رفتن به مطلب

سرور هاست ایران یا خارج از ایران؟


پست های پیشنهاد شده

با سلام

دوستان و متخصصین عزیز،

برای پرستاشاپ، سرور های هاستیگ داخل ایران رو پیشنهاد میدین، یا خارج از ایران،

با توجه به اینکه سرورهای ایران قیمتهاشون بسیار بالاتر از خارج از ایران هست، آیا واقعاً ارزش داره؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مثلاً سرورهای نت افراز که سرورهای خارج از ایران هستن در مقایسه با سرورهای میهن وب هاست یا هاست ایران که داخل ایران هستن، برای یه فروشگاه اینترنتی که 2000 قلم کالا داره حدوداً و بیشتر مشتری هاش هم از ایران هستن، کدوم یکی رو پیشنهاد میدین؟

و آیا واقعاً اختلاف قیمتی که هست ارزش داره؟

ضمناً ممنون میشم اگه پیشنهادی بر اساس تخصص و تجربیاتتون هم دارین برای انتخاب ارائه دهنده ی هاست به بنده بدین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان مشورت بدین خواهشاً...

من به خاطر هاست بد کل اطلاعاتم از دست رفته...این بار میخوام هاست جدید رو با تجربیات شما دوستان و مشورت متخصصین این انجمن اشتباه انتخاب نکنم...

 

ممنون میشم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در چنین موردی کسی به صراحت به شما مشاوره یا راهنمایی نمیده ، نه امکانش هست و تضمینش . نت افزار در مقابل میهن وب هاست خیلی بهتره .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 years later...

سلام،

برای اینکه بشه تصمیم درستی گرفت از هاست ایران استفاده کنیم یا هاست خارجی بستگی به یک سری شرایط خواهد داشت که میتونه این شرایط برای هر سایت مجزا باشه.

1. آپتایم و در دسترس بودن

تا پیش از این هاست ایران به دلیل ضعف در دیتاسنتر از کیفیت پایینی برخوردار بود. به طوری که شاید اگر یک میانگین از آپتایم هر دیتاسنتر می‌گرفتید نهایتا با آپتایم 98 درصدی مواجه می‌شدید. اما امروزه و با بهتر شدن این وضعیت تقریبا میتوان گفت دسترسی به سایت برای کاربران از وضعیت بهتری برخوردار است. این عدد در مقایسه با هاست خارج از کشور مثل آلمان، کانادا یا آمریکا، برابر با 99 درصد بوده و به 100 درصد نزدیک‌تر است. دلیل پایین بودن آپتایم سایت نیز می‌تواند به مشکلات سخت افزاری مثل برق، اعمال محدودیت در اینترنت(که در ایران با آن مواجه هستیم و خودتان نیز در جریان هستید)، مشکلات نرم افزاری به دلیل لایسنس و… برگردد.

2. سرعت دسترسی

برای مقایسه هاست ایران یا خارج باید این مورد را از دو نقطه جغرافیایی مختلف بررسی کرد. اگر سرور در داخل ایران باشد مطمئنا دسترسی به آن برای کاربرانی که در داخل کشور هستند، در مقایسه با کاربرانی که خارج از کشور هستند بهتر خواهد بود که یکی از دلایل به وجود آمدن CDN همین است که از بعد مسافت و نقطه جغرافیایی بررسی می‌شود. این مورد برای کشورهای دیگر نیز به همین شکل است. به طور مثال سایت‌های ایرانی بسیار زیادی که هم اکنون روی سرور آلمان میزبانی می‌شوند برای کاربرانی که در آلمان قرار دارند نسبت به کاربرانی که در ایران قرار دارند با سرعت بیشتری در دسترس خواهد بود. در نتیجه استفاده از سروری که در نزدیک‌ترین مکان نسبت به کاربران قرار داشته باشد باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد.

3. امنیت اطلاعات و تاثیر تحریم

حتما شما هم از موضوع از دست رفتن اطلاعات سایت ها روی سرور آلمان یا سرورهای دیتاسنتر دیگر از میزبانی‌های مختلف مطلع هستید. در بیشتر موارد پلیس کشور مذبور وارد عمل شده و با ضبط هارد سرور کلیه اطلاعات سایت های روی سرور را مصادره کرده است که همین مسئله باعث از دست رفتن تلاش شبانه روزی سایت‌ها و حتی خود شرکت هاستینگ شده است. از این نظر هاست ایران انتخاب بهتری در مقایسه هاست خارج است.

4. سئو سایت

از این نظر که آیا سئو هاست ایران بهتر است یا خارج، دیدگاه قطعی وجود ندارد. چرا که در امر سئو سایت از نظر هاستینگ چند مورد زیر دخیل است که هم به کاربران و هم به موتور جستجو برمی‌گردد.

  1. سرعت دسترسی به سایت برای موتور جستجو مهم است. از آنجایی که پینگ اینترنت در ایران برای موتور جستجو ضعیف‌تر است، از دید موتور جستجو سئو هاست خارجی بهتر خواهد بود.
  2. سرعت دسترسی کاربران به سایت بیشتر است. همین موضوع باعث میشود سایت سریعتر لود شده و کاربران زیاد منتظر لود صفحه نباشند. بنابراین درصد بانس ریت سایت(Bounce Rate) بهتر خواهد شد و همین مسئله منجر به تقویت بهتر سئو سایت می‌شود.
  3. گوگل روز به روز در حال هوشمندتر شدن است. بنابراین نمایش نتایج یکسان برای دو کاربر با نمایشگر مختلف، موقعیت مکانی و… به صورت متفاوتی خواهد بود. پس میتوان گفت گوگل به محلی سازی اهمیت می‌دهد. وقتی کاربری که در کشور افغانستان جستجو می‌کند به دلیل قرارگیری در این کشور گوگل نتایجی که مربوط به همان کشور با نام دامنه af. هستند بیشتر اهمیت خواهد داد تا به اینکه نتایج مربوط به ایران با دامنه ir. را نمایش دهد. پس قرارگیری سرور در داخل کشور از دید اینکه بازار هدف کشور ایران است از نظر سئو بهتر است.

5. قیمت هاست

در گذشته اگر تصمیم به خرید هاست ایران یا خارج بود، اگر دو هاست با مشخصات و منابع یکسان را در نظر میگرفتید، خرید هاست ایران هزینه بیش از دو برابر را برای شما داشت. اما امروزه این وضعیت بخاطر نوسانات قیمت دلار و یورو برعکس شده و باعث شده است که از هاست ایران استفاده کنیم.

در طول این 6 ماه همه ما از وضعیت تغییرات نرخ ارز مطلع هستیم که متاسفانه با بیشتر و بیشتر شدن قیمت ارز دیگر استفاده از هاست خارج تفاوت چندانی با هاست ایران از نظر قیمت ندارد. چه بسا حتی از هاست ایران هم بیشتر خواهد شد. این موضوع به دغدغه اصلی کاربران و حتی شرکت‌های هاستینگ تبدیل شده که مشخص نبودن و نبود دید درستی از آینده اقتصادی کشور باعث شده میزبانی‌هایی که در ابتدا به کاربران و در نهایت به کسب و کار خود اهمیت می‌دهند به صورت کلی تصمیم به انتقال سایت‌ها به میزبانی هاست ایران بگیرند.

6. بازار هدف

منظور از بازار هدف در اینجا کاربرانی هستند که از سایت شما بازدید کرده و از خدمات، محصولات یا محتوایی که در سایت خود ارائه می‌دهید استفاده می‌کنند. سهم بیشتر در این مسئله فقط کاربران ایرانی هستند. چرا که از نظر اقتصادی، فرهنگی، زبان و… طوری نیست که از همه کشورها بازدیدکننده داشته باشیم. بنابراین تمرکز روی کاربران ایرانی است که از این دیدگاه استفاده از هاست ایران به دلیل افزایش سرعت دسترسی کاربران به سایت در مقایسه با هاست خارج بهترین انتخاب خواهد بود.

بالاخره هاست ایران یا خارج؟

حالا با توجه به معیارهای بالا اگر موضوع سخت افزار و قیمت را در نظر نگیریم استفاده از هاست خارج بهترین انتخاب است. چرا که دسترسی به سایت از طریق موتورهای جستجو در سطح بالاتری قرار دارد و از آپتایم بالاتر هم برخوردار هستید. اما از نظر اقتصادی در حالت کنونی، استفاده از هاست ایران انتخاب بهتری خواهد بود.

در نهایت موضوع را اگر از نظر سخت افزاری بررسی کنیم می‌توان از یک if و else استفاده کرد. یعنی اگر شرکت هاستینگی وجود داشته باشد که، شرایط سخت افزاری که شامل استفاده از سخت افزار قدرتمند، پینگ بالا، سرعت دستیابی بالاتر به سایت و قرارگیری در بهترین دیتاسنتر ایران را رعایت کرده باشد، مطمئنا استفاده از هاست ایران بهترین انتخاب خواهد بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

دوستان و متخصصین عزیز،

برای پرستاشاپ، سرور های هاستیگ داخل ایران رو پیشنهاد میدین، یا خارج از ایران،

با توجه به اینکه سرورهای ایران قیمتهاشون بسیار بالاتر از خارج از ایران هست، آیا واقعاً ارزش داره؟

باسلام

هاست ایران برای سایت های ایرانی پیشنهاد می شود و هاست خارج هم برای سایت های خارجی

 

اگر برای شما افزایش فروش حائز اهمیت می باشد حتما از هاست ایرانی که با کانفیگ های حرفه ای مختص به سی ام اس سایت شماست استفاده نمایید.

 

در این خصوص در صورتیکه پرسش های بیشتری داشتید میتوانیم بصورت تخصصی و حرفه ای خدمت شما پاسخ هایی ارائه دهیم که تفاوت میان دو سرویس ایران و خارج را برای سایت های ایرانی و خارجی کاملا احساس نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری


  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...