رفتن به مطلب

چند سوال مهم پیرامون آموزش پرستا شاپ


پست های پیشنهاد شده

سلام

چند سوال در مورد آموزش پرستا شاپ داشتم و مواردی برای یادگیری ، تسلط و روان کار کردن با این سیستم (فقط بصورت مدیریتی نه بصورت طراحی و...)

 

1- آموزش های پرستا شاپ مقدماتی و پیشرفته که بصورت حضوری سایت پرستا شاپ فارسی (شما) برگزار میکنید آیا امکان تهیه دی وی دی یا ویدئو آموزشی از طریق اینترنت بصورت دانلود (با پرداخت هزینه) با آموزش بصورت ریموت امکان پذیر هست ؟

 

2- آیا منبع خوبی برای آموزش تصویری برای پرستا شاپ وجود دارد ؟ (بجز لینکهای زیر)

http://presta-shop.ir/documention/PS14/

http://doc.prestashop.com/display/PS15/English+documentation

http://addons.prestashop.com/en/documents/6644-prestashop-15-user-guide.html

 

3- منبعی برای آموزش اصولی برای پیاده سازی نکات فنی سئو پرستا شاپ (فروشگاه اینترنتی) وجود دارد که بتوان جایگاه خود در نتایج جستجوی گوگل بالا برد ؟ (تمامی آموزش های فارسی موجود در این تالار گفتمان در زمینه سئوی پایه ای هست که در اکثر کتاب های سئو و آموزش های موجود در اینترنت هم به آن اشاره شده و خیلی از اساتید سئو می گویند سئوی فروشگاه با سایت تفاوت می کند)

به همین منظور آموزش سئویی که بصورت اختصاصی روی فروشگاه اینترنتی بخصوص پرستا شاپ توضیح داده می خواستم. اکثر کتابها و آموزش های موجود که بصورت سئو عمومی هست را مشاهده کردم لطفا بجز مواردی که به آن اشاره شده راهنمایی کنید. یا بیشتر چه بخشهایی در فروشگاه مهم هست مواردی همچون (ساخت روبات ، نقشه سایت ، تگ H ، رعایت مقدار دهی به تصاویر ، لینکهای پیش فرض مطالب) از موارد پیش فرض سئو هست که منظور من موارد این چنین نیست

 

ممنون

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اگر شما بصورت مقدماتب با کدنویسی php-css-html آشنایی داشته باشید خودتان میتوانید سئو سازی کنید - ولی زمان میبرد تا باکدها آشنایی پیدا کنید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کد نویسی بخشی از سئو هست که برای html & css validator یا یکسری موارد مقدماتی و پایه ای سئو هست که من هم در نوشته های بالا به این موضوع اشاره کردم که بصورت پایه و مقدماتی که در اینترنت و کتابها و آموزش ها هست منظورم نیست و برای سئو فروشگاه منظورم هست

 

در مورد 2 مورد اول (آموزش) و همچنین سئو اگر کسی اطلاعات کاملی در این زمینه داره لطفا راهنمایی کنند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سئو چیزی نیست که بشه راهنمایی کرد تو چند خط ، سئو یک بحث نسبی و زمان بر هست که نیاز به تجربه و خطا و آزمون داره . پیشنهاد میکنم به جای وارد شدن تو این مباحثی که نتیجه مشخصی هم نداره ، تمرکزتون رو روی متون و کیفیت مطالب فروشگاهتون معطوف کنید ، تو این دورانی که گوگل کل حیوانات رو ریخته و از هر کدوم یه الگوریتم ساخته دیگه این مباحث سئو همشون چرندیاتی بیش نیستن و طبق گفته خود گوگل " ما میخواهیم به مبارزه با سایتهایی برویم که سایتشون رو صرفا برای سئو و بالا اومدن در موتورهای جستجو ویرایش کرده اند " :) اینو من نمیگم خود گوگل میگه . گوگل میگه اگه سایت رو برای من داری آماده میکنی پس منتظر شکست باش .

 

سئو در حال حاضر فقط در یک جمله خلاصه شده : مشتری از سایتتون راضی باشه گوگل هم راضی هست . وقتی خودتون وارد سایتتون بشین و حس کنید که این سایت خودتون رو هم راضی نمیکنه ، چه از نظر سرعت ، چه از نظرزیبایی و چه از نظر کیفیت متن ها و توضیحات ، چه انتظاری از گوگل هست که راضی بشه و شما رو بیاره بالای نتایج . این تگ ها وh1 ها و امثال اینا دیگه مثل سابق اهمیتی ندارن و زیاد رو اینا حساسیت به خرج ندید . فروشگاه هایی هستند که اصلا نمیدونن سئو یعنی چی ولی در جستجو در صدر هستند ، فروشگاه هایی هستند که صاحبان اونا نمیدونن تگ h1 یعنی چی ولی در صدر هستند و اینو من بارها دیده و تجربه کرده ام .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از صحبتهای شما ، تمامی سوال های مطرح شده در این تاپیک فقط در مورد سئو نبود و فقط 1 سوال در مورد سئو پرسیده بودم

ممنون میشم درباره دو مورد زیر هم توضیح بدید

 

1- آموزش های پرستا شاپ مقدماتی و پیشرفته که بصورت حضوری سایت پرستا شاپ

فارسی (شما) برگزار میکنید آیا امکان تهیه دی وی دی یا ویدئو آموزشی از

طریق اینترنت بصورت دانلود (با پرداخت هزینه) با آموزش بصورت ریموت امکان

پذیر هست ؟

 

 

2- آیا منبع خوبی برای آموزش تصویری برای پرستا شاپ وجود دارد ؟ (بجز لینکهای زیر)

 

http://presta-shop.ir/documention/PS14/

http://doc.prestashop.com/display/PS15/E...umentation

http://addons.prestashop.com/en/document...guide.html

 

 

و در مورد سئو :

منظور من هم صرفا موارد پایه مثل تگ ها ، روبات ها و... نیست. بله مدیران گوگل چندین بار گفته اند که برای موتورهای جستجو کار نکنید و برای بازدیدکننده و هرچه بهتر شدن سایتتون از نظر جذب مخاطب (بهینه سازی سرعت و گرافیک و طراحی و محتوای سایت) بپردازید ولی خیلی از سایتها هستند که فقط برای مخاطب مطلب می نویسند و مطالب با کیفیتی هم منتشر می کنند ولی به دلیل ساختار اشتباه سایتشون (سئو برنامه نویسی و سئو طراحی و پایه ای) و علاوه بر بازدید بالای سایتشون نسبت به دیگر رقبا عقب تر هستند (با اینکه دیگر رقبا از آنها کپی می کنند). و خیلی سایتهای دیگر هم هستند همانطور که شما به آن اشاره کردید نه از سئو سر رشته دارند نه... و هیچ یک از موارد آن را هم رعایت نکرده اند ولی در صدر جستجوهای گوگل هستند.

 

این تفاوت 180 درجه به چه دلیل هست ؟

 

سئو به تنهایی تاثیر 100% نخواهد داشت ولی اجرا نکردن اون هم امتیازات مثبتی هست که از دست می دهیم. و اکثر موارد مربوط به سئو پایه در هنگام طراحی و

برنامه نویسی قالب یا سیستم هست و منظور من سئو پایه نیست بلکه در مورد موارد اصلی در سئو فروشگاهی هست. در سیستمهای مدیریت محتوا (وردپرس ، جوملا ، دروپال ، نیوک و...) به دلیل رقابت زیاد در زمینه اخبار و مطالب نوشتاری و تصویری سئو تاثیر خیلی زیادی دارد ولی اصل و قانون سئو فروشگاه رو متوجه نمی شوم.

 

چه چیزی بیشتر در روند بالا بردن نتایج جستجو و جایگاه در بین رقبا تاثیر دارد ؟ تنها محتوا و متن ؟ یا عوامل دیگری هم دخیل هست ؟ منظور من هم موارد پایه سئو نیست و در مورد محتوا نویسی و متن هست و موارد این چنینی... منظورم هست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...