رفتن به مطلب

راهنمایی در مورد سئو


پست های پیشنهاد شده

با سلام و احترام

وقتی محصولی اضافه میکنیم قسمتی در زیر جزئیات محصول برای قرار گیری برچسب وجود داره و چهار فیلد دیگه در بخش سئو به صورت مجزا قرار گرفته. میخواستم در این مورد توضیحات کاملی بدید. البته من در رابطه با برچسب و یو ار ال و عنوان میدونم بهترین حالت چی هست. اما کلمات کلیدی متا و توضیحات متا چطور باید تایین بشن؟ مثلا توضیحات متا در صورتی که کپی از توضیح کوتاه باشه خوبه؟ یا مثلا عنوان محصول در این قسمت قرار بگیره. کلمات کلیدی تا چند تا خوبه و اگه از روی برچسب کپی کنم خوبه به نظرتون؟

تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برچسب برای یک محصول در پرستاشاپ دو نوع هستش .

یکی در زیر کادر توضیحات بلند محصول وجود داره ، این بخش هم برای سئو اهمیت داره و هم برای جستجوی داخلی خود فروشگاه و برای بلوک نمایش برچسب های فروشگاه . یعنی در این بخش اگر چیزی وارد کنید در بلوک برچسب ها که یک ماژول هست و در یکی از ستون ها قرار میگیره ، برچسب های مهم فروشگاهتون گلچین شده و نشون داده میشن . با اینکار وقتی روی یکی از برچسب ها کلیک بشه تمامی محصولاتی که مربوط به اون برچسب باشن برای کاربر به نمایش درمیاد . توصیه میشه پر کنید این قسمت رو . تعداد برچسب برای یک محصول بستگی به محصول داره ، اما تعداد 3 تا 5 تا حتما وارد کنید .

 

یک نوع دیگه برچسب در بخش سئو و سربرگ سئو وجود داره ، این بخش هم باید پرکنید ، این بخش در نتایج جستجو میتونه اهمیت داشته باشه براتون . اگر در بخش قبلی برچسب های خوبی وارد کردین ازا ونجا کپی کنید اشکالی نداره و میتونید اینکارو بکنید .

 

در مورد توضیحات متا ، هر گز نباید کپی کنید از هیچ جایی. اصل کلی وارد کردین عنوان متا - توضیحات متا و برچسب های متا به شکل زیر هست :

 

عنوان متا : اسم پرکاربرد یک محصول رو وارد کنید ( یعنی ممکنه یک محصول رو مشتریان با سه چهار تا اسم بشناسن ، مثل گوشی آیفون رو یکی میگه گوشی اپل ، یکی میگه آیفون و یکی دیگه .... اونی که مردم بیشتر میگن اهمیت داره و باید وارد کنید به عنوان عنوان متا) عنوان متا همون عنوانی هست که تو جستجوی گوگل با فونت درشت و ابی رنگ ظاهر میشه .

 

توضیحات متا : محصول را در یک جمله بسیار کوتاه توضیح دهید . خیلی کوتاه و مختصر و از آب و تاب دادن پرهیر کنید . چون فقط در حد یک جمله در نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهد شد و بقیش اهمیتی نداره . پس توضیحات متا همون چیزی هست که در زیر عنوان متا تو صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشه . یک جمله کوتاه که توش حتما کلمات کلیدی و ترجیحا عنوان متا هم به کار برده بشه ایده آل هست . توجه کنید شما با یک جمله باید مشتری رو جلب کنید تا روی لینک شما تو صفحه نتایج کلیک کنه . این جمله اهمیت زیادی داره و باعث میشه فرد به سایت شما وارد بشه یا نشه . پس چیزی بنویسید که هم به محصول ربط داشته باشه هم به فروش هم توش تفاوتی با سایر سایت ها باشه که مشتری رو جذب کنه .

 

کلمات کلیدی : به ترتیب اولویت کلماتی که فکر میکنید مشتریان برای پیدا کردن اون محصول تو گوگل وارد خواهند کرد ، وارد کنید . سعی کنید اولویت بندی کنید و اونایی که اهمیت دارن و مردم بیشتر برای جستجو وارد میکنن رو اول وارد کنید و بی اهمیت ها رو آخر همه . زیاده روی هم نکنید ، چون وسواس زیاد هم خیلی وقتا نتیجه عکس میده .

 

توصیه میشه یک کلمه حتما داشته باشید که هم در عنوان متا ، هم در توضیحات متا و هم در کلمات کلیدی یکسان باشه . یعنی یه کلمه که تو هر سه تا وجود داشته باشه .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر بابت راهنمایی

یه نوع کلمات کلیدی هست که اهمیتش بیشتره و معمولا برای همه سایت هایی که میخوان سئو بشن انتخاب میشه. یعنی کلمات کلیدی اصلی سایت که معمولا در حد 5 کلمه کلیدی هست و سئو با توجه به اون کلمات انجام میشه. میخواستم بدونم این گزینه کلمات کلیدی متا به این موردی که من گفتم مربوط میشه؟ کلمات کلیدی اصلی رو از کجا باید وارد کرد؟ و اینکه این کلمات کلیدی متا تا چند تا وارد کنم خوبه؟ تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همون متاست ، همونا رو وارد کنید . تعدادش هم که گفتم در پست بالایی ، با توجه به نوع محصول میتونه از 3 تا 10 کلمه متغییر باشه ، تا اونجایی که میتونید و پرستا اجازه میده وارد کنید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همون متاست ، همونا رو وارد کنید . تعدادش هم که گفتم در پست بالایی ، با توجه به نوع محصول میتونه از 3 تا 10 کلمه متغییر باشه ، تا اونجایی که میتونید و پرستا اجازه میده وارد کنید .

 

خب مثلا برای مجموعه کامل تام و جری چی وارد کنم؟

مثلا به این شکل خوبه؟ : کارتون تام و جری , کارتون موش و گربه , مجموعه کامل موش و گربه , انیمیشن تام و جری

تو وارد کردن برچسب باید خیلی چیز ها رو در نظر گرفت مثلا اینکه هیچ دو برچسبی نباید محتوای یکسانی داشته باشند. برچسب ها معمولا باید شامل چند محصول یا مطلب باشن و برچسب هایی که فقط یک مطلب دارند ارزش کمتری دارند و ... تو وارد کردن کلمات کلیدی چه مسائلی باید رعایت بشه؟

تشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببینید دوست من ، زیاد وسواس به خرج ندید ، چون این چیزا خیلی قدیمی شده و تاثیری هم رو سایتتون داشته باشه خیلی ناچیزه ، ما یه سری مسائل رو نمیگیم چون صد درصد افکار و روش های قدیمی سئو اونقدر روی افکار و ذهن وبمستران ما و سئوکارها رسوخ کرده که گفتن بعضی چیزها اصلا تاثیری نداره . مثلا من بهتون بگم الان این کلمات کلیدی متا اهمیت ندارن ، شما چی میگین؟ :) شما قبول میکنید ؟ نه قبول نمیکنید چون افکار سئوی من و شما و بقیه از سال 2004 به اینجا هیچ بروزرسانی روش صورت نگرفته .

 

کلمات کلیدی متا در رتبه بندی سایتتون هیچ تاثیری نداره ، لااقل در موتور جستجوی گوگل :) اینم مدرک اثبات از وبلاگ رسمی خود گوگل :

 

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

 

حالا میل خودتونه ، میتونید وقتتون رو روی این چیزا تلف کنید یا اینکه به مسئله اصلی سئو بپردازین . من خودم یه فروشگاه داشته باشم به جای ور رفتن با این چیزا ، سه مسئله رو رعایت میکنم : توضیحات محصولاتم رو اونقدر جذاب و کامل مینویسم که مشتری نتونه از محصول دل بکنه . و عکس های با کیفیتی برای محصولاتم پیدا میکنم که هیچ فروشگاه رقیب دیگری نداشته باشه . و در آخر فروشگاهم رو اونقدر ساده طراحی میکنم که مشتری در کمترین زمان ممکن و با کمترین کلیک های ممکن خریدشو انجام بده ، محصولشو تحویل بگیره . این سه تنها چیزی هست که یک فروشگاه اینترنتی احتیاج داره ، سئو خودش میاد طرفتون . دنبال سئو نرین ، بذارین خودش بیاد :)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اتفاقا منم مثل شما فکر میکنم و بیشتر به کاربرپسند بودن سایت و پرمحتوا و استاندارد بودن سایت اهمیت میدم و مطمئنم تمام تلاش گوگل رتبه بندی درست سایت ها هست و همه موارد رو در نظر میگیره. اما خالی گذاشتن فیلدی که ممکنه به وضعیت سئوی سایتم کمک کنه به قول شما برای اکثر کاربران ایرانی پرستاشاپ قابل قبول نیست. به هر حال از راهنماییتون ممنونم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...