رفتن به مطلب

گوگل از تگ کلمات کلیدی متا در رنکینگ وب استفاده نمی کند!


sirramin

پست های پیشنهاد شده

با توجه به اینکه خیلی از وب مسترهای ایرانی و کاربران پرستاشاپ تصور می کنند که یکی از مهمترین عوامل در بهینه سازی یا سئو استفاده از کلمات کلیدی هست فکر میکنم قرار دادن مطلب زیر از وبلاگ googlewebmastercenteral خالی از لطف نباشه:

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببینید اساسا و به صورت کلی هیچ کس نمیدونه گوگل از چه متدها و روش هایی برای رتبه بندی سایتها استفاده میکنه ، این چیزایی هم که به عنوان سئو و بهینه سازی مطرح میشه تو سایتهای مختلف و توسط افرارد مختلف یه چیز کاملا تجربی و براساس تجزیه و تحلیل سایتها و رتبه های اونا بدست اومده . مطمئن باشید که گوگل هیچ وقت اسرار و فرمول های فوق العاده خودش رو برای هیچ کسی فاش نمیکنه و اون اطلاعاتی که ما و خیلی های دیگه در این رابطه داریم بیشتر به صورت نسبی هستش . امروز میگن استفاده نمیکنه از تگ کلمات کلیدی ، فردا میان میگن استفاده میکنه ، پس فردا باز حرف عوض میشه . به نظر من سایت اگه درست برنامه نویسی شده باشه و استانداردهای طراحی و چیدمان و کدنویسی توش رعایت شده باشه ، سرعت دسترسی به صفحات در حد مطلوبی باشه و مهم تر از همه مطالب ناب و مهمی توش داشته باشه و در یک کلام برای کاربر سودمند باشه مطمئن باشید در رتبه های بالاتری از گوگل ظاهر میشه . این پیج رنک و سئو و توضیحات متا و غیره هم مهمه ولی نه به اندازه ای که ما رو از مسئله اصلی که همون ایجاد سایتی که برای کاربر مفید باشه نه برای خودمون غافل کنه

متاسفانه تو ایران وبمسترها بیشتر دوست دارن سایت باب طبع اونا باشه ، یعنی چی؟؟ یعنی اینکه برای مثال من به عنوان طراح وقتی یک طرحی رو میزنم واسه مشتری با اصول طراحی و اصول جذب مخاطب و مشتری ، میبینم که مشتری مثلا میگه این قسمت سایت بد شده اینجا رو اینجوری کنی بهتره .در صورتی که شاید اون قسمتی که از نظر مشتری خوب درنیومده شاید بهترین قسمت طراحی باشه . متاسفانه وبمسترهای ما فقط به زیبایی و سود فکر میکنند و نظر خودشون رو به نظر طراح ترجیح میدن و این باعث افت رتبه سایتشون میشه .

 

وقتی در صدر اهداف یک وبمستر محتوای پویا و یکتا و مفید به جای سود و منفعت مالی قرار بگیره مطمئنا به دنبالش رتبه بالا در موتور جستجو و سود و منفعت مالی رو خواهد دید . مثلا با جستجوی کلمه جامعه مجازی در گوگل چرا فکر میکنید فیس بوک در رتبه اول قرار میگیره ؟؟!!

هم اکنون هزاران سایت مثل فیس بوک در اینترنت فعالیت میکنند و سئوی خیلی از اینا بهتر از فیس بوکه و خیلی از این سایت ها کلمات کلید و توضیحات متاو اینجور چیزا رو بهتر از فیس بوک طراحی کرده اند . چون فیس بوک سودمندتر و حرفه ای تر کار میکنه در صدر قرار میگیره.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهمن جان با خیلی از حرفات موافقم ولی اون قسمتی که در مورد محتوا گفتی صد در صد در شرایط فعلی گوگل نمی تونه درست باشه مثال نقضش سایت های اسپم هستند که میبینیم چجوری گوگل رو تسخیر کردند مثلا سورس سایت پیام سرا رو شما ببین از جدول استفاده کرده از فریم استفاده کرده و اکثر محتواش کپی و دزدیه ولی همین گوگل بهش پیج رنگ 5 داده و در صدر خیلی از سرچ های ما قرار داره!!


امید جان اینم مقاله البته به زبان انگلیسی:

 

[align=left]

Recently we received some questions about how Google uses (or more accurately, doesn't use) the "keywords" meta tag in ranking web search results. Suppose you have two website owners, Alice and Bob. Alice runs a company called AliceCo and Bob runs BobCo. One day while looking at Bob's site, Alice notices that Bob has copied some of the words that she uses in her "keywords" meta tag. Even more interesting, Bob has added the words "AliceCo" to his "keywords" meta tag. Should Alice be concerned?

At least for Google's web search results currently (September 2009), the answer is no. Google doesn't use the "keywords" meta tag in our web search ranking. This video explains more, or see the questions below.

Q: Does Google ever use the "keywords" meta tag in its web search ranking?

A: In a word, no. Google does sell a Google Search Appliance, and that product has the ability to match meta tags, which could include the keywords meta tag. But that's an enterprise search appliance that is completely separate from our main web search. Our web search (the well-known search at Google.com that hundreds of millions of people use each day) disregards keyword metatags completely. They simply don't have any effect in our search ranking at present

.

Q: Why doesn't Google use the keywords meta tag?

A: About a decade ago, search engines judged pages only on the content of web pages, not any so-called "off-page" factors such as the links pointing to a web page. In those days, keyword meta tags quickly became an area where someone could stuff often-irrelevant keywords without typical visitors ever seeing those keywords. Because the keywords meta tag was so often abused, many years ago Google began disregarding the keywords meta tag.

 

Q: Does this mean that Google ignores all meta tags

A: No, Google does support several other meta tags. This meta tags page documents more info on several meta tags that we do use. For example, we do sometimes use the "description" meta tag as the text for our search results snippets, as this screenshot shows:

http://3.bp.blogspot.com/_oFOUEFf8v5U/SreTc15eFTI/AAAAAAAAAAc/utP7-ckTeog/s400/meta-description.png

Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets we show, we still don't use the description meta tag in our ranking.

 

Q: Does this mean that Google will always ignore the keywords meta tag

A: It's possible that Google could use this information in the future, but it's unlikely. Google has ignored the keywords meta tag for years and currently we see no need to change that policy

 

Posted by Matt Cutts, Search Quality Team

[/align]

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 weeks later...

ببینید اساسا و به صورت کلی هیچ کس نمیدونه گوگل از چه متدها و روش هایی برای رتبه بندی سایتها استفاده میکنه ، این چیزایی هم که به عنوان سئو و بهینه سازی مطرح میشه تو سایتهای مختلف و توسط افرارد مختلف یه چیز کاملا تجربی و براساس تجزیه و تحلیل سایتها و رتبه های اونا بدست اومده . مطمئن باشید که گوگل هیچ وقت اسرار و فرمول های فوق العاده خودش رو برای هیچ کسی فاش نمیکنه و اون اطلاعاتی که ما و خیلی های دیگه در این رابطه داریم بیشتر به صورت نسبی هستش . امروز میگن استفاده نمیکنه از تگ کلمات کلیدی ، فردا میان میگن استفاده میکنه ، پس فردا باز حرف عوض میشه . به نظر من سایت اگه درست برنامه نویسی شده باشه و استانداردهای طراحی و چیدمان و کدنویسی توش رعایت شده باشه ، سرعت دسترسی به صفحات در حد مطلوبی باشه و مهم تر از همه مطالب ناب و مهمی توش داشته باشه و در یک کلام برای کاربر سودمند باشه مطمئن باشید در رتبه های بالاتری از گوگل ظاهر میشه . این پیج رنک و سئو و توضیحات متا و غیره هم مهمه ولی نه به اندازه ای که ما رو از مسئله اصلی که همون ایجاد سایتی که برای کاربر مفید باشه نه برای خودمون غافل کنه

متاسفانه تو ایران وبمسترها بیشتر دوست دارن سایت باب طبع اونا باشه ، یعنی چی؟؟ یعنی اینکه برای مثال من به عنوان طراح وقتی یک طرحی رو میزنم واسه مشتری با اصول طراحی و اصول جذب مخاطب و مشتری ، میبینم که مشتری مثلا میگه این قسمت سایت بد شده اینجا رو اینجوری کنی بهتره .در صورتی که شاید اون قسمتی که از نظر مشتری خوب درنیومده شاید بهترین قسمت طراحی باشه . متاسفانه وبمسترهای ما فقط به زیبایی و سود فکر میکنند و نظر خودشون رو به نظر طراح ترجیح میدن و این باعث افت رتبه سایتشون میشه .

 

وقتی در صدر اهداف یک وبمستر محتوای پویا و یکتا و مفید به جای سود و منفعت مالی قرار بگیره مطمئنا به دنبالش رتبه بالا در موتور جستجو و سود و منفعت مالی رو خواهد دید . مثلا با جستجوی کلمه جامعه مجازی در گوگل چرا فکر میکنید فیس بوک در رتبه اول قرار میگیره ؟؟!!

هم اکنون هزاران سایت مثل فیس بوک در اینترنت فعالیت میکنند و سئوی خیلی از اینا بهتر از فیس بوکه و خیلی از این سایت ها کلمات کلید و توضیحات متاو اینجور چیزا رو بهتر از فیس بوک طراحی کرده اند . چون فیس بوک سودمندتر و حرفه ای تر کار میکنه در صدر قرار میگیره.

 

کاملا موافقم

پارامترای زیادی برای پیج رنک گوگل وجود داره ، مهمترینش محتوای یکتاست ، مطمئن باشید اگر محتوای تکراری وجود نداشته باشه تو سایتتون خیلی زود ، تو موضوعاتی که درباره اش مطلب مینویسید در نتایج اولیه گوگل قرار میگیرید.

یه نکته ای که جدیدا مطرح شده تو فروم های سئو اینه که بالا بودن رنک یه سایت هیچ دلیلی برای قرار گرفتن تو صدر نتایج نیستش

این مطلب رو مت کاتس که تو قسمت مبارزه با اسپم گوگل فعالیت میکنه تو یکی از مقاله هاش اشاره کرده بود

 

درباره این مطلبی که سرامین گفتش باید بگم که الگوریتم جستوی فارسی که گوگل چند ماه پیش با نام پاندا ارائه داد تا حد خیلی زیادی اسپم و مطالب تکراری مثل همین سایتای آگهی رو حذف میکنه که وقتی ارائه شد واقعا تاثیر زیادی رو نتایج داشت ، اما خب همیشه راه فرار وجود داره برای اینجور سایتا

ولی مطمئنا تو آپدیت بعدی الگوریتم پاندا، تاثیربیشتری تو نتایج دیده میشه

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 years later...

این مطلب مال خیلی وقته قبله اما امیدوارم پیام من هم خونده بشه و پاسخگو باشید.

خوب من تجربه زیادی درباره سئو ندارم اما سعی کردم مطالب مرتبط بخونم.

یه موضوعی که روش تکرار میشه محتوای غیرتکراری هست و همه جا میگن بهتره همه قسمت ها یونیک باشه.

خوب سوالم اینجاست که من ممکنه صدتا محصول داشته باشم با یه مشخصات و ویژگی اما تنها فرق شون رنگ یا طرح باشه. خوب مثلا اگر توضیحات همه یکی باشه این یعنی محتوای من تکراریه؟ و باید برای هر کدوم توضیحات متفاوت بنویسم؟

یا مثلا برای یکی شون توضیح بنویسم برای بقیه محصولات بخش توضیحات خالی بزارم؟

چه روشی توصیه می کنید؟

لطفا راهنمایی کنید

با سپاس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان در این رابطه توجه شما را به این مقاله ای که در یکی از سایتهای آقای شیرازی اخیراً منتشر شده است جلب می کنم:

مهم ترین عوامل موفقیت صفحاتی که در سال 2015 بالاترین رتبه نتایج گوگل را داشتند

 

لینک غیر مستقیم (اصلی سایت)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 6 months later...

با توجه به اینکه خیلی از وب مسترهای ایرانی و کاربران پرستاشاپ تصور می کنند که یکی از مهمترین عوامل در بهینه سازی یا سئو استفاده از کلمات کلیدی هست فکر میکنم قرار دادن مطلب زیر از وبلاگ googlewebmastercenteral خالی از لطف نباشه:

 

Google does not use the keywords meta tag in web ranking

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 years later...

این مطلب مال خیلی وقته قبله اما امیدوارم پیام من هم خونده بشه و پاسخگو باشید.

خوب من تجربه زیادی درباره سئو ندارم اما سعی کردم مطالب مرتبط بخونم.

یه موضوعی که روش تکرار میشه محتوای غیرتکراری هست و همه جا میگن بهتره همه قسمت ها یونیک باشه.

خوب سوالم اینجاست که من ممکنه صدتا محصول داشته باشم با یه مشخصات و ویژگی اما تنها فرق شون رنگ یا طرح باشه. خوب مثلا اگر توضیحات همه یکی باشه این یعنی محتوای من تکراریه؟ و باید برای هر کدوم توضیحات متفاوت بنویسم؟

یا مثلا برای یکی شون توضیح بنویسم برای بقیه محصولات بخش توضیحات خالی بزارم؟

چه روشی توصیه می کنید؟

لطفا راهنمایی کنید

با سپاس

 

به نظرم شاید این مقاله بهتون کمک بکنه

امروز پیداش کردم

http://www.rahkarenovin.com/article/256/

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 month later...
  • 5 months later...

یک جواب کاملا هوشمندانه و با تجربه کاملا باهات موافقم ، یکی از مثال هایی که باید همه بدونن چرا سایت آمازون جریمه شد به نظر شما توسط گوگل چندین سال پیش ؟ و خسارت چند صد میلیونی خورد!آیا آمازون با اون درآمدش میاد وب مستر کار ضعیف معمولی یا حتی قوی استفاده میکنه؟ جواب کاملا مشخصه که سایت آمازون بهای زیادی به وب مستر کاراش میده و میشه گفت حرفه ای ترین وب مستر کارها که نه تنها قوی هستن بلکه خیلی قوی هستن رو استخدام میکنه ولی با اینحال با این همه نیروی عالی جریمه میشه!! جواب فقط مبهم بودن اسرار و فرمول های فوق العاده و الگوریتم های ناب گوگل است که بیشترین درآمدش از همین راه است و طبق تایید صحبت های شما گوگل هیچ وقت این اسرار رو فاش نمیکند چون منبع درآمدشه و همه این ها تجربه است.

ببینید اساسا و به صورت کلی هیچ کس نمیدونه گوگل از چه متدها و روش هایی برای رتبه بندی سایتها استفاده میکنه ، این چیزایی هم که به عنوان سئو و بهینه سازی مطرح میشه تو سایتهای مختلف و توسط افرارد مختلف یه چیز کاملا تجربی و براساس تجزیه و تحلیل سایتها و رتبه های اونا بدست اومده . مطمئن باشید که گوگل هیچ وقت اسرار و فرمول های فوق العاده خودش رو برای هیچ کسی فاش نمیکنه و اون اطلاعاتی که ما و خیلی های دیگه در این رابطه داریم بیشتر به صورت نسبی هستش . امروز میگن استفاده نمیکنه از تگ کلمات کلیدی ، فردا میان میگن استفاده میکنه ، پس فردا باز حرف عوض میشه . به نظر من سایت اگه درست برنامه نویسی شده باشه و استانداردهای طراحی و چیدمان و کدنویسی توش رعایت شده باشه ، سرعت دسترسی به صفحات در حد مطلوبی باشه و مهم تر از همه مطالب ناب و مهمی توش داشته باشه و در یک کلام برای کاربر سودمند باشه مطمئن باشید در رتبه های بالاتری از گوگل ظاهر میشه . این پیج رنک و سئو و توضیحات متا و غیره هم مهمه ولی نه به اندازه ای که ما رو از مسئله اصلی که همون ایجاد سایتی که برای کاربر مفید باشه نه برای خودمون غافل کنه
متاسفانه تو ایران وبمسترها بیشتر دوست دارن سایت باب طبع اونا باشه ، یعنی چی؟؟ یعنی اینکه برای مثال من به عنوان طراح وقتی یک طرحی رو میزنم واسه مشتری با اصول طراحی و اصول جذب مخاطب و مشتری ، میبینم که مشتری مثلا میگه این قسمت سایت بد شده اینجا رو اینجوری کنی بهتره .در صورتی که شاید اون قسمتی که از نظر مشتری خوب درنیومده شاید بهترین قسمت طراحی باشه . متاسفانه وبمسترهای ما فقط به زیبایی و سود فکر میکنند و نظر خودشون رو به نظر طراح ترجیح میدن و این باعث افت رتبه سایتشون میشه .

وقتی در صدر اهداف یک وبمستر محتوای پویا و یکتا و مفید به جای سود و منفعت مالی قرار بگیره مطمئنا به دنبالش رتبه بالا در موتور جستجو و سود و منفعت مالی رو خواهد دید . مثلا با جستجوی کلمه جامعه مجازی در گوگل چرا فکر میکنید فیس بوک در رتبه اول قرار میگیره ؟؟!!
هم اکنون هزاران سایت مثل فیس بوک در اینترنت فعالیت میکنند و سئوی خیلی از اینا بهتر از فیس بوکه و خیلی از این سایت ها کلمات کلید و توضیحات متاو اینجور چیزا رو بهتر از فیس بوک طراحی کرده اند . چون فیس بوک سودمندتر و حرفه ای تر کار میکنه در صدر قرار میگیره.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...