رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. admin

    admin

    مدیر کل


    • امتیاز

      4

    • تعداد ارسال ها

      5,538


  2. دانوش

    دانوش

    مدیر کل


    • امتیاز

      3

    • تعداد ارسال ها

      5,140


  3. B.A.H.M.A.N

    B.A.H.M.A.N

    همکار پرستا


    • امتیاز

      3

    • تعداد ارسال ها

      3,726


  4. ramtin2025

    ramtin2025

    همکار پرستا


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      3,355


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در ۱۵/۰۸/۲۰ در همه بخش ها

  1. بنا به درخواست دوستان عزیز قابلیت جستجوی گوگلی به انجمن اضافه گردید
    3 امتیاز
  2. ارتقا چند مرحله ساده داره که هر کسی میتونه انجامش بده روش ارتقای پرستاشاپ ( هر نسخه ای و هر ورژنی که دوست دارین ) 1 - این مرحله مهمه . فایل زیپ پرستاشاپ رو که از انجمن دانلود کردین در پوشه زیر تو هاست کپی میکنید و از حالت فشرده خارج میکنید ( اکسترکت میکنید ) : /admin/autoupgrade/latest/حالا باید داخل پوشه latest یک پوشه به اسم prestashop داشته باشین . 2- از دایرکت ادمین یا سی پنل و از بخش بکاپ ، یک بکاپ کامل از سایتتون بگیرین که اگه ارتقا ناموفق بود بتونید سایت رو برگردونید و همه چی خراب نشه . 3 - از بخش تنظیمات / تعمیرات ، فروشگاه خود را در حالت تعمیرات قرار دهید ( یعنی غیرفعال کنید تا کسی نتونه ببینه در حین ارتقا ) 4 - ماژول بروزرسانی با یک کلیک رو نصب کنید . تو کادر جستجوی صفحه ماژول ها در مدیریت کافیه تایپ کنید : upgrade تا ماژول رو براتون پیدا کنه و شما نصبش کنید . 5 - وارد پیکربندی ماژول ارتقا با یک کلیک بشین . روی انتخاب های بیشتر ( حالت تخصصی ) کلیک کنید تا باز بشه . 6- کانال را روی آخرین گزینه ، یعنی دایرکتوری محلی تنظیم کنید و نسخه ای که میخواهید نصب کنید را مینویسید ، دقیق اسم نسخه رو بنویسید ، مثلا نسخه 1.6.0.14 و دکمه ذخیره رو بزنید . 7 - بقیه موارد رو مثل عکس تنظیم کرده و ذخیره رو بزنید (توجه کنید که گزینه خیر یا NO دومین دایره است) نکته مهم: بعد از تنظیم باید یک بار روی دکمه save یا ذخیره کلیک کنید. 8 - دکمه ارتقا رو بزنید تا شروع کنه به ارتقا دادن سایت شما . حین ارتقا مرورگر رو نبندید و با اینترنت بازی نکنید یا با هاستتون حالا دو حالت پیش میاد : 1 - ارتقا با موفقیت انجام میشه ، خوب میرین و فروشگاهتون رو فعال میکنید و تمام ( در 90 درصد مواقع ) 2 - ارتقا شکست میخوره ، به خاطر محدودیت های هاست و بدشانسی و حجم زیاد دیتابیس و صد ها دلیل دیگر . که در این حالت بکاپ رو برمیگردونید و از اول دوباره انجام میدین ( شاید خیلی هاتون بعد از انجام چند باره این مرحله خودتون تایید کنید که قیمت های بازارچه برای ارتقا خیلی هم منصفانه هست چون ممکنه دو سه روز بعضی ها تلاش کنن و نتونن فروشگاهشون رو ارتقا بدن و هی خطا بخوره ) دلایل ناموفق بودن ارتقا : 1 - محدودیت های هاست های اشتراکی 2 - حجم فروشگاه و به خصوص حجم دیتابیس که هر چقدر بالا باشه هم ارتقا زیاد طول میکشه هم امکان شکست ارتقا بسیار بالا میره 3 - بدشانسی 4 - نابلد بودن طرفی که داره ارتقا میده
    1 امتیاز
  3. سلام به بخش سئو و url برید و تنظیمات لازم رو انجام بدید موفق باشید
    1 امتیاز
  4. عکس رو بذارین تو اولین سطر ( اول سطر یا آخر سطر ) بعد رو عکس کلیک کنید و و ردیف بندی نوشته رو سمت چپ یا راست بذارین
    1 امتیاز
  5. هنگام تعریف یک فیلتر جدید برای ماژول جستجوی لایه ای میتونید اون رو به شاخه مورد نظرتون محدود کنید
    1 امتیاز
  6. ما که بجز اینکه تشکر کنیم کاری از دستمون بر نمیاد ، دست همگی درد نکنه لطفا در صورت امکان زمان تقریبی ارائه نسخه جدید رو اعلام فرمائید ارادتمند شما
    1 امتیاز
  7. این نسخه آماده است و در حال تست های کیفیت و پایداری هستیم تا مثل همیشه بالاترین کیفیت رو ارایه کنیم. Sent from my Xperia using Tapatalk pro
    1 امتیاز
  8. شما قبل از شروع به ثبت محصول و دسته بندی با استفاده از سیستم تیکت با ما در ارتباط باشید باید کدی برای شما نوشته بشه تا محصولات قبلیتون رو بشه ریدایرکت کرد به شرط دسترسی به دیتابیس قبلی محصولات و هماهنگی کامل شناسه دسته ها و محصولات در دو سیستم. تا به حال این کار رو برای کسی انجام ندادیم ولی مطمئن هستم که شدنی هست و البته در نظر داشته باشید که شاید هزینه اولیه راه اندازی رو براتون بالا ببره. پرستاشاپ از شناسه برای تشخیص آدرس استفاده میکنه اما وردپرس خیر بنابراین به روشی که گفتین ممکن نیست. Sent from my Xperia using Tapatalk pro
    1 امتیاز
  9. noroozi

    قالب وایت

    سلام دموی قالب کار نمیکنه میشه اصلاحش کنید
    1 امتیاز
  10. اگر بعد از نصب نسخه 1.6 با محیطی انگلیسی ولی راست چین مواجه شدین به منوی "بومی سازی > ترجمه ها" یا Localization > translations رفته و از بخش "افزودن / به روز رسانی" زبان فارسی را انتخاب کرده و به روز کنید. توجه کنید که در حالت عادی پرستاشاپ ترجمه ها رو از سایت اصلی میگیره تا همیشه آخرین اصلاحات را داشته باشید.
    1 امتیاز
  11. درس دوم : سئوی قالب در پرستاشاپ و فروشگاه ساز ها مسلما وقتی شما به استفاده از پرستاشاپ روی آورده اید و اسکریپت را روی هاستتون نصب کرده اید ، برای فروشگاه نوپا و تازه تاسیس شده خود ، دنبال یک لباس نو و شیک خواهید گشت ، البته ممکنه عارف یا صوفی باشین و همین لباس پیشفرض رو ترجیح بدین که مسئله ای جداست در هر حال وقتی بحث سئو این همه جنجال و استرس ایجاد کرده ، خیلی طبیعیه که تمامی موارد یک سایت از بالا تا پایینش مورد تهاجم متد های عجیب و غریب سئو قرار بگیره . مسلما خود اسکریپت و حتی قالبش در سئوی یک سایت نقش داره ، هر چند نقشی بسیار کوچک ، اما چون همیشه ایجاد توهم و خیالات در هر موضوعی باعث میشه افرادی به سودهای کلانی دست پیدا کنند ، در بسیاری از موارد مبحث سئوی قالب و اسکریپت نیز مورد تهاجم این گونه تخیلات و توهمات قرار گرفته . بنده در این پست ، سعی میکنم تا اونجا که اطلاعاتم اجازه میده مبحث سئو در قالب و اسکریپت رو بازتر کنم و به نکات ریز و مثال های متنوع اشاره خواهم کرد ، امید است این اطلاعات نه تنها باعث کمک به دوستانی که در این وادی قدم گذاشته اند بشه ، بلکه تیری هر چند کوچک نیز باشه که به سوی برخی سودجویان این عرصه نشانه بره . آیا سئوی قالب یک تخیل است یا یک واقعیت ؟! خیلی ها دوست دارن که بشنوند سئو در قالب یک توهم و یک رویاست ، خیلی ها هم دوست دارن که بشنون سئوی قالب واقعا همه چیزه !! اما متاسفام که هر دو گروه رو ناامید میکنم ، نه سئوی قالب توهمه و نه اینکه سئوی قالب همه چیز یک قالبه اصولا مفهموم سئو در قالب رو کمتر کسی درک میکنه ، هر کدام از ما یک بینش و درک جداگانه و متفاوت از عبارت سئوی قالب در ذهنمون داریم که به دور از واقعیت و دانشه . سئو در قالب با سئوی یک متن زمین تا آسمون فرق داره و از مفهوم سئو بالاتر میره و مرزهای سئو رو پشت سر میذاره . پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سئو در قالب وجود داره و میتونه کم باشه یا زیاد ، اما نوع این سئو با سئوهایی که شنیدیم یکی نیست . پس با یک موجود دیگری سر و کار داریم که نیازه تا حدودی اونو شناسایی کنیم . پس سئو در قالب چیه و چطوری میشه بهش رسید ؟ بذارید جواب این سوال رو با چند تا مثال و تو چند بخش بدم : ولید بودن کد های قالب چه تاثیری داره ؟ خیلی از شما شنیدین که ولید بودن کد های قالب میتونه سایتتون رو در برابر گوگل ارزشمند نشون بده ، ایا این امر نسبیه یا مطلق ؟ آیا اگر این واقعیت داره میزان تاثیر گذاریش تا چه حد میتونه باشه ؟ بذارید با یک مثال خدمتتون عرض کنم . شما یک قالب طراحی کردین که از کد های html بهره میبره و فرضا خطایی مثل این وجود داره تو کد شما : یعنی یک اسپیس یا همون فاصله جامونده و دو کلمه به هم چسبیدن ، خوب حتما خواهید گفت وای این خطا پدر سایت ما رو درمیاره و کدها ولید نمیشن و بدبخت شدیم رفت پی کارش با مراجعه به سایت w3.org و اسکن کردن سایتتون ، این خطا روبه شما نشون خواهد داد . سایتی به بزرگی و معروفی w3 از شما خطا گرفته ، پس کارتون تمومه دیگه . اما کمی صبر کنید ، اینطوری هم نیست ، باید بگم فکر میکنید گوگل نمیتونه با اون عظمت یک کلاس رو از یک دایو تشخیص بده ؟ بله درست حدس زدید گوگل میتونه اینا رو تشخیص بده ، درسته که بهتره این خطاها نباشه تو کدنویسی ، اما گوگل اونقدر سخاومتمند و پرقدرته که در رتبه بندی و خزیدن تو سایتتون اکثرا این موارد رو نادیده میگیره ، وگرنه خیلی از سایت هایی که الان در صدر جدول گوگل هستند باید درشون تا حالا تخته میشد . پس زیادی نگران خطاهای این چنینی و در حد تعداد انگشتان دست نباشین . البته خطاهای کد نویسی در کدهای مثل php استثنا هستند و برخی خطاها میتونه کل سایت رو مختل کنه و گوگل از اینا نمیگذره و اما چیزایی که اسمشونو میشه گذاشت سئو در قالب : 1 - گوگل وارد میشود ، اول از همه در طراحی قالب که اصول سئو در آن رعایت شده باشد باید به الگوریتم page layout گوگل وفادار باشیم ، بالاخره ما از گوگل میخوایم بازدید بگیریم و چه بخوایم و چه نخوایم باید عقاید اونو به رسمیت بشناسیم ، چون توپ و میدان دست گوگله الکوریتم page layout گوگل به کلام ساده میگه که ، اگه صفحه سایت رو از بالاترین نقطه شروع به پیمایش کنیم باید هر چه سریعتر به مطلب اصلی برسیم ، یعنی بازدید کننده هر چه زودتر و با اسکرول کمتر به اصل مطلب برسه . خوب مطمئنا خواهید گفت سایت های ایرانی این مورد رو اصلا رعایت نمیکنن و رتبه خوبی هم دارن . مخصوصا سایت های دانلود و یا سرگرمی که دو ساعت باید اسکرول کرد تا از تبلیغات رد شد و به مطلب اصلی رسید . آدم بعضی وقتا گم میشه تو این سایتها بین تبلیغات مختلف . خب پس چطوری این سایت ها بازدید خوبی از گوگل دارن ؟! در جواب باید بگم که از کجا میدونید بازدید خوبی دارن ؟! از کجا میدونید چه بسا اگر این متد رو رعایت میکردن درصدی بر تعداد بازدیدکنندگان سایتشون اضافه میشد ، مثل این میمونه که یک سیگاری که 60 سالش باشه و بمیره بگن که سیگار ضرر نداره چون این 60 سال عمر کرد و چیزیش هم نشد !! غافل از اینکه شاید اگه نمیکشید 90 سال عمر میکرد 2 - کد نویسی استاندارد و بروز قالب : امروزه زود به زود زبان های برنامه نویسی وب پیشرفت میکنن و این پیشرفت بر سرعت و کارایی سایت ها نیز تاثیر میذاره ، صد درصد سایتی که از html5 استفاده میکنه درصدی از سایتی که از نسخه 4 استفاده میکنه نزد گوگل معتبرتره ، اما اینجا یک مسئله مطرحه میشه ایا یک سایت که با html4 کدنویسی شده از یک سایت که با html5 کد نویسی شده همیشه عقب میمونه ؟ باید بگم نه لزوما ، سایت هایی هستند که کدنویسی قدیمی تری دارن و جلوترن ، این موضوع رو مطرح کردم چون خیلی ها گول این اعداد رو میخورن و هزینه های غیرمعقول صرف میکنن . البته بازم توصیه میشه کد نویسی بروز باشه اما لزوما کد نویسی بروز دلیل برتری نمیتونه باشه ، در واقع استاندارد نوشتن اهمیت بیشتری داره تا اینکه بروز نوشتن . پس اگه یه کسی گفت فلان میلیون بده قالب فروشگاهتو کدنویسیشو بروز کنم اگه پول داری بده ، اما اگه میبینی اولویت های دیگری هستند لزومی نداره پولت رو در این راه خرج کنی 3 - سرعت قالب : سرعت در بحث سئو امروزه به یک پارامتر مهم تبدیل شده ، گوگل خودش عرض میکنه که سرعت به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در رتبه بندی سایت ها مورد نظر ماست . علاوه بر گوگل نتایج آماری نشون میده که سرعت یک سایت فروشگاهی تاثیری شگرف بر میزان خرید میذاره . طبق آماری که میدن ، خیلی از کاربران به دلیل عدم داشتن وقت کافی ، داشتن مشغله کاری و بی حوصله بودن ، وقتی میبینن سایت دیرتر از حد معمول باز میشه سایت رو بسته و به یک سایت دیگر مراجعه میکنند . متاسفانه امروزه هیچ کس وقت کافی و اضافی نداره برای اینکه دستاشو زیر چونش بذاره تا سایت و فروشگاه شما لود بشه . پس اگه نمیخواین نصف بیشتر مشتری هاتون رو از دست بدین سرعت رو جدی بگیرین . باور کنید اینو من نمیگم اینو صد ها کارشناس و متخصص و گوگل و یاهو و .... دارن داد میزنن و ما نمیشنویم و یا به سخره میگیریم و راحت از کنارش رد میشیم اما در این میان بازم تناقض پیش میاد ، سایت هایی هستند که بسیار حجیم هستند ولی باز رتبه مناسبی دارن ، جدا از مسئله اینکه اگه کم حجم تر بودن رتبه بهتری داشتن ، یک مسئله دیگه هم مطرح میشه اینجا . اونم تناسب هست . بله تناسب بین سرعت لود و حجم سایت . سایت هایی که حجیم تر هستند و نسبت به حجمشن زودتر لود میشن چه بسا در رتبه بندی امتیاز بیشتری از گوگل دریافت میکنن ، چون کار خیلی سختیه سایت حجیم باشه ولی نسبت به حجمش زود لود بشه . پس این مشخص شد . مسئله بعدی سرعت ظاهر شدن سایته ، یعنی چی ؟ یعنی اینکه سایت از زمانی که دکمه اینتر رو میزنید تا زمانی که اولین ایتم یا نوشته یا عکس سایتتون تو مرورگر برای بازدید کننده ظاهر میشه . باید بگم خیلی به این موضوع اهمیت بدین ، خیلی مهم و حیاتیه ، از سرعت کلی سایت هم مهم تره . برای اینکه وقتی یک سایت یه باکس یا یک بخشش زود ظاهر بشه ، بازدید کننده و مشتری رو چند ثانیه به خودش جلب میکنه و گذر زمان رو احساس نمیکنه ، اینجوری وقت داره سایتتون تا کامل لود بشه دوستان چون نمیخوام پست طولانی و قاتی پاتی بشه بقیه این مبحث رو میذارم واسه جلسه بعد ، انشالله تو پست آتی توضیحات کافی و حرفه ای میدم تا شما بتونید قالبی با سرعت خوب داشته باشید که تو سئو تاثیر فراوانی داره و همچنین ساختار قالب باید به چه شکل باشه تا از نظر گوگل استاندارد جلوه کنه . بعد از سومین درس ، به مبحث تنظیمات اولیه پرستاشاپ برای سئوی بهتر + وارد کردن اصولی محصولات پرداخته خواهد شد . درس سوم : نحوه بالا بردن سرعت سایت برای سئوی بهتر + ساختار و اینترفیس قالب ( زمان فردا شب )
    1 امتیاز
×
×
  • اضافه کردن...