رفتن به مطلب

elmitabar

عضو انجمن
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

فعالیت های امتیازی

  1. Like
    elmitabar به jafar1374 امتیاز داد در حذف "فروشگاه قدرت گرفته از پرستا شاپ"   
    سلام
    برو مدیریت پرستا ، تنظیمات ، سئو و یو آر ال ها ، و فایل index رو ویرایش کن.
  2. Like
    elmitabar به دانوش امتیاز داد در به‏روز رسانی گروهی محصولات، شاخه ها و ... با استفاده از csv   
    با توجه به مشکلات گزارش شده در باره ورود فایل های csv در بخش ابزارهای پرستا شاپ برای وارد سازی و به روز رسانی گروهی محصولات در این جا یک آموزش کامل همراه با تصاویر قرار میگیرد.
     
    مرحله اول: دریافت فایل نمونه
    به بخش ابزارها - واردسازی csv رفته و از منوی سمت چپ فایل نمونه را بر اساس نیاز خود دریافت کنید. در این بخش فایل های نمونه ای برای محصولات، شاخه ها و ... وجود دارد.
     



     
    مرحله دوم: تغییر فایل نمونه
    ابتدا نرم افزار UnicCSVed را از انتهای این مطلب دریافت کنید. این نرم افزار برای خواندن فایل های CSV طراحی شده و مشکلی با زبان فارسی ندارد. حتی با حروف "ی" و "ک" فارسی هم مشکلی ندارد و نیازی به تغییر یونیکد فایل نمونه هم ندارد. این نرم افزار حجم بسیار بسیار کمی دارد.
    نرم افزار را از حالت فشرده خارج کرده و باز کنید. در بخش modify در پایین پنجره نوع جدا کننده را روی semi colon قرار دهید.
    فایل نمونه را در نرم افزار فراخوانی کنید. توجه کنید که نام فایل فارسی نباشد و مسیر فایل هم شامل پوشه ای با نام فارسی نباشد.
    بعد از فراخوانی فایل خواهید دید که ستون ها به درستی تشخیص داده میشن و در اولین ستون نام و کاربرد هر ستون را خواهید دید.
    در بخش modify در پایین پنجره Use as Colum Cations را علامت بزنید. سپس با دو بار کلیک روی هر ستون می توانید اطلاعات آن را تغییر دهید.
    طبیعی است که نباید سطر اول را تغییر دهید.
     
    مرحله سوم: واردسازی فایل CSV در پرستا شاپ:
     
    به ابزارها > مولدها بروید و با انتخاب فایلی که در مرحله قبل ویرایش کردید روی بارگذاری (آپلود) کلیک کنید.
     



     
    به بخش وارد سازی در همان صفحه بروید و نوع اطلاعات را مشخص کنید. توجه کنید که اگر در این بخش اشتباهی مرتکب شوید ممکن است به اطلاعات فروشگاه خود آسیب بزنید.
    مجدد تأکید میکنم اگر نوع فایل شما مربوط به محصولات است باید محصولات را انتخاب کنید و برای سایر موارد هم همینطور.
     





    زبان را انتخاب کنید و سایر تنظیمات را تغییر ندهید. سپس به گام بعدی بروید.
    خواهید دید که همه چیز سرجای خودش قرار دارد و مشکلی مشاهده نمیکنید. ستون ها در جای مناسب هستند و کاراکترهای فارسی مشکلی ندارند.
    حتماً مقابل جهش مقدار 1 را وارد کنید در غیر این صورت هنگام واردسازی به خطا برخورد میکنید. می توانید یک بار با دادن نام و فشردن کلیدن ذخیره این مقدار را ذخیره تا در مواقع لازم فراخوانی کنید.
     



     
    اگر همه چیز درست به نظر می رسد روی ورود داده های CSV کلیک کنید و منتظر بمانید. اگر از لینک تصویر استفاده نکرده باشید زمان زیادی طول نمی کشد.
    در نهایت اگر خطایی باشد و همچنین تعداد خطوطی که با موفقیت وارد شده اند را مشاده خواهید کرد.
     
    نکات مهم:
     
    چنانچه قصد دارید فقط بخشی از دیتابیس را به روز کنید کافی است فیلدهای اضافه را حذف کرده و فیلدهای مورد نیاز خود را نگه دارید. به طور مثال چنانچه فقط مایلید قیمت ها را تغییر دهید کافی است شناسه محصول، نام محصول (اختیاری) و قیمت را نگه دارید و مابقی را پاک کنید. در مرحله سوم فراموش نکنید نوع جداول خود را تعیین کنید.
    uniCSVed.zip
  3. Like
    elmitabar به B.A.H.M.A.N امتیاز داد در آموزشگاه سئوی پرستاشاپ   
    [align=center]

    درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب
     

    خوب میریم سراغ درس بعدی . فقط یک نکته رو بگم ، اونم اینکه دوستانی که این مطلب رو دنبال میکنن یه لایکی ، تشکری چیزی بزنید تا من بفهمم کسی علاقه مند هست بحث رو ادامه بدم ، فقط مدیران تشکر میزنن ، اونا که خودشون استاد هستند و نیازی به این مطالب ندارن
     
    برای شروع طراحی یک قالب خوب فروشگاهی براساس پرستاشاپ مطابق با اصول سئو باید از کجا شروع کنیم ؟
    باید بگم باید از هفت خان رستم که نه ، ولی از یکی دو تا خانش باید عبور کنید حتما ، اصولا طراحی یک قالب برای فروشگاه و یا سایتی که محصولی عرضه میکنه به این راحتی ها هم که فکرشو میکنید نیست ، یک خطای کوچک در ساختار یک قالب فروشگاه مساوی خواهد بود با میلیون ها تومان ضرر در دراز مدت که شاید این خطا هیچ موقع توسط شما کشف نشه ، پس بهترین کار اینه که کار رو به کاردان بپسپرین و در ازای چند هزار تومن کمتر ، طراحی های غیراستاندارد رو انتخاب نکنید ، صد تومن بیشتر ابتدا خرج کنید تا صد ها تومن در دراز مدت از دست ندین .
    یه نکته هم برای افرادی میگم که میخوان به سمت طراحی قالب فروشگاهی خصوصا پرستاشاپ حرکت کنند ، دوستان و همکاران عزیز ، تجربه و دانش روز ، خصوصا اصول روانشناختی ، بسیار حائر اهمیته . شما باید همیشه بروز باشید و هر روز به اطلاعات خود اضافه کنید ، قبل از اینکه شروع به کد زدن و طراحی در فتوشاپ کنید ، در گوگل جستجو کنید و مقالات و کتاب هایی در زمینه اصول طراحی ، روانشناسی رنگ ، انواع ساختارها و چهارچوب های سایت ها و مخصوصا اصول سئو و افزایش فروش رو مطالعه کنید . بدون دانش اولیه وارد اینکار بشین بعدا نمیتونید در خودتون تغییر ایجاد کنید و همینطور درجا خواهید زد .
     
     
    استاندارد pagelayout گوگل رو همیشه به یاد داشته باشید
    این مسئله رو دوباره توضیح میدم چون خیلی مهمه ، مخصوصا برای سایت های فروشگاهی ، سعی کنید قالبی که انتخاب میکنید یا خودتون طراحی میکنید یا میدین دیگران طراحی کنن ، همیشه با کمترین مقدار اسکرول به مطلب اصلی دست پیدا کنه مشتری . این یکی از کلیدهای اساسی تو نگه داشتن مشتری در سایت به شمار میره
     
    کدنویسی خلاصه و استاندارد را رعایت کنید .
    همیشه سعی کنید کد نویسی در قالب شما تمیز ، خلاصه و استاندارد انجام بشه . این مسئله در استایل نویسی نیز صدق میکنه .
     
    نمونه کد استایل معمولی :


    margin-left:10px;
    margin-right:15px;
    margin-top:12px;
    margin-bottom:20px;

    اینم خلاصه این کد


    margin:12px 15px 20px 10px
     
    البته باید بگم به لطف پرستاشاپ و سیستم minify و combine آن ، هر چند کد های شما اصولی هم نباشند ، پرستاشاپ براتون خودکار درستشون میکنه ( منظورم در استایل بود فقط ) اما بهتره خود کد ها استاندارد باشن و این بار رو روی دوش پرستاشاپ نندازین ، گناه داره
     
     
    فایل های css رو در هدر سایت و فایل های js رو در فوتر حدالمقدور لود کنید .
    این مورد خیلی اساسی و حیاتیه ، وقتی فایل های css در هدر قرار داشته باشند ، خیلی زود ساختار و سمایل و چهارچوب سایت در مرورگر ظاهر میشه و این یعنی لود زودتر سایت . فایل های js بنا به طبیعتشون بسیار در لود سایت تاثیر منفی میذارن ، برای همین در ابتدای سایت قرار داشته باشند تا زمانی که اون فایل لود نشده باشه ، بر روی مرورگر مشتری نیز چیزی دیده نخواهد شد .بنابراین باید در انتهای سایت قرار بگیرند تا از تاثیر منفی آنها کاسته شود .
    البته این مئله به همین سادگی ها هم نیست و برخی فایل های js حتما باید قبل از بدنه اصلی سایت لود شوند .
     
    فایل های css و js رو فشرده و ترکیب کنیم
    این مسئله خیلی مهمه ، البته باید بهتون بگم ، اینو توضیح نمیدم ، چون باز به لطف پرستاشاپ ، شما نیازی نیست کاری بکنید ، همه اینکار رو پرستاشاپ براتون انجام میده .
     
    عکسای سایت ( قالب ) رو با متد css-sprite ادغام کنیم
    مورد مهمی هست و من گذرا توضیح میدم ، هر مرورگری به صورت همزان 6 درخواست میتونه ارسال کنه ، اگر تعداد ایتم هایی که در سایت شما وجود دارند ( مثلا تصاویر ) 60 عدد باشه ، یعنی مرورگر در 10 تلاش جداگانه این 60 تا رو لود میکنه ، فرض کنید 6 تا کارگر هستند که همزمان میرن پشت کامیون و هر کدوم یدونه سنگ برمیداره میراه میندازه داخل فرغون . یعنی 10 بار باید برن و بیان تا این سنگ ها تموم بشه . پس اگه ما این 60 سنگ رو به هم وصل کنیم یکی از کارگرا میره و برمیداره میاره . البته ممکنه کمی به زحمت بیفته چون وزن سنگ ( حجم عکس ) بیشتر شده ، اما به هر حال سرعت خیلی میره بالاتر . پیشنهاد میکنم در گوگل جستجو کنید در باره این متد ارزشمند .
     
    لینک شسکته ، عکس و یا محتوای مفقود شده ممنوع !
    در قالب شما نباید هیچ لینکی شکسته و مفقود باشد ، این یکی از دلایل افت سرعت لود سایت هاست ، چه بسا یکی دو تصویری که در قالب آدرس دهی شده اند اما وجود ندارند یا لینکشان اشتباه است باعث کندی 2 تا 5 ثایه ای لود کامل سایت شوند . پس چک کنید و چک کنید
     
    حتما در سایتتون و قالبی که دارین استفاده میکنید از دو نوع منوی مختلف استفاده کنید
    منوی عمودی و منوی افقی ، شاید بگین این به سئو چه ربطی داره ، ولی باید بدونید سئو در قالب یک فروشگاه و یک سایت ، با سئویی که ما میشناسیم فرق داره وجود دو نوع منو این امکان رو به مشتری میده راحت تر و بهتر تو سایت ما گردش کنه و این یعنی بیشتر تو سایت میمونه و بیشتر بمونه گوگل عاشق ما میشه . نباید حتی مشتری یک لحظه اضافی برای پیدا کردن لینک یک دسته بندی تو فروشگاهتون تلف کنه .
    تصاویر کمتر در بدنه قالب + فشرده سازی تا سطح آخر
    سعی کنید تصاویری که تو بدنه قالبتون استفاده شده تا حد امکان کم باشه ، با وجود css3 دیگه خیلی راحت میشه برخی عکسا رو با استایل نویسی ایجاد کرد تو قالب و نیازی نیست عکس بذارین . همچنین میتونید با ابزارهایی مثل PNGgountlet و فتوشاپ عکسا رو تا حد امکان فشرده و کم حجم کنید . یادتون نره ، یک کیلوبایت هم یک کیلوبایته و خیلی اهمیت داره .
     
     
    از breadcrumb تو قالبتون حتما استفاده کنید
    می پرسین این دیگه چیه ؟ اکثر قالب ها اینو دارن ، حتی قابل دیفالت . با اینکه خیلی ساده و بی ارزش جلوه میده اما در سئو نقش داره و همچنین در راهنمایی مشتری و اینکه بدونه کجای سایت قرار داره . پس قالبی نخرین که اینو نداشته باشه
     
    فوتر سایت مکانی ارزشمند برای سئو !!
    فوتر رو خیلی ها جدی نمیگیرن ، فوتر یک سایت میتونه گنجینه ای باشه از لینک های مهم یک سایت . قالبی که فوتری مناسب و پر از لینک به صفحات مهم سایتتون داشته باشه واقعا ارزشمنده . سعی کنید لینک هاتون رو تو فوتر بچینید ، از چیدن لینک های غیرضروری پرهیز کنید .
     
    جدول را فراموش کنید !
    استفاده از table با اینکه منقرض شده اما باز هم سایت هایی و طراحانی دارن استفاده میکنن ، حتی برخی فروشگاه های معروف که نمیخوام اسم ببرم و اول اسمش دیجی داره
    البته بعضی جاها نیازه که از جدول استفاده بشه ، در این صورت ، دیگه چاره ای نمیمونه و اشکالی هم نداره .
     
     
    از css و js نویسی inline ( یعنی داخل فایل های tpl ) خودداری کنید .
    هر چقدر قالب سایت شما سبکتر باشد برای سئو سایت بهتر است. استفاده از دستورات css در داخل صفحه و به صورت Inline یکی از معمولترین و بزرگترین مشکلاتی است که طراحان قالب برای سئو سایت ایجاد میکنند. البته گوگل اعلام کرده است که این مشکلات را تا حدودی در نظر نمی گیرد و آنها را برطرف میکند اما در هر صورت بهتر است از چنین کدهایی در داخل سایت استفاده نشود، بخصوص که بر روی سرعت لود شدن صفحه نیز تاثیر منفی می گذارند.
     
    استفاده نادرست از جاوا اسکریپت نیز می تواند لطمه شدیدی به سایت شما وارد کند، به عنوان مثال قراردادن لینکهای سایت در منوهای آبشاری جاوا اسکریپت باعث میشود که گوگل و سایر موتورهای جستجو نتوانند صفحات سایت شما را ایندکس و شناسایی کنند.
     
    استفاده از دستورات css و جاوا اسکریپت در فایل خارجی علاوه بر اینکه سرعت لود صفحات سایت را افزایش می دهد از نظر سئو نیز مفید است.
     
     
    استفاده از تگ های با اهمیت در بهینه سازی سایت
    برخی از مشخصات سئو داخلی سایت استفاده از تگ های پر اهمیت در سئو در داخل محتوای سایت و قالب آن است. به عنوان مثال H1 مشخص کننده عنوان صفحه است و هر صفحه تنها باید یک عنوان داشته باشد لذا یک تگ H1 در هر صفحه باید باشد. استفاده از تگ های H2 و… نیز می تواند برای عناوین سطح دوم به بعد مفید باشد. خیلی از کاربران فکر میکنند که اگه تو یک صفحه ده بیست تا تگ h1 باشه سئوی بهتری خواهند داشت ، برای همین من خیلی میشنوم که مشتری ها میگن چرا تگ h1 نداریم و چرا h2 نیست و ... هر چیزی در جای خودش باید استفاده بشه و به اندازه . زیاده روی نه تنها خوب نیست بلکه بد هم میتونه باشه
     
     
    [align=right]خوب حالا شما دو راه حل پیش رو دارید :
     


    اول اینکه خودتون طراحی بلدین و اینکارها رو انجام میدین ، اگر اینطور هستید با شما کاری نداریم ، خوش اومدید


    دوم شما از کدنویسی و طراحی چیز کمی میدانید ، خوب در ای نصورت نیاز دارید که یک فرد مجرب و مناسب را برای طراحی قالب یا بهینه سازی آن استخدام نمایید . من به شما کارهایی که یک سئوکار قلب باید انجام بده و مشخصاتی که بای دداشته باشه رو خلاصه توضیح میدم :
     

    [justify]یک سئو کار در ابتدا باید ، وسعت سایت ( تعداد محصولات و صفحات و اهداف و ..) را بداند و باید راه حل هایی را برای مسائل زیر پیدا کند :
     
    [/justify]
    از breadcrumbs در جای مناسب استفاده کند لینک های درون فوتر را خوب چیدمان کند Navigation ها و منوها را به خوبی چیدمان کند از منوهای کنار سایت به خوبی استفاده کند از تگ ها در جاهای مناسب استفاده کنید کدهای اضافی را پاکسازی کندلینک های شکسته را پیدا و رفع کند
    استایل نویسی استاندارد را رعایت کند روانشناس باشد و اصول رنگها را به خوبی تشخیص دهد از حجم و تعداد تصاویر و فایل های js در سایت بکاهد و در نهایت الکی به بهانه سئو از شما پول های آنچنانی نگیرد در نهایت میرسیم به بخش آزمون
    حالا که تونستید به این مرحله برسین وقت امتحان پس دادنه ، وارد سایت gtmetrix بشین و سایتتون رو تست کنید . ببینید نمره A+ تو گوگل رو میگیرین یا نه . اگه گرفتین خوشا به حالتان ، اگر نگرفتین ناراحت نشوید ، پیام بدین راهنمایی میکنیم و این افتخاری برای ماست که سایت پرستاشاپی شما مثل جت حرکت کنه .
     
    درس بعدی رو که مهم ترین بحث سئو در یک فروشگاه ساز هست از دست ندید ( وارد سازی اصولی دیتا در فروشگاه )
     
    خیلی ها انتظار داشتن چیزای دیگری در مورد سئو در قالب بشنون ، متاسفم ، سئو مفهموش در قالب یعنی همینا [/align][/align]
  4. Like
    elmitabar به B.A.H.M.A.N امتیاز داد در آموزشگاه سئوی پرستاشاپ   
    درس دوم : سئوی قالب در پرستاشاپ و فروشگاه ساز ها

    مسلما وقتی شما به استفاده از پرستاشاپ روی آورده اید و اسکریپت را روی هاستتون نصب کرده اید ، برای فروشگاه نوپا و تازه تاسیس شده خود ، دنبال یک لباس نو و شیک خواهید گشت ، البته ممکنه عارف یا صوفی باشین و همین لباس پیشفرض رو ترجیح بدین که مسئله ای جداست
     
    در هر حال وقتی بحث سئو این همه جنجال و استرس ایجاد کرده ، خیلی طبیعیه که تمامی موارد یک سایت از بالا تا پایینش مورد تهاجم متد های عجیب و غریب سئو قرار بگیره . مسلما خود اسکریپت و حتی قالبش در سئوی یک سایت نقش داره ، هر چند نقشی بسیار کوچک ، اما چون همیشه ایجاد توهم و خیالات در هر موضوعی باعث میشه افرادی به سودهای کلانی دست پیدا کنند ، در بسیاری از موارد مبحث سئوی قالب و اسکریپت نیز مورد تهاجم این گونه تخیلات و توهمات قرار گرفته . بنده در این پست ، سعی میکنم تا اونجا که اطلاعاتم اجازه میده مبحث سئو در قالب و اسکریپت رو بازتر کنم و به نکات ریز و مثال های متنوع اشاره خواهم کرد ، امید است این اطلاعات نه تنها باعث کمک به دوستانی که در این وادی قدم گذاشته اند بشه ، بلکه تیری هر چند کوچک نیز باشه که به سوی برخی سودجویان این عرصه نشانه بره .
     
     
    آیا سئوی قالب یک تخیل است یا یک واقعیت ؟!
    خیلی ها دوست دارن که بشنوند سئو در قالب یک توهم و یک رویاست ، خیلی ها هم دوست دارن که بشنون سئوی قالب واقعا همه چیزه !! اما متاسفام که هر دو گروه رو ناامید میکنم ، نه سئوی قالب توهمه و نه اینکه سئوی قالب همه چیز یک قالبه
    اصولا مفهموم سئو در قالب رو کمتر کسی درک میکنه ، هر کدام از ما یک بینش و درک جداگانه و متفاوت از عبارت سئوی قالب در ذهنمون داریم که به دور از واقعیت و دانشه . سئو در قالب با سئوی یک متن زمین تا آسمون فرق داره و از مفهوم سئو بالاتر میره و مرزهای سئو رو پشت سر میذاره . پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سئو در قالب وجود داره و میتونه کم باشه یا زیاد ، اما نوع این سئو با سئوهایی که شنیدیم یکی نیست . پس با یک موجود دیگری سر و کار داریم که نیازه تا حدودی اونو شناسایی کنیم .
     
     
    پس سئو در قالب چیه و چطوری میشه بهش رسید ؟
     
    بذارید جواب این سوال رو با چند تا مثال و تو چند بخش بدم :
     
    ولید بودن کد های قالب چه تاثیری داره ؟
    خیلی از شما شنیدین که ولید بودن کد های قالب میتونه سایتتون رو در برابر گوگل ارزشمند نشون بده ، ایا این امر نسبیه یا مطلق ؟ آیا اگر این واقعیت داره میزان تاثیر گذاریش تا چه حد میتونه باشه ؟ بذارید با یک مثال خدمتتون عرض کنم . شما یک قالب طراحی کردین که از کد های html بهره میبره و فرضا خطایی مثل این وجود داره تو کد شما :
     



     
    یعنی یک اسپیس یا همون فاصله جامونده و دو کلمه به هم چسبیدن ، خوب حتما خواهید گفت وای این خطا پدر سایت ما رو درمیاره و کدها ولید نمیشن و بدبخت شدیم رفت پی کارش با مراجعه به سایت w3.org و اسکن کردن سایتتون ، این خطا روبه شما نشون خواهد داد . سایتی به بزرگی و معروفی w3 از شما خطا گرفته ، پس کارتون تمومه دیگه . اما کمی صبر کنید ، اینطوری هم نیست ، باید بگم فکر میکنید گوگل نمیتونه با اون عظمت یک کلاس رو از یک دایو تشخیص بده ؟ بله درست حدس زدید گوگل میتونه اینا رو تشخیص بده ، درسته که بهتره این خطاها نباشه تو کدنویسی ، اما گوگل اونقدر سخاومتمند و پرقدرته که در رتبه بندی و خزیدن تو سایتتون اکثرا این موارد رو نادیده میگیره ، وگرنه خیلی از سایت هایی که الان در صدر جدول گوگل هستند باید درشون تا حالا تخته میشد . پس زیادی نگران خطاهای این چنینی و در حد تعداد انگشتان دست نباشین . البته خطاهای کد نویسی در کدهای مثل php استثنا هستند و برخی خطاها میتونه کل سایت رو مختل کنه و گوگل از اینا نمیگذره
     
     
    و اما چیزایی که اسمشونو میشه گذاشت سئو در قالب :
     
     


    1 - گوگل وارد میشود ، اول از همه در طراحی قالب که اصول سئو در آن رعایت شده باشد باید به الگوریتم page layout گوگل وفادار باشیم ، بالاخره ما از گوگل میخوایم بازدید بگیریم و چه بخوایم و چه نخوایم باید عقاید اونو به رسمیت بشناسیم ، چون توپ و میدان دست گوگله
     
    الکوریتم page layout گوگل به کلام ساده میگه که ، اگه صفحه سایت رو از بالاترین نقطه شروع به پیمایش کنیم باید هر چه سریعتر به مطلب اصلی برسیم ، یعنی بازدید کننده هر چه زودتر و با اسکرول کمتر به اصل مطلب برسه . خوب مطمئنا خواهید گفت سایت های ایرانی این مورد رو اصلا رعایت نمیکنن و رتبه خوبی هم دارن . مخصوصا سایت های دانلود و یا سرگرمی که دو ساعت باید اسکرول کرد تا از تبلیغات رد شد و به مطلب اصلی رسید . آدم بعضی وقتا گم میشه تو این سایتها بین تبلیغات مختلف . خب پس چطوری این سایت ها بازدید خوبی از گوگل دارن ؟!
    در جواب باید بگم که از کجا میدونید بازدید خوبی دارن ؟! از کجا میدونید چه بسا اگر این متد رو رعایت میکردن درصدی بر تعداد بازدیدکنندگان سایتشون اضافه میشد ، مثل این میمونه که یک سیگاری که 60 سالش باشه و بمیره بگن که سیگار ضرر نداره چون این 60 سال عمر کرد و چیزیش هم نشد !! غافل از اینکه شاید اگه نمیکشید 90 سال عمر میکرد
     


    2 - کد نویسی استاندارد و بروز قالب : امروزه زود به زود زبان های برنامه نویسی وب پیشرفت میکنن و این پیشرفت بر سرعت و کارایی سایت ها نیز تاثیر میذاره ، صد درصد سایتی که از html5 استفاده میکنه درصدی از سایتی که از نسخه 4 استفاده میکنه نزد گوگل معتبرتره ، اما اینجا یک مسئله مطرحه میشه ایا یک سایت که با html4 کدنویسی شده از یک سایت که با html5 کد نویسی شده همیشه عقب میمونه ؟ باید بگم نه لزوما ، سایت هایی هستند که کدنویسی قدیمی تری دارن و جلوترن ، این موضوع رو مطرح کردم چون خیلی ها گول این اعداد رو میخورن و هزینه های غیرمعقول صرف میکنن . البته بازم توصیه میشه کد نویسی بروز باشه اما لزوما کد نویسی بروز دلیل برتری نمیتونه باشه ، در واقع استاندارد نوشتن اهمیت بیشتری داره تا اینکه بروز نوشتن . پس اگه یه کسی گفت فلان میلیون بده قالب فروشگاهتو کدنویسیشو بروز کنم اگه پول داری بده ، اما اگه میبینی اولویت های دیگری هستند لزومی نداره پولت رو در این راه خرج کنی
     


    3 - سرعت قالب : سرعت در بحث سئو امروزه به یک پارامتر مهم تبدیل شده ، گوگل خودش عرض میکنه که سرعت به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در رتبه بندی سایت ها مورد نظر ماست . علاوه بر گوگل نتایج آماری نشون میده که سرعت یک سایت فروشگاهی تاثیری شگرف بر میزان خرید میذاره . طبق آماری که میدن ، خیلی از کاربران به دلیل عدم داشتن وقت کافی ، داشتن مشغله کاری و بی حوصله بودن ، وقتی میبینن سایت دیرتر از حد معمول باز میشه سایت رو بسته و به یک سایت دیگر مراجعه میکنند . متاسفانه امروزه هیچ کس وقت کافی و اضافی نداره برای اینکه دستاشو زیر چونش بذاره تا سایت و فروشگاه شما لود بشه . پس اگه نمیخواین نصف بیشتر مشتری هاتون رو از دست بدین سرعت رو جدی بگیرین . باور کنید اینو من نمیگم اینو صد ها کارشناس و متخصص و گوگل و یاهو و .... دارن داد میزنن و ما نمیشنویم و یا به سخره میگیریم و راحت از کنارش رد میشیم
     
    اما در این میان بازم تناقض پیش میاد ، سایت هایی هستند که بسیار حجیم هستند ولی باز رتبه مناسبی دارن ، جدا از مسئله اینکه اگه کم حجم تر بودن رتبه بهتری داشتن ، یک مسئله دیگه هم مطرح میشه اینجا . اونم تناسب هست . بله تناسب بین سرعت لود و حجم سایت . سایت هایی که حجیم تر هستند و نسبت به حجمشن زودتر لود میشن چه بسا در رتبه بندی امتیاز بیشتری از گوگل دریافت میکنن ، چون کار خیلی سختیه سایت حجیم باشه ولی نسبت به حجمش زود لود بشه . پس این مشخص شد .
     
     


    مسئله بعدی سرعت ظاهر شدن سایته ، یعنی چی ؟ یعنی اینکه سایت از زمانی که دکمه اینتر رو میزنید تا زمانی که اولین ایتم یا نوشته یا عکس سایتتون تو مرورگر برای بازدید کننده ظاهر میشه . باید بگم خیلی به این موضوع اهمیت بدین ، خیلی مهم و حیاتیه ، از سرعت کلی سایت هم مهم تره . برای اینکه وقتی یک سایت یه باکس یا یک بخشش زود ظاهر بشه ، بازدید کننده و مشتری رو چند ثانیه به خودش جلب میکنه و گذر زمان رو احساس نمیکنه ، اینجوری وقت داره سایتتون تا کامل لود بشه
     
     
     
    دوستان چون نمیخوام پست طولانی و قاتی پاتی بشه بقیه این مبحث رو میذارم واسه جلسه بعد ، انشالله تو پست آتی توضیحات کافی و حرفه ای میدم تا شما بتونید قالبی با سرعت خوب داشته باشید که تو سئو تاثیر فراوانی داره و همچنین ساختار قالب باید به چه شکل باشه تا از نظر گوگل استاندارد جلوه کنه . بعد از سومین درس ، به مبحث تنظیمات اولیه پرستاشاپ برای سئوی بهتر + وارد کردن اصولی محصولات پرداخته خواهد شد .
     
     
     
     
     
    درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب ( زمان فردا شب )
  5. Like
    elmitabar به elmitabar امتیاز داد در فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو   
    با سلام
    فروشگاه اینترنتی خودرو یدک پارس: فروش قطعات یدکی خودرو های شرکت نیسان
    http://khodro-yadak.com
×
×
  • اضافه کردن...