تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در ۱۵/۱۰/۱۳ در پست ها
-
پرداخت نقدی !!؟
gama118 و یک فرد دیگر برای sepehr امتیاز داد
یه ماژول خود پرستا داره معمولا هم نصب هست پیشفرض به اسم تحویل درب منزل که سرویس cod یا همون cash on delivery هستش میتونید اون رو به انتخاب کنید ، توی بخش حامل هم دیگه کاملا دست خودتون هست دیگه ،میتونید رایگان بزارید ، یا پست یا پیک یا هر چیز دیگه ای2 امتیاز -
یکی از سایت های موفق در زمینه راه اندازی شیوه های پرداخت برای فروشگاه های آنلاین سایت اینترنتی Payline.ir است که توانسته فروشگاه های زیادی را به خود جلب کند. با توجه به درخواست های زیاد کاربران و البته درخواست تمدید پشتیبانی ماژول پیلاین توسط تیم پیلاین، نسخه 2 ماژول پیلاین برای پرستاشاپ 1.6 آماده شده و تمام مشکلات آن نیز رفع شده است. با توجه به بازنویسی ماژول تاپیک ماژول پیلاین برای پرستاشاپ 1.4 و 1.5 بسته شد و این تاپیک تاپیک جدید پشتیبانی ماژول پیلاین می باشد. امکانات ماژول پیلاین جدید: سازگاری کامل با نسخه 1.6نمایش شماره تراکنش در بخش مدیریت (در جزئیات سفارش)سازگار با ریال و تومان و تبدیل درست واحد پول به واحد پول مورد استفاده در پیلاین.امکان تست ماژول با فعالسازی حالت تست برای بررسی روند خرید و سازگاری ماژول با فروشگاه شما قبل از عضویت در Paylineامنیت بالا و جلوگیری از پرداخت تقلبی (موارد مشکوک خطای پرداخت ثبت می شوند)امکان پرداخت در حالت خرید مهماننمایش پیام های درست به مشتریرایگان و بدون محدودیت پشتیبانی در انجمن نکات مهم: برای استفاده از این ماژول باید آن را از بخش ماژول ها > پرداخت روی واحد ریال و تومان محدود کنید.وجود ارز ریال ضروری است اما می تواند غیرفعال باشد.نرخ تبدیل ارزها باید صحیح باشد. آموزش مرتبط را در بخش آموزش های انجمن ببینید.این ماژول نیاز به حساب تجاری در سایت Payline و دریافت کد API دارد.تابع curl باید روی سرور شما فعال باشد.آخرین تغییرات: 20/3/94 - نسخه 2.1: بهینه سازی ترجمه جملات ماژول 20/11/93 - نسخه 2.0: سازگاری با پرستاشاپ 1.6 - تغییر ساختار ماژول به ساختار استاندارد [-download-] دانلود آخرین نسخه ماژول درگاه پیلاین: Payline_V2.1_PS1.6.zip نسخه قبلی: Payline_V2.0_PS1.6.zip برای دانلود نسخه های قدیمی کلیک کنید [/-download-] [-info-] لینک گیت هاب برای اطلاع از آخرین تغییرات [/-info-]1 امتیاز
-
قالب رایگان آسمان
reza.azade برای B.A.H.M.A.N امتیاز داد
با سلام خدمت تمامی کاربران پرستاشاپ و دوستداران انجمن آن یکی دو روز وقت آزاد پیدا کردم و این فرصت رو غنیمت شمردم تا یه قالب رایگان ساده و جمع و جور براتون آماده کنم . این قالب اسمش آسمان هست و بسیار ساده طراحی شده ، در واقع این قالب نسخه ای بهینه شده از قالب پیشفرض پرستاشاپ 1.6 می باشد . حتما دوستان زیادی از قالب پیشفرض پرستاشاپ 1.6 خوششون نمیومد و نمیاد ، شاید به دلیل فونت ، رنگ یا گنده بودن آیتم ها و طراحی درشت . سعی شده در این قالب نسبت به قالب پیشفرض از فضا بهتر استفاده گردد و استایل و ظاهر کار نیز بهینه تر گردد . در هر صورت دوستانی که بودجه برای خرید قالب ندارن ، میتونن از این قالب تا زمانی که بودجه مناسب بدست میارن استفاده کنن [-alert-] این قالب با نسخه 1.6.0.6 پرستاشاپ نسخه همین انجمن سازگاری دارد . این قالب رایگان است و پشتیبانی ندارد . تمامی حقوق این قالب برای انجمن ( ipresta.ir ) محفوظ بوده و منتشر کردن آن در انجمن ها یا سایت های دیگر با ذکر منبع ( لینک همین تاپیک ) بلامانع است .[/-alert-] [-download-]sky-prestashop1.6.zip[/-download-]1 امتیاز -
سلام از میان فروشگاه سازهای حال حاضر پرستاشاپ از چند جهت بهتر است. (یک مورد بومی سازی بهتر توسط بروبچه های همین سایت)برای نظر سنجی بجای تومیتو بهتر بود از مجنتو استفاده کنید. چون حداقل مجنتو رقیب بهتر و نزدیک تری برای پرستا است. در مورد اپن کارت هم بعد از پرستا و مجنتو پیشنهاد می شود. در مجموع این که از چه اسکریپتی استفاده کنید یک بخش کوچکی از تجارت الکترونیکی شما است و موارد دیگری هستند که در درجه اول مهم و اولویت دارند.1 امتیاز
-
مشکل فيلد link_rewrite نامعتبر است
danamoradi برای مهدی فلاطون امتیاز داد
سلام دقت کنید توی فیلد نام محصول کاراکتر غیر مجاز وارد نکرده باشید مثلا:نیم فاصله برای من همین مشکل بود یکماه معطل شدم آپدیت کردم به نسخه 1.6.1.1 بازم حل نشد بعدا متوجه شدم این اشتباهم بوده apadatech.ir1 امتیاز -
ورود دوباره به مدیریت سایت بعد هر 10، 15 دقیقه
adminsystem برای ramtin2025 امتیاز داد
سلام گزینه دوم را روی خیر تنظیم کنید موفق باشید1 امتیاز -
ویرایش نام دسته بندی در منو
adminsystem برای ramtin2025 امتیاز داد
سلام یک راه حل اینه که اسم شاخه خانه رو ویرایش کنید و یک نام دلخواه قرار بدید موفق باشید1 امتیاز -
این مشکل تحریمه. با استفاده از سایت whatismyipaddress.com آی پی ات رو چک کن. پروکسی فایر جواب نمیده. حتما از وی پی ان و یا از نرم افزار های Smart Hide Ip استفاده کن. فقط موقع استفاده از این ها سعی کن پرداخت اینترنتی انجام ندی.1 امتیاز
-
کسانی که آرزوی دیجی کالا را دارند
ariafanavari برای puzzelfix امتیاز داد
پردهها برای دیجیکالا بالا میرود فروشگاه برادرانه http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B4.jpg ۱۳۹۳, تیر ۹ دیجی کالا زمینه کاری: فروش آنلاین کالاهای الکترونیک مصرفی نیروی انسانی: ۳۰۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۸۵ تردیدی نیست که دیجیکالا در بازار فعلی کسب و کارهای فناوری فراتر از یک فروشگاه اینترنتی صرف است. وبسایتی که دیگر تنها یک مرجع محتوایی برای ابزار تکنولوژیکی به شمار نمیآید و میتوان آن را یک فروشگاه آنلاین تمامعیار ابزار الکترونیکی محسوب کرد: از لپتاپ، موبایل و دوربین دیجیتال گرفته تا لوازم آشپزخانه، اداری و صوتی تصویری که وجه مشترک همه آنها الکترونیکی بودنشان است. پشت صحنهاش بسیار مفصلتر از جلوی صحنهاش است. ۴۰۰ هزار نفر بازدید در هر روز سرمایه بسیار ارزشمندی برای دیجی کالا بوده تا سرمایهگذاری در بخش فروشگاه اینترنتیاش را سرعت بیشتری ببخشد. یکشبه هم به اینجا نرسیدند؛ از سال ۸۳ نیاز چنین وبسایتی را در وب فارسی احساس کردند و در سال ۸۵ آن را پیادهسازی کردند. در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایهگذاری سرآوا را میپذیرند و جهش معقولی در کسب و کارشان ایجاد میکنند. «توسعه فزاینده» مجموعه، کوتاهترین واژهای است که میتوان برای توصیف هدف مدیران همزاد، جدی و مصمم دیجیکالا در سال ۹۳ استفاده کرد. شرکت در مجموع شامل ۳۰۰ نفر پرسنل است که مدیران آن یعنی حمید و سعید محمدی با قطعیت میگویند:«این تعداد تا پایان سال به ۷۰۰ نفر میرسد.» رسیدن به قلب سایت آسان نیست، قصد دارند در همان هفته با چند فروشگاه خارجی تبادل اطلاعات کنند، بنابراین سرگرم مهمانداری هستند. سعید رحمانی مرد اول سرآوا در سفر است و هماهنگی به درازا میکشد. این همه دشواری برای جوانترین شرکتی که در بخش شرکتگردی پیوست معرفی شده است؟ همانطور که پیشتر هم اشاره شد این سایت و بنیانگذارانش قدیمیترین شرکت جوان در فضای کسب و کار حال حاضر ایران هستند. داستان موفقیت آنها آرزوی انبوه جوانانی است که میخواهند گوگل، مایکروسافت و شاید هم مثل این دو آمازون آینده ایران را بسازند. فرهنگسرای ارسباران نشانه خوبی بود تا بتوان به راحتی ساختمان روبهروی آن را که دیجیکالاییها در آن اقامت داشتند، پیدا کرد. اگر خیلی تهرانگرد باشید، ساختمانی را که بسیاری به اسم اوریفلیم میشناختند، راحت پیدا خواهید کرد؛ اکنون آن ویترین بزرگ شیشهای میزهای خوشساخت بخش خدمات مشتریان و لوگوهای جدید دیجیکالا را نشان میدهد. بخش خدمات و امور مشتریان را که طراحی شیک و زیبایی داشت میشد از خیابان اصلی دید. دم در سعید محمدی را میبینیم که پای آسانسور ایستاده است. برخلاف راهروهای باریک و نیمهتاریک فضای عمومی هیچ دیواری میان کارکنان و مدیران نبود. هر چند اینگونه دیوارهای شیشهای نشان از یک فرهنگ سازمانی مدرن و تا حدودی نشان از ساختار افقی مجموعه دارد اما در عین حال به دلبازتر شدن فضای کاری نیز کمک شایانی میکند. همان برداشت اولیه درست است؛ شرکت قصد دارد ساختار، بازاریابی و حتی هویت بصری خود را بازتعریف کند. حمید هم در اتاق شیشهای به جمع ما اضافه میشود:«شرکت در حال حاضر در دو نقطه از تهران متمرکز است ولی قرار است دفتر سومی هم در چند روز آینده در پارک علم و فناوری شهر پردیس نیز راهاندازی شود.» دفتر مرکزی که هماکنون در آن هستیم و به ساختمان ارسباران معروف است، به کارهای مالی و بازرگانی میپردازد و جلسات مدیریتی در آن برگزار میشود و میتوان حکم راهبر مجموعه دیجیکالا را به آن نسبت داد. دفتر دوم که نام آن مرکز پردازش سفارشات است، در جاده فتح قرار دارد و دفتر سوم هم که نیروهایش قرار است در آیندهای نزدیک به آنجا منتقل شوند، مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد. پراکندگی این سه دفتر از یکدیگر برایمان عجیب به نظر رسید؛ حمید محمدی یکی از دلایل آن را محدودیت پیدا کردن ساختمانی در تهران که بتواند این سه مجموعه را در کنار هم داشته باشد، بیان کرد. کمکم متوجه شدیم مرکز پردازش خدمات، حداقل به لحاظ ابعاد و اندازه باید چیزی فراتر از تصور ذهنی ما باشد که عامل محدودیت، مانع از اختصاص فضایی در مرکز شهر تهران به دیجیکالا شده است. http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B5.jpg به همراه بنیانگذاران دیجیکالا گشت و گذارمان در شرکت را از طبقه اول یعنی بخش خدمات و امور مشتریان شروع میکنیم: جایی که از در شیشهای آن میتوان فرهنگسرای ارسباران را مشاهده کرد. مدرن و پرنور طراحی شده تا مشتری احساس مثبت و راحتی در آن داشته باشد. محمد جهاننما سرپرست این بخش است و با اینکه در حال صحبت با یک مراجعهکننده بود، به استقبال ما آمد و پس از راهنماییهای لازم به مراجعهکننده توضیحات خود را در خصوص این واحد آغاز کرد:«دیجیکالا خدمات پس از فروشی برای کالاهایی که میفروشد ندارد اما مدتزمان هفتروزهای برای خریداران از این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته تا بتوانند کالای خود را اگر ایرادی داشت، تعویض کنند.» این ضمانت میتواند یکی از مهمترین رموز موفقیت دیجیکالا تلقی شود که در واقع میتوان آن را الگویی از آمازون -که بزرگترین خردهفروشی آنلاین در دنیا محسوب میشود- دانست:«در این بخش ۱۴ نفر مشغول به کار هستند که از هشت و نیم صبح تا پنج بعدازظهر به مشتریان پاسخ میدهند و در روز حدود ۱۵ تا ۲۰ مراجعهکننده داریم.» ویترینی را که مشتری به طور مستقیم با آن در تماس است، بسیار هوشمندانه طراحی کردهاند و مشخص است تجربه و تلقی مشتری از مجموعه، برایشان بسیار اهمیت دارد. روی هر کدام از میزها یک رایانه قرار دارد تا در صورت نیاز به مشتری نحوه دسترسی به خدمات آنلاین را آموزش دهند. یک نیمطبقه بالاتر هم میتوان مرکز تماس همین بخش را مشاهده کرد. از راهپلههایی که در بعضی جاها، پلههایش نیز با همدیگر همارتفاع نیست، به طبقه سوم میرویم. «مرجوعات رسیده به حسابداری» تیتر یکی از مستنداتی است که روبهروی یکی از کارکنان این واحد در نرمافزار اکسل باز است. سعی برای بیرون کشیدن آمارهای فروش بیفایده است. سعید به خنده میگوید هیچ کس همه اطلاعات را یکجا در دیجیکالا ندارد! پس از بازدیدی گذرا از طبقه سوم که بخش مالی در آن قرار داشت به طبقه پنجم نقل مکان میکنیم و به اتاق مجید کاظمی، مدیر تامین میرویم تا با او درباره جریان تامین کالا در دیجیکالا صحبت کنیم. جوان است و صدایش پرطنین و بم، و اصلا به چهرهاش نمیآید:«ما در تامین کالاها همکاری استراتژیکی با بزرگان توزیعکننده داریم و هیچ وارداتی نداریم. به علاوه برندها و تامینکنندهها بسیار مایلند کالاهایشان به شکل صحیح و باعزت فروخته شود تا به اعتبار آنها لطمه نخورد و دیجیکالا یکی از بهترین جاهایی است که این خواستهها را تامین میکند.» مرکز تماس و ارتباط با مشتری نیز در طرف دیگر طبقه قرار دارد که در آن حدود ۳۰ نفر در حال پاسخگویی به مشتریان و کاربران دیجیکالا هستند. حمید محمدی مدیرعامل دیجیکالا که در تمامی مراحل بازدید از شرکت در کنار برادر دوقلویش همراه ماست، عنوان میکند مرکز تماسها به ساختمان اپراتور (مرکز پردازش سفارشها) -که به تازگی راهاندازی شده- منتقل خواهد شد:«در روز بیش از هزار تماس با مرکز تماس ما برقرار میشود و البته شماره سفارش به صورت پیامک و ایمیل هم به مشتریان فرستاده میشود.» البته کاربرانی که اقدام به خرید از وبسایت دیجیکالا میکنند، میتوانند به صورت آنلاین از وضعیت کالایی که سفارش دادهاند باخبر شوند و با گزارههایی مثل «در انبار»، «ارسال شد» و… میتوانند بفهمند سفارششان در چه وضعیتی قرار دارد. وقتی به طبقه ششم میرویم، وقت ناهار است و کارکنان برای خوردن غذا، گروه گروه به غذاخوری که در طبقه هفتم قرار دارد، کوچ میکنند. واحد محصول و زیرساخت آیتی شامل دو قسمت میشود؛ یک قسمت که در آن واحد توسعه نرمافزار مستقر است و قسمت دیگر، واحد زیرساخت که روی ارتباطات بین واحدها و ساختمانهای دیجیکالا، دیتاسنتر، کلود و مباحثی از این دست کار میکند. در واقع اینجا خود دیجیکالا به عنوان کالا در نظر گرفته میشود و واحد محصول، کار مربوط به نگهداری و توسعه آن را انجام میدهد. http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B6.jpgمحیط اداری دیجیکالا رضا حمزه، مدیر واحد توسعه نرمافزار فرآیند انتخاب تکنولوژی و طراحی وبسایت را پروسهای طولانی توصیف میکند که بسیار روی آن فکر شده تا به اینجا رسیده است. مشخص است از نظر دیجیکالا هنر اصلا نه در صرف کالا و محتوای همراه آن، بلکه در ویترین مجازیشان نیز نهفته است:«دیجیکالا در سیر بلوغش، نرمافزار خود را هم بالغتر میکند و این نرمافزاری که ما الان داریم، چندین برابر ویرایش قبلی است و فرآیندهای بسیار بیشتری را پوشش میدهد.» در ابتدا با چهار توسعهدهنده نرمافزار شروع کردند و با توجه به اینکه دیجیکالا از حالت استارتآپی خارج و به بلوغ خود نزدیک شده این تعداد به هشت نفر رسیده است اما حمید محمدی که ایستاده نظارهگر تیم خبرنگاری و مدیر بخش توسعه نرمافزاری است، از رسیدن تعداد این تیم به ۵۵ نفر تا پایان سال خبر میدهد. مدیران دیجیکالا به شدت بر جنبههای نرمافزاری و توسعه آن تاکید دارند و به جز در موارد خاص قائل به برونسپاری این بخش به بیرون از سازمان نیستند و معتقدند نگاه دیجیکالایی، فرهنگی است که باید در داخل خود سازمان شکل گیرد. به نقطه اول یعنی طبقه چهارم بازمیگردیم تا با این طبقه که واحدهای بازاریابی، منابع انسانی و مدیریت در آن قرار دارد، بیشتر آشنا شویم. گیتا بیانی، مسوول بخش ارزیابی تجربه مشتریان است و همانطور که از نام سمتش پیداست، در واحدشان تجربه مشتریان را سنجش و در جهت بهبود آن تلاش میکنند:«از لحظهای که مشتری وارد وبسایت میشود تا وقتی که سفارش به دستش برسد، سعی میکنیم هر نکتهای را که بر تجربه آنها به عنوان مشتری تاثیرگذار است، جویا شویم و در جهت بهبود این تجربه گام برداریم و بازخوردهای آن را به مدیریت گزارش دهیم.» در حالی که دیجیکالا در داخل مجموعه روی ارزیابی تجربه مشتریان کار میکند اما در حوزه تحقیقات میدانی هم از شرکتهای متخصص در حوزه تحقیقات بازار استفاده کرده و میکند تا رشد و توسعه این مجموعه را در سال ۹۳ بهتر و موثرتر پیش ببرد:«تحویل به موقع، کیفیت بستهبندی، کیفیت کالا، قیمت و هر فاکتوری را که در فرآیند خرید برای مشتریان مهم است، بررسی میکنیم و سعی میکنیم با پنج درصد از مشتریان تماس بگیریم تا بتوانیم برآیند مناسبی از نظر آنها داشته باشیم و نتیجتا در ارائه خدمات موفقتر عمل کنیم.» به طور حتم در کنار فاکتور تحویل کالا، قیمت از دیگر عوامل مهم در تشویق کاربران اینترنت به خرید آنلاین به شمار میرود و سعید محمدی باور دارد قیمتهای دیجیکالا بهترین قیمت در بازار است:«خیلی محکم و قاطع بگویم که قیمتهای دیجیکالا در شرایط برابر، بهترین قیمت در بازار است. وقتی میگویم شرایط یکسان منظورم این است که دیجیکالا هیچ کالای بدون گارانتی، قاچاق و غیرسلامتی نمیفروشد چون معتقدیم مشتری از این قضیه لطمه خواهد دید و در مجموع کالاهایی که در دیجیکالا برای فروش موجود است، در رده قیمتی، پایینتر از متوسط و کف بازار قرار دارد و به عبارت بهتر کالاهایی با کف قیمت و پایینتر از متوسط، بیشترین فراوانی را در میان کالاهای ما دارد.» اعتماد مشتری به یک مجموعه از مهمترین رموز موفقیت هر کسب و کاری است. نکتهای که گیتا بیانی به عنوان مسوول بخش ارزیابی تجربه مشتریان، بسیار با آن مواجه شده است:«جالب است خیلی از مشتریان وفادار ما هستند که اصلا وقتی نظرشان را درباره قیمتها میپرسیم، میگویند ما به خاطر اعتمادی که به دیجیکالا داریم قیمتها را چک نمیکنیم و مستقیما میآییم از دیجیکالا خرید میکنیم.» http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B7.jpgمشتری مداری دیجیکالا وقتی به واحد محصول سر زدیم، وقت ناهار بود و نتیجتا نتوانستیم با مدیر آن بخش یعنی فاطمه کروبی درباره موبایل اپلیکیشن دیجیکالا صحبت کنیم. خوشرو و خوشبیان است و ادعا میکند دیجیکالا یکی از اولین شرکتهایی است که در ایران به صورت جدی در مورد «تجربه کاربری» کار میکند: «نزدیک ۱۰ ماه است ما تیم «تجربه کاربری» در دیجیکالا داریم که با توجه به فعالیت خودم در این حوزه به جرات میتوانم بگویم اولین شرکتی هستیم که در محیط آنلاین یعنی وب، روی این موضوع کار میکنیم.» تحقیقات بسیار گسترده این تیم به جهت افزایش کیفیت تجربه کاربری منجر به تعریف دو فاز برای این گروه شد که در فاز اول با هدف قرار دادن کاربرهایی که در جامعه هدف دیجیکالا قرار دادند، تلاش شده است وبسایت، کاربرپسندتر شود و کاربران احساس بهتری در کار کردن با آن داشته باشند؛ فاز دوم به اپلیکیشن موبایل اختصاص یافته است:«الان تقریبا فاز مطالعات و طراحی موبایل اپلیکیشنمان به پایان رسیده و داریم پیادهسازی آن را شروع میکنیم؛ برنامهمان این است که در ابتدا این کار را روی سیستمعاملهای اندروید و آیاواس برای موبایل و تبلت در سایزهای متنوع انجام دهیم.» برای یک سفر درونشهری به حوالی جاده قدیم کرج، جایی که مرکز پردازش سفارشهای دیجیکالا در آن مستقر است، آماده میشویم. قبل از خروج از ساختمان مرکزی در حالی که برادران محمدی در حال آماده شدن برای این سفر درونشهری بودند، سری به اتاق آنها میزنیم. اتاقی با دیوارهای شیشهای که نشان میداد مدیران دیجیکالا خود را از بدنه مجموعه میدانند و تمایل دارند فرهنگ استارتآپی دیجیکالا را کماکان در شرکت زنده نگه دارند. تندیس چهارمین جشنواره فاوا و تندیس وبسایت برتر در پنجمین جشنواره وب ایران در بهمن ۹۱ بخشی از تندیسهایی بود که در آنجا قرار داشت و توجه را جلب میکرد که گوشهای از موفقیتهای این مجموعه را در سالهای اخیر نشان میدهد. هر چند بزرگترین موفقیت آنها موفقیت در به سرانجام رساندن یک استارتآپ در فضای کاهنده آیتی ایران است؛ فضایی که به نظر میرسد در سال ۹۳ و پس از روی کار آمدن دولت جدید رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است. اتومبیلهایشان را برای رفتن به مرکز پردازش سفارشهای دیجیکالا روشن میکنند و بهرغم اینکه چهرههایشان شبیه به یکدیگر است اما اتومبیلهایشان تفاوتهای عمدهای دارد. در این زمان کمی فرصت پیدا میکنیم از حمید محمدی درباره پیشینه دیجیکالا و خودش بشنویم:«کارشناسی مهندسی صنایع را از دانشگاه خواجه نصیر و کارشناسی ارشد را در رشته امبیای با گرایش بازاریابی از علم و صنعت گرفتم و پس از چندین سال کار کردن در بازار کار ایده دیجیکالا را به اتفاق برادرم در سال ۸۵ اجرایی کردیم.» امکان ندارد در بدو ورود به انبار دیجیکالا شگفتزده نشوید. محیطی که وارد آن شدیم چه به لحاظ کیفی و چه کمی بسیار فراتر از تصورم بود. محیطی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع که در آن سولهای به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته شده بود. در قسمت ورودی نگهبانهایی خوشپوش و نونوار پذیرای ما بودند و در قسمت راست اتاقی تعبیه شده بود که کمدهای بسیار منظمی در آن وجود داشت و مخصوص کارکنان بود. در این ساختمان هم خبری از دیوار نیست و شیشهها حائل میان اتاقهای مختلف هستند. سوله یک ورودی و یک خروجی اصلی دارد. دو در بزرگ که یکی در سمت راست مربوط به آوردن بار است و دیگری که پیکها، کامیونتهای پست و تیپاکس در آنجا محصولات را بارگیری میکنند تا به دست مشتریان برسانند. یک در هم در وسط مجموعه قرار دارد که کارکنان بیشتر از آنجا ورود و خروج میکنند. http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B8.jpg جایی در مقابل غلتکها، کالاها و قفسههای متعدد سعید مختصری از روند شکلگیری سفارش و تامین کالا را برایمان بیان میکند:«پس از مشخص شدن طبقهبندی کالاها، فهرست کالاها از بازاریابی به واحد بازرگانی میرود و پس از مذاکره با عرضهکنندهها و تامینکنندهها کالاهای توافقشده خریداری میشوند و به انبار که اینجا باشد، تحویل داده میشود. پس از ثبت در سیستم نرمافزاری برای هر محصول بارکد و شماره سریال مخصوص تولید میشود و با توجه به اندازه و سایز آن در محل مناسبی از انبار قرار میگیرد. پس از آمدن سفارش به وسیله نرمافزارهای ویژه انبارداری صورت کالاها برداشته میشود و بعد از بستهبندی و با توجه به نشانی سفارشدهنده مشخص میشود که محصول از چه طریقی به مشتری رسانده شود.» پس از خوردن یک چای در اتاق کنفرانس با مهدی رضایی همراه شدیم تا بتوانیم فرآیندها را به صورت تصویری با گفتههای محمدی تطبیق دهیم. رضایی را در ساختمان ارسباران هم رویت کرده بودیم ولی وقتی او را در مرکز پردازش دیدیم متوجه شدیم به عنوان مدیر این بخش، وظیفه سنگینی بر دوشش است: «در این مرکز پنج هزار متر فضای انبار داریم و در مجموع، حدود هزار متر فضای اداری وجود دارد. هر کالا یک شماره سریال مختص به خود میگیرد و پس از مشخص شدن سفارش به بخش بستهبندی میرود تا به نشانی مورد نظر فرستاده شود.» بستهبندیهای شهرستان و تهران کاملا با هم متفاوت است و ۶۰ موتورسوار به طور مستقیم با دیجیکالا برای پوشش مناطق مختلف تهران کار میکنند که لجستیک دیجیکالا را تشکیل میدهند:«به دلیل اینکه برای سفارشهای شهرستان مسیر طولانیتر است، در نتیجه احتمال آسیب محصولات هم بیشتر است و به خاطر همین برای سفارشهای مربوط به شهرستانها از بستهبندی محکمتری استفاده میکنیم.» کالاهای حجیم و کوچکتر به شکل منظمی از یکدیگر مجزا شدهاند و میتوان با تابلوهای بزرگ رنگی که هر بخشی را مشخص کردهاند، به راحتی فهمید هر یک از گروهها مشغول انجام چه کاری هستند. در مجموع به صورت همزمان همیشه دستکم ۲۰ هزار کالا در انبار وجود دارد که ۱۰ هزار عدد از آن کالاها در حال گردش است. عمده کارها به شکل مکانیزه انجام میشود و نقالهای که دو طرف کارخانه را به شکل طولی به هم وصل میکند، کار جابهجایی کالاها را انجام میدهد. پس از بازدید از فرآیند سفارش و تامین کالا، رستوران خوشرنگ و دیوارهای شیشهای مجموعه را هم از نظر میگذرانیم تا به یکی از مهمترین سرمایههای دیجیکالا که حکم قلب را برای آنها دارد، نزدیک شویم: واحد تولید محتوا. http://peivast.com/wp-content/uploads/2014/06/039-056-B9.jpg از جالبترین ویژگیهای این ساختمان قرارگیری دو بخش اپراتوری و تولید محتوا در کنار یکدیگر است. قبل از اینکه به این بخش از دیجیکالا بیاییم از برادران محمدی شنیدیم واحد تولید محتوا هم در کنار اپراتور قرار دارد و به نظرم رسید آنجا فضای مناسبی برای تولید محتوا و تحریریه نباشد ولی وقتی وارد ساختمان شدیم و محیط کاری آنها را دیدیم، حقیقتا حیرتزده شدیم؛ فضایی بسیار منظم، شیک و تمیز و در نزدیکترین نقطه به محصولات جدید که امکان واکاوی بیشتری برای نویسندگان و عکاسان دیجیکالا نیز مهیا میکند، اتفاقا دلیل اصلی حضور واحد محتوا هم در اینجا همین دسترسی راحتتر و بیشتر آنها به کالاهاست. هر چند دو بخش اپراتور و محتوا به طور قطع دارای دو فرهنگ سازمانی متفاوت هستند اما با طراحی خوبی که انجام شده بود، به نظر میرسد این مقوله مشکلی برای کارکنان و مجموعه ایجاد نمیکند. تمام محتوایی که در وبسایت دیجیکالا درباره محصولات وجود دارد، حاصل تلاش این واحد است. واحد تولید محتوا شامل دو قسمت میشود؛ یکی تولید محتوای نوشتاری و دیگری استودیو که کارهای مربوط به عکاسی و تولید فیلم برای دیجیکالا تیوی را انجام میدهد. در مجموع تعداد آنها ۲۱ نفر است که ۱۴ نفر از آنها در قسمت تحریریه و هفت نفر هم در قسمت استودیو به کارهای عکاسی و گرافیک مشغول هستند. برای کالاها و حتی بعضا برندهای مختلف وظایف دستهبندی شده و مشخص است چه کسی، باید زحمت نوشتن چه کالا یا چه برندی را بکشد. با شهروز چُرَکچی و فرهنگ حشمتی در تحریریه بیشتر آشنا میشویم. البته سعی میکنیم مزاحم آنها در محیط کارشان نشویم و در نتیجه به پیشنهاد برادران محمدی دوباره به اتاق کنفرانس نقل مکان میکنیم و گپ کوتاهی با آنها میزنیم. در حضور مدیرانشان بسیار راحت هستند و فرهنگ حشمتی شوخطبعی بیشتری دارد و زبان بدنش هم بر تاثیر بیشتر این شوخمزاجی میافزاید:«ما سعی میکنیم در مورد محصولات نهایت انصاف را به خرج دهیم و مشخصا حساسیتمان در مورد محصولات گرانقیمت در نوشتن بسیار بیشتر است و تلاش میکنیم آنها را بیشتر به چالش بکشیم، چرا که مشتری میخواهد هزینه زیادی برای این نوع محصولات بپردازد و محق است درباره آنها بیشتر و دقیقتر و در عین حال منتقدانهتر بخواند و بداند.» شهروز چرکچی خوشصحبت است و در حین صحبت با ما لبخند از لبانش جدا نمیشود و از نوشتن درباره محصولات مختلف و سختی و آسانی آنها میگوید:«مثلا اینکه در مورد آخرین مدل گوشی سامسونگ بنویسی کار سختی نیست اما نوشتن در مورد محصولات ساده و بدیهی کار بسیار سختی است. برای مثال نوشتن درباره یک اتوی مو یا یک کیف موبایل کار بسیار مشکلی است و محصولات هر چه سادهتر باشند نوشتن در خصوص آنها سختتر میشود، چون عملا چیزی وجود ندارد که درباره آنها بنویسیم.» از نوشتن درباره اتوی مو و کیف موبایل برایمان گفتند تا نوشتن درباره یخچال و لباسشویی:«بعضا نمیتوانیم عکس برخی از این محصولات را حتی در وبسایت شرکتهای تولیدکننده مثل الجی بیابیم و گاهی اوقات پس از واکاوی محصول متوجه میشویم آنچه در وبسایت آنها نوشته شده با واقعیت جور درنمیآید؛ این هم برخی از چالشهای ما در نوشتن برای محصولات مختلف است.» درسهایی از دیجیکالا و درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آن، برای استارتاپها http://www.khoshfekri.com/wp-content/upload/2014/03/lessons-from-Digikala-success-for-startups-khoshfekri1.jpg دریافت فایل اجرای صوتی: ۱۲ دقیقه — ۸ مگابایت خبری که برای اولین در وبنا منتشر شده بود، را بازنشر کردم که به سرعت توجه زیادی از دوستان را در فیسبوک و توییتر به خود جلب کرد. محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجیکالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجیکالا را برای اولین بار اعلام کرده است. او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰!) این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد. رموز موفقیت دیجیکالا: یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجیکالا از لحاظ فنی، ۲ ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند. اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند. چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید. درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن به نظر من، استارتاپی ها باید دیجیکالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال ۱۳۸۵) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددیفنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست. آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است. به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است. به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و ۱۰ سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! » اعتماد، اعتماد، اعتماد: شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجیکالا بخصوص در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است. خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و سپس خریداری کنند. با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است. کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است. عدم وجود رقیب خارجی: وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟! جالب است بدانید آمازون در سال ۲۰۱۲ هر ثانیه بیش از ۳۰۰ آیتم می فروخته است. درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجیکالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند. ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد. برهم زدن بازارها (Disruption) : دیجیکالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجیکالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کماش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجیکالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایینتر است. دیجیکالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست. نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال ۱۹۹۵ لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض ۲ سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد. پیام و اثرگذاری انتشار این خبر: یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد. به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت. کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟ تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجیکالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهرانکالا و … اشاره کرد. شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند. در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همهچیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان ۳ تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد: تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکیارائه گارانتی اختصاصی خودرابط کاربری جذابتر و تلاش مداوم برای بهتر کردنتمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند. آینده دیجیکالا: دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را در این شرکت استخدام کند. امیدوارم این سرعتِ پرشتاب، روح صمیمی، چابک و منعطف دیجی کالا را تضعیف نکند و بتواند بیش از پیش اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. همچنین امیدواریم اخبار موفقیت های دیگر کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر بشنویم. موفقیت دیجیکالا، و امثال آن، می تواند بر موفقیت و موقعیت فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.1 امتیاز -
نصب و کار با ماژول پشتیبانی آنلاین لایو زیلا
mamadj برای saeidghodrati امتیاز داد
نصب و استفاده از LiveZilla برای نصب برنامه پشتیبانی livezilla این مراحل را طی کن نرم افزار را دانلود کنید نسخه پیشنهادی 3.3.2.2 و روی کامپیوتر نصب کنید بعد از اینکه برنامه را نصب کردی در اولین مرتبه اجرای نرم افزار با یک پنجره مواجه میشی که از این پنجره گزینه server admin را انتخاب میکنی بعدش گزینه create new livezilla server را انتخاب میکنی در پنجره بعد یوزر و پسورد برای ورود به نرم افزار و بقیه مشخصات را وارد کن و روی نکست کلیک کن در پنجره بعد دسته بندی پشتیبانی ایجاد میکنی اینها در قسمتی که که بازدید کننده سایت میخواد وارد پشتیبانی بشه انتخاب میکنه خب این قسمت را هم پر میکنی و نکست را میزنی در پنجره بعد میتونید فایلهارو از نرم افزار استخراج کنید درسیستم کپی کنید و خودتون آپلود کنید این گزینه extract livezilla server files to local system را میزنی و مسیر را که توی یکی از پوشه های مجازی ساز انتخاب و فایل ها را اکسترکت میکنی اما اگر برای استفاده از اف تی پی خود نرم افزار گزینه ftp upload را انتخاب کنید در پنجره ای که میاد باید اطلاعات مربوط به اف تی پی سایت را وارد کنی که همون اطلاعات ورود به سایتت هست قسمت مربوط به port را تغییر نده در قسمت folder هم پوشه ای که میخواهی اونجا نصب بشه را انتخاب میکنیو در نهایت گزینه start را میزنی تا فایل ها به روی سرور آپلود بشه این مرحله شاید حدود 5 دقیقه یا بیشتر بستگی به سرعت اینترنتت داره طول میکشه بعد از اینکه فایل ها آپلود شد در پنجره بعدی آدرس محل نصب روی سرور را میزنی و نکست پنجره ای با نام data manamentge باز میشه که توی قسمت ها SHOW SQL DUMP کلیک میکنی و نوشته های مربوطه را کپی میکنی و وارد phpmyadmin سایتت میشی و یک دیتابیس میسازی در قسمت sql query وارد میکنی و گزینه go را میزنی . البته میتونبد به صورت دستی دیتابیس رو بسازید و و فقط اطلاعات مربوط به اونو اینجا وارد کنید خب حالا دوباره به نرم افزار برمیگردی و گزینه های مربوط به دیتابیس را وارد میکنی بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردی گزینه validated را تیک میزنی بعد هم نکست را میزنی که پیغام wizard completed نمایان میشه یعنی مراحل اولیه تمام شد . گزینه finished را میزنی و پنجره ی سایت در اکسپلورر باز میشه و آدرس قسمت پشتیبانی باز میشه اگر اتوماتیک باز نشد کافیه محل نصب را در اسکپلورر وارد کنید . حالا نوبت دانلود تنظیمات و کانفیگ مربوط به نرم افزار میرسه ابتدا گزینه add server profile را میزنی یک پنجره پاپ آپ باز میشه گزینه add server را انتخاب میکنی و ارسال به برنامه livezilla را انتخاب میکنی بعد از نشان دادن پیغام اضافه شدن سرور , وارد محیط نرم افزار میشه و پنجره مربوط به ورود یوزر و پسورد باز میشه همون یوزر و پسوردی که در پنجره اول وارد کردی را وارد کن و login را بزن بعد از یک صدا شبیه به صدای لوگین به یاهو مسنجر وارد نرم افزار میشه و یک پرچم در پایین نرم افزار ایجاد میشه و تمام حالا هر یوزری که وارد قسمت پشتیبانی بشه و شما هم نرم افزار را در حالت اجرا روی کامپیوتر داشته باشی با یک صدای شبیه به زنگ تلفن خبر میده و یک پیغام در پایین ویندوز کنار ساعت سیستم نشون میده خب حالا وارد محیط نرم افزار میشی و از قسمت users که همه مشتریهای آنلاین را نشون میده کسی که منتظر پشتیبانی است را انتخاب میکنی و accept request را میزنی خب چت آنلاین شروع شد حالا همزمان که پنجره داخل نرم افزار شما تغییر کرد پنجره مربوط به یوزر در داخل اینترنت اکسپلوررش تغییر میکنه و محیط نوشتار باز میشه در ضمن برای قرار دادن کد نرم افزار در سایت باید داخل روی ایکن نرم افزار در دسکتاپ LiveZilla Server Admin کلیک کنید و اخرین گزینه link generator رو انتخاب كنيد و لينك مورد نظر رو داخل سایت خود قرار دهید سوالي داشتي بپرسید1 امتیاز