رفتن به مطلب

علت انصراف کاربر از سبد خرید چیست


پست های پیشنهاد شده

دلایل خیلی زیادی می‌تونه داشته باشه، اما از مهمترین هاش:

۱. سختی ثبت نام

۲. روش های ارسال غیرمعقول.

 

شما باید برای گوگل آنالیتیکستون Goal تعریف کنید و ببینید کاربرها در کدوم مرحله سبد خرید، اون رو رها می‌کنند. بسته به اینکه سبد خریدتون تک صفحه ای یا سه صفحه ای یا پنج صفحه ای باشه، نتایج متفاوتی می‌تونید بگیرید.

 

مثلا کسایی که وارد سبد خرید میشن اما ثبت نام نمیکنن با کسایی که ثبت نام میکنن اما پرداخت نمیکنن خیلی فرق دارند.

 

البته همیشه هم این مسائل نیست و خیلی از مردم به دلیل تست وارد سایت میشن. یا تصمیم به خرید میگیرن و آخرین لحظه پشیمون میشن. یا ممکنه صفحه لود نشه و بعدا یادشون بره برگردند به سایت.

 

بعد از اینکه Goal برای گوگل آنالیتکس تنظیم کردید، و یک ماه گذشت، بعد میتونید با مشتری ها تماس بگیرید (البته اونهایی که ثبت کردند و پرداخت نکردند فقط! - چون بقیه رو که بهشون دسترسی ندارید) و علت رو ازشون بپرسید.

 

یه راه هم اینه که از Smartlook استفاده کنید. هر چند زمان لود سایتتون رو کمی بالا میبره اما برای آنالیز موقت در یک بازه خیلی میتونه مفید باشه. 

 

خلاصه تمام حرف های بالا: باید شروع کنید به جمع آوری اطلاعات از کاربرها در سایتتون تا بشه به این سوال جواب داد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دلایل خیلی زیادی می‌تونه داشته باشه، اما از مهمترین هاش:

۱. سختی ثبت نام

۲. روش های ارسال غیرمعقول.

 

شما باید برای گوگل آنالیتیکستون Goal تعریف کنید و ببینید کاربرها در کدوم مرحله سبد خرید، اون رو رها می‌کنند. بسته به اینکه سبد خریدتون تک صفحه ای یا سه صفحه ای یا پنج صفحه ای باشه، نتایج متفاوتی می‌تونید بگیرید.

 

مثلا کسایی که وارد سبد خرید میشن اما ثبت نام نمیکنن با کسایی که ثبت نام میکنن اما پرداخت نمیکنن خیلی فرق دارند.

 

البته همیشه هم این مسائل نیست و خیلی از مردم به دلیل تست وارد سایت میشن. یا تصمیم به خرید میگیرن و آخرین لحظه پشیمون میشن. یا ممکنه صفحه لود نشه و بعدا یادشون بره برگردند به سایت.

 

بعد از اینکه Goal برای گوگل آنالیتکس تنظیم کردید، و یک ماه گذشت، بعد میتونید با مشتری ها تماس بگیرید (البته اونهایی که ثبت کردند و پرداخت نکردند فقط! - چون بقیه رو که بهشون دسترسی ندارید) و علت رو ازشون بپرسید.

 

یه راه هم اینه که از Smartlook استفاده کنید. هر چند زمان لود سایتتون رو کمی بالا میبره اما برای آنالیز موقت در یک بازه خیلی میتونه مفید باشه. 

 

خلاصه تمام حرف های بالا: باید شروع کنید به جمع آوری اطلاعات از کاربرها در سایتتون تا بشه به این سوال جواب داد.

مرسی

می دونید چرا اینو پرسیدم چند وقتیه بد جور روی سئو کار می کنم فروشگاه خوب داره میاد بالا اتفاقی نگام به کاربرا و سبدها افتاد دیدم همونی که فکر میکردم هست سبدو نیمه کاره رها می کنند وگرنه مشتری هست! البته خودم میدونم یکی از علتهاش ارسال است که هنوز برای شهرستان چیزی تعریف نکردم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

موضوع سبد خریدهای رها شده یک موضوع جهانی ست. ماژول هایی برای این منظور طراحی شدن که سبدهای خرید رها شده کاربران رو بهشون یادآوری می کنند و می تونید بن تخفیف و ... رو برای اون دسته از کاربران تعریف کنید تا ترغیب به خرید بشن

 

البته از نظر من بهترین راه تماس با مشتری و جویا شدن دلیل رها کردن سبد خریدشونه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...