رفتن به مطلب

امکان سنجی پرستاشاپ برای طراحی گالری نقاشی؟


پست های پیشنهاد شده

سلام

من میخواستم سایتی رو طراحی کنم و ابهاماتی هم راجع به پرستاشاپ داشتم.

درواقع سایت یک گالری نقاشی است. سایت بطور کل قراره که محلی برای به نمایش گذاشتن و همینطور فروش نقاشی های یکی از دوستان بنده (صاحب اصلی سایت) و سایر نقاشان (چه ایرانی و چه خارجی) باشه.

سوالاتم رو به تفکیک و شماره گذاری شده میپرسم تا اگر کسی فقط جواب پرسش خاصی رو میدونست، فقط اون رو جواب بده:

1- آیا پرستاشاپ قابلیتهای یک CMS عادی رو (بر فرض مثال ایجاد، درج و نمایش مطالب و اخبار، اسلایدشو تصاویر و ...) داره و یا صرفا مختص فروشگاهه؟

2- آیا پرستاشاپ با CMS های دیگر قابلیت ترکیب رو داره؟ بر فرض مثال سایتی با جوملا راه اندازی شده بنام MysSite.ir و ساب دامینی بنام Shop.MysSite.ir در اون تعریف شده و پرستاشاپ روی اون سوار شده؛ حال در دامین اصلی و در موقیعیتی (position) بنام Slider محصولات جدید فروشگاه نمایش داده بشن. یعنی بازدیدکننده علاوه بر کلیک بر روی منوی «فروشگاه» که به Shop.MysSite.ir لینک شده. بتونه علاوه بر محتویاتی که با جوملا ساخته شده. در موقعیتی خاص (در قالب جوملایی) فروشگاه و یا محصولات جدید فروشگاه رو ببینه. آیا این امکان پذیره؟ (این سوال رو بیشتر به این خاطر پرسیدم که اگر پاسخ سوال یک منفی بود این کار رو انجام بدم) این مطلب رو هم اضافه کنم که بنده با جوملا و وردپرس و طریقه استفادشون آشنام و باهاشون کار کردم.

3- آیا پرستاشاپ این قابلیت رو داره که اعضای ثبت نام شده هم بتونن محصول خودشون رو همراه با تصویرش در سایت برای فروش قرار بدهند؟ البته بعد از تایید مدیریت به نمایش گذاشته بشه.

برخی از قابلیتهایی که سایت بنده علاوه بر فروشگاهی بودنش احتیاج داره از این قراره:

الف) نمایش پانوراما از طریق آپلود عکس توسط اعضای ثبت نام شده.

ب) نمایش خبرخوان از سایتهای دیگر (RSS Reader)

ج) بشه از تابلوها بطور اتوماتیک کارت پستال درست کرد و خروجی رو تحویل داد. البته به شکل پولی. یعنی کارت پستالی که درست میشه بطور آنلاین قابل خرید باشه.

د) بخش حراجی داشته باشه که هنرمندا بتونن از طریق صدا (voice) با هم بحث کنند و حراجی راه بندازن.

ه) یک حالت داشته باشه که بشه عکس خونه ات رو آپلود کنی و تابلو مورد نظرت رو روی اون میکس کنی (قرار بدی) که نتیجتاً بهت نشون بده که تابلو روی دیوار خونه ات چه جوری دیده میشه.

ممنون از راهنماییتون

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1. بله. در حالت عادی امکان دسته بندی و قرار دادن مطلب وجود داره.

برای داشتن امکانات بیشتر ماژول موجود است که میتونید از طریق بازارچه یا ایمیل یا پیام با بنده در ارتباط باشید

 

2. بله. در حالت عادی جوملا و پرستا مستقل از هم عمل می کنند. اما میتوان با استفاده از روش هایی این دو اسکریپت را با هم مرتبط کرد تا کاربران یکی شوند. علاوه بر اون امکان نمایش محصولات با کد نویسی و روش های دیگه مثل صفحه اول همین انجمن ممکنه

 

3. خیر. ماژولی کاملن حرفه ای نیاز هست که براتون نوشته بشه. بسته به نیازتون من و همکارانم میتونیم چنین ماژولی براتون بنویسیم

 

 

الف) بیشتر توضیح بدید

ب) به شکل ساده موجود است

ج) این موارد نیاز به کدنویسی داره. نمونه خارجی هم فکر نمیکنم داشته باشه اما ممکن هست و باید براتون بنویسیم.

د) این مورد رو قطعن هیچ فروشگاه سازی نداره. میتونید از سایت های خارجی که این امکان رو با دریافت مبلغ ماهانه میدن استفاده کنید و درنهایت ماژول سازگاریش براتون نوشته بشه

ه) این هم ممکنه و این موارد معمولن با متدهای پیشرفته جیکوئری قابل پیاده سازی هست.

 

موارد درخواستی شما ممکن بوده ولی قطعن هزینه زیادی باید برای انجامش بپردازید. چه این موارد توسط ما نوشته بشن چه خارج از این سایت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هیچ کدوم رو نداره پرستاشاپ . جواب سوال شما

 

برای تمامی مواردی که گفته شد نیازه ماژول نویسی بشه براتون . اینو در نظر داشته باشین پرستاشاپ اسکریپت رایگان و اوپن سورسه . این چیزایی که میگین در سیستم های پولی هم به زحمت دیده میشه چه برسه سیستم های رایگان . پرستاشاپ فروشگاه ساز هست و این امکاناتی که ذکر کردین در حوزه فروشگاه سازها قرار نمیگیرن . مثلا اعضا بتونن محصول اضافه کنن خودش یه گروه اسکریپت جداست .

 

این سایت رو با هر سیستمی طراحی کنید هزینه بسیار بالایی براتون داره ، چه با پرستا چه با جوملا و بقیه اسکریپتها . اگر از پس هزینش برمیاین ، با پرستاشاپ هم میشه اینا رو پیاده کرد ، اما همانظور که گفتم به صورت عادی اینا رو نداره پرستاشاپ و باید توش دخل و تصرف بشه .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2. بله. در حالت عادی جوملا و پرستا مستقل از هم عمل می کنند. اما میتوان با استفاده از روش هایی این دو اسکریپت را با هم مرتبط کرد تا کاربران یکی شوند. علاوه بر اون امکان نمایش محصولات با کد نویسی و روش های دیگه مثل صفحه اول همین انجمن ممکنه

میشه روش کار این مورد رو بیشتر توضیح بدین؟
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب شما به طور مثال در روت هاست جوملا رو نصب میکنید و در.در یک فولدر که میشه به زیردامنه متصلش کرد پرستا و این دو هیچ مشکلی برای هم ایجاد نمی کنن

نمونش انجمن خود ما و بازارچه

 

Sent from my Xperia using tapatalk

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...