه های بزرگ رقابت نماید ، اگر به دنبال پیشی گرفتن از رقیبان خود با یک قالب ایرانی هستید ، قالب دستچین میتوانید جزو انتخاب های اول شما باشد . مسلما تمام مدیران فروشگاه های اینترنتی ، افراد خبره یا با تجربه در زمینه کار با قالب و امکانات همراه آن نیستند ، از این رو ما در طراحی امکانات قالب دستچین نهایت دقت را انجام داده ایم تا تمامی افراد ، جدا از هر رنج تجربه یا دانش بتوانند به سادگی فروشگاه خود را مدیریت نمایند و تجربه لذت بخشی از کار با قالب و امکانات همراه آن کسب نمایند . تمامی ماژول ها و امکانات قالب در ساده ترین و قابل فهم ترین حالت طراحی شده اند و جدا از اینکه شما فردی با تجربه یا مبتدی باشید ، خواهید توانست در عرض چند ساعت بر کل قالب تسلط پیدا نمایید . علاوه بر آن راهنمای کامل و جامعی نیز همراه قالب وجود دارد که شما را در جهت آشنایی کامل با روش های مدیریت و کار با قالب یاری خواهد کرد . تجربه ای لذت بخش خرید با تلفن همراه http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/main_cover4.jpg تا به حال برای شما پیش آمده است تا بخواهید با تلفن همراه خود از یک سایتی خرید اینترنتی انجام دهید ؟ بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نه تنها ظاهر مناسبی در موبایل ندارند ، بلکه به کل ریسپانسیو نیز نیستند و مشتریان مجبور میشوند تا یا قید خرید را بزنند و یا با زحمت بسیاری خرید را به پایان برسانند که مسلما آخرین خرید آنها از سایت شما خواهد بود . ما در طراحی قالب دستچین برای موبایل از آخرین تکنولوژی های طراحی و برنامه نویسی استفاده کرده ایم ، دقت و ظرافت نسخه موبایل قالب دستچین به حدی بالا می باشد که با افتخار اعلام میکنیم تجربه خرید ساده و لذت بخشی که با قالب دستچین خواهید داشت حتی از بهترین قالب های کمپانی های معتبر خارجی نیز بیشتر خواهد بود ، به عبارت ساده تر قالب های خارجی در مقابل زیبایی و کارایی و مرتب بودن این قالب در موبایل سر تعظیم فرود خواهند آورد . تجربه ای که در طراحی رابط بصری این قالب برای موبایل به دست آوردیم برای ما بسیار ارزشمند است ، ما امکانات و زیبایی و ظاهر یک اپلیکیشن را با مرورگر تقدیم شما می نماییم . در حقیقت شما با یک اپلیکیشن سایت را مرور میکنید نه با یک مرورگر ! مشتریان شما میتوانند به راحتی کامپیوتر ، با تلفن همراه خود از سایت شما خرید نمایند و این برای یک فروشگاه امتیاز بسیار ارزشمندی خواهد بود . علاوه بر ظاهر زیبا و سازگاری کامل با تلفن همراه ، کلیه بخش ها در تلفن همراه با لمس سازگاری کامل دارند ، از اسلایدر تا لیست محصولات و منو ، سبد خرید و گردونه ها را میتوانید با لمس کردن و کشیدن کنترل نمایید . مشتریان شما میتوانند با لمس کردن اکثر بخش های قالب را کنترل کرده و بین صفحات و محصولات پیمایش داشته باشند و رنگبندی مرورگر موبایل مشتری با رنگبندی قالب هماهنگ خواهد بود و این لذتی را برای او ایجاد مینماید که باعث خواهد شد با سایت شما ارتباط عمیق تری برقرار نماید هم اکنون تصویر زیر را با موبایل خود اسکن نمایید تا دموی قالب دستچین را در موبایل مشاهده کرده و کارایی و زیبایی آن را در عمل نظاره گر باشید : http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/qq.png جدیدترین محصولات هر دسته بندی را به صورت مرتب در صفحه اصلی به نمایش بگذارید مشتری ها همیشه به دنبال جدیدترین محصولات هستند . همیشه جدیدترین محصولات مشتری ها را ذوق زده می کند ! نمایش جدید ترین کالاهای هر دسته بندی در صفحه اصلی فروشگاه میتواند در فروش هر چه بیشتر و جذب مشتری تاثیرگذار باشد . فروشگاه های بزرگ دنیا جدیدترین محصولات هر دسته بندی را در صفحه اصلی به نمایش می گذارند و قالب دستچین نیز از ماژولی حرفه ای و ایرانی برای این کار بهره می برد . نه تنها میتوانید جددیترین کالاهای هر دسته بندی را قرار دهید ، بلکه میتوانید کالاها را براساس تاریخ بروزرسانی ، تاریخ افزوده شدن به فروشگاه ، براساس قیمت ، براساس موجودی انبار ، براساس جایگاه در شاخه و یا به صورت رندوم و تصادفی در صفحه اول نمایش دهید ، قابلیت گذاشتن عکس ، جابجا کردن عکس به چپ و راست ، انتخاب رنگ پس زمینه و رنگ متن از دیگر قابلیت های کلیدی این ماژول میباشد، این ماژول کاربردی به قیمت 95 هزار تومان در بازارچه پرستاشاپ قابل تهیه میباشد ( خریداران قالب دستچین ، نیازی به خرید این ماژول ندارند ، چون ماژول داخل قالب وجود دارد ) . با ماژول فوق العاده محصولات شاخه ها ، میتوانید ایده های خلاقانه زیادی در صفحه خانگی فروشگاه خود پیاده سازی نمایید . با تشکر از نویسنده و طراح این ماژول قدرتمند . http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/cover5.jpg برای هر دسته بندی ، اسلایدر داشته باشید و برای هر اسلایدر عکس های مختلف قرار دهید معمولا تمامی قالب های پرستاشاپ از ماژول اسلایدر در صفحه خانگی بهره میبرند ، اما شاید قالبی مشاهده نکرده اید که در صفحه شاخه ها و برای هر دسته بندی اسلایدر جداگانه ای داشته باشد . قالب دستچین از ماژول پیشرفته و حرفه ای برای اینکار بهره میبرد که این ماژول ایرانی توسط تیم آی پرستا برنامه نویسی شده است . با استفاده از این ماژول میتوانید برای هر دسته بندی ، اسلایدر جداگانه ای بسازید و عکس های مرتبط با همان دسته را به نمایش بگذارید . مدتهاست که کاربران پرستاشاپ درخواست چنین امکانی را در قالب های طراحی شده داشتند که تصمیم گرفتیم در قالب دستچین آن را ارائه نماییم . با امکانات این ماژول میتوانید برای تک تک شاخه ها و زیرشاخه ها اسلایدر جداگانه ای داشته باشید ، حتی میتوانید یک اسلایدر را در چند شاخه استفاده کنید و لذت ببرید . بی نهایت آیکون دلخواه با لینک دلخواه بسازید قالب دستچین از ماژول آیکون شاخه ها استفاده میکند که یکی دیگر از ماژول ها ایرانی طراحی شده توسط آی پرستا می باشد ، ماژولی بسیار ساده ولی پرکاربرد که میتواند زیبایی خاصی به فروشگاه شما ببخشد . این ماژول در اکثر قالب های قبلی نیز استفاده شده است ، اما چیزی که در این قالب آن را متمایز میکند ، طراحی بصری زیباتر و امکان قرار دادن بی نهایت آیکون و لینک دادن به محتوای دلخواه می باشد . با استفاده از این ماژول میتوانید در چهار هوک و جایگاه مختلف در قالب ، آیکون های خود را قرار دهید . این آیکون ها میتواند لینک به شاخه های شما باشد ، یا لینک به محتوا و صفحه دلخواه . در قالب دستچین ، آیکون هایی که قرار میدهید اگر بیش از حدی باشد که در یک سطر جای بگیرد ، به صورت گردونه به نمایش درخواهد آمد . http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/cover7.jpg اعتماد مشتری را با آیکون های اعتمادساز جلب نمایید با توجه به اهمیت فوق العاده جلب اعتماد مشتری در فروشگاه های اینترنتی ، ماژول آیکون های اعتماد مشتری در قالب دستچین در نظر گرفته شده است . این ماژول ساده ولی کاربردی در بالای سایت و همچنین پایین سایت شما به نمایش درمیاد و قابلیت نمایش 3 تا 4 آیکون با عنوان های کوتاه را دارا می باشد . مشتریان شما با دیدن همین آیکون های جذاب و رنگی با عناوین کوتاه و امیدبخش ، با حس بهتری از فروشگاه شما خرید خواهند کرد . تمامی فروشگاه های بزرگ ایرانی و خارجی از چنین امکانی بهره میبرند و در قالب دستچین نیز ما این امکان رابا یک ماژول برای شما فراهم کرده ایم . برندهای فروشگاه خود را در دید مشتری قرار دهید اهمیت برند بر هیچ کسی پوشیده نیست ، بسیاری از مشتری ها روی برند خاصی تعصب داشته و جدا از مسئله کیفیت و قیمت و کارایی محصول ، صرفا به خاطر یک برند محصولی را خریداری میکنند ،وجود آرم و لوگوی شرکت های بزرگ تولیدکننده محصولات در فروشگاه شما ، باعث ایجاد حس اعتماد و افزایش ارزش فروشگاه شما در نزد مشتریان خواهد شد . بسیاری از مشتریان به دنبال خرید محصولات یک برند خاص هستند ، پس به سادگی روی عکس برند مورد نظر کلیک میکنند و تمامی محصولات مربوط به آن برند را مشاهده خواهند کرد . ماژولی که در قالب دستچین برای شما فراهم آورده ایم بسیار ساده بوده و قابلیت نمایش به صورت گردونه هم در کامپیوتر و هم تلفن همراه را دارا بوده و کاملا با لمس سازگار است . http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/cover9.jpg با بلوک پیگیری ، اجازه دهید مشتری سفارش خود را لحظه به لحظه پیگیری نماید حقیقتا مشتریانی که کالایی را سفارش میدهند ، تا زمان دریافت کالا نمیتوانند صبر نمایند و دوست دارند هر لحظه بدانند که سفارش آنها در چه وضعیتی قرار دارد . در پرستاشاپ میتوان اینکار را با مراجعه به پنل کاربری و تاریخچه سفارشات انجام داد ، اما بسیاری از مشتریان حوصله اینکار را ندارند و یا از این امکان بی خبر هستند . در قالب دستچین ماژولی برای شما آماده کرده ایم که توسط آن مشتری میتواند تنها با وارد کردن کد پیگیری سفارش ، از آخرین تغییرات در پروسه ارسال کالا مطلع گردد . طراحی زیبای صفحه محصول ، صفحه ای مهم تر از صفحه خانگی اهمیت صفحه محصول در جذب مشتری بر هیچ کسی پوشیده نیست ، بسیاری از مشتریان از طریق موتورهای جستجو وارد صفحه محصول میشوند ، از این جهت اهمیت صفحه محصول حتی بسیار بالاتر از اهمیت صفحه اصلی فروشگاه شما می باشد . در طراحی و چیدمان صفحه محصول در قالب دستچین سعی کرده ایم تا تمامی استانداردهای جذب مشتری را به شکلی تمام عیار رعایت نماییم . تمامی ماژول ها در موقعیت های مناسبی قرار دارند و مشتری در این صفحه احساس بسیار خوبی خواهد داشت . تخفیف ها و پاداش ها در این صفحه برجسته شده و دکمه ها بزرگ و قابل فهم طراحی شده اند ، نمایش عکس برند محصول نیز در نظر گرفته شده است ، در مجموع هیچ چیز اضافه ای در این صفحه وجود ندارد تا مانع خرید مشتری گردد . استایل و شکل ماژول نظرات نیز به کل تغییر کرده تا کاربران از این ماژول بیشتر استفاده نمایند . http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/endcover.jpg طراحی اختصاصی و زیبای صفحه تعمیرات صفحه تعمیرات پرستاشاپ جزو صفحاتی محسوب میشود که شاید زیاد با آن سر و کار نداشته باشید ، اما مسلما در طول عمر یک فروشگاه ، برای ارتقا ، بهینه سازی ، تعمیرات و رفع مشکلات نیاز خواهید داشت که از این صفحه استفاده نمایید . با طراحی زیبای این صفحه در قالب دستچین و امکان نمایش آیکون شبکه های اجتماعی در این صفحه ، از این پس مشتریان شما ، کمتر از برخورد با این صفحه دلسرد خواهند شد . http://ipresta.ir/img/cms/bahman/dastchin/maintanc.jpg سخن پایانی از آنچه ذکر کردیم ، قالب دستچین ، قالبیست حرفه ای برای فروشگاه های بزرگی که اهداف بزرگی در سر می پرورانند . طراحی زیبا و شکیل و تماما مناسب فرهنگ ایرانی ، در کنار مدرن بودن و داشتن امکانات مناسب ، سازگاری کامل با دستگاه های لمسی از جمله تلفن همراه و تبلت ، تجربه ای بی نظیری را برای کاربر ایجاد خواهد کرد . خرید با موبایل با قالب دستچین ، به سادگی خرید با کامپیوترهای شخصی میباشد ، قالب دستچین نهایت لذت خرید در تبلت و موبایل را برای کاربر به ارمغان می آورد . قالب دستچین با داشتن ماژول های بسیار ساده و کاربردی ، نیاز به صرف وقت زیادی برای یادگیری نداشته و تمامی کاربران چه مبتدی و حرفه ای میتوانند در سریع ترین زمان ممکن کار با آن را یاد بگیرند . این قالب با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده و با مناسب ترین قیمت و خدمات پشتیبانی بی نظیر در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است . اگر یکی از فاکتورهای شما در خرید قالب ، ایرانی بودن و داشتن پشتیبانی رسمی و مطمئن می باشد و اگر به طراحی جذاب و در عین حال رسمی اهمیت میدهید و اگر به قالب موبایل فروشگاه خود نیم نگاهی دارید ، قالب دستچین یکی از برترین گزینه هایی می باشد که میتوانید انتخاب کرده و از فروشگاه خود نهایت لذت را ببرید . قالب دستچین با سرعت لود بسیار بالا ، امکانات مناسب ، دیزاین برتر ، سازگاری با صفحات لمسی و از همه هم تر برخورداری از پشتیبانی تیم آی پرستا قطعا یکی از بهترین قالب ها برای انتخاب و استفاده می باشد . برای مشاهده دموی اول قالب کلیک کنید ( محصولات دیجیتال ) برای مشاهده دموی دوم قالب کلیک کنید ( حیوانات خانگی ) مشاهده قالب در بازارچه پرستاشاپ
    4 امتیاز
  2. بسیار زیبا شده موفق باشید
    2 امتیاز
  3. [align=center] درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب خوب میریم سراغ درس بعدی . فقط یک نکته رو بگم ، اونم اینکه دوستانی که این مطلب رو دنبال میکنن یه لایکی ، تشکری چیزی بزنید تا من بفهمم کسی علاقه مند هست بحث رو ادامه بدم ، فقط مدیران تشکر میزنن ، اونا که خودشون استاد هستند و نیازی به این مطالب ندارن برای شروع طراحی یک قالب خوب فروشگاهی براساس پرستاشاپ مطابق با اصول سئو باید از کجا شروع کنیم ؟ باید بگم باید از هفت خان رستم که نه ، ولی از یکی دو تا خانش باید عبور کنید حتما ، اصولا طراحی یک قالب برای فروشگاه و یا سایتی که محصولی عرضه میکنه به این راحتی ها هم که فکرشو میکنید نیست ، یک خطای کوچک در ساختار یک قالب فروشگاه مساوی خواهد بود با میلیون ها تومان ضرر در دراز مدت که شاید این خطا هیچ موقع توسط شما کشف نشه ، پس بهترین کار اینه که کار رو به کاردان بپسپرین و در ازای چند هزار تومن کمتر ، طراحی های غیراستاندارد رو انتخاب نکنید ، صد تومن بیشتر ابتدا خرج کنید تا صد ها تومن در دراز مدت از دست ندین . یه نکته هم برای افرادی میگم که میخوان به سمت طراحی قالب فروشگاهی خصوصا پرستاشاپ حرکت کنند ، دوستان و همکاران عزیز ، تجربه و دانش روز ، خصوصا اصول روانشناختی ، بسیار حائر اهمیته . شما باید همیشه بروز باشید و هر روز به اطلاعات خود اضافه کنید ، قبل از اینکه شروع به کد زدن و طراحی در فتوشاپ کنید ، در گوگل جستجو کنید و مقالات و کتاب هایی در زمینه اصول طراحی ، روانشناسی رنگ ، انواع ساختارها و چهارچوب های سایت ها و مخصوصا اصول سئو و افزایش فروش رو مطالعه کنید . بدون دانش اولیه وارد اینکار بشین بعدا نمیتونید در خودتون تغییر ایجاد کنید و همینطور درجا خواهید زد . استاندارد pagelayout گوگل رو همیشه به یاد داشته باشید این مسئله رو دوباره توضیح میدم چون خیلی مهمه ، مخصوصا برای سایت های فروشگاهی ، سعی کنید قالبی که انتخاب میکنید یا خودتون طراحی میکنید یا میدین دیگران طراحی کنن ، همیشه با کمترین مقدار اسکرول به مطلب اصلی دست پیدا کنه مشتری . این یکی از کلیدهای اساسی تو نگه داشتن مشتری در سایت به شمار میره کدنویسی خلاصه و استاندارد را رعایت کنید . همیشه سعی کنید کد نویسی در قالب شما تمیز ، خلاصه و استاندارد انجام بشه . این مسئله در استایل نویسی نیز صدق میکنه . نمونه کد استایل معمولی : margin-left:10px; margin-right:15px; margin-top:12px; margin-bottom:20px; اینم خلاصه این کد margin:12px 15px 20px 10px البته باید بگم به لطف پرستاشاپ و سیستم minify و combine آن ، هر چند کد های شما اصولی هم نباشند ، پرستاشاپ براتون خودکار درستشون میکنه ( منظورم در استایل بود فقط ) اما بهتره خود کد ها استاندارد باشن و این بار رو روی دوش پرستاشاپ نندازین ، گناه داره فایل های css رو در هدر سایت و فایل های js رو در فوتر حدالمقدور لود کنید . این مورد خیلی اساسی و حیاتیه ، وقتی فایل های css در هدر قرار داشته باشند ، خیلی زود ساختار و سمایل و چهارچوب سایت در مرورگر ظاهر میشه و این یعنی لود زودتر سایت . فایل های js بنا به طبیعتشون بسیار در لود سایت تاثیر منفی میذارن ، برای همین در ابتدای سایت قرار داشته باشند تا زمانی که اون فایل لود نشده باشه ، بر روی مرورگر مشتری نیز چیزی دیده نخواهد شد .بنابراین باید در انتهای سایت قرار بگیرند تا از تاثیر منفی آنها کاسته شود . البته این مئله به همین سادگی ها هم نیست و برخی فایل های js حتما باید قبل از بدنه اصلی سایت لود شوند . فایل های css و js رو فشرده و ترکیب کنیم این مسئله خیلی مهمه ، البته باید بهتون بگم ، اینو توضیح نمیدم ، چون باز به لطف پرستاشاپ ، شما نیازی نیست کاری بکنید ، همه اینکار رو پرستاشاپ براتون انجام میده . عکسای سایت ( قالب ) رو با متد css-sprite ادغام کنیم مورد مهمی هست و من گذرا توضیح میدم ، هر مرورگری به صورت همزان 6 درخواست میتونه ارسال کنه ، اگر تعداد ایتم هایی که در سایت شما وجود دارند ( مثلا تصاویر ) 60 عدد باشه ، یعنی مرورگر در 10 تلاش جداگانه این 60 تا رو لود میکنه ، فرض کنید 6 تا کارگر هستند که همزمان میرن پشت کامیون و هر کدوم یدونه سنگ برمیداره میراه میندازه داخل فرغون . یعنی 10 بار باید برن و بیان تا این سنگ ها تموم بشه . پس اگه ما این 60 سنگ رو به هم وصل کنیم یکی از کارگرا میره و برمیداره میاره . البته ممکنه کمی به زحمت بیفته چون وزن سنگ ( حجم عکس ) بیشتر شده ، اما به هر حال سرعت خیلی میره بالاتر . پیشنهاد میکنم در گوگل جستجو کنید در باره این متد ارزشمند . لینک شسکته ، عکس و یا محتوای مفقود شده ممنوع ! در قالب شما نباید هیچ لینکی شکسته و مفقود باشد ، این یکی از دلایل افت سرعت لود سایت هاست ، چه بسا یکی دو تصویری که در قالب آدرس دهی شده اند اما وجود ندارند یا لینکشان اشتباه است باعث کندی 2 تا 5 ثایه ای لود کامل سایت شوند . پس چک کنید و چک کنید حتما در سایتتون و قالبی که دارین استفاده میکنید از دو نوع منوی مختلف استفاده کنید منوی عمودی و منوی افقی ، شاید بگین این به سئو چه ربطی داره ، ولی باید بدونید سئو در قالب یک فروشگاه و یک سایت ، با سئویی که ما میشناسیم فرق داره وجود دو نوع منو این امکان رو به مشتری میده راحت تر و بهتر تو سایت ما گردش کنه و این یعنی بیشتر تو سایت میمونه و بیشتر بمونه گوگل عاشق ما میشه . نباید حتی مشتری یک لحظه اضافی برای پیدا کردن لینک یک دسته بندی تو فروشگاهتون تلف کنه . تصاویر کمتر در بدنه قالب + فشرده سازی تا سطح آخر سعی کنید تصاویری که تو بدنه قالبتون استفاده شده تا حد امکان کم باشه ، با وجود css3 دیگه خیلی راحت میشه برخی عکسا رو با استایل نویسی ایجاد کرد تو قالب و نیازی نیست عکس بذارین . همچنین میتونید با ابزارهایی مثل PNGgountlet و فتوشاپ عکسا رو تا حد امکان فشرده و کم حجم کنید . یادتون نره ، یک کیلوبایت هم یک کیلوبایته و خیلی اهمیت داره . از breadcrumb تو قالبتون حتما استفاده کنید می پرسین این دیگه چیه ؟ اکثر قالب ها اینو دارن ، حتی قابل دیفالت . با اینکه خیلی ساده و بی ارزش جلوه میده اما در سئو نقش داره و همچنین در راهنمایی مشتری و اینکه بدونه کجای سایت قرار داره . پس قالبی نخرین که اینو نداشته باشه فوتر سایت مکانی ارزشمند برای سئو !! فوتر رو خیلی ها جدی نمیگیرن ، فوتر یک سایت میتونه گنجینه ای باشه از لینک های مهم یک سایت . قالبی که فوتری مناسب و پر از لینک به صفحات مهم سایتتون داشته باشه واقعا ارزشمنده . سعی کنید لینک هاتون رو تو فوتر بچینید ، از چیدن لینک های غیرضروری پرهیز کنید . جدول را فراموش کنید ! استفاده از table با اینکه منقرض شده اما باز هم سایت هایی و طراحانی دارن استفاده میکنن ، حتی برخی فروشگاه های معروف که نمیخوام اسم ببرم و اول اسمش دیجی داره البته بعضی جاها نیازه که از جدول استفاده بشه ، در این صورت ، دیگه چاره ای نمیمونه و اشکالی هم نداره . از css و js نویسی inline ( یعنی داخل فایل های tpl ) خودداری کنید . هر چقدر قالب سایت شما سبکتر باشد برای سئو سایت بهتر است. استفاده از دستورات css در داخل صفحه و به صورت Inline یکی از معمولترین و بزرگترین مشکلاتی است که طراحان قالب برای سئو سایت ایجاد میکنند. البته گوگل اعلام کرده است که این مشکلات را تا حدودی در نظر نمی گیرد و آنها را برطرف میکند اما در هر صورت بهتر است از چنین کدهایی در داخل سایت استفاده نشود، بخصوص که بر روی سرعت لود شدن صفحه نیز تاثیر منفی می گذارند. استفاده نادرست از جاوا اسکریپت نیز می تواند لطمه شدیدی به سایت شما وارد کند، به عنوان مثال قراردادن لینکهای سایت در منوهای آبشاری جاوا اسکریپت باعث میشود که گوگل و سایر موتورهای جستجو نتوانند صفحات سایت شما را ایندکس و شناسایی کنند. استفاده از دستورات css و جاوا اسکریپت در فایل خارجی علاوه بر اینکه سرعت لود صفحات سایت را افزایش می دهد از نظر سئو نیز مفید است. استفاده از تگ های با اهمیت در بهینه سازی سایت برخی از مشخصات سئو داخلی سایت استفاده از تگ های پر اهمیت در سئو در داخل محتوای سایت و قالب آن است. به عنوان مثال H1 مشخص کننده عنوان صفحه است و هر صفحه تنها باید یک عنوان داشته باشد لذا یک تگ H1 در هر صفحه باید باشد. استفاده از تگ های H2 و… نیز می تواند برای عناوین سطح دوم به بعد مفید باشد. خیلی از کاربران فکر میکنند که اگه تو یک صفحه ده بیست تا تگ h1 باشه سئوی بهتری خواهند داشت ، برای همین من خیلی میشنوم که مشتری ها میگن چرا تگ h1 نداریم و چرا h2 نیست و ... هر چیزی در جای خودش باید استفاده بشه و به اندازه . زیاده روی نه تنها خوب نیست بلکه بد هم میتونه باشه [align=right]خوب حالا شما دو راه حل پیش رو دارید : اول اینکه خودتون طراحی بلدین و اینکارها رو انجام میدین ، اگر اینطور هستید با شما کاری نداریم ، خوش اومدید دوم شما از کدنویسی و طراحی چیز کمی میدانید ، خوب در ای نصورت نیاز دارید که یک فرد مجرب و مناسب را برای طراحی قالب یا بهینه سازی آن استخدام نمایید . من به شما کارهایی که یک سئوکار قلب باید انجام بده و مشخصاتی که بای دداشته باشه رو خلاصه توضیح میدم : [justify]یک سئو کار در ابتدا باید ، وسعت سایت ( تعداد محصولات و صفحات و اهداف و ..) را بداند و باید راه حل هایی را برای مسائل زیر پیدا کند : [/justify] از breadcrumbs در جای مناسب استفاده کندلینک های درون فوتر را خوب چیدمان کندNavigation ها و منوها را به خوبی چیدمان کنداز منوهای کنار سایت به خوبی استفاده کنداز تگ ها در جاهای مناسب استفاده کنیدکدهای اضافی را پاکسازی کندلینک های شکسته را پیدا و رفع کند استایل نویسی استاندارد را رعایت کندروانشناس باشد و اصول رنگها را به خوبی تشخیص دهداز حجم و تعداد تصاویر و فایل های js در سایت بکاهدو در نهایت الکی به بهانه سئو از شما پول های آنچنانی نگیرد در نهایت میرسیم به بخش آزمون حالا که تونستید به این مرحله برسین وقت امتحان پس دادنه ، وارد سایت gtmetrix بشین و سایتتون رو تست کنید . ببینید نمره A+ تو گوگل رو میگیرین یا نه . اگه گرفتین خوشا به حالتان ، اگر نگرفتین ناراحت نشوید ، پیام بدین راهنمایی میکنیم و این افتخاری برای ماست که سایت پرستاشاپی شما مثل جت حرکت کنه . درس بعدی رو که مهم ترین بحث سئو در یک فروشگاه ساز هست از دست ندید ( وارد سازی اصولی دیتا در فروشگاه ) خیلی ها انتظار داشتن چیزای دیگری در مورد سئو در قالب بشنون ، متاسفم ، سئو مفهموش در قالب یعنی همینا [/align][/align]
    2 امتیاز
  4. درورد به همه پرستاشاپی های عزیز از آن جایی که هنوز فروردین تموم نشده و فرصتی نبوده که من هم سال نو رو شخصا به همه شما عزیزان تبریک بگم، الان فرصت خوبی هست که هم سال نو رو به شما تبریک بگم و هم یک عیدی شیرین به شما کاربران عزیز تقدیم کنم. سرعت در بومی سازی شاید باورش برای شما کمی سخت باشد که نسخه بومی شده پرستاشاپ 1.6.1.5 در کمتر از 12 ساعت برای شما آماده دانلود شده باشد و علاوه بر آن بالاترین کیفیت بومی سازی را هم دارا باشد؛ اما این اتفاق هم اکنون افتاده و شاید بیشتر تعجب کنید اگر بدانید اطلاعیه انتشار این نسخه هنوز در انجمن رسمی پرستاشاپ قرار نگرفته است! امیدوارم سرعت در انتشار این نسخه از پرستاشاپ باعث بشه تاخیر پیش آمده در انتشار نسخه 1.6.1.4 را فراموش کنید. البته همیشه نمی توان این سرعت را در بومی سازی ارایه داد ولی همانطور که قبلا هم قول داده بودیم اگر مشکلات پیش بینی نشده ای برای ما اتفاق نیفتد بومی سازی نسخه را به سرعت و در عرض چند روز انجام خواهیم داد. قطعا چنین سرعتی در بومی سازی یک اسکریپت به بزرگی پرستاشاپ تا به حال در ایران وجود نداشته و این سرعت چیزی نیست که با روش های معمول بتوان به آن رسید و فقط با تسلط بر تکنولوژی های روز به دست خواهد آمد. ما افتخار میکنیم برای آن چیزی که شما لیاقتش را دارید روز به روز تلاش میکنیم. انتشار همزمان پرستاشاپ 1.6.1.5 ، پرستاشاپ 1.6.1.4 و اصلاحیه پرستاشاپ 1.6.1.2 از آن جایی که بومی سازی پرستاشاپ 1.6.1.4 را در برنامه داشتیم و پرستاشاپ 1.6.1.5 هم منتشر شده برای راحتی شما عزیزان هر دو نسخه به صورت صد در صد بومی شده و با کیفیت یکسان و کاملا بهینه تر نسبت به نسخه 1.6.1.2 ارایه می شود. علاوه بر آن برای شما عزیزانی که پرستاشاپ 1.6.1.2 را نصب دارید و مشکل عدم نمایش آمار را دارید یک اصلاحیه آماده شده که با جایگزینی فایل ها در محل نصب فروشگاه خودتان می توانید این مشکل را برطرف نمایید؛ هرچند ارتقا به نسخه جدید توصیه می شود. تغییرات این نسخه تغییراتی که در این نسخه از پرستاشاپ فارسی علاوه بر تغییرات و بهینه سازی های ارایه شده از طرف پرستاشاپ اعمال شده از قرار زیر است: مشکل عدم نمایش آمار حل شده است. انتخاب های تقویمی همگی شمسی شده هرچند در داشبورد ممکن است مشکلات کوچکی مشاهده کنید. مشکل نمایش برعکس اعداد در فاکتور PDF حل شد. فونت های گوگل با فونت های فارسی یکان و هما جا به جا شدند. مشکل نمایش تصاویر بندانگشتی در منوی افقی بالا رفع شد. مشکل نمایش و راست چینی در صفحه «نقشه سایت» حل شد. چند مشکل کوچک در راست چین سازی برخی ماژول ها حل شد. نکته مهم : پرستاشاپ 1.6.1.5 فارسی به مدت یک هفته به صورت آزمایشی خواهد بود. چنانچه در این یک هفته مشکلی در نصب و اجرای اسکریپت وجود داشته باشد پس از رفع آن نسخه نهایی منتشر شده و اصلاحیه ارایه خواهد شد. در غیر این صورت همین نسخه به نسخه نهایی تغییر نام خواهد داد. دانلود پرستاشاپ 1.6 - نسخه نهایی و پایدار پرستاشاپ 1.6.1.5
    1 امتیاز
  5. سلام و درود بله میتونید هر جور که میخواید تغییرات در استایل قالب اعمال کنید ( البته بدون پشتیبانی از جانب ما ، تغییرات در قالب پشتیبانی رو باطل میکنه ، به جز دریافت آپدیت ) تغییر دامنه شامل هزینه می باشد که در بازارچه درج شده است قالب صرفا قالب هست و پرستاشاپ همراه آن نیست با خرید قالب ، تمامی مواردی که در دمو وجود داد تحویل داده میشود ، به جز دسته بندی ها و محصولات
    1 امتیاز
  6. سلام برشما. کش رو پاک کنید مشکلتون حل میشه (کش مرورگر Ctrl , F5 و کش پرستاشاپ : پارامترهای پیشرفته ، حافظه نهان خیر، کامپایل اجباری رو انتخاب کنید. بعد از رفرش صفحه کاربری تنظیمات رو به حالت اول برگردونید). موفق باشید.
    1 امتیاز
  7. سلام بر شما. اگه به دموی قالب پارمیس توجه کنید نحوه نمایش بندانگشتی شاخه به همین صورت هست و این مشکل نیست که بخواید حلش کنید. اگه میخواید تصاویرتون مشابه دمو بشه سایز تصاویر رو 200*300 انتخاب کنید و تصاویرتون پس زمینه نداشته باشه که منو زیباتر بشه. موفق باشید.
    1 امتیاز
  8. شما نمیتونی فعال کنی باید به پشتیبانی هاست یا زنگ بزنی یا تیکت که واست فعال کنن بگو Friendly URLs
    1 امتیاز
  9. دقت نکردید تو کادر جستجوی صفحه ماژول ها بنویسید : پیکربندی قالب یه ماژول دیگه هست
    1 امتیاز
  10. درس دوم : سئوی قالب در پرستاشاپ و فروشگاه ساز ها مسلما وقتی شما به استفاده از پرستاشاپ روی آورده اید و اسکریپت را روی هاستتون نصب کرده اید ، برای فروشگاه نوپا و تازه تاسیس شده خود ، دنبال یک لباس نو و شیک خواهید گشت ، البته ممکنه عارف یا صوفی باشین و همین لباس پیشفرض رو ترجیح بدین که مسئله ای جداست در هر حال وقتی بحث سئو این همه جنجال و استرس ایجاد کرده ، خیلی طبیعیه که تمامی موارد یک سایت از بالا تا پایینش مورد تهاجم متد های عجیب و غریب سئو قرار بگیره . مسلما خود اسکریپت و حتی قالبش در سئوی یک سایت نقش داره ، هر چند نقشی بسیار کوچک ، اما چون همیشه ایجاد توهم و خیالات در هر موضوعی باعث میشه افرادی به سودهای کلانی دست پیدا کنند ، در بسیاری از موارد مبحث سئوی قالب و اسکریپت نیز مورد تهاجم این گونه تخیلات و توهمات قرار گرفته . بنده در این پست ، سعی میکنم تا اونجا که اطلاعاتم اجازه میده مبحث سئو در قالب و اسکریپت رو بازتر کنم و به نکات ریز و مثال های متنوع اشاره خواهم کرد ، امید است این اطلاعات نه تنها باعث کمک به دوستانی که در این وادی قدم گذاشته اند بشه ، بلکه تیری هر چند کوچک نیز باشه که به سوی برخی سودجویان این عرصه نشانه بره . آیا سئوی قالب یک تخیل است یا یک واقعیت ؟! خیلی ها دوست دارن که بشنوند سئو در قالب یک توهم و یک رویاست ، خیلی ها هم دوست دارن که بشنون سئوی قالب واقعا همه چیزه !! اما متاسفام که هر دو گروه رو ناامید میکنم ، نه سئوی قالب توهمه و نه اینکه سئوی قالب همه چیز یک قالبه اصولا مفهموم سئو در قالب رو کمتر کسی درک میکنه ، هر کدام از ما یک بینش و درک جداگانه و متفاوت از عبارت سئوی قالب در ذهنمون داریم که به دور از واقعیت و دانشه . سئو در قالب با سئوی یک متن زمین تا آسمون فرق داره و از مفهوم سئو بالاتر میره و مرزهای سئو رو پشت سر میذاره . پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سئو در قالب وجود داره و میتونه کم باشه یا زیاد ، اما نوع این سئو با سئوهایی که شنیدیم یکی نیست . پس با یک موجود دیگری سر و کار داریم که نیازه تا حدودی اونو شناسایی کنیم . پس سئو در قالب چیه و چطوری میشه بهش رسید ؟ بذارید جواب این سوال رو با چند تا مثال و تو چند بخش بدم : ولید بودن کد های قالب چه تاثیری داره ؟ خیلی از شما شنیدین که ولید بودن کد های قالب میتونه سایتتون رو در برابر گوگل ارزشمند نشون بده ، ایا این امر نسبیه یا مطلق ؟ آیا اگر این واقعیت داره میزان تاثیر گذاریش تا چه حد میتونه باشه ؟ بذارید با یک مثال خدمتتون عرض کنم . شما یک قالب طراحی کردین که از کد های html بهره میبره و فرضا خطایی مثل این وجود داره تو کد شما : یعنی یک اسپیس یا همون فاصله جامونده و دو کلمه به هم چسبیدن ، خوب حتما خواهید گفت وای این خطا پدر سایت ما رو درمیاره و کدها ولید نمیشن و بدبخت شدیم رفت پی کارش با مراجعه به سایت w3.org و اسکن کردن سایتتون ، این خطا روبه شما نشون خواهد داد . سایتی به بزرگی و معروفی w3 از شما خطا گرفته ، پس کارتون تمومه دیگه . اما کمی صبر کنید ، اینطوری هم نیست ، باید بگم فکر میکنید گوگل نمیتونه با اون عظمت یک کلاس رو از یک دایو تشخیص بده ؟ بله درست حدس زدید گوگل میتونه اینا رو تشخیص بده ، درسته که بهتره این خطاها نباشه تو کدنویسی ، اما گوگل اونقدر سخاومتمند و پرقدرته که در رتبه بندی و خزیدن تو سایتتون اکثرا این موارد رو نادیده میگیره ، وگرنه خیلی از سایت هایی که الان در صدر جدول گوگل هستند باید درشون تا حالا تخته میشد . پس زیادی نگران خطاهای این چنینی و در حد تعداد انگشتان دست نباشین . البته خطاهای کد نویسی در کدهای مثل php استثنا هستند و برخی خطاها میتونه کل سایت رو مختل کنه و گوگل از اینا نمیگذره و اما چیزایی که اسمشونو میشه گذاشت سئو در قالب : 1 - گوگل وارد میشود ، اول از همه در طراحی قالب که اصول سئو در آن رعایت شده باشد باید به الگوریتم page layout گوگل وفادار باشیم ، بالاخره ما از گوگل میخوایم بازدید بگیریم و چه بخوایم و چه نخوایم باید عقاید اونو به رسمیت بشناسیم ، چون توپ و میدان دست گوگله الکوریتم page layout گوگل به کلام ساده میگه که ، اگه صفحه سایت رو از بالاترین نقطه شروع به پیمایش کنیم باید هر چه سریعتر به مطلب اصلی برسیم ، یعنی بازدید کننده هر چه زودتر و با اسکرول کمتر به اصل مطلب برسه . خوب مطمئنا خواهید گفت سایت های ایرانی این مورد رو اصلا رعایت نمیکنن و رتبه خوبی هم دارن . مخصوصا سایت های دانلود و یا سرگرمی که دو ساعت باید اسکرول کرد تا از تبلیغات رد شد و به مطلب اصلی رسید . آدم بعضی وقتا گم میشه تو این سایتها بین تبلیغات مختلف . خب پس چطوری این سایت ها بازدید خوبی از گوگل دارن ؟! در جواب باید بگم که از کجا میدونید بازدید خوبی دارن ؟! از کجا میدونید چه بسا اگر این متد رو رعایت میکردن درصدی بر تعداد بازدیدکنندگان سایتشون اضافه میشد ، مثل این میمونه که یک سیگاری که 60 سالش باشه و بمیره بگن که سیگار ضرر نداره چون این 60 سال عمر کرد و چیزیش هم نشد !! غافل از اینکه شاید اگه نمیکشید 90 سال عمر میکرد 2 - کد نویسی استاندارد و بروز قالب : امروزه زود به زود زبان های برنامه نویسی وب پیشرفت میکنن و این پیشرفت بر سرعت و کارایی سایت ها نیز تاثیر میذاره ، صد درصد سایتی که از html5 استفاده میکنه درصدی از سایتی که از نسخه 4 استفاده میکنه نزد گوگل معتبرتره ، اما اینجا یک مسئله مطرحه میشه ایا یک سایت که با html4 کدنویسی شده از یک سایت که با html5 کد نویسی شده همیشه عقب میمونه ؟ باید بگم نه لزوما ، سایت هایی هستند که کدنویسی قدیمی تری دارن و جلوترن ، این موضوع رو مطرح کردم چون خیلی ها گول این اعداد رو میخورن و هزینه های غیرمعقول صرف میکنن . البته بازم توصیه میشه کد نویسی بروز باشه اما لزوما کد نویسی بروز دلیل برتری نمیتونه باشه ، در واقع استاندارد نوشتن اهمیت بیشتری داره تا اینکه بروز نوشتن . پس اگه یه کسی گفت فلان میلیون بده قالب فروشگاهتو کدنویسیشو بروز کنم اگه پول داری بده ، اما اگه میبینی اولویت های دیگری هستند لزومی نداره پولت رو در این راه خرج کنی 3 - سرعت قالب : سرعت در بحث سئو امروزه به یک پارامتر مهم تبدیل شده ، گوگل خودش عرض میکنه که سرعت به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در رتبه بندی سایت ها مورد نظر ماست . علاوه بر گوگل نتایج آماری نشون میده که سرعت یک سایت فروشگاهی تاثیری شگرف بر میزان خرید میذاره . طبق آماری که میدن ، خیلی از کاربران به دلیل عدم داشتن وقت کافی ، داشتن مشغله کاری و بی حوصله بودن ، وقتی میبینن سایت دیرتر از حد معمول باز میشه سایت رو بسته و به یک سایت دیگر مراجعه میکنند . متاسفانه امروزه هیچ کس وقت کافی و اضافی نداره برای اینکه دستاشو زیر چونش بذاره تا سایت و فروشگاه شما لود بشه . پس اگه نمیخواین نصف بیشتر مشتری هاتون رو از دست بدین سرعت رو جدی بگیرین . باور کنید اینو من نمیگم اینو صد ها کارشناس و متخصص و گوگل و یاهو و .... دارن داد میزنن و ما نمیشنویم و یا به سخره میگیریم و راحت از کنارش رد میشیم اما در این میان بازم تناقض پیش میاد ، سایت هایی هستند که بسیار حجیم هستند ولی باز رتبه مناسبی دارن ، جدا از مسئله اینکه اگه کم حجم تر بودن رتبه بهتری داشتن ، یک مسئله دیگه هم مطرح میشه اینجا . اونم تناسب هست . بله تناسب بین سرعت لود و حجم سایت . سایت هایی که حجیم تر هستند و نسبت به حجمشن زودتر لود میشن چه بسا در رتبه بندی امتیاز بیشتری از گوگل دریافت میکنن ، چون کار خیلی سختیه سایت حجیم باشه ولی نسبت به حجمش زود لود بشه . پس این مشخص شد . مسئله بعدی سرعت ظاهر شدن سایته ، یعنی چی ؟ یعنی اینکه سایت از زمانی که دکمه اینتر رو میزنید تا زمانی که اولین ایتم یا نوشته یا عکس سایتتون تو مرورگر برای بازدید کننده ظاهر میشه . باید بگم خیلی به این موضوع اهمیت بدین ، خیلی مهم و حیاتیه ، از سرعت کلی سایت هم مهم تره . برای اینکه وقتی یک سایت یه باکس یا یک بخشش زود ظاهر بشه ، بازدید کننده و مشتری رو چند ثانیه به خودش جلب میکنه و گذر زمان رو احساس نمیکنه ، اینجوری وقت داره سایتتون تا کامل لود بشه دوستان چون نمیخوام پست طولانی و قاتی پاتی بشه بقیه این مبحث رو میذارم واسه جلسه بعد ، انشالله تو پست آتی توضیحات کافی و حرفه ای میدم تا شما بتونید قالبی با سرعت خوب داشته باشید که تو سئو تاثیر فراوانی داره و همچنین ساختار قالب باید به چه شکل باشه تا از نظر گوگل استاندارد جلوه کنه . بعد از سومین درس ، به مبحث تنظیمات اولیه پرستاشاپ برای سئوی بهتر + وارد کردن اصولی محصولات پرداخته خواهد شد . درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب ( زمان فردا شب )
    1 امتیاز
  11. شرمنده دوستان ، این تاپیک رو به دلیل مشغله نتونستم بروز کنم و از همتون عذر میخوام . بدون فوت وقت میریم سر درس اول ، ابتدا از دوستان صاحب نظر در زمینه سئو چون آقا موسی عذر میخوام که اطلاعاتم در زمینه سئو در مقابل اطلاعات و سابقه ایشون هیچ به شمار میاد و ثانیا از کاربران حرفه ای که اصول اولیه سئو رو میدونن و میدونم با خوندن این مطالب پایین هزار جور متلک بهم خواهند گفت خواهش میکنم این چند تا درس اولی رو نخونن ، چون بنا دارم از صفر شروع کنم و اونایی که تازه وارد این عرصه شدن هم بتونن به یک مرجع مناسب دسترسی داشته باشن . کلیه مباحثی که گفته میشه فقط در مورد سئوی فروشگاه های اینترنتیه و ممکنه تناقضاتی با عقاید و روش های سئوی برخی دوستان داشته باشه در ضمن این مطالب از قبل آماده شده نیستند و هر چی به ذهنم میاد و تجربه شخصی بوده یا در سایت های داخلی و خارجی خوندم به صورت آنی تایپ میکنم ، پس اگر غلط املایی یا نگارشی داشت به بزرگی خودتون بخشید . درس اول : سئو چیست ، مقدمات و اطلاعات اولیه سئو یعنی چی اصلا ؟ سئو مخفف سه تا کلمه انگلیسی هست Search Engine Optimization که در معنای لغوی میشه : بهینه کردن برای موتور جستجو . اما این سئو چیه که این همه دردسر برای وبمستران ایجاد کرده و دغدغه هر کی که سایت داره این سئو هستش حتی بعضی ها تو خواب هم کابوس سئو رو میبینن ، سئو در نظر بعضی ها به هیولایی شبیهه که هر لحظه ممکنه قورتشون بده . سئو به عبارت خودمانی تر ، مفهموش اینه که کاری کنید موتور جستجو با سایت شما دوست بشه ، اونم دوست جون جونی ! وقتی دوست شد ، یه پارتی گردن کلفت دارین که میتونه براتون مشتری های بسیار ارسال کنه تا پول جیب های مبارکشون رو در فروشگاه شما خرج کنن و شما کلی خوش به حالتون بشه سئو کی به وجود اومد ؟ تاریخ دقیق پیدایش سئو مشخص نیست اما چون سئو کاملا به موتورهای جستجو وابستس پس باید برگردیم به زمان ایجاد این موتورها ، تقریبا از زمان پیدایش اولین موتورهای جستجو که میشه سال 1995 ، سئو نیز در بین وبسمترها مطرح شد . اینکه تولید این موجود ناشناخته و عجیب خوب بوده یا نه به عهده خود شما سئو چه سودی داره ؟ طبق آمار سایت ها 85 درصد از بازدید خود را از موتورهای جستجو دریافت میکنن ، پس وقتی سایتتون سئو باشه نونتون تو روغنه و کلی بازدید از گوگل میگیرین . این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی خیلی اهمیت داره ، چون یک بازدید هم یک بازدیده برای یک فروشگاه اینترنتی و ممکنه به یک خرید منجر بشه ، پس نباید یک بازدید هم از دست بدین و مجبورین سئو رو تا حدودی یاد بگیرین . سئو به شما کمک میکند که بازدید کننده بیشتری برای فروشگاه خود جذب کنید.سئو به شما کمک میکند که شهرت و اعتبار را برای خود و فروشگاه خود کسب کنید.سئو به شما کمک میکند که تجارت الکترونیکی خود را رونق بخشید.سئو چند روش داره ؟ سئو روش های مختلفی داره و نمیشه گفت به یک روش یا متد وابستس ، سئو مثل یک موجود زنده میمونه که روز به روز سلایق و عقایدش در حال تغییر و تکامله و شما نیز مجبورید باهاش دگردیسی کرده و سیر تکامل رو طی کنید ، عقب ماندن از آن مساوی با روی دادن اتفاقی ناخوشایند برای فروشگاهتون خواهد بود . همانطوری که الگوریتم پنگوئن گوگل با یک حرکت تعداد زیادی از وبمستران ایرانی رو به سمت ورشکستی برد ، پس خیلی مواظب باشید که حیوانات عجیب و غریب گوگل نیان سراغ شما . جدیدا هم که مرغ مگس خوار به شمار بازرسان گوگل اضافه شده البته دوستان ، افرادی که سئو میکنند هم یکجور نیستند ، اکثر سئوکارهایی که تو اینترنت ادعا میکنن سایت شما رو طی مدت کوتاه به بالای نتایج گوگل میکشونن باید بدونید سئوکار کلاه مشکی تشریف دارن ، کلاه مشکی ها عمدتا با روش های فیک و نادرست شما رو به صورت مقطعی و فصلی میبرن بالای گوگل و بعد که گوگل متوجه شد ، اون وقت باید جواب بهش پس بدین و شما رو سخت جریمه میکنه . در مقابل سئوکارهای کلاه سفید قرار دارن که بهتون وعده های آنچنانی نمیدن و در طی مدت زمان معقول شما رو حیرت زده میکنن ، به اینا باید گفت دست مریزاد. ایا برای سئو باید هزینه کنم ؟ چقدر باید هزینه کنم ؟ باید بگم این به خود شما بستگی داره ، سئو با اینکه مبحثی پیچیده و درگیر کنندس ، اما در عین حال مسئله ای ساده و پیش پا افتاده هم هست و این اوج جذابیت این موجود عجیب و غریبه شما میتونید سایتتون رو به رنک و رتبه اول نتایج جستجوی گوگل بکشونید بدون اینکه یک ریال خرج کنید ، بله اغراق نیست . همچنین میتونید اینکارو با چندین میلیون تومان هم انجام بدین اگه پول اضافی تو جیبتون دارین و یا اینکه اگه بابای پولدار دارین ! شاید شما نتونید مثل یک فردی که کارش سئو کردن سایتهاست و در این زمینه تجربه چندین ساله داره ، سایتتون رو سئو کنید ، اما به خودتون اطمینان کنید ، فروشگاه مال شماست ، مسلما یک پدر بهتر از افراد دیگه پسرشو میشناسه نمیتونید سایتتون رو 100 درصد سئو کنید ؟! خوب 50 درصد رو که میتونید ، اونم نمیتونید ؟! خوب 25 درصد رو که میتونید ، حتی اگر میخواین پول بدین و سایتتون رو سئو کنن ، بهتر نیست همین 25 درصد رو خودتون انجام بدین و برای اون 75 درصد بعدی پول خرج کنید؟ پس قدم اول اعتماد به نفسه و انگیزه ای والاست که از شما و فروشگاهتون یک ابرقهرمان در سطح اینترنت میسازه درس دوم : سئو رو از اسکریپت و قالب آغاز کنیم ! ( زمان ارائه : فردا شب ) به دلیل اینکه زیاد طراحی قالب میکنم ، این درس رو از آخر به اول انتقال دادم ، چون خیلی ها در موقع سفارش قالب میپرسن که ایا سئو میشه قالبمون ؟ اگر از آن دسته از دوستانی هستید که به سئو کردن قالب اعتقاد دارین درس بعدی رو حتما بخونید ، مطمئنا چیزای جدید و هیجان انگیزی رو خواهید شنید که تا حالا کمتر کسی به آنها اشاره کرده . هر 24 ساعت یک درس از سئو
    1 امتیاز
  12. 1 امتیاز
×
×
  • اضافه کردن...