رفتن به مطلب

URL آشنا به شیوه آموزش ای پرستا یا...؟


پست های پیشنهاد شده

با درود و خسته نباشید

 

دوستان گرامی من به شیوه ی آموزشی تارنمای ای پرستا ( یک فیلم سودمند درباره ی سئو پرستاشاپ در بلاگ وجود داره که توصیه می کنم همه ببینند ) یو آر ال های آشنای خودم رو ایجاد کردم. یعنی شاخه ای می سازم که یک شاخه کلی هست و یک واژه مشترک برای همگی کالاها براش انتخاب می کنم. سپس زیرشاخه ها رو کالها قرار می دم و اون واژه رو دیگه توی یو آر ال کالا نمی زارم.

 

تا اینکه این مطلب رو امروز خوندم. لطفا گردانندگان گرامی در این زمینه نظرشون رو بدن و دیگر دوستان اگر در این زمینه آگاهی دارند راهنمایی کنند.

 

پرسش

 

سپاس گذارم از محبتتون.من چند وقت بود کلا تگ گذاری رو انجام ندادم و تمام تگ هایی هم که گذاشتمو پاک کردم چون ایمان داشتم حتما تگ موضوع مهمی بوده .بهر حال سپاس گذارم مارو از علم خودتون بهره مند میکنین.جناب معظمی یک سوال دارم ولی مربوط به مقالتون نیست و چون حس میکنم مهمه ممنون میشم پاسخ بدین.
ای پرستا یک مقاله در خصوص سئو نوشت.یک قسمتش نوشته بود مثلا اگه شما محصولی دارین به نام رب زشک , محصول رو در شاخه رب قرار بدین و لینک اشنای محصول رو فقط بنویسین زشک و شاخه پیش فرض محصول رو بذارین رب.که در نهایت لینکش به این صورت در بیاد تا طولانی نشه
site.com/زشک/رب.html
حالا منم همنی کارو انجام میدم.ولی بعضی دسته ها که تعدا محصولاتش متنوع تره به این صورت عمل میکنم.
مثلا محصولی دارم بنام مایع ظرفشویی پریل.میام لینک اشنای شاخه پیشفرض رو میذارم ظرفشویی و بجاش کلمه ظرفشویی رو از لینک اشنای تمام محصولات حذف میکنم (مثل بجای قرص ماشین ظرفشویی پریل مینویسم قرص ماشین پریل و شاخه پیش فرض هم ظرفشویی)
میخواستم بدونم مقاله اونا و کار من صحیح هستن؟

 

 

 

پاسخ

سلام
خیر صحیح نیست.
در واقع اولین کاری که بعد از نصب پرستاشاپ شما باید انجام بدید اینه که از منوی تنظیمات -> سئو و URLها -> بخش “شمای URLها” -> مسیر به سوی محصول رو به صورت {id}-{rewrite} و مسیر به سوی شاخه رو به صورت {id}-{rewrite}.html تنظیم کنید.
با این کار، پیوند یکتای شاخه از لینک محصول به کل برداشته میشه و آدرس محصولات فروشگاه نظیر dbstheme.com/mahsool میشه.
دومین علت اشتباه بودن این امر اینه که اگر در کدنویسی قالب فروشگاه شما از “برد کرامب” (bread crumbs) استفاده شده باشه که تقریباً در ۹۹% قالب های پرستاشاپ (حتی قالب دیفالت) استفاده شده (و همچنین شرایط دیگه مثل استفاده از متاهای پروپرتی و غیره که فعلاً جای بحث نداره)، گوگل کلاً لینک شاخه و زیرشاخه های قبل از پیوند یکتای اصلی مطلب رو نادیده میگیره و فقط پیوند یکتای اصلی خود مطلب رو در نتایج جستجو به نمایش میذاره. این اتفاق تقریباً یک ساله افتاده و با این تغییری که گوگل در سیستم خودش داده و کاری که شما انجام میدید، همیشه یک کلمه کلیدی مهم رو از پیوند یکتای اصلی اون مطلب از دست میدید.
به این عکس نگاه کنید بهتر متوجه میشید: http://dbstheme.com/wp-content/uploads/2016/05/URL.png
به اعتقاد بنده روشی که در مورد ۱ عرض کردم بهترین روشه ولی شما اگر الآن انجامش بدید ممکنه ایندکس های گوگل تون تبدیل به خطای ۴۰۴ بشن. نیاز به ریدایرکت ۳۰۱ هست.
آرزوی موفقیت

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در کل با این شرایط اگر تعداد زیادی کالا وارد کرده باشیم و بخوایم بخش شاخه رو حذف کنیم و حدکثر یک یا دو واژه کلیدی ( که قبلا در شاخه ها بوده ) رو به URL کالاها بیافزاییم آیا ویژگی ID پرستاشاپ به یاری ما میاد و از ایجاد صفحات 404 جلوگیری می کنه و به سئوی تارنما ( سایت ) آسیبی نمی رسه؟

 

یعنی برای نمونه این آدرس ها

 

http:// echista.ir / name shakeh / url kala
نمونه:
http://echista.ir/ آداپتور / ۲۵۰-تبدیل-فندکی-به.html

 

تبدیل بشن به:

http:// echista.ir / url kala
نمونه
http:// echista.ir / 250-تبدیل-فندکی-به-آداپتورhtml

 

 

--------------------------

البته یک موضوع رو هم باید خدمت دوستان عرض کنم اگر ممکنه در این زمینه هم من رو یاری و راهنمایی کنید

زمانی که محصولات سایت رو در گوگل جستجو می کنم آدرس ها اصلا به یک صورت دیگه نشون داده می شن و اصلا URL آشنا در نتایج جستجو نمایش داده نمی شه. چندتا نمونه از جستجوهای گوگل رو اینجا می زارم که نتایجی هست که به سایت بنده هدایت می شه ولی اصلا خبری از کلمات کلیدی که در URL آشنای محصول به کار بردم نیست!!! نمی دونم شاید عدم موفقیت بنده با وجود زمان زیادی که روی سایت گذاشتم به همین دلیل هست. لطفا راهنمایی کنید

نمونه ها در تصویر زیر:

post-6629-0-19072000-1472477741_thumb.jpg

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان من پرسش و پاسخ های دیگه رو هم اینجا می زارم که یک مجوعه ی کامل در این زمینه اینجا ایجاد بشه و شاید کسی چیزی به ذهنش برسه

 

 

 

درود

کلمات کلیدی به عنوان شاخه استفاده شده یا خیر ؟ لزوما گوگل ملزم به اندکس کردن url به همراه کلمات کلیدی نیست چون در پرستا شاپ برای سهولت دسترسی بطور هوشمند این ها تولید میشه ممکنه باعث ایجاد محتوای تکراری و یا چیتینگ الگریتم با توسل به کانونی کردن کلمات کلیدی به جهت کسب رتبه بشه یکی از ایرادات پرستا در تقابل یا سئو همین هستش

بله

ببنشید من یکی از کلمات کلیدی که میان محصولات اون شاخه مشترک هست رو به URL شاخه اختصاص دادم و دیگه این واژه ی مشترک که در شاخه میاد رو دیگه در URL محصولات به کار نمی برم چون توی قسمت شاخه اومده ( برای کوتاه شدن و تکرار نشدن یک واژه در URL)

 

مثلا الان URL کالاها در نهایت به این صورت هست:

نام سایت / نام شاخه / نام کالا =

چیستاالکترونیک/رب/زشک

چیستاالکترونیک/رب/طراوت فارس

چیستاالکترونیک/رب/فامیلا

 

چیزی که آقای معظمی گفتن اینه که این شیوه درست نیست و باید به این صورت باشه:

نام سایت/نام کالا =

چیستاالکترونیک/رب زشک

چیستاالکترونیک/رب طراوت فارس

چیستاالکترونیک/رب فامیلا

 

حالا با این وضعیت می خواستم بدونم آیا این کاری که من کردم واقعا از نظر سئو اشتباه هست و باید نشانی های اینترنتی رو تبدیل کنم به صورت دومی؟ ضمن اینکه گویا اگر شاخه رو از URL حذف کنیم دچار مشکل 404 خواهیم شد و مشکلات بعدی...

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یک پاسخ دیگه در این زمینه برای به کار بردن دیگر دوستان

 

بله اگر حذف کنید احتمالا با 404 مواجه میشید اما اگر قبلش به گوگل نشون بدید این یک تعغییر فنی در ادرس های سایت شما هستش و صرفا جنبه فنی داره این 404 ها تاثیری در کاهش رتبه و اتوریتی سایت شما نداره و به مرور توسط گوگل کرول انلیز و حل می شه

ببینید در پرستا و اصولا هر نوع فروشگاه سازی به زبان پی اچ پی و یا زبان های دیگه این تولید تکرار شاخه ها کاتاگوری ها کلیدی ها یه معضل بزرگ هستش حتی اگر شما لینک ساز اتومیتینگ رو در پرستا غیر فعال کنید باز این تولید در شکل سیستمیش برای درج در کتابخانه ها و یا دیتابیس به هر دلیلی منجمله بک اپ هک و غیره تولید میشه و چون خزش رباتک های گوگل تا عمق سیستم نفوذ می کنه ممکنه منجر به دوباره نویسی و محتوای تکراری بشه به همین دلیل هست که شیوه دوم مطلوبتر هست اما شیوه اول گوگل پسند تر هست اگر محتوا رو جوری تولید کنید که مرتبط با شاخه باشه و همچنین لینک سازی داخلی رو بشکل مطلوب لینک دهی کنید روش اول باعث اندکس مرغوبتر در کلمات کلیدی مرتبط و چگال با موضوع نوشته-پیج شما میشه بنابراین روش اول بازدهی بالاتری داره اما بشرطی که کاملا اگاه و با استفاده از استاندارد سئوی حداکثری و انلیز مداوم از وب مستر پیش برید به غیر از این روش عادی و مرسومش شکل دوم هست که اهسته اما موثر لینک ها بهینه میشه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

در واقع اولین کاری که بعد از نصب پرستاشاپ شما باید انجام بدید اینه که از منوی تنظیمات -> سئو و URLها -> بخش “شمای URLها” -> مسیر به سوی محصول رو به صورت {id}-{rewrite} و مسیر به سوی شاخه رو به صورت {id}-{rewrite}.html تنظیم کنید.

با این کار، پیوند یکتای شاخه از لینک محصول به کل برداشته میشه و آدرس محصولات فروشگاه نظیر dbstheme .com/mahsool میشه.

 

خیر. این گفته صحیح نیست. ببینید دوست عزیز روش های مختلفی برای سئوسازی سایت وجود داره و هیچ کس نمیتونه بگه این روش (که پیش فرض پرستا هست) حتما غلطه و روشی که من میگم رو اعمال کنید.

کاری که شما کردید درسته و توصیه میشه روندی که پیش گرفتید رو اجرا کنید. و اگر الان تغییری در ساختار لینک هاتون بدید دچار 404 های بسیار زیادی میشید و کل سئوی سایتتون رو دچار مشکل میکنید. بهتره از یک متخصص سئو برای مشورت گرفتن استفاده کنید.

ممکنه افراد زیادی مطالعات زیادی در مورد سئو داشته باشند ولی به طور کل سئو یک چارچوب یکسان نداره و استفاده از چارچوب های مختلف مشکلی در سئوی سایت شما ایجاد نمیکنه.

یکی از شناسه های سئو لینک آشنای محصول یا شاخه است. شناسه های بعدی مثل تگ h1 و تگ عنوان و محتوای صفحه به مراتب مهم تر از یک فاکتور لینک است.

 

 

 

دومین علت اشتباه بودن این امر اینه که اگر در کدنویسی قالب فروشگاه شما از “برد کرامب” (bread crumbs) استفاده شده باشه که تقریباً در ۹۹% قالب های پرستاشاپ (حتی قالب دیفالت) استفاده شده (و همچنین شرایط دیگه مثل استفاده از متاهای پروپرتی و غیره که فعلاً جای بحث نداره)، گوگل کلاً لینک شاخه و زیرشاخه های قبل از پیوند یکتای اصلی مطلب رو نادیده میگیره و فقط پیوند یکتای اصلی خود مطلب رو در نتایج جستجو به نمایش میذاره. این اتفاق تقریباً یک ساله افتاده و با این تغییری که گوگل در سیستم خودش داده و کاری که شما انجام میدید، همیشه یک کلمه کلیدی مهم رو از پیوند یکتای اصلی اون مطلب از دست میدید.

این فقط یک ادعاست و نیاز به یک منبع معتبر برای تایید گفته هست. من این رو قبول ندارم و فکر نمیکنم صحیح باشه. بازهم میگم هیچ کس نمیتونه این قدر دقیق یک فرمول برای گوگل ارایه کنه مگر با ذکر منبع از خود گوگل

 

 

 

زمانی که محصولات سایت رو در گوگل جستجو می کنم آدرس ها اصلا به یک صورت دیگه نشون داده می شن و اصلا URL آشنا در نتایج جستجو نمایش داده نمی شه. چندتا نمونه از جستجوهای گوگل رو اینجا می زارم که نتایجی هست که به سایت بنده هدایت می شه ولی اصلا خبری از کلمات کلیدی که در URL آشنای محصول به کار بردم نیست!!! نمی دونم شاید عدم موفقیت بنده با وجود زمان زیادی که روی سایت گذاشتم به همین دلیل هست. لطفا راهنمایی کنید

مهم رعایت اصولی هست که فاکتورهای سئو محسوب میشن. نمایش یا عدم نمایش برخی فاکتورها دلیل بر وجود اشکال نیست. گوگل تمام فاکتورهایی که شما رعایت کردید رو ذخیره میکنه و امتیازش رو برای شما منظور میکنه. سئو یک مسئله نسبی است و وابستگی زیادی به جستجوی کاربران داره. بنابراین این که شما همه اصول رو رعایت کنید ولی ندونید کاربران به دنبال چی هستند همه تلاش شما بیهوده است. امتیازاتی که شما از گوگل میگیرید در مقایسه با رقیبان شماست و ارزشی که سایت برای کاربران دارد.

 

 

 

بله اگر حذف کنید احتمالا با 404 مواجه میشید اما اگر قبلش به گوگل نشون بدید این یک تعغییر فنی در ادرس های سایت شما هستش و صرفا جنبه فنی داره این 404 ها تاثیری در کاهش رتبه و اتوریتی سایت شما نداره و به مرور توسط گوگل کرول انلیز و حل می شه

شما با تغییر ساختار به نوعی سئوی سایت رو نابود میکنید. تنها راه تغییر ساختار استفاده اصولی از 301 برای انتقال خودکار لینک های محصولات به ساختار جدید با تعریف یک فرمول انتقال در htaccess هست.

هر دو روش صحیح هست و به نظر من هیچ کس نمیتونه ادعا کنه کدام روش به تنهایی واقعا موثر تر هست. چون همانطور که گفتم لینک فقط یک فاکتور از فروشگاه شماست. فاکتورهای دیگه و رعایت ارتباط فاکتورها بسار مهم هست.

به طور مثال وقتی شما کلمه ظرفشویی را از نام محصول در بخش لینک خذف کردید حتما میبایست در عنوان متا و عنوان محصول این کلمه رو به کار ببرید.

شما breadcramb در قالب دارید که معمولش هست دارید و این breadcramb ها از نسخه 1.6 به بعد دارای metadata هستند و توسط گوگل تشخیص داده میشن و باعث میشن لینک های شما از آدرس های طولانی به مسیرهای قابل فهم تبدیل بشن. این متا دیتاها باعث میشن ساختاری که شما الان استفاده میکنید کاراتر شوند.

در کل حساسیت زیادی روی یک فاکتور نداشته باشید. هرچند برخی موارد ممکن است مهم باشند (مثلا خیلی طولانی بودن لینک خیلی تاثیر منفی داره) ولی سئو یک مجموعه از فاکتورهای مهم هست که تغییر یکی از این فاکتورها ممکن است درصد کمی تاثیر در فروشگاه شما داشته باشند.

تاکید به استفاده از متخصص سئو (فقط برای مشاوره) این هست که تمامی فاکتورها رو در سایت شما بررسی میکنه و نه یک چارچوب کلی و عام برای همه فروشگاه ها.

نکاتی که توسط ما و سایر دوستان بیان میشن یک سری توصیه های کلی هستند و چیزی که خیلی مهمه آشنایی شما با جزئیات تک تک این فاکتورها و رعایت ارتباط بین فاکتورهاست.

گوگل مدت هاست که کلمات کلیدی را از محتوا و همین عناوین و آدرس های سایت شما دریافت میکنه و شما باید بدونید کاربرا دقیقا به دنبال چه چیزی هستند تا بتونید دقیق تر از این کلمات استفاده کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سپاس از پاسخ گویی شما که می تونه روشنگر خیلی ها در این زمینه باشه

 

ضمن اینکه من چیزی که به نظرم رسید اینه که باتوجه به این‌که پرستاشاپ آی دی به هر کالا اختصاص می ده پس در نتیجه اگر قرار هست گوگل شاخه رو از لینک کم کنه در آینده می تونیم اون واژه ی شاخه رو به یو آر ال کالا بیافزاییم و اینجوری همگی واژه های کلیدی در یو آر ال وجود خواهد داشت

 

 

فقط اگر تکرار شدن یک واژه هم در یو آر ال کالا و هم در یو آر ال شاخه مشکلی ایجاد نکنه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...