amirrzd ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 سلام من قبل از هر چیزی تشکر میکنم از زحمات همهی کسانی که پرستاشاپ فارسی رو برای ما فراهم کردند. انتقادی که میخوام بکنم در جهت پیشرفت و سازنده است و انتقاد به شخص نیست. موضوع اول انتقاد: نحوه پاسخگویی به مشکلات موضوع اینه که من به هر مشکلی برخوردم (طبق عادت) اول همیشه جستجو میکنم و حتی تا صفحه سوم و چهارم (گوگل) هم میرم و (اکثر مواقع) هر تاپیک رو که باز میکنم جوابهای اول و دوم و سوم به شخصی که سوال براش پیش اومده اینه: «لطفاً جستجو کنید قبل از سوال. در انجمن یا بازارچه جوابش هست.» من دفعات اول جستجو کردم و متاسفانه همهی تاپیک همین طوری پاسخ داده شده. در نهایت در صورت پافشاری شخص سوال کننده ادمینها و یا کسانی که آشنایی دارن با مشکل پاسخش رو دادند و خیلی تیکه تیکه و ناقص. (البته نه همیشه بلکه اکثر مواقع). موضوع دوم انتقاد: رها کردن تاپیک توسط کاربر اشخاصی که سوال میکنند و پاسخ دریافت میکنند و مشکلشون حل میشه تاپیکی که ایجاد کردند رو رها میکنند. این یه ایراد بزرگی داره که اگر شخص دیگهای به این مشکل بربخوره نمیدونه اون پاسخی که به مشکل داده شده چارهی کار هست و میتونه اعتماد کنه یا اینکه باید به جستجو ادامه بده و اگر چندین جواب مشابه پیدا کرد اون اقدام رو انجام بده. شما خودتون ممکنه در موقع برخورد به یک مشکل به همین تاپیک های رها شده برخورد کنید. در صورتی که شخص ایجاد کننده اش راه حل نهایی رو نوشته باشه و تاپیک به «حل شد» تغییر پیدا کنه، خیلی راحت تر و سریع تر میتونید مشکل رو حل کنید و انجمن خیلی کارآمد تر و محبوب تر و کاربرپسند تر خواهد شد. پیشنهاد برای موضوع اول:1-لطفاً بعد از ارائه راهکار «جستجو» لینک تاپیکی که مشکل مشابه رو مطرح کرده و راه حل توش وجود داره رو قرار بدید.2-جستجوی سایت رو قویتر کنید تا به جای پنج صفحه تاپیک مشابه حل نشده حداقل در سه تا لینک اول تاپیک با راه حل در جستجو ظاهر بشه.3-از اعضا و کاربران کمک بخواید تا در این زمینه کمک کنند. (ما از شما انتظار نداریم برای سرویس رایگان بیش از حد زحمت بکشید.) پیشنهاد برای موضوع دوم:کاربران راه حل نهایی هر مشکل اشون رو در پاسخی به همون تاپیک قرار بدند و وضعیت تاپیک به حل شد تغییر پیدا کنه. یک انجمن بینظیر در این زمینه میتونم نام ببرم. stackoverflow. موتور جستجوی قوی. اعضای فعال. سیستم طرح سوال قوی. استفاده از تگ در ایجاد تاپیک. وجود قابلیت انتخاب یک پاسخ به عنوان راه حل. یک موضوع دیگه هم اینکه فقط وقتی کارمون گیر میکنه به انجمن مراجعه نکنیم. توی اوقات بیکاری هر چند کم میتونیم یک ربع نیم ساعت وقت بذاریم و سوالات رو یک نگاهی بندازیم و اگر راه حلشون رو میدونیم به کاربران دیگه ارائه بدیم تا خودمون هم از این اتفاق بتونیم بهره ببریم. با تشکر از همهی ادمینها و کاربرانی که این تاپیک رو خوندند. اگر نظر و انتقاد و پیشنهادی دارید شما هم مطرح کنید تا بتونیم انجمن کارآمدی داشته باشیم. نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
B.A.H.M.A.N ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 حرفای شما درسته اما مسلما نمیتونید روی کاربران برای همکاری حساب کنید ، چون هیچ کس اینکارو نخواهد کرد ، هر کسی وقتی سوالی داره میاد به انجمن و یا مشکلش حل میشه و انجمن رو ترک میکنه یا حل نمیشه و یه فحشی میده و باز هم انجمن رو ترک میکنه . ( خودتون رو نیگا نکنید اکثر کاربران اینشکلی هستند ) اگه یه چند تا کاربر مثل شما بود که هم سوال پاسخ میداد هم سوال پاسخ میگرفت که تمام مشکلات حل میشد . اما فعلا اینا فقط یه رویاست تا زمانی که فرهنگ استفاده از انجمن و معنی واقعی انجمن تو ایران درک نشده ، وضعیت همینیه که هست . ما 7000 تا کاربر داریم که اگه نیم درصد این کاربرا همکاری کنن میشه 300 نفر ، 300 نفر هر کدوم اگه 5 دقیقه وقت بذارن و یه سوال از کاربران دیگه رو پاسخ بدن هر یکماه ! یعنی هر روز 10 سوال توسط کاربرا تو انجمن پاسخ داده میشه و ده سوال هم مدیرا سعی میکنن جواب بدن ، و فکر نمیکنم اینجوری هیچ سوالی بی پاسخ بمونه . نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
amirrzd ارسال شده در مرداد 29، 2015 مالک گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 حرفای شما درسته اما مسلما نمیتونید روی کاربران برای همکاری حساب کنید ، چون هیچ کس اینکارو نخواهد کرد ، هر کسی وقتی سوالی داره میاد به انجمن و یا مشکلش حل میشه و انجمن رو ترک میکنه یا حل نمیشه و یه فحشی میده و باز هم انجمن رو ترک میکنه . ( خودتون رو نیگا نکنید اکثر کاربران اینشکلی هستند ) اگه یه چند تا کاربر مثل شما بود که هم سوال پاسخ میداد هم سوال پاسخ میگرفت که تمام مشکلات حل میشد . اما فعلا اینا فقط یه رویاست تا زمانی که فرهنگ استفاده از انجمن و معنی واقعی انجمن تو ایران درک نشده ، وضعیت همینیه که هست . ما 7000 تا کاربر داریم که اگه نیم درصد این کاربرا همکاری کنن میشه 300 نفر ، 300 نفر هر کدوم اگه 5 دقیقه وقت بذارن و یه سوال از کاربران دیگه رو پاسخ بدن هر یکماه ! یعنی هر روز 10 سوال توسط کاربرا تو انجمن پاسخ داده میشه و ده سوال هم مدیرا سعی میکنن جواب بدن ، و فکر نمیکنم اینجوری هیچ سوالی بی پاسخ بمونه .درسته. اما در مورد مشکل اول چی؟ من الان خودم یه سری مشکل دارم که تا صفحه 5 جستجو رفتم تا تونستم جواب مشکل رو پیدا کنم. تاپیکهای آموزش خیلی کم اند یا دسترسی بهشون سخته. من به غیر از نصب روی لوکال آموزش جامع دیگه ای اگر خواستم خیلی سخت پیداش کردم. این باعث نارضایتی و عدم همکاری کاربرا میشه به هر حال. و اونام اینجا رو رها میکنن سریع. نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
mehranjo ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 منم با حرف دوستمون در مورد این که جستجو واقعا تو انجمن سخته موافقم چون اکثرا به تاپیکهایی برخورد میکنیم که 2 یا سه پست بیشتر ندارن . یکی پست اول که سوال استارتر هست و پستای بعدی لطفا قبل از ایجاد تاپیک جستجو نمایید . گاهی حتی منی که در روز بیشتر از 20 مرتبه انجمنو چک میکنم و تقریبا تمام تاپیک ها را از یکسال پیش تا الان دنبال میکردم با اینکه تقریبا میدونم چه عبارتهایی رو جستجو کنم . موقع جستجو با مشکل روبرو میشم حالا تصور کنید کاربری برای اولین بار میاد انجمن و با این جواب روبرو نیشه که جستجو کنید ...... نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
admin ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 ابتدا واقعا تشکر میکنم از این انتقادهای سازندهحرف شما دوستان کاملا منطقی و صحیح هستاین رو باید بگم که نسخه جدید انجمن در راستای برنامه همسان سازی سایت هامون در حال آماده سازی است و به زودی رونمایی خواهد شددر این نسخه جدید هم جستجو هم ظاهر هم امکانات و هم حتی سیستم تغییر کرده و بهینه شده نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
amirjani ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 سلام من خودم تو یکی از فرومهای تقریبا بزرگ سابقه همکاری داشتم و با مشکلاتی که فرومها دارن تا حد زیادی آشنا هستمبعضی فرومها موضوعات جالبی دارن و بنابراین انگیزه برای جلب مشارکت بالاستمثلا من تو انجمن ماهیان زینتی یه فروم فعالیت داشتمبحثیه که هرکسی که ماهی داشته باشه و به مشکل بخوره و بیاد تو اون فروم کم کم شروع میکنه به فعالیت کردن و لذت بردناما خوب محیط اینجا بیشتر کاریه و خشک و بنابراین هر کاربری برای فعالیت ترغیب نمیشهضمن اینکه معمولا کاربرای این فروم فروشگاه دار هستن و اینقدر مشغله دارن که... بهرحال میخواستم یه پیشنهادی بدم که شاید یه روزی عملی بشه اینجا تو فروم ما مباحث دسته بندی بود و بخشی هم بود به اسم پرسش و پاسخمثلا در رابطه با اینجا میشه این کار رو کرد که ماژولها دسته بندی بشنماژولهای محصول، حمل، آمار و ...بعد تو هر بخش آموزش اصلی اون ماژول قرار بگیرهمثلا آموزش کار با ماژول اسلایدرزیرش هم یه سری مشکلات و راه حل های عمومیو تاپیک قفل بشهکاربر تازه وارد میاد و اصل کار رو متوجه میشهحالا یه بخش هم به عنوان پرسش و پاسخ متفرقه تو همون انجمن وجود داشته باشههمه کاربرا سوالاتشون رو بپرسنبا اینکار اولا تاپیک اصلی میتونه خیلی مفید باشهدوما بجای ایجاد 2000 تا تاپیک درهم برهم 1 تاپیک داریم با مثلا 1000 صفحه مطلب که تازه همین تاپیک رو میشه روش مدیریت داشت و اجازه نداد الکی بزرگ بشهو میشه مسائلی که به نظر مهم میاد و چند بار پرسیده میشه رو از تاپیک پرسش و پاسخ انتقال داد به تاپیک آموزش و بعدا کاربرها رو لینک داد به اون تاپیک این کاری بود که ما تو اون فروم میکردیم و اتفاقا خیلی خوب جواب گرفتیم و دسته بندیها کاربر رو سردرگم نمیکردالان واقعا من میخوام اینجا یه سوال بپرسم خودم میمونم که سوالم رو کجا باید مطرح کنم به هر حال لازمه از مدیرای عزیز انجمن که واقعا دست تنها و بدون پشتیبان پاسخگوی بقیه دوستان هستن تشکر کنم نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
amirrzd ارسال شده در مرداد 29، 2015 مالک گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 مثلا در رابطه با اینجا میشه این کار رو کرد که ماژولها دسته بندی بشنماژولهای محصول، حمل، آمار و ...بعد تو هر بخش آموزش اصلی اون ماژول قرار بگیرهمثلا آموزش کار با ماژول اسلایدرزیرش هم یه سری مشکلات و راه حل های عمومیو تاپیک قفل بشهکاربر تازه وارد میاد و اصل کار رو متوجه میشهحالا یه بخش هم به عنوان پرسش و پاسخ متفرقه تو همون انجمن وجود داشته باشههمه کاربرا سوالاتشون رو بپرسنبا اینکار اولا تاپیک اصلی میتونه خیلی مفید باشهدوما بجای ایجاد 2000 تا تاپیک درهم برهم 1 تاپیک داریم با مثلا 1000 صفحه مطلب که تازه همین تاپیک رو میشه روش مدیریت داشت و اجازه نداد الکی بزرگ بشهو میشه مسائلی که به نظر مهم میاد و چند بار پرسیده میشه رو از تاپیک پرسش و پاسخ انتقال داد به تاپیک آموزش و بعدا کاربرها رو لینک داد به اون تاپیک دقیقا این پترن خوبی برای فروم هست. ایدهی واقعا خوبی. اکثر انجمنها از این مدل استفاده میکنند. بخش بندیوجود آموزش مربوط به اون بخشسوالات متداول اون بخشو زیر این ها سوالات کاربرا. نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
B.A.H.M.A.N ارسال شده در مرداد 29، 2015 گزارش Share ارسال شده در مرداد 29، 2015 دقیقا این پترن خوبی برای فروم هست. ایدهی واقعا خوبی. اکثر انجمنها از این مدل استفاده میکنند. بخش بندیوجود آموزش مربوط به اون بخشسوالات متداول اون بخشو زیر این ها سوالات کاربرا.از پیشنهادات دوستان تشکر میکنیم ، حتما این موارد لحاظ خواهد شد ، به محض تغییر اسکریپت انجمن و انتقال به انجمن ساز بهتر ، این موارد رو انجام خواهیم داد . نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
SWAG ارسال شده در شهریور 6، 2015 گزارش Share ارسال شده در شهریور 6، 2015 خیلی از گفتنی ها رو دوستان گفتن، و همچنان هم جای صحبت وجود داره. ۲ مورد هم که به نظر بنده اومد. اول استفاده از پلتفرم های پرسش و پاسخ (Q&A) مانند Question2Answer.نمونه های پارسی موفق هم کم نیست و نشون داده که جواب میده. دوم سیستم "امتیاز دهی و دست آورد" و "رتبه بندی" کارآمد کاربرهااین موارد هم میتونه روی فعالیت اعضا، مخصوصا اعضا جدید، تاثیرگذار باشه. و البته از طرفی از اسپم هم جلوگیری میکنه، چون دیگه کمیت پست ها ارزشی نداره. نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
moghimi ارسال شده در شهریور 6، 2015 گزارش Share ارسال شده در شهریور 6، 2015 من هم با نظر آقا بهمن موافقماکثریت رویکردشون این هست که دیگران بکارند و ما بخوریم!در رابطه با عبارت ابتدا جستجو کنین و بعد تاپیک بزنین، خیلی از سوالات تکراری هست، جواب کامل هم داده شده، اما بعضی مواقع چون زیاد تاپیک تکراری و جواب داده می شه، مدیران تاپیک رو حذف می کنن، بعد از یه مدت هم می بینین که کلا تاپیکی توی اون زمینه نیست، کاربری هم که می یاد پاسخ بده، به گمان اینکه چندمین بار هست که یه تاپیک رو زدن، می گه سرچ کنین، پس یه عدم هماهنگی بین کاربران پاسخگو و مدیران هستراه حل هم مهم کردن تاپیک هایی هست که اشکال خیلی از کاربران هست، یا ساماندهی تایپک های مرتبط یا سوالات تکراری و... نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ramtin2025 ارسال شده در شهریور 7، 2015 گزارش Share ارسال شده در شهریور 7، 2015 سلامبله در انجمن این مشکلات وجود دارند.ما در فکر تعویض سیستم انجمن هستیم و به محض اینکه قالب آماده بشه ، انجمن ساز رو میخریم و کلیه مطالب به سیستم جدید منتقل خواهند شد. پس از این جابجایی برای رفع این مشکلات هم حتما تلاش میکنیم تا کاربران راحت تر به پاسخ سوالاتشون برسند. موفق باشید نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .