رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. B.A.H.M.A.N

    B.A.H.M.A.N

    همکار پرستا


    • امتیاز

      6

    • تعداد ارسال ها

      3,726


  2. admin

    admin

    مدیر کل


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      5,545


  3. nasim

    nasim

    عضو انجمن


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      27


  4. mor

    mor

    عضو انجمن


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      55


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در ۱۶/۰۲/۱۸ در همه بخش ها

  1. در منوی مدیریت / تنظیمات ، بررسی آی پی روی کوکی را غیرفعال کنید ، مشکلتون رفع میشه
    2 امتیاز
  2. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/cover.jpg قالب پارمیس پرستاشاپ، قالبی ایرانی فراتر از انتظار، فول امکانات و واکنش گرا (ریسپانسیو) فکر همه جا را کرده ایم! چه چیزهایی از یک قالب نیاز دارید؟ تمامی امکاناتی که برای یک فروشگاه حرفه ای نیاز دارید اینجاست. قالبی با ماژول های اختصاصی و کاربردی فراوان که شما را در راه اندازی یک فروشگاه پیشرفته یاری میکنند. نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد این است که ظاهر یک سایت بویژه یک فروشگاه اینترنتی تاثیر بسیار زیادی در اعتماد مشتریان و افزایش فروش آن دارد. با توجه به امکانات این قالب، میتوانید از آن برای راه اندازی هر نوع فروشگاهی همچون: محصولات دیجیتالی، کامپیوتری، لباس، کیف و کفش، محصولات مجازی، خوراکی، محصولات ورزشی، مبلمان، لوازم اداری، محصولات خاص وارداتی، قطعات خودرو، بازی و نرم افزار و ... استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا از مزیت ها و امکانات این قالب زیبا مطلع شوید. تغییرات ظاهری قالب پس از استقبال بی نظیر از قالب پانیذ پرستاشاپ و درخواست کاربران برای ارائه نسخه حرفه ای، این قالب نیز الهام گرفته از همان قالب بوده با این تفاوت که از لحاظ ساختار و امکانات به طور کامل با قالب قبلی متفاوت است. سئوی بهتر، ظاهری زیباتر و رابط کاربری و کاربردی ساده تر و جذاب تر برخی از تغییرات قالب پارمیس می باشد. حساب کاربری کشویی http://ipresta.ir/img/cms/parmis/account.jpgمدیریت حساب کاربری برای دسترسی ساده تر کاربران سایت، به صورت کشویی طراحی شده تا هم برای ورود و ثبت نام و هم برای مدیریت حساب اعضا، کاربران از سردرگمی خارج شوند. در این قالب تمامی جوانب راحتی کاربران در نظر گرفته شده است. بلوک اعتماد سازی مشتریان یکی از وجوه تمایز فروشگاه های اینترنتی بزرگ نسبت به سایر فروشگاه ها، شرایط و خدمات ویژه ای است که برای مشتریان خود در نظر می گیرند. به طور مثال گذاشتن شماره تماس، ضمانت بازگشت وجه، حمل رایگان، پرداخت پس از تحویل کالا و ... . به همین منظور ماژولی با عنوان اعتماد مشتری پیشرفته در این قالب قرار دادیم تا به راحتی بتوانید این شرایط را به اطلاع کاربران خود همراه با تصویر و توضیحات آن برسانید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/insurance.jpg منوی افقی زیباتر و جذاب تر منوی هر فروشگاه اینترنتی یکی از کلیدی ترین بخش های آن فروشگاه است در نتیجه ظاهر و ساختار منو برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار حیاتی است. برای رفع این نیاز در قالب پارمیس منویی زیباتر طراحی شده تا علاوه بر سهولت دسترسی، کاربران سایت شما از دیدن منوها و دسته بندی ها لذت ببرند که نتیجه آن بالا رفتن زمان گشت و گذار کاربران در سایت شماست. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/menu.jpg جستجوی بزرگتر، زیباتر و همراه با تصویر! بی شک مهم ترین بخش از یک فروشگاه اینترنتی، بخش جستجوی محصولات آن است. پس هرچه دسترسی به جستجو ساده تر بوده و امکانات آن بیشتر باشد احتمال فروش بیشتر خواهد بود. در قالب پارمیس این نیاز نیز برطرف گردیده است. در این قالب نه تنها بخش جستجو بزرگ تر و تمام صفحه است، بلکه نتیاج آن بصورت آنی و همراه با تصویر آن کالا نمایش داده می شود! چه چیزی بهتر از این می خواهید؟ http://ipresta.ir/img/cms/parmis/search.jpg بخش دسترسی سریع مهم ترین بخش های سایت خود همچون دسته بندی های مهم، لینک های مهم و ... را در بهترین نقطه سایت یعنی زیر بخش جستجو همراه با آیکون نمایش دهید. آیکون های بزرگ با ظاهری فوق العاده زیبا که باعث جذب کاربران به بخش های هدف شما می شوند. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/quick-access.jpg نماد اعتماد الکترونیکی + محتوای دلخواه امروزه نماد اعتماد برای تمامی فروشگاه های اینترنتی الزامی است. جدای از آن، مشتریان سایت شما با مشاهده نماد اعتماد نفسی راحت کشیده و با اطمینان بیشتری خرید میکنند. یکی از بزرگترین معضلات کاربران پرستاشاپ نحوه درج نماد اعتماد در فروشگاه آن هاست. ما این کار را برای شما ساده کرده ایم و میتوانید با یک کلیک نماد اعتماد خود را فعال یا غیر فعال کنید. همچنین در کنار نماد اعتماد می توانید محتوای دلخواه خود همچون، معرفی یک محصول جدید، توضیحاتی در مورد فروشگاه، نحوه عملکرد فروشگاه، اطلاع رسانی اخبار و ... را در سایت درج کنید! http://ipresta.ir/img/cms/parmis/namad-editorial.jpg بخش شمارنده معکوس تخفیف های ویژه (پیشنهاد ویژه) حتما این بخش را در سایت های بزرگی همچون دیجی کالا، موزاندو و ... دیده اید؟ بخشی که در آن یک یا چند محصول با تخفیف ویژه نمایش داده می شوند و شمارنده آن زمان باقی مانده تا پایان تخفیف را نمایش می دهد. از نظر روانشناسی این موضوع بسیار در ذهن خریدارن تاثیر گذار است و در آن ها ایجاد هیجان می کند که نتیجه آن ترغیب بیشتر مراجعه کنندگان برای خرید از فروشگاه شماست! به تعداد دلخواه پیشنهاد ویژه ایجاد کنید و از فروش خود لذت ببرید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/count-down.jpg نمایش محصولات شاخه های دلخواه، محصولات جدید و محصولات پرطرفدار در صفحه اصلی با امکانات ویژه! هر تعداد محصول، از هر شاخه ای که دوست دارید در صفحه اصلی خود به نمایش بگذارید. بخش محصولات شاخه های قالب پارمیس این امکان را به راحتی برای شما فراهم میکند که محصولات شاخه ها، محصولات جدید و محصولات پرفروش خود را در صفحه اصلی فروشگاه همراه با افکت های حرکتی و سازگاری کامل با حرکات لمسی دست (برای تبلت و موبایل) + جلوه های تصویری همچون نمایش تصویر دوم با قرار گیری موس و زوم شدن تصویر + تاریخ به روز رسانی محصول + امتیاز محصول از نظر کاربران (نمایش ستاره های محصول) + نمایش موجود یا نا موجود بودن + بنر دلخواه در کنار محصولات (دلخواه) به نمایش بگذارید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/cat-products.jpg سیستم مدیریت بنر پیشرفته به تعداد دلخواه در مکان دلخواه خود بنر تبلیغاتی و کاربردی بگذارید. به راحتی می توانید بنرهای خود را گروه بندی کرده و آن ها را در جایگاه هایی همچون صفحه اصلی، میان محصولات شاخه های صفحه اصلی، ستون ها و ... نمایش دهید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/banners.jpg بخش جذاب پارالاکس (جدید) شاید تا به حال وارد سایتی شده باشید که هنگام اسکرول کردن تصویر آن حرکت میکند اما محتوای روی عکس ثابت هستند! به این بخش اصلاحا پارالاکس (اختلاف منظر، انطباق) می گویند. وجود چنین بخشی در سایت باعث جلب توجه فراوان کاربران می شود همچنین زیبایی خاصی به فروشگاه شما می بخشد. در صورت تمایل در قالب پارمیس می توانید پس زمینه و متن دلخواه خود را در بخش پارالاکس بسادگی درج کنید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/parallax.jpg نمایش برندهای محصولات در سایت بالای فوتر سایت بخشی تعبیه شده تا بتوانید برندهای محصولات خود را درج کنید. این کار باعث شده تا مشتریان شما به راحتی بتوانند محصولات یک برند خاص را جستجو کنند که افزایش اطمینان و فروش را بهمراه خواهد داشت. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/brands.jpg فوتری زیباتر + امکانات بیشتر فوتر سایت بخشی برای دسترسی ساده کاربران به بخش های مختلف سایت پس از مشاهده سایت و اسکرول کردن به پایین است. بنابر این درج امکانات و لینک های کاربردی و همچنین نام و نشان سایت می تواند در این امر مهم شما را یاری کند. خبرنامه بزرگتر + امکان درج آیکون شبکه های اجتماعی شما + عریض تر شدن بخش لینک های فوتر + کپی رایت سایت شما با لینک دلخواه (انتخابی) فوتر قالب پارمیس را تکمیل کرده است. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/footer.jpg طراحی صفحه شاخه ها (دسته بندی ها) با ظاهری بهینه تر و شکیل تر صفحه دسته بندی های قالب پارمیس پرستاشاپ بر اساس اصول روانشناسی طراحی شده تا کاربران هنگام گشت و گذار در شاخه های سایت شما احساس آرامش و راحتی کنند. تغییراتی همچون بزرگتر شدن تصویر شاخه ها برای جذابیت بیشتر، مخفی سازی توضیحات یک شاخه و نمایش آن به کاربر در صورت تمایل، تغییر در بخش زیر شاخه ها و تغییر شکل و شمایل این صفحه از جمله اساسی ترین تغییرات این بخش می باشند. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/category.jpg تغییرات صفحه محصولات در قالب پارمیس پرستاشاپ، صفحه محصولات دچار تغییر و تحول های فراوانی شده. تغییراتی مثل بزرگتر شدن تصویر محصولات، نمایش تاریخ به روز رسانی، نمایش امتیاز محصول، امکان دسته بندی کردن ویژگی ها، بخش نظرات بهبود یافته، بخش محصولات هم شاخه پیشرفته تر و تغییرات ظاهری این صفحه از جمله این تغییرات می باشند. دسته بندی پیشرفته ویژگی ها یکی از نیازهای فروشگاه های اینترنتی پیشرفته، امکان دسته بندی کردن ویژگی های محصولات آن هاست. ما این قابلیت را نیز در این قالب گنجانده ایم! خیلی ساده و راحت ویژگی های محصولات خود را دسته بندی کنید و به بهترین شکل ممکن آن را در صفحه محصول نمایش دهید. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/cat-features.jpg تغییرات کاربردی حالت موبایل امروزه با گسترش استفاده از سمارت فون ها و تبلت ها، نیاز به سازگاری سایت ها با این دستگاه ها بیش از پیش احساس می شود. تقریبا می توان گفت اکثر افراد این روزها یک گوشی هوشمند دارند. به خصوص خانم ها به میزان بیشتری تمایل به گشت و گذار در سایت ها با استفاده از تلفن همراه خود دارند. در قالب پارمیس این موضوع مد نظر قرار گرفته و تا حد امکان رابط کاربری برای موبایل ساده شده است. همچنین لینک هایی همچون حساب کاربری، سبد خرید، خروج از حساب و لینک صفحه تماس با ما هنگام مشاهده سایت با موبایل به صورت ثابت در پایین سایت قرار میگیرند تا کاربر را از اسکرول کردن به بالا بی نیاز کند. http://ipresta.ir/img/cms/parmis/mobile-view.jpg امکان تغییر رنگ بندی باز هم همچون قالب پانیذ، می توانید از امکان تغییر رنگ هوشمند قالب استفاده کنید. کافی است چهار رنگ دلخواه به آن بدهید تا تمامی سایت شما به رنگ دلخواه تغییر یابد! همچنین رنگ بندی آبی پیش فرض نیز در قالب گنجانده شده تا هر زمان که خواستید دوباره تنظیمات رنگ را به حالت پیش فرض باز گردانید. امکان مقایسه در این قالب امکان مقایسه محصولات وجود دارد. به طوری که کاربران سایت شما میتوانید محصولات مد نظر خود را انتخاب کرده و با هم از نظر ویژگی ها و ... مقایسه کنند انیمیشن های زیبا هنگام لود سایت + جلوه های ویژه با قرار گیری موس (جدید) لود بخش های مختلف سایت هنگام اسکرول شدن سایت جلوه ای ویژه به سایت شما می بخشد. علاوه بر این ها در این قالب جلوه های ویژه ای هنگام قرار گیری موس روی آیکون ها، تصاویر و ... اعمال می شوند که جذابیت سایت را دو چندان میکند! تنظیم تعداد ستون های قالب دوست دارید قالب شما تک ستونه باشد؟ شاید هم بخواهید دو یا سه ستون در سایت خود داشته باشید؟ حتی میتوانید تعداد ستون ها را در هر صفحه به صورت مجزا مشخص کنید! به طور مثال صفحه اصلی شما تک ستونه و شاخه های شما دو ستونه باشد. دموی قالب دموی دوم قالب (رنگ بندی سال 2016) سوالات پیش از خرید لینک خرید قالب پارمیس از بازارچه
    1 امتیاز
  3. سلام و درود عنوان و متن ایمیل ها رو میتونید از بخش بومی سازی / ترجمه ها تغییر دهید . اما در مورد اینکه چطور میشه یک ایمیل زودتر از اون یکی ارسال بشه نظری ندارم ، منتظر راهنمایی سایر دوستان باشید
    1 امتیاز
  4. mor

    افزایش Time out

    موقع ورود تیک "از حساب کاربری خارج نشوید" رو میزنی؟
    1 امتیاز
  5. مشکل با ماژول تگ محصولات که خریدرای کردم درست شد
    1 امتیاز
  6. nasim

    ابزارها >> سرویس وب

    سلام خسته نباشید دوستان من یک برنامه یا ماژول حسابداری برای پرستاشاپ میخام
    1 امتیاز
  7. [align=center] درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب خوب میریم سراغ درس بعدی . فقط یک نکته رو بگم ، اونم اینکه دوستانی که این مطلب رو دنبال میکنن یه لایکی ، تشکری چیزی بزنید تا من بفهمم کسی علاقه مند هست بحث رو ادامه بدم ، فقط مدیران تشکر میزنن ، اونا که خودشون استاد هستند و نیازی به این مطالب ندارن برای شروع طراحی یک قالب خوب فروشگاهی براساس پرستاشاپ مطابق با اصول سئو باید از کجا شروع کنیم ؟ باید بگم باید از هفت خان رستم که نه ، ولی از یکی دو تا خانش باید عبور کنید حتما ، اصولا طراحی یک قالب برای فروشگاه و یا سایتی که محصولی عرضه میکنه به این راحتی ها هم که فکرشو میکنید نیست ، یک خطای کوچک در ساختار یک قالب فروشگاه مساوی خواهد بود با میلیون ها تومان ضرر در دراز مدت که شاید این خطا هیچ موقع توسط شما کشف نشه ، پس بهترین کار اینه که کار رو به کاردان بپسپرین و در ازای چند هزار تومن کمتر ، طراحی های غیراستاندارد رو انتخاب نکنید ، صد تومن بیشتر ابتدا خرج کنید تا صد ها تومن در دراز مدت از دست ندین . یه نکته هم برای افرادی میگم که میخوان به سمت طراحی قالب فروشگاهی خصوصا پرستاشاپ حرکت کنند ، دوستان و همکاران عزیز ، تجربه و دانش روز ، خصوصا اصول روانشناختی ، بسیار حائر اهمیته . شما باید همیشه بروز باشید و هر روز به اطلاعات خود اضافه کنید ، قبل از اینکه شروع به کد زدن و طراحی در فتوشاپ کنید ، در گوگل جستجو کنید و مقالات و کتاب هایی در زمینه اصول طراحی ، روانشناسی رنگ ، انواع ساختارها و چهارچوب های سایت ها و مخصوصا اصول سئو و افزایش فروش رو مطالعه کنید . بدون دانش اولیه وارد اینکار بشین بعدا نمیتونید در خودتون تغییر ایجاد کنید و همینطور درجا خواهید زد . استاندارد pagelayout گوگل رو همیشه به یاد داشته باشید این مسئله رو دوباره توضیح میدم چون خیلی مهمه ، مخصوصا برای سایت های فروشگاهی ، سعی کنید قالبی که انتخاب میکنید یا خودتون طراحی میکنید یا میدین دیگران طراحی کنن ، همیشه با کمترین مقدار اسکرول به مطلب اصلی دست پیدا کنه مشتری . این یکی از کلیدهای اساسی تو نگه داشتن مشتری در سایت به شمار میره کدنویسی خلاصه و استاندارد را رعایت کنید . همیشه سعی کنید کد نویسی در قالب شما تمیز ، خلاصه و استاندارد انجام بشه . این مسئله در استایل نویسی نیز صدق میکنه . نمونه کد استایل معمولی : margin-left:10px; margin-right:15px; margin-top:12px; margin-bottom:20px; اینم خلاصه این کد margin:12px 15px 20px 10px البته باید بگم به لطف پرستاشاپ و سیستم minify و combine آن ، هر چند کد های شما اصولی هم نباشند ، پرستاشاپ براتون خودکار درستشون میکنه ( منظورم در استایل بود فقط ) اما بهتره خود کد ها استاندارد باشن و این بار رو روی دوش پرستاشاپ نندازین ، گناه داره فایل های css رو در هدر سایت و فایل های js رو در فوتر حدالمقدور لود کنید . این مورد خیلی اساسی و حیاتیه ، وقتی فایل های css در هدر قرار داشته باشند ، خیلی زود ساختار و سمایل و چهارچوب سایت در مرورگر ظاهر میشه و این یعنی لود زودتر سایت . فایل های js بنا به طبیعتشون بسیار در لود سایت تاثیر منفی میذارن ، برای همین در ابتدای سایت قرار داشته باشند تا زمانی که اون فایل لود نشده باشه ، بر روی مرورگر مشتری نیز چیزی دیده نخواهد شد .بنابراین باید در انتهای سایت قرار بگیرند تا از تاثیر منفی آنها کاسته شود . البته این مئله به همین سادگی ها هم نیست و برخی فایل های js حتما باید قبل از بدنه اصلی سایت لود شوند . فایل های css و js رو فشرده و ترکیب کنیم این مسئله خیلی مهمه ، البته باید بهتون بگم ، اینو توضیح نمیدم ، چون باز به لطف پرستاشاپ ، شما نیازی نیست کاری بکنید ، همه اینکار رو پرستاشاپ براتون انجام میده . عکسای سایت ( قالب ) رو با متد css-sprite ادغام کنیم مورد مهمی هست و من گذرا توضیح میدم ، هر مرورگری به صورت همزان 6 درخواست میتونه ارسال کنه ، اگر تعداد ایتم هایی که در سایت شما وجود دارند ( مثلا تصاویر ) 60 عدد باشه ، یعنی مرورگر در 10 تلاش جداگانه این 60 تا رو لود میکنه ، فرض کنید 6 تا کارگر هستند که همزمان میرن پشت کامیون و هر کدوم یدونه سنگ برمیداره میراه میندازه داخل فرغون . یعنی 10 بار باید برن و بیان تا این سنگ ها تموم بشه . پس اگه ما این 60 سنگ رو به هم وصل کنیم یکی از کارگرا میره و برمیداره میاره . البته ممکنه کمی به زحمت بیفته چون وزن سنگ ( حجم عکس ) بیشتر شده ، اما به هر حال سرعت خیلی میره بالاتر . پیشنهاد میکنم در گوگل جستجو کنید در باره این متد ارزشمند . لینک شسکته ، عکس و یا محتوای مفقود شده ممنوع ! در قالب شما نباید هیچ لینکی شکسته و مفقود باشد ، این یکی از دلایل افت سرعت لود سایت هاست ، چه بسا یکی دو تصویری که در قالب آدرس دهی شده اند اما وجود ندارند یا لینکشان اشتباه است باعث کندی 2 تا 5 ثایه ای لود کامل سایت شوند . پس چک کنید و چک کنید حتما در سایتتون و قالبی که دارین استفاده میکنید از دو نوع منوی مختلف استفاده کنید منوی عمودی و منوی افقی ، شاید بگین این به سئو چه ربطی داره ، ولی باید بدونید سئو در قالب یک فروشگاه و یک سایت ، با سئویی که ما میشناسیم فرق داره وجود دو نوع منو این امکان رو به مشتری میده راحت تر و بهتر تو سایت ما گردش کنه و این یعنی بیشتر تو سایت میمونه و بیشتر بمونه گوگل عاشق ما میشه . نباید حتی مشتری یک لحظه اضافی برای پیدا کردن لینک یک دسته بندی تو فروشگاهتون تلف کنه . تصاویر کمتر در بدنه قالب + فشرده سازی تا سطح آخر سعی کنید تصاویری که تو بدنه قالبتون استفاده شده تا حد امکان کم باشه ، با وجود css3 دیگه خیلی راحت میشه برخی عکسا رو با استایل نویسی ایجاد کرد تو قالب و نیازی نیست عکس بذارین . همچنین میتونید با ابزارهایی مثل PNGgountlet و فتوشاپ عکسا رو تا حد امکان فشرده و کم حجم کنید . یادتون نره ، یک کیلوبایت هم یک کیلوبایته و خیلی اهمیت داره . از breadcrumb تو قالبتون حتما استفاده کنید می پرسین این دیگه چیه ؟ اکثر قالب ها اینو دارن ، حتی قابل دیفالت . با اینکه خیلی ساده و بی ارزش جلوه میده اما در سئو نقش داره و همچنین در راهنمایی مشتری و اینکه بدونه کجای سایت قرار داره . پس قالبی نخرین که اینو نداشته باشه فوتر سایت مکانی ارزشمند برای سئو !! فوتر رو خیلی ها جدی نمیگیرن ، فوتر یک سایت میتونه گنجینه ای باشه از لینک های مهم یک سایت . قالبی که فوتری مناسب و پر از لینک به صفحات مهم سایتتون داشته باشه واقعا ارزشمنده . سعی کنید لینک هاتون رو تو فوتر بچینید ، از چیدن لینک های غیرضروری پرهیز کنید . جدول را فراموش کنید ! استفاده از table با اینکه منقرض شده اما باز هم سایت هایی و طراحانی دارن استفاده میکنن ، حتی برخی فروشگاه های معروف که نمیخوام اسم ببرم و اول اسمش دیجی داره البته بعضی جاها نیازه که از جدول استفاده بشه ، در این صورت ، دیگه چاره ای نمیمونه و اشکالی هم نداره . از css و js نویسی inline ( یعنی داخل فایل های tpl ) خودداری کنید . هر چقدر قالب سایت شما سبکتر باشد برای سئو سایت بهتر است. استفاده از دستورات css در داخل صفحه و به صورت Inline یکی از معمولترین و بزرگترین مشکلاتی است که طراحان قالب برای سئو سایت ایجاد میکنند. البته گوگل اعلام کرده است که این مشکلات را تا حدودی در نظر نمی گیرد و آنها را برطرف میکند اما در هر صورت بهتر است از چنین کدهایی در داخل سایت استفاده نشود، بخصوص که بر روی سرعت لود شدن صفحه نیز تاثیر منفی می گذارند. استفاده نادرست از جاوا اسکریپت نیز می تواند لطمه شدیدی به سایت شما وارد کند، به عنوان مثال قراردادن لینکهای سایت در منوهای آبشاری جاوا اسکریپت باعث میشود که گوگل و سایر موتورهای جستجو نتوانند صفحات سایت شما را ایندکس و شناسایی کنند. استفاده از دستورات css و جاوا اسکریپت در فایل خارجی علاوه بر اینکه سرعت لود صفحات سایت را افزایش می دهد از نظر سئو نیز مفید است. استفاده از تگ های با اهمیت در بهینه سازی سایت برخی از مشخصات سئو داخلی سایت استفاده از تگ های پر اهمیت در سئو در داخل محتوای سایت و قالب آن است. به عنوان مثال H1 مشخص کننده عنوان صفحه است و هر صفحه تنها باید یک عنوان داشته باشد لذا یک تگ H1 در هر صفحه باید باشد. استفاده از تگ های H2 و… نیز می تواند برای عناوین سطح دوم به بعد مفید باشد. خیلی از کاربران فکر میکنند که اگه تو یک صفحه ده بیست تا تگ h1 باشه سئوی بهتری خواهند داشت ، برای همین من خیلی میشنوم که مشتری ها میگن چرا تگ h1 نداریم و چرا h2 نیست و ... هر چیزی در جای خودش باید استفاده بشه و به اندازه . زیاده روی نه تنها خوب نیست بلکه بد هم میتونه باشه [align=right]خوب حالا شما دو راه حل پیش رو دارید : اول اینکه خودتون طراحی بلدین و اینکارها رو انجام میدین ، اگر اینطور هستید با شما کاری نداریم ، خوش اومدید دوم شما از کدنویسی و طراحی چیز کمی میدانید ، خوب در ای نصورت نیاز دارید که یک فرد مجرب و مناسب را برای طراحی قالب یا بهینه سازی آن استخدام نمایید . من به شما کارهایی که یک سئوکار قلب باید انجام بده و مشخصاتی که بای دداشته باشه رو خلاصه توضیح میدم : [justify]یک سئو کار در ابتدا باید ، وسعت سایت ( تعداد محصولات و صفحات و اهداف و ..) را بداند و باید راه حل هایی را برای مسائل زیر پیدا کند : [/justify] از breadcrumbs در جای مناسب استفاده کندلینک های درون فوتر را خوب چیدمان کندNavigation ها و منوها را به خوبی چیدمان کنداز منوهای کنار سایت به خوبی استفاده کنداز تگ ها در جاهای مناسب استفاده کنیدکدهای اضافی را پاکسازی کندلینک های شکسته را پیدا و رفع کند استایل نویسی استاندارد را رعایت کندروانشناس باشد و اصول رنگها را به خوبی تشخیص دهداز حجم و تعداد تصاویر و فایل های js در سایت بکاهدو در نهایت الکی به بهانه سئو از شما پول های آنچنانی نگیرد در نهایت میرسیم به بخش آزمون حالا که تونستید به این مرحله برسین وقت امتحان پس دادنه ، وارد سایت gtmetrix بشین و سایتتون رو تست کنید . ببینید نمره A+ تو گوگل رو میگیرین یا نه . اگه گرفتین خوشا به حالتان ، اگر نگرفتین ناراحت نشوید ، پیام بدین راهنمایی میکنیم و این افتخاری برای ماست که سایت پرستاشاپی شما مثل جت حرکت کنه . درس بعدی رو که مهم ترین بحث سئو در یک فروشگاه ساز هست از دست ندید ( وارد سازی اصولی دیتا در فروشگاه ) خیلی ها انتظار داشتن چیزای دیگری در مورد سئو در قالب بشنون ، متاسفم ، سئو مفهموش در قالب یعنی همینا [/align][/align]
    1 امتیاز
  8. درس دوم : سئوی قالب در پرستاشاپ و فروشگاه ساز ها مسلما وقتی شما به استفاده از پرستاشاپ روی آورده اید و اسکریپت را روی هاستتون نصب کرده اید ، برای فروشگاه نوپا و تازه تاسیس شده خود ، دنبال یک لباس نو و شیک خواهید گشت ، البته ممکنه عارف یا صوفی باشین و همین لباس پیشفرض رو ترجیح بدین که مسئله ای جداست در هر حال وقتی بحث سئو این همه جنجال و استرس ایجاد کرده ، خیلی طبیعیه که تمامی موارد یک سایت از بالا تا پایینش مورد تهاجم متد های عجیب و غریب سئو قرار بگیره . مسلما خود اسکریپت و حتی قالبش در سئوی یک سایت نقش داره ، هر چند نقشی بسیار کوچک ، اما چون همیشه ایجاد توهم و خیالات در هر موضوعی باعث میشه افرادی به سودهای کلانی دست پیدا کنند ، در بسیاری از موارد مبحث سئوی قالب و اسکریپت نیز مورد تهاجم این گونه تخیلات و توهمات قرار گرفته . بنده در این پست ، سعی میکنم تا اونجا که اطلاعاتم اجازه میده مبحث سئو در قالب و اسکریپت رو بازتر کنم و به نکات ریز و مثال های متنوع اشاره خواهم کرد ، امید است این اطلاعات نه تنها باعث کمک به دوستانی که در این وادی قدم گذاشته اند بشه ، بلکه تیری هر چند کوچک نیز باشه که به سوی برخی سودجویان این عرصه نشانه بره . آیا سئوی قالب یک تخیل است یا یک واقعیت ؟! خیلی ها دوست دارن که بشنوند سئو در قالب یک توهم و یک رویاست ، خیلی ها هم دوست دارن که بشنون سئوی قالب واقعا همه چیزه !! اما متاسفام که هر دو گروه رو ناامید میکنم ، نه سئوی قالب توهمه و نه اینکه سئوی قالب همه چیز یک قالبه اصولا مفهموم سئو در قالب رو کمتر کسی درک میکنه ، هر کدام از ما یک بینش و درک جداگانه و متفاوت از عبارت سئوی قالب در ذهنمون داریم که به دور از واقعیت و دانشه . سئو در قالب با سئوی یک متن زمین تا آسمون فرق داره و از مفهوم سئو بالاتر میره و مرزهای سئو رو پشت سر میذاره . پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سئو در قالب وجود داره و میتونه کم باشه یا زیاد ، اما نوع این سئو با سئوهایی که شنیدیم یکی نیست . پس با یک موجود دیگری سر و کار داریم که نیازه تا حدودی اونو شناسایی کنیم . پس سئو در قالب چیه و چطوری میشه بهش رسید ؟ بذارید جواب این سوال رو با چند تا مثال و تو چند بخش بدم : ولید بودن کد های قالب چه تاثیری داره ؟ خیلی از شما شنیدین که ولید بودن کد های قالب میتونه سایتتون رو در برابر گوگل ارزشمند نشون بده ، ایا این امر نسبیه یا مطلق ؟ آیا اگر این واقعیت داره میزان تاثیر گذاریش تا چه حد میتونه باشه ؟ بذارید با یک مثال خدمتتون عرض کنم . شما یک قالب طراحی کردین که از کد های html بهره میبره و فرضا خطایی مثل این وجود داره تو کد شما : یعنی یک اسپیس یا همون فاصله جامونده و دو کلمه به هم چسبیدن ، خوب حتما خواهید گفت وای این خطا پدر سایت ما رو درمیاره و کدها ولید نمیشن و بدبخت شدیم رفت پی کارش با مراجعه به سایت w3.org و اسکن کردن سایتتون ، این خطا روبه شما نشون خواهد داد . سایتی به بزرگی و معروفی w3 از شما خطا گرفته ، پس کارتون تمومه دیگه . اما کمی صبر کنید ، اینطوری هم نیست ، باید بگم فکر میکنید گوگل نمیتونه با اون عظمت یک کلاس رو از یک دایو تشخیص بده ؟ بله درست حدس زدید گوگل میتونه اینا رو تشخیص بده ، درسته که بهتره این خطاها نباشه تو کدنویسی ، اما گوگل اونقدر سخاومتمند و پرقدرته که در رتبه بندی و خزیدن تو سایتتون اکثرا این موارد رو نادیده میگیره ، وگرنه خیلی از سایت هایی که الان در صدر جدول گوگل هستند باید درشون تا حالا تخته میشد . پس زیادی نگران خطاهای این چنینی و در حد تعداد انگشتان دست نباشین . البته خطاهای کد نویسی در کدهای مثل php استثنا هستند و برخی خطاها میتونه کل سایت رو مختل کنه و گوگل از اینا نمیگذره و اما چیزایی که اسمشونو میشه گذاشت سئو در قالب : 1 - گوگل وارد میشود ، اول از همه در طراحی قالب که اصول سئو در آن رعایت شده باشد باید به الگوریتم page layout گوگل وفادار باشیم ، بالاخره ما از گوگل میخوایم بازدید بگیریم و چه بخوایم و چه نخوایم باید عقاید اونو به رسمیت بشناسیم ، چون توپ و میدان دست گوگله الکوریتم page layout گوگل به کلام ساده میگه که ، اگه صفحه سایت رو از بالاترین نقطه شروع به پیمایش کنیم باید هر چه سریعتر به مطلب اصلی برسیم ، یعنی بازدید کننده هر چه زودتر و با اسکرول کمتر به اصل مطلب برسه . خوب مطمئنا خواهید گفت سایت های ایرانی این مورد رو اصلا رعایت نمیکنن و رتبه خوبی هم دارن . مخصوصا سایت های دانلود و یا سرگرمی که دو ساعت باید اسکرول کرد تا از تبلیغات رد شد و به مطلب اصلی رسید . آدم بعضی وقتا گم میشه تو این سایتها بین تبلیغات مختلف . خب پس چطوری این سایت ها بازدید خوبی از گوگل دارن ؟! در جواب باید بگم که از کجا میدونید بازدید خوبی دارن ؟! از کجا میدونید چه بسا اگر این متد رو رعایت میکردن درصدی بر تعداد بازدیدکنندگان سایتشون اضافه میشد ، مثل این میمونه که یک سیگاری که 60 سالش باشه و بمیره بگن که سیگار ضرر نداره چون این 60 سال عمر کرد و چیزیش هم نشد !! غافل از اینکه شاید اگه نمیکشید 90 سال عمر میکرد 2 - کد نویسی استاندارد و بروز قالب : امروزه زود به زود زبان های برنامه نویسی وب پیشرفت میکنن و این پیشرفت بر سرعت و کارایی سایت ها نیز تاثیر میذاره ، صد درصد سایتی که از html5 استفاده میکنه درصدی از سایتی که از نسخه 4 استفاده میکنه نزد گوگل معتبرتره ، اما اینجا یک مسئله مطرحه میشه ایا یک سایت که با html4 کدنویسی شده از یک سایت که با html5 کد نویسی شده همیشه عقب میمونه ؟ باید بگم نه لزوما ، سایت هایی هستند که کدنویسی قدیمی تری دارن و جلوترن ، این موضوع رو مطرح کردم چون خیلی ها گول این اعداد رو میخورن و هزینه های غیرمعقول صرف میکنن . البته بازم توصیه میشه کد نویسی بروز باشه اما لزوما کد نویسی بروز دلیل برتری نمیتونه باشه ، در واقع استاندارد نوشتن اهمیت بیشتری داره تا اینکه بروز نوشتن . پس اگه یه کسی گفت فلان میلیون بده قالب فروشگاهتو کدنویسیشو بروز کنم اگه پول داری بده ، اما اگه میبینی اولویت های دیگری هستند لزومی نداره پولت رو در این راه خرج کنی 3 - سرعت قالب : سرعت در بحث سئو امروزه به یک پارامتر مهم تبدیل شده ، گوگل خودش عرض میکنه که سرعت به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در رتبه بندی سایت ها مورد نظر ماست . علاوه بر گوگل نتایج آماری نشون میده که سرعت یک سایت فروشگاهی تاثیری شگرف بر میزان خرید میذاره . طبق آماری که میدن ، خیلی از کاربران به دلیل عدم داشتن وقت کافی ، داشتن مشغله کاری و بی حوصله بودن ، وقتی میبینن سایت دیرتر از حد معمول باز میشه سایت رو بسته و به یک سایت دیگر مراجعه میکنند . متاسفانه امروزه هیچ کس وقت کافی و اضافی نداره برای اینکه دستاشو زیر چونش بذاره تا سایت و فروشگاه شما لود بشه . پس اگه نمیخواین نصف بیشتر مشتری هاتون رو از دست بدین سرعت رو جدی بگیرین . باور کنید اینو من نمیگم اینو صد ها کارشناس و متخصص و گوگل و یاهو و .... دارن داد میزنن و ما نمیشنویم و یا به سخره میگیریم و راحت از کنارش رد میشیم اما در این میان بازم تناقض پیش میاد ، سایت هایی هستند که بسیار حجیم هستند ولی باز رتبه مناسبی دارن ، جدا از مسئله اینکه اگه کم حجم تر بودن رتبه بهتری داشتن ، یک مسئله دیگه هم مطرح میشه اینجا . اونم تناسب هست . بله تناسب بین سرعت لود و حجم سایت . سایت هایی که حجیم تر هستند و نسبت به حجمشن زودتر لود میشن چه بسا در رتبه بندی امتیاز بیشتری از گوگل دریافت میکنن ، چون کار خیلی سختیه سایت حجیم باشه ولی نسبت به حجمش زود لود بشه . پس این مشخص شد . مسئله بعدی سرعت ظاهر شدن سایته ، یعنی چی ؟ یعنی اینکه سایت از زمانی که دکمه اینتر رو میزنید تا زمانی که اولین ایتم یا نوشته یا عکس سایتتون تو مرورگر برای بازدید کننده ظاهر میشه . باید بگم خیلی به این موضوع اهمیت بدین ، خیلی مهم و حیاتیه ، از سرعت کلی سایت هم مهم تره . برای اینکه وقتی یک سایت یه باکس یا یک بخشش زود ظاهر بشه ، بازدید کننده و مشتری رو چند ثانیه به خودش جلب میکنه و گذر زمان رو احساس نمیکنه ، اینجوری وقت داره سایتتون تا کامل لود بشه دوستان چون نمیخوام پست طولانی و قاتی پاتی بشه بقیه این مبحث رو میذارم واسه جلسه بعد ، انشالله تو پست آتی توضیحات کافی و حرفه ای میدم تا شما بتونید قالبی با سرعت خوب داشته باشید که تو سئو تاثیر فراوانی داره و همچنین ساختار قالب باید به چه شکل باشه تا از نظر گوگل استاندارد جلوه کنه . بعد از سومین درس ، به مبحث تنظیمات اولیه پرستاشاپ برای سئوی بهتر + وارد کردن اصولی محصولات پرداخته خواهد شد . درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب ( زمان فردا شب )
    1 امتیاز
  9. شرمنده دوستان ، این تاپیک رو به دلیل مشغله نتونستم بروز کنم و از همتون عذر میخوام . بدون فوت وقت میریم سر درس اول ، ابتدا از دوستان صاحب نظر در زمینه سئو چون آقا موسی عذر میخوام که اطلاعاتم در زمینه سئو در مقابل اطلاعات و سابقه ایشون هیچ به شمار میاد و ثانیا از کاربران حرفه ای که اصول اولیه سئو رو میدونن و میدونم با خوندن این مطالب پایین هزار جور متلک بهم خواهند گفت خواهش میکنم این چند تا درس اولی رو نخونن ، چون بنا دارم از صفر شروع کنم و اونایی که تازه وارد این عرصه شدن هم بتونن به یک مرجع مناسب دسترسی داشته باشن . کلیه مباحثی که گفته میشه فقط در مورد سئوی فروشگاه های اینترنتیه و ممکنه تناقضاتی با عقاید و روش های سئوی برخی دوستان داشته باشه در ضمن این مطالب از قبل آماده شده نیستند و هر چی به ذهنم میاد و تجربه شخصی بوده یا در سایت های داخلی و خارجی خوندم به صورت آنی تایپ میکنم ، پس اگر غلط املایی یا نگارشی داشت به بزرگی خودتون بخشید . درس اول : سئو چیست ، مقدمات و اطلاعات اولیه سئو یعنی چی اصلا ؟ سئو مخفف سه تا کلمه انگلیسی هست Search Engine Optimization که در معنای لغوی میشه : بهینه کردن برای موتور جستجو . اما این سئو چیه که این همه دردسر برای وبمستران ایجاد کرده و دغدغه هر کی که سایت داره این سئو هستش حتی بعضی ها تو خواب هم کابوس سئو رو میبینن ، سئو در نظر بعضی ها به هیولایی شبیهه که هر لحظه ممکنه قورتشون بده . سئو به عبارت خودمانی تر ، مفهموش اینه که کاری کنید موتور جستجو با سایت شما دوست بشه ، اونم دوست جون جونی ! وقتی دوست شد ، یه پارتی گردن کلفت دارین که میتونه براتون مشتری های بسیار ارسال کنه تا پول جیب های مبارکشون رو در فروشگاه شما خرج کنن و شما کلی خوش به حالتون بشه سئو کی به وجود اومد ؟ تاریخ دقیق پیدایش سئو مشخص نیست اما چون سئو کاملا به موتورهای جستجو وابستس پس باید برگردیم به زمان ایجاد این موتورها ، تقریبا از زمان پیدایش اولین موتورهای جستجو که میشه سال 1995 ، سئو نیز در بین وبسمترها مطرح شد . اینکه تولید این موجود ناشناخته و عجیب خوب بوده یا نه به عهده خود شما سئو چه سودی داره ؟ طبق آمار سایت ها 85 درصد از بازدید خود را از موتورهای جستجو دریافت میکنن ، پس وقتی سایتتون سئو باشه نونتون تو روغنه و کلی بازدید از گوگل میگیرین . این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی خیلی اهمیت داره ، چون یک بازدید هم یک بازدیده برای یک فروشگاه اینترنتی و ممکنه به یک خرید منجر بشه ، پس نباید یک بازدید هم از دست بدین و مجبورین سئو رو تا حدودی یاد بگیرین . سئو به شما کمک میکند که بازدید کننده بیشتری برای فروشگاه خود جذب کنید.سئو به شما کمک میکند که شهرت و اعتبار را برای خود و فروشگاه خود کسب کنید.سئو به شما کمک میکند که تجارت الکترونیکی خود را رونق بخشید.سئو چند روش داره ؟ سئو روش های مختلفی داره و نمیشه گفت به یک روش یا متد وابستس ، سئو مثل یک موجود زنده میمونه که روز به روز سلایق و عقایدش در حال تغییر و تکامله و شما نیز مجبورید باهاش دگردیسی کرده و سیر تکامل رو طی کنید ، عقب ماندن از آن مساوی با روی دادن اتفاقی ناخوشایند برای فروشگاهتون خواهد بود . همانطوری که الگوریتم پنگوئن گوگل با یک حرکت تعداد زیادی از وبمستران ایرانی رو به سمت ورشکستی برد ، پس خیلی مواظب باشید که حیوانات عجیب و غریب گوگل نیان سراغ شما . جدیدا هم که مرغ مگس خوار به شمار بازرسان گوگل اضافه شده البته دوستان ، افرادی که سئو میکنند هم یکجور نیستند ، اکثر سئوکارهایی که تو اینترنت ادعا میکنن سایت شما رو طی مدت کوتاه به بالای نتایج گوگل میکشونن باید بدونید سئوکار کلاه مشکی تشریف دارن ، کلاه مشکی ها عمدتا با روش های فیک و نادرست شما رو به صورت مقطعی و فصلی میبرن بالای گوگل و بعد که گوگل متوجه شد ، اون وقت باید جواب بهش پس بدین و شما رو سخت جریمه میکنه . در مقابل سئوکارهای کلاه سفید قرار دارن که بهتون وعده های آنچنانی نمیدن و در طی مدت زمان معقول شما رو حیرت زده میکنن ، به اینا باید گفت دست مریزاد. ایا برای سئو باید هزینه کنم ؟ چقدر باید هزینه کنم ؟ باید بگم این به خود شما بستگی داره ، سئو با اینکه مبحثی پیچیده و درگیر کنندس ، اما در عین حال مسئله ای ساده و پیش پا افتاده هم هست و این اوج جذابیت این موجود عجیب و غریبه شما میتونید سایتتون رو به رنک و رتبه اول نتایج جستجوی گوگل بکشونید بدون اینکه یک ریال خرج کنید ، بله اغراق نیست . همچنین میتونید اینکارو با چندین میلیون تومان هم انجام بدین اگه پول اضافی تو جیبتون دارین و یا اینکه اگه بابای پولدار دارین ! شاید شما نتونید مثل یک فردی که کارش سئو کردن سایتهاست و در این زمینه تجربه چندین ساله داره ، سایتتون رو سئو کنید ، اما به خودتون اطمینان کنید ، فروشگاه مال شماست ، مسلما یک پدر بهتر از افراد دیگه پسرشو میشناسه نمیتونید سایتتون رو 100 درصد سئو کنید ؟! خوب 50 درصد رو که میتونید ، اونم نمیتونید ؟! خوب 25 درصد رو که میتونید ، حتی اگر میخواین پول بدین و سایتتون رو سئو کنن ، بهتر نیست همین 25 درصد رو خودتون انجام بدین و برای اون 75 درصد بعدی پول خرج کنید؟ پس قدم اول اعتماد به نفسه و انگیزه ای والاست که از شما و فروشگاهتون یک ابرقهرمان در سطح اینترنت میسازه درس دوم : سئو رو از اسکریپت و قالب آغاز کنیم ! ( زمان ارائه : فردا شب ) به دلیل اینکه زیاد طراحی قالب میکنم ، این درس رو از آخر به اول انتقال دادم ، چون خیلی ها در موقع سفارش قالب میپرسن که ایا سئو میشه قالبمون ؟ اگر از آن دسته از دوستانی هستید که به سئو کردن قالب اعتقاد دارین درس بعدی رو حتما بخونید ، مطمئنا چیزای جدید و هیجان انگیزی رو خواهید شنید که تا حالا کمتر کسی به آنها اشاره کرده . هر 24 ساعت یک درس از سئو
    1 امتیاز
×
×
  • اضافه کردن...